1 keer 112. Ik zat toen in de metro op weg naar de ArenA voor de wedstrijd Ajax-Slavia Praag. Op het metro station werden opeens uit het niets alle ramen ingeslagen en werden er kapot geslagen wijnflessen naar binnen geworpen

Helaas kwamen ze ook nog eens allemaal naar binnen, dit waren Slavia supporters. De bestuurder besloot om door te rijden waardoor ze dus vrij spel hadden in de metro, ze vielen alles aan wat ook maar mannelijk was, stonden met een man of 6 op een toerist in te trappen

Zelf zit ik in een rolstoel waardoor ik dus eigenlijk wel weet dat ze mij niets doen (soort ongeschreven regel binnen het voetbal geweld) en zat dus nog midden in. Omdat ik zelf wist dat niemand iets kon doen trok ik er 1 aan zijn vest en vertelde hem in het Engels dat ik last kreeg van mijn hart, wat natuurlijk niet zo was. Op de 1 of andere manier was dit voor hun een soort teken om direct te stoppen en 5 seconden later bij het volgende station uit te stappen.
Iedereen wilde er in paniek uit, ook ik. Ik ging als laatste eruit maar kwam met 1 van mijn achterbanden vast te zitten. Komt 1 van die hooligans terug rennen, trekt mijn rolstoel een stuk opzij en tilt zo die rolstoel de metro uit
Anyway: Direct 112 aan de lijn, maar die vrouw was boos omdat ik al de zoveelste was die er over belde

. Toen ik eenmaal buiten kwam, kwamen net de 1e agenten met getrokken wapens aan (te laat natuurlijk). Kwam nog wel een ambulance medewerker naar me toe die had gehoord dat er iemand in een rolstoel last van zijn hart had gekregen
http://www.dvhn.nl/nieuws(...)2296279.ece?secId=28