Daarom ook, ik ken genoeg mensen waar niks aan mankeert, maar het feit alleen dat als je de term "Marokkaan" te horen laat in een groep Nederlanders, (neem nou de beroemde verjaardagsfeestjes) dan is vaak wel meteen de toon gezet inderdaad.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 15:10 schreef Disana het volgende:
Ik kan me levendig voorstellen dat veel jonge Marokkanen het criminele gedrag van hun leeftijdgenoten teleurstellend vinden. Het straalt immers ook op hen af, getuige de grote hoop waarop nogal wat Nederlanders alle (jonge) Marokkanen gooien.
Ik begrijp niet waarom links hier steeds bij gesleept wordt. De tolerantie en het gedogen werden al veel eerder ingezet, toen het erop leek dat Nederland het aankon. In die tijd hebben we ook Lubbers kabinetten gehad.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 15:13 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Daarom ook, ik ken genoeg mensen waar niks aan mankeert, maar het feit alleen dat als je de term "Marokkaan" te horen laat in een groep Nederlanders, (neem nou de beroemde verjaardagsfeestjes) dan is vaak wel meteen de toon gezet inderdaad.
Ik kan me dus ook wel degelijk de frustratie van deze groep begrijpen, ik hoop dan ook werkelijk dat de gevestigde orde á la Links Nederland dit ook eindelijk in ziet en het beleid wat gaat veranderen.
Lubbers was rechts????quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 15:14 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik begrijp niet waarom links hier steeds bij gesleept wordt. De tolerantie en het gedogen werden al veel eerder ingezet, toen het erop leek dat Nederland het aankon. In die tijd hebben we ook Lubbers kabinetten gehad.
Omdat het huidige kabinet links is, zal de oplossing toch nu ook van links moeten komen lijkt me.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 15:14 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik begrijp niet waarom links hier steeds bij gesleept wordt. De tolerantie en het gedogen werden al veel eerder ingezet, toen het erop leek dat Nederland het aankon. In die tijd hebben we ook Lubbers kabinetten gehad.
quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 15:14 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Mocro's zijn ook maar mensen dus daar zal je ook wel een heleboel figuren bij hebben die eigenlijk gewoon halve geertjes zijn. Moet dit een verrassende uitkomst zijn ofzo?
Dus de meerderheid zijn halve "Geertje's" die het voor de rest wil verzieken? Welke omgedraaide wereld leef jij in zeg..quote:Uit het onderzoek blijkt verder dat 60 procent ermee zit
Mon excuse het was niet zo bedoeld, ik wens gewoon net als de Marokkanen een oplossing.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 15:16 schreef Hephaistos. het volgende:
En kap eens met dat vermoeiende links-gebash. Probeer je actief je eigen topic om zeep te helpen ofzo?
De op dit moment zittende regering bepaalt het beleid?quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 15:16 schreef Hephaistos. het volgende:
En kap eens met dat vermoeiende links-gebash. Probeer je actief je eigen topic om zeep te helpen ofzo?
Ik vind niet dat je dat kunt zeggen. Niet alleen omdat je het CDA gemakshalve over het hoofd ziet, maar ook omdat je de geschiedenis verwaarloost. De latere kabinetten inclusief dat van nu hebben alleen maar gehandeld naar de tijdgeest zoals altijd, daar heeft links of rechts helemaal niets mee te maken. De tijdgeest is nu anders en je ziet de veranderingen (zero tolerance) al optreden.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 15:15 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Omdat het huidige kabinet links is, zal de oplossing toch nu ook van links moeten komen lijkt me.
Ik heb het er dan ook niet over dat de politiek het zo ver heeft laten komen, en dat dat de schuld is van de een of de ander, ik zeg enkel dat de oplossing nu van dit kabinet behoort te komen omdat hun het beleid voeren van het land. Zodra een andere politieke richting dit verzuimt kan ik daar ook een kwaad woord om spreken, dat is 't enige. Een gepoogd bash-topic is het dus ook niet, en excuses als het zo overkwam.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 15:18 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik vind niet dat je dat kunt zeggen. Niet alleen omdat je het CDA gemakshalve over het hoofd ziet, maar ook omdat je de geschiedenis verwaarloost. De latere kabinetten inclusief dat van nu hebben alleen maar gehandeld naar de tijdgeest zoals altijd, daar heeft links of rechts helemaal niets mee te maken. De tijdgeest is nu anders en je ziet de veranderingen (zero tolerance) al optreden.
Nu zijn vorige kabinetten verantwoordelijk voor het beleid wat door de huidige regering bedacht is word?quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 15:18 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik vind niet dat je dat kunt zeggen. Niet alleen omdat je het CDA gemakshalve over het hoofd ziet, maar ook omdat je de geschiedenis verwaarloost. De latere kabinetten inclusief dat van nu hebben alleen maar gehandeld naar de tijdgeest zoals altijd, daar heeft links of rechts helemaal niets mee te maken. De tijdgeest is nu anders en je ziet de veranderingen (zero tolerance) al optreden.
Vanwaar dan die referentie aan linksquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 15:21 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ik heb het er dan ook niet over dat de politiek het zo ver heeft laten komen, en dat dat de schuld is van de een of de ander, ik zeg enkel dat de oplossing nu van dit kabinet behoort te komen omdat hun het beleid voeren van het land. Zodra een andere politieke richting dit verzuimt kan ik daar ook een kwaad woord om spreken, dat is 't enige. Een gepoogd bash-topic is het dus ook niet, en excuses als het zo overkwam.
En over 't CDA (geheel offtopic) ik vind ze wel links lullen de laatste tijd.
als je nu zelf aangeeft dat politieke kleur er helemaal niets mee heeft te maken.quote:ik hoop dan ook werkelijk dat de gevestigde orde á la Links Nederland dit ook eindelijk in ziet en het beleid wat gaat veranderen.
Omdat m.i. het huidige beleid links georiënteerd is, dus dan moet de oplossing en het beleid toch ook vanaf hun kant komen lijkt me? Ik wil ook wel beleid van de VVD gaan doorvoeren, maar feit is en blijft dat ze 'slechts' in de oppositie zitten, en daar kom je d'r ook niet mee als je problemen wilt oplossing op een dermate grote schaal.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 15:23 schreef Disana het volgende:
[..]
Vanwaar dan die referentie aan links
[..]
Het heeft er wel mee te maken, maar dan hoeft het toch nog geen bashen te zijn? Vanwaar iedere keer de negatieve connotatie met politieke richtingen op dit forum?quote:als je nu zelf aangeeft dat politieke kleur er helemaal niets mee heeft te maken.
Ja het komt wel een beetje over als bashen, je wou het toch even zeggen. Jammer.
Nu laat je weer de hele ontwikkeling van Nederland na de jaren zestig buiten beschouwing. Het is niet links en het is niet rechts dat we een vrije maatschappij hebben ontwikkeld die nu helaas niet meer te handhaven is doordat steeds meer mensen ontsporen.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 15:26 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Omdat m.i. het huidige beleid links georiënteerd is, dus dan moet de oplossing en het beleid toch ook vanaf hun kant komen lijkt me? Ik wil ook wel beleid van de VVD gaan doorvoeren, maar feit is en blijft dat ze 'slechts' in de oppositie zitten, en daar kom je d'r ook niet mee als je problemen wilt oplossing op een dermate grote schaal.
[..]
Het heeft er wel mee te maken, maar dan hoeft het toch nog geen bashen te zijn? Vanwaar iedere keer de negatieve connotatie met politieke richtingen op dit forum?
Ik heb het toch ook niet over de oorzaak? Ik vind het een beetje raar om terug te kijken naar de jaren zestig, en het kop in het zand te steken dat alles de schuld is van het toenmalige kabinet, en dat alles nu maar de boule de boule moet omdat we het zelf zo gecreëerd hebben. Je kan huizen die gebouwd zijn toch ook slopen, waarom een oud beleid niet?quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 15:28 schreef Disana het volgende:
[..]
Nu laat je weer de hele ontwikkeling van Nederland na de jaren zestig buiten beschouwing. Het is niet links en het is niet rechts dat we een vrije maatschappij hebben ontwikkeld die nu helaas niet meer te handhaven is doordat steeds meer mensen ontsporen.
Nee hoor, rechts heeft enorm verzuimd snel en adequaat te reageren in de jaren dat 't nog stopgezet kon worden, niks geen lof voor rechts.quote:Maar jij wilt per se in vakjes denken en wijst met je vingertje naar de kant die de jouwe niet is.
Het was juist een idee uit de linkse hoek, in de jaren 70, om immigranten verplicht NL te laten leren.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 15:14 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik wijs helemaal niet naar een kabinet in de jaren zestig. Ik heb het over een grote maatschappelijke ontwikkeling in het hele westen waarin men ging beseffen dat vrijheid een groot goed is.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 15:31 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ik heb het toch ook niet over de oorzaak? Ik vind het een beetje raar om terug te kijken naar de jaren zestig, en het kop in het zand te steken dat alles de schuld is van het toenmalige kabinet, en dat alles nu maar de boule de boule moet omdat we het zelf zo gecreëerd hebben. Je kan huizen die gebouwd zijn toch ook slopen, waarom een oud beleid niet?
Uiteraard, een mentality-change gaat niet van vandaag op morgen, maar het verzuimen puur en alleen omdat er in de jaren zestig een ander beleid is gevoerd dat geleidt heeft tot het huidige beeld van Nederland.
[..]
Nee hoor, rechts heeft enorm verzuimd snel en adequaat te reageren in de jaren dat 't nog stopgezet kon worden, niks geen lof voor rechts.
Ja dat klopt. En begin jaren tachtig was het ook niet alleen Janmaat die wees op de onrust onder autochtonen die hun hele leven in hun wijk hadden gewoond en hem toen niet meer herkenden door de influx van nieuwe Nederlanders. Maar dat mocht niet gezegd worden en die boodschap kwam niet van links.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 15:32 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Het was juist een idee uit de linkse hoek, in de jaren 70, om immigranten verplicht NL te laten leren.
Maar toen werden ze voor 'linkse fascisten' uitgemaakt..
Zegt veel over die andere 40 %, dat zal wel die kleine minderheid zijn die het voor anderen verpest.quote:Uit het onderzoek blijkt verder dat 60 procent ermee zit dat veel leeftijdsgenoten van Marokkaanse afkomst met de politie in aanraking komen.
Het is maar net waar je de term vrijheid mee omschrijft, is anarchie ook een vorm van vrijheid? Ja dat wel, maar is het ook wenselijk? En zo heb je wel meer dingen die deze jaren zestig generatie met zich meebracht die onder vrijheid vallen, maar net zo wenselijk zijn als een hand in een wespennest. Ik ben het dan ook met je eens dat nergens de schuld op te leggen valt, maar je kan wel verwachten dat de huidige/toekomstige regering(en) een beleid gaan voeren om de vrijheid wat in te perken op bepaalde gebieden.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 15:37 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik wijs helemaal niet naar een kabinet in de jaren zestig. Ik heb het over een grote maatschappelijke ontwikkeling in het hele westen waarin men ging beseffen dat vrijheid een groot goed is.
Als je het dan al over specifieke richtingen wilt hebben, dan noem ik de VVD die vrijheid ten zeerste voorstaat... en de VVD is niet links en nooit geweest.
Je kunt niet stellen dat er koppen in het zand worden gestoken want de maatschappij wordt steeds harder en intoleranter en de politiek buigt ook om. Besef echter wel dat als je vrijheid gaat inperken en zero tolerance gaat invoeren, je ook al die mensen treft die vrijheid uitstekend aankunnen - en dat is nog steeds het gros van de Nederlanders. Hun vrijheid wordt ingeperkt met elke wet en regel toegesneden op de ontspoorde minderheid. Dat is een probleem dat je niet zomaar opzij kunt zetten.
Vrijheid is zeer in zijn algemeen dat je je leven kunt leiden zonder al te veel overheidsbemoeienis. Een goed voorbeeld is stemrecht voor vrouwen, want immers, wie was de overheid om te bepalen dat vrouwen daartoe niet in staat waren.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 15:44 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Het is maar net waar je de term vrijheid mee omschrijft, is anarchie ook een vorm van vrijheid? Ja dat wel, maar is het ook wenselijk? En zo heb je wel meer dingen die deze jaren zestig generatie met zich meebracht die onder vrijheid vallen, maar net zo wenselijk zijn als een hand in een wespennest. Ik ben het dan ook met je eens dat nergens de schuld op te leggen valt, maar je kan wel verwachten dat de huidige/toekomstige regering(en) een beleid gaan voeren om de vrijheid wat in te perken op bepaalde gebieden.
Verder zijn de misdragingen van de Marokkaanse jeugd wat mij betreft niet onder vrijheid te scharen, maar onder puur straatterrorisme en criminaliteit. Het enige wat aan vrijheid te wijten is, is de mentaliteit van de regering om deze 'vrijheid' in te perken, omdat het maar moet kunnen.
Ligt eraan hoe je het wilt interpreteren. Het kan ook zijn dat die 40% het juist goed vind dat hun leeftijdsgenoten in aanraking zijn gekomen met de politie, Maar alsnog de straf te weinig vind, waardoor het niet het effect heeft wat het hoort te hebben.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 15:39 schreef qonmann het volgende:
[..]
Zegt veel over die andere 40 %, dat zal wel die kleine minderheid zijn die het voor anderen verpest.
Maar daar voor in de ruil heb je wel meer veiligheid en hopelijk beter leefbare wijken in bepaalde steden, is dat het niet waard dan?quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 15:50 schreef Disana het volgende:
[..]
Hooligans en criminele Marokkaantjes maken misbruik van de vrijheid die ons is gegund over straat te gaan zonder dat we in de gaten worden gehouden, of erger, aangehouden, door de overheid. Omdat die controle er niet is, hebben zij de ruimte. Komt die controle er wel, dan is hij er voor ons allemaal.
Jippie, ik heb gescoordquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 15:54 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Maar daar voor in de ruil heb je wel meer veiligheid en hopelijk beter leefbare wijken in bepaalde steden, is dat het niet waard dan?
Voor de rest heb je gelijk hoor, en anarchie was slechts een voorbeeld om een onwenselijke vorm van vrijheid aan te tonen.
Helemaal mee eens, omdat de overheid te belabberd is om gericht te handelen (want linkse -gogen vertellen altijd wel dat een oplossing niks oplost of zo) hebben we allemaal last van de reacties van de overheid.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 15:50 schreef Disana het volgende:
[..]
Vrijheid is zeer in zijn algemeen dat je je leven kunt leiden zonder al te veel overheidsbemoeienis. Een goed voorbeeld is stemrecht voor vrouwen, want immers, wie was de overheid om te bepalen dat vrouwen daartoe niet in staat waren.
Nu hebben we camera's op elke straathoek in de centra van de steden en lopen we met identiteitskaarten rond. We mogen zonder al te veel reden afgetapt worden. Zo zal het alleen maar doorgaan terwijl wij niet de mensen zijn die onze vrijheid niet aan kunnen.
Het is me echt een raadsel waarom je anarchie erbij haalt terwijl ik het gewoon over het gros van de Nederlanders heb die gewoon hun leven leiden zonder dat de staat daarop moet toezien.
Hooligans en criminele Marokkaantjes maken misbruik van de vrijheid die ons is gegund over straat te gaan zonder dat we in de gaten worden gehouden, of erger, aangehouden, door de overheid. Omdat die controle er niet is, hebben zij de ruimte. Komt die controle er wel, dan is hij er voor ons allemaal.
quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 16:03 schreef Ringo het volgende:
Is daar een heel onderzoek voor nodig? En komt men daar nu pas achter?
Loop eens een dag rond op een school in de binnenstad en praat met jongeren over dit onderwerp. En iedereen zal je smalend vertellen wat een softe kaaskoppen wij zijn. Hoe ons "gezag" keer op keer wordt uitgelachen omdat het niet als gezag durft op te treden.
Alleen de linkse kliek doet net alsof dat niet waar is. Die strijkt nog eens over z'n marsepeinen hartje en zet de roze bril op. We doen echt niks verkeerd, lieve mensen.
Ik denk dat menig agent ook zou pleiten voor meer vrijheden in handelen, nu worden ze gebonden aan een bureaucratie en thee-drink mentaliteit van jewelste. Dat wil niet zeggen dat ze iedere burger op de straathoek maar preventief moeten gaan fouilleren. Maar er zijn genoeg voorbeelden te noemen dat ze niet eens wijken in durven te gaan 's nachts, omdat ze weten dat ze dan stenen door de ramen krijgen.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 15:57 schreef Disana het volgende:
[..]
Jippie, ik heb gescoord
Het is maar de vraag of het zo aangenaam zal worden. Je moet dan wel veel vertrouwen in de oordeelkunde en integriteit van de gemiddelde politieagent hebben.
quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 15:06 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Veel Marokkaanse jongeren: Nederland te soft
HILVERSUM - Eenderde deel van de Nederlands-Marokkaanse jongeren vindt dat het Nederlandse rechtssysteem niet hard genoeg is tegen criminele leeftijdsgenoten.
[ afbeelding ]
Dat blijkt uit een enquête van het televisieprogramma EénVandaag en Maroc.NL onder achthonderd jonge Marokkanen.
Volgens hen moeten raddraaiers in de eerste plaats door hun ouders worden aangepakt.
Uit het onderzoek blijkt verder dat 60 procent ermee zit dat veel leeftijdsgenoten van Marokkaanse afkomst met de politie in aanraking komen. Ze zijn daar ,,teleurgesteld en boos'' over. Bijna een op de vijf ondervraagden vindt dat jongeren met Marokkaanse wortels naar Marokko moeten worden teruggestuurd als ze hun crimineel gedrag blijven herhalen.
(ANP)
Bron: AD
Yep.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 16:03 schreef Ringo het volgende:
Loop eens een dag rond op een school in de binnenstad en praat met jongeren over dit onderwerp. En iedereen zal je smalend vertellen wat een softe kaaskoppen wij zijn. Hoe ons "gezag" keer op keer wordt uitgelachen omdat het niet als gezag durft op te treden.
Alleen de linkse kliek doet net alsof dat niet waar is. Die strijkt nog eens over z'n marsepeinen hartje en zet de roze bril op. We doen echt niks verkeerd, lieve mensen.
Ze zijn aan handen en voeten gebonden, ze mogen niks. Lijkt me reuze frustrerend als je er bent om de orde te handhaven, maar niet echt mag ingrijpen. Zag je laatst op die illegale houseparty in Brabant. Ze stonden erbij, keken er naar en lieten de feestgangers na afloop dronken en onder de pillen in de auto stappen. Ze wuifden ze nog net niet naquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 16:10 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ik denk dat menig agent ook zou pleiten voor meer vrijheden in handelen, nu worden ze gebonden aan een bureaucratie en thee-drink mentaliteit van jewelste. Dat wil niet zeggen dat ze iedere burger op de straathoek maar preventief moeten gaan fouilleren. Maar er zijn genoeg voorbeelden te noemen dat ze niet eens wijken in durven te gaan 's nachts, omdat ze weten dat ze dan stenen door de ramen krijgen.
Dat moet eens afgelopen zijn, je kan wel zeggen "Oké we mijden die wijk", maar daarmee is het probleem niet opgelost.
Tot zover ben ik het met je eens.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 16:03 schreef Ringo het volgende:
Alleen hier denk ik toch dat het net wat anders zit. Links denkt niet 'wij doen echt niks verkeerd', maar ziet in hardere straffen niet meteen een oplossing.quote:Alleen de linkse kliek doet net alsof dat niet waar is. Die strijkt nog eens over z'n marsepeinen hartje en zet de roze bril op. We doen echt niks verkeerd, lieve mensen.
en verder opquote:PvdA snapt uitspraak rechter over geweld tegen politie niet
Wo 27 Mei 2009 - AD Rotterdams Dagblad, Monica Beek
De Amsterdamse rechtbank heeft gisteren in een strafzaak tegen twintig verdachten van geweld tegen agenten. De rechter heeft in de themazaak gesteld dat het risico op geweld en agressie een onderdeel van het vak is. Daarom is een hogere straf niet gerechtvaardigd.
De PvdA is voorstander van het extra zwaar straffen van criminelen die geweld gebruiken tegen hulpverleners. “Geweld is nooit normaal.” aldus fractieleider Peter van Heemst, “hulpverleners lopen wel een groter risico op het in aanraking komen met geweld, maar dat rechtvaardigt juíst een hogere straf!”
Zeggen is 1 dingen, doen een tweede.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 20:29 schreef Disana het volgende:
Al dat Pavlov geroep tegen links... Ik heb het volgende even opgezocht en het komt toch echt van de PvdA:
[..]
en verder op
http://www.pvdarotterdam.nl/nieuwsbericht/5166
Je zegt "als het voor hun al te soft wordt", maar je hebt blijkbaar niet door dat Marokkanen net zo goed last hebben van hangjongeren en criminaliteit in de buurt. Er is geen wij-zij(hun) in deze, iedereen heeft last van criminaliteit.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 15:06 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Nounou, als 't voor hun al te soft word dan wil ik niet weten wat er mis is met dit land, wellicht is een wat hardere aanpak dan wel nodig?
Na "incident" nr 600 konden ze er niet meer onderuit.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 20:29 schreef Disana het volgende:
Al dat Pavlov geroep tegen links... Ik heb het volgende even opgezocht en het komt toch echt van de PvdA:
[..]
en verder op
http://www.pvdarotterdam.nl/nieuwsbericht/5166
Deze rechter is volgens mij lid van GroenLinks, net iets erger nog dan de PvdA.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 20:43 schreef Disana het volgende:
Dus jullie zijn het niet met de PvdA (links) eens dat deze rechter een zeer funeste uitspraak heeft gedaan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |