Daarom ook, ik ken genoeg mensen waar niks aan mankeert, maar het feit alleen dat als je de term "Marokkaan" te horen laat in een groep Nederlanders, (neem nou de beroemde verjaardagsfeestjes) dan is vaak wel meteen de toon gezet inderdaad.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 15:10 schreef Disana het volgende:
Ik kan me levendig voorstellen dat veel jonge Marokkanen het criminele gedrag van hun leeftijdgenoten teleurstellend vinden. Het straalt immers ook op hen af, getuige de grote hoop waarop nogal wat Nederlanders alle (jonge) Marokkanen gooien.
Ik begrijp niet waarom links hier steeds bij gesleept wordt. De tolerantie en het gedogen werden al veel eerder ingezet, toen het erop leek dat Nederland het aankon. In die tijd hebben we ook Lubbers kabinetten gehad.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 15:13 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Daarom ook, ik ken genoeg mensen waar niks aan mankeert, maar het feit alleen dat als je de term "Marokkaan" te horen laat in een groep Nederlanders, (neem nou de beroemde verjaardagsfeestjes) dan is vaak wel meteen de toon gezet inderdaad.
Ik kan me dus ook wel degelijk de frustratie van deze groep begrijpen, ik hoop dan ook werkelijk dat de gevestigde orde á la Links Nederland dit ook eindelijk in ziet en het beleid wat gaat veranderen.
Lubbers was rechts????quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 15:14 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik begrijp niet waarom links hier steeds bij gesleept wordt. De tolerantie en het gedogen werden al veel eerder ingezet, toen het erop leek dat Nederland het aankon. In die tijd hebben we ook Lubbers kabinetten gehad.
Omdat het huidige kabinet links is, zal de oplossing toch nu ook van links moeten komen lijkt me.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 15:14 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik begrijp niet waarom links hier steeds bij gesleept wordt. De tolerantie en het gedogen werden al veel eerder ingezet, toen het erop leek dat Nederland het aankon. In die tijd hebben we ook Lubbers kabinetten gehad.
quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 15:14 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Mocro's zijn ook maar mensen dus daar zal je ook wel een heleboel figuren bij hebben die eigenlijk gewoon halve geertjes zijn. Moet dit een verrassende uitkomst zijn ofzo?
Dus de meerderheid zijn halve "Geertje's" die het voor de rest wil verzieken? Welke omgedraaide wereld leef jij in zeg..quote:Uit het onderzoek blijkt verder dat 60 procent ermee zit
Mon excuse het was niet zo bedoeld, ik wens gewoon net als de Marokkanen een oplossing.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 15:16 schreef Hephaistos. het volgende:
En kap eens met dat vermoeiende links-gebash. Probeer je actief je eigen topic om zeep te helpen ofzo?
De op dit moment zittende regering bepaalt het beleid?quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 15:16 schreef Hephaistos. het volgende:
En kap eens met dat vermoeiende links-gebash. Probeer je actief je eigen topic om zeep te helpen ofzo?
Ik vind niet dat je dat kunt zeggen. Niet alleen omdat je het CDA gemakshalve over het hoofd ziet, maar ook omdat je de geschiedenis verwaarloost. De latere kabinetten inclusief dat van nu hebben alleen maar gehandeld naar de tijdgeest zoals altijd, daar heeft links of rechts helemaal niets mee te maken. De tijdgeest is nu anders en je ziet de veranderingen (zero tolerance) al optreden.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 15:15 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Omdat het huidige kabinet links is, zal de oplossing toch nu ook van links moeten komen lijkt me.
Ik heb het er dan ook niet over dat de politiek het zo ver heeft laten komen, en dat dat de schuld is van de een of de ander, ik zeg enkel dat de oplossing nu van dit kabinet behoort te komen omdat hun het beleid voeren van het land. Zodra een andere politieke richting dit verzuimt kan ik daar ook een kwaad woord om spreken, dat is 't enige. Een gepoogd bash-topic is het dus ook niet, en excuses als het zo overkwam.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 15:18 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik vind niet dat je dat kunt zeggen. Niet alleen omdat je het CDA gemakshalve over het hoofd ziet, maar ook omdat je de geschiedenis verwaarloost. De latere kabinetten inclusief dat van nu hebben alleen maar gehandeld naar de tijdgeest zoals altijd, daar heeft links of rechts helemaal niets mee te maken. De tijdgeest is nu anders en je ziet de veranderingen (zero tolerance) al optreden.
Nu zijn vorige kabinetten verantwoordelijk voor het beleid wat door de huidige regering bedacht is word?quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 15:18 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik vind niet dat je dat kunt zeggen. Niet alleen omdat je het CDA gemakshalve over het hoofd ziet, maar ook omdat je de geschiedenis verwaarloost. De latere kabinetten inclusief dat van nu hebben alleen maar gehandeld naar de tijdgeest zoals altijd, daar heeft links of rechts helemaal niets mee te maken. De tijdgeest is nu anders en je ziet de veranderingen (zero tolerance) al optreden.
Vanwaar dan die referentie aan linksquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 15:21 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ik heb het er dan ook niet over dat de politiek het zo ver heeft laten komen, en dat dat de schuld is van de een of de ander, ik zeg enkel dat de oplossing nu van dit kabinet behoort te komen omdat hun het beleid voeren van het land. Zodra een andere politieke richting dit verzuimt kan ik daar ook een kwaad woord om spreken, dat is 't enige. Een gepoogd bash-topic is het dus ook niet, en excuses als het zo overkwam.
En over 't CDA (geheel offtopic) ik vind ze wel links lullen de laatste tijd.
als je nu zelf aangeeft dat politieke kleur er helemaal niets mee heeft te maken.quote:ik hoop dan ook werkelijk dat de gevestigde orde á la Links Nederland dit ook eindelijk in ziet en het beleid wat gaat veranderen.
Omdat m.i. het huidige beleid links georiënteerd is, dus dan moet de oplossing en het beleid toch ook vanaf hun kant komen lijkt me? Ik wil ook wel beleid van de VVD gaan doorvoeren, maar feit is en blijft dat ze 'slechts' in de oppositie zitten, en daar kom je d'r ook niet mee als je problemen wilt oplossing op een dermate grote schaal.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 15:23 schreef Disana het volgende:
[..]
Vanwaar dan die referentie aan links
[..]
Het heeft er wel mee te maken, maar dan hoeft het toch nog geen bashen te zijn? Vanwaar iedere keer de negatieve connotatie met politieke richtingen op dit forum?quote:als je nu zelf aangeeft dat politieke kleur er helemaal niets mee heeft te maken.
Ja het komt wel een beetje over als bashen, je wou het toch even zeggen. Jammer.
Nu laat je weer de hele ontwikkeling van Nederland na de jaren zestig buiten beschouwing. Het is niet links en het is niet rechts dat we een vrije maatschappij hebben ontwikkeld die nu helaas niet meer te handhaven is doordat steeds meer mensen ontsporen.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 15:26 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Omdat m.i. het huidige beleid links georiënteerd is, dus dan moet de oplossing en het beleid toch ook vanaf hun kant komen lijkt me? Ik wil ook wel beleid van de VVD gaan doorvoeren, maar feit is en blijft dat ze 'slechts' in de oppositie zitten, en daar kom je d'r ook niet mee als je problemen wilt oplossing op een dermate grote schaal.
[..]
Het heeft er wel mee te maken, maar dan hoeft het toch nog geen bashen te zijn? Vanwaar iedere keer de negatieve connotatie met politieke richtingen op dit forum?
Ik heb het toch ook niet over de oorzaak? Ik vind het een beetje raar om terug te kijken naar de jaren zestig, en het kop in het zand te steken dat alles de schuld is van het toenmalige kabinet, en dat alles nu maar de boule de boule moet omdat we het zelf zo gecreëerd hebben. Je kan huizen die gebouwd zijn toch ook slopen, waarom een oud beleid niet?quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 15:28 schreef Disana het volgende:
[..]
Nu laat je weer de hele ontwikkeling van Nederland na de jaren zestig buiten beschouwing. Het is niet links en het is niet rechts dat we een vrije maatschappij hebben ontwikkeld die nu helaas niet meer te handhaven is doordat steeds meer mensen ontsporen.
Nee hoor, rechts heeft enorm verzuimd snel en adequaat te reageren in de jaren dat 't nog stopgezet kon worden, niks geen lof voor rechts.quote:Maar jij wilt per se in vakjes denken en wijst met je vingertje naar de kant die de jouwe niet is.
Het was juist een idee uit de linkse hoek, in de jaren 70, om immigranten verplicht NL te laten leren.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 15:14 schreef Disana het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |