Bullshit dan AD hem met z'n hele naam erin zet.[/quote]quote:[quote]Schutter blijkt Ajax-hooligan D
De Amsterdammer die vastzit voor een schietpartij in een Feyenoordkroeg in Rotterdam-Zuid, blijkt de bekende Ajax-hooligan D E. (26).
Enkele jaren geleden was hij het brein van de bestorming van het supportershome van rivaal ADO Den Haag met knuppels. Nu openden hij en een vriend (25) begin augustus het vuur in het café op zoek naar Feyenoord-hooligan André H. Die zat begin jaren ’90 vast voor het doodsteken van een FC Twente-supporter.
,,Dat hooligans vuurwapens bij zich hebben, is echt uitzonderlijk,’’ reageert Henk Ferwerda van onderzoeksbureau Beke, dat gisteren het rapport Rellen om te rellen publiceerde. Dat de twee samen en niet met een grote groep op zoek waren naar een confrontatie met de grootste rivaal, noemt hij ook ‘opvallend’. ,,Maar als je iemand echt wil pakken, kun je natuurlijk beter met z’n tweeën komen. Dat valt minder op dan met een grote groep.’’
Na de schietpartij, waarbij geen gewonden vielen, werden D E. en zijn vriend door de politie ingerekend.
De actie wekt bevreemding bij de harde kern van Feyenoord. ,,Dit moet een eenmansactie zijn geweest na een nacht vol drugs en alcohol,’’ zegt een van hen. ,,Het was in elk geval een heel domme actie. Wie loopt nu ’s morgens vroeg een zaak binnen en gaat schieten?’’ Hun doelwit, André H., zou zelfs nooit in de kroeg komen. Deze supporter stelt dat de harde kern ‘altijd op zijn hoede’ is. ,,Het is niet meer zoals vroeger. Die jonge jongens zijn onberekenbaar.’’
Ja maar er zijn genoeg mensen die dat artikel lezen, die er niks mee te maken hebben en nu alsnog z'n naam weten.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 13:24 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Als alleen de initialen van D er stonden dan wist ook iedereen wel wie hij was.
Had hij moeten bedenken, voordat hij een pistool leeg schoot, denk je niet?quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 13:26 schreef Noshiba het volgende:
[..]
Ja maar er zijn genoeg mensen die dat artikel lezen, die er niks mee te maken hebben en nu alsnog z'n naam weten.
Ben ik het helemaal mee eens hoor. Vuurwapensquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 13:28 schreef Happel het volgende:
[..]
Had hij moeten bedenken, voordat hij een pistool leeg schoot, denk je niet?
quote:Enkele jaren geleden was hij het brein van de bestorming van het supportershome van rivaal ADO Den Haag met knuppels.
Gelukkig is Daan van der E. niet een hele zeldzame naamquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 13:26 schreef Noshiba het volgende:
[..]
Ja maar er zijn genoeg mensen die dat artikel lezen, die er niks mee te maken hebben en nu alsnog z'n naam weten.
Er staat nergens dat die schietpartij en dat gebeuren met die Twentesupporter met elkaar te maken hebben.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 16:44 schreef HairyArsedIrishman het volgende:
Maar waarom heeft André een Twente supporter neergestoken?
En waarom maken een stel ajacieden zich daar tig jaar na dato nog druk om?
Dus na het Beverwijk 'incidentje' trok je ook een biertje open?quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 16:52 schreef Silenus het volgende:
Wat niet wegneemt dat als André Heil een keer voor z'n kop geschoten wordt ik een biertje opentrek. Gewoon omdat ik dat bij elke asociale proleet doe wanneer we die als maatschappij eindelijk kwijt zijn.
quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 16:52 schreef Silenus het volgende:
[..]
Er staat nergens dat die schietpartij en dat gebeuren met die Twentesupporter met elkaar te maken hebben.
Wat niet wegneemt dat als André Heil een keer voor z'n kop geschoten wordt ik een biertje opentrek. Gewoon omdat ik dat bij elke asociale proleet doe wanneer we die als maatschappij eindelijk kwijt zijn.
http://www.vakp.nl/historie/erik_lassche.htmlquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 16:57 schreef HairyArsedIrishman het volgende:
[..]
Ah oké. Er is dus geen verband.
Maar wat zijn de aanleidingen voor beide incidenten dan geweest?
Toen was ik 13.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 16:55 schreef Ruud het volgende:
[..]
Dus na het Beverwijk 'incidentje' trok je ook een biertje open?
Proleet had ie het over, of was Picornie zo'n schatje?quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 17:04 schreef HeinekenAFCA het volgende:
@ Ruud: Jij ziet het verschil tussen een moordenaar en iemand die een potje wilde knokken niet? Tja, dan snap je er inderdaad niet veel van.
Ik vind een moordenaar iets heel anders dan iemand die op laffe wijze wordt vermoord.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 17:06 schreef Ruud het volgende:
[..]
Proleet had ie het over, of was Picornie zo'n schatje?
Ik ook.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 17:09 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Ik vind een moordenaar iets heel anders dan iemand die op laffe wijze wordt vermoord.
Oh, daar mag zeker nooit meer over gesproken worden? Je doet net alsof alleen Feyenoorders fout waren. Je bent toch debiel als je met je achterlijke kop in een weilandje gaat vechten? Maakt niet uit welke club je zegt te supporteren.quote:Maar ik heb eigenlijk helemaal geen zin in deze discussie. Ik vind het altijd al walgelijk dat feyenoorders Beverwijk aanhalen. Echt om te kotsen.
Jullie praten er maar lekker over. Ik heb het er liever niet over nee.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 17:11 schreef Ruud het volgende:
[..]
Ik ook.
[..]
Oh, daar mag zeker nooit meer over gesproken worden? Je doet net alsof alleen Feyenoorders fout waren. Je bent toch debiel als je met je achterlijke kop in een weilandje gaat vechten? Maakt niet uit welke club je zegt te supporteren.
Inderdaad.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 13:28 schreef Happel het volgende:
[..]
Had hij moeten bedenken, voordat hij een pistool leeg schoot, denk je niet?
Ik kan me voorstellen dat de jongens van Vak-P daar liever ook niet over praten.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 19:25 schreef Yeahinho het volgende:
Wat is het nut om niet te praten over Beverwijk? Respect voor Picornie ofzo?
Maar praten over de moord op Erik Lassche mag wél gewoon? Lekker hypocriet...
Wel meer kan ik je vertellen.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 23:56 schreef TerroRobbie het volgende:
Wel lullig voor die jongen, hij had nog voorwaardelijk staan.
quote:Op zondag 30 augustus 2009 12:29 schreef denthemen het volgende:
op 3.04 gaat die steward hard naar beneden bij de wandMaar gelukkig is daar oom agent
Mooi hoor.quote:Op zondag 30 augustus 2009 12:29 schreef denthemen het volgende:
op 3.04 gaat die steward hard naar beneden bij de wandMaar gelukkig is daar oom agent
Dus bij een risicowedstrijd een verplichte bajescombi?quote:Aboutaleb wil voetbalwet verruimen
Burgemeester Aboutaleb van Rotterdam wil dat het voorbereiden van rellen door hooligans strafbaar wordt. Volgens Aboutaleb schiet de nieuwe Voetbalwet die nu bij de Eerste Kamer ligt, tekort.
De burgemeester wil voorkomen dat evenementen zoals in Hoek van Holland opnieuw op geweld uitlopen.
Volgens Aboutaleb kunnen onder de huidige terrorismewetgeving wel mensen worden opgepakt die kennelijk aanslagen voorbereiden. Onder de hooligans zitten criminele cellen die willens en wetens op pad gaan om rellen te schoppen. Die moeten voortaan ook preventief kunnen worden opgepakt, aldus Aboutaleb.
+650 euro?quote:Op maandag 31 augustus 2009 18:50 schreef vitessezuid113 het volgende:
De jongen die gister bier gooide naar Steve McClaren gister heeft ondertussen een landelijk stadionverbod gekregen van 9 maanden.
quote:Op maandag 31 augustus 2009 18:50 schreef vitessezuid113 het volgende:
De jongen die gister bier gooide naar Steve McClaren gister heeft ondertussen een landelijk stadionverbod gekregen van 9 maanden.
Zou heel goed kunnen idd , dat zeiden ze er namelijk niet bij bij Studio Sport waar ze de dader nog ff omcirkelde.quote:
Paraplu's is veel ergerquote:Op dinsdag 1 september 2009 02:34 schreef RijstNatie het volgende:
Haha verboden voor hamers in dit stadion![]()
[ afbeelding ]
Een helmquote:Op dinsdag 1 september 2009 21:16 schreef Thieske het volgende:
Wat is dat teken links naast die paraplu? Verboden te schreeuwen?
Ik ben dan heel jong, en heb het niet bewust meegemaakt. Maar je hoort natuurlijk wel de verhalen.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 19:26 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat de jongens van Vak-P daar liever ook niet over praten.
quote:Feyenoord-hooligans: 'wij waren het niet'
ROTTERDAM - De zogenaamde 'harde kern' van Feyenoord-hooligans distantieert zich in een verklaring aan het AD van de strandrellen in Hoek van Holland.
De rellers die op het uit de hand gelopen strandfeest 'Rotterdam Hooligans!' riepen, ''hebben onze naam misbruikt'', beweren de Feyenoord-hooligans.
De leden van de harde kern zeggen zelf geen aandeel hebben gehad in de ongeregeldheden.
'Wij zijn ook geen lieverdjes, maar wij hebben onze regels en die zijn daar ver overschreden. Alles en iedereen werd geslagen, ook onschuldigen. Er liepen vrouwen met kinderen rond."
Geen ME dus in het stadionquote:
Ja, vind je het een goede naam?quote:Op woensdag 2 september 2009 17:13 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Zo gaat je goeie naam wel kapot inderdaad, waar je al die jaren zo je best voor hebt gedaan.
quote:Zware crimineel bewaakt Messi
Van onze Telesportredactie
BUENOS AIRES - Een opmerkelijke situatie bij Argentinië. Lionel Messi wordt volgens de Argentijnse krant Olé namelijk continu bewaakt door een van de meest gevreesde Argentijnse hooligans. In de aanloop naar het WK-kwalificatieduel met Brazilië van aanstaande zaterdag is bodyguard Ariel Pugliese, alias 'de Worm', veelvuldig in de buurt van Messi te vinden.
Pugliese is, zo schrijft de krant Olé, namelijk de leider van de beruchte bende 'Los Perales de Nueva Chicago'. De Argentijnse hooligan zou een zwaar crimineel verleden hebben. Nadat in 2007 Marcelo Cejas, een beruchte fan van Tigre, werd vermoord, behoorde Pugliese tot een van de verdachten. Ook was Pugliese in 2008 betrokken bij diverse vuurgevechten, waarbij hijzelf gewond raakte.
Inmiddels zijn bij de Argentijnse voetbalbond vragen binnengekomen over de opmerkelijke beveiliging voor Messi.
Zelf nog nooit in het buitenland geweest?quote:Op dinsdag 1 september 2009 02:34 schreef RijstNatie het volgende:
Haha verboden voor hamers in dit stadion![]()
[ afbeelding ]
Ik ken ook wel iemand van 19 die gewoon met haar moeder van 45 naar oa Sensation etc gaatquote:Op woensdag 2 september 2009 10:54 schreef MaxPower het volgende:
"Er liepen vrouwen met kinderen rond."
Als je met je moeder naar een dancefeest gaat verdien je ook wel wat klapjes hoor.
Mooi dat zoiets daar kanquote:Op woensdag 2 september 2009 22:18 schreef DIGGER het volgende:
Wordt gezamelijk gedemonstreerd in Rome. Hier bv. wat info (Italiaans): http://www.repubblica.it/(...)ltras-in-piazza.html
Dit is afgesproken op een eerdere meeting in Latina door Ultras van o.a. Roma, Lazio, Juventus, Udinese, Milan, Fiorentina, Siena, Reggina, Udinese en Bari.
Dat is wel echt debiel ja...quote:1 van de zaken die zeer vreemd zijn aan deze kaart is dat een ieder met een stadionverbod vanaf 1989, ongeacht de duur, dus niet zo'n kaart zal kunnen krijgen. Ook al heb je dus je straf gehad, je wordt ineens andermaal gestraft want je zult niet naar uitwedstrijden kunnen, period.
quote:Twee Cambuurfans bekladden stadion rivaal
LC | Gepubliceerd op 03 september 2009, 10:21
HEERENVEEN -
Twee Cambuur-liefhebbers van achttien en negentien jaar zijn in de nacht van woensdag op donderdag ingerekend omdat zij graffiti spoten op het Abe Lenstra Stadion in Heerenveen. De Leeuwarders brachten op het gebouw in geelblauwe Cambuurkleuren de tekst ‘LWD Anti-Fries' aan.
Agenten zagen dat het duo zich verdacht gedroeg. Bij het zien van de politie kozen de mannen het hazenpad, maar even later werden ze alsnog aangehouden. Ze droegen een tas met daarin spuitbussen met gele en blauwe verf
ultras zijn ook niet perse hooligans hequote:Op woensdag 2 september 2009 22:25 schreef Sethje het volgende:
[..]
Mooi dat zoiets daar kanzou hier niet mogelijk zijn denk ik.
[..]
Dat is wel echt debiel ja...
Met het aanpakken van de Cosa Nostra ging het toen ook zo dat er gewoon heel extreme wetten werden aangenomen, tegen het onredelijke aan.... om alles aan banden te leggen.
Dat wil de overheid nu waarschijnlijk ook bewerkstelligen tegen de Ultras. Uitbannen....
Nou inderdaad zegquote:Op donderdag 3 september 2009 11:19 schreef Foca het volgende:
Daar kan deze fantastische song niet bij ontbreken natuurlijk
Boeiend. Had hij maar niet zo wijs moeten doen met zijn ROT-TER-DAM HOO-LI-GANS!quote:Op donderdag 3 september 2009 13:22 schreef Luni het volgende:
ROTTERDAM - De kogel die de 19-jarig Robby van der Leeden tijdens de rellen
op strandfeest Sunset Grooves in Hoek van Holland op 22 augustus doodde, is
een politiekogel.
Dat heeft het Openbaar Ministerie (OM) in Den Haag donderdag bekendgemaakt.
Ook heeft het onderzoek aangetoond dat de kogel afkomstig is uit een wapen
van een van de politiemensen die bij de rellen aanwezig was.
Het onderzoek werd uitgevoerd door het Nederlands Forensisch Instituut
(NFI).
Verder liepen zes mensen schotwonden op bij het strandfeest op 22 augustus,
dat door de aanwezigheid van hooligans uit de hand liep, zo meldt NOS
Teletekst. Het NFI weet van twee gewonden dat die ook door politiekogels
getroffen werden. In de andere gevallen is dat nog niet zeker.
Het OM en de rijksrecherche doen nog verder onderzoek naar de rellen
Ja het is zelfs de hoofdstad van Friesland, maar de mensen in Leeuwarden hebben totaal geen affiniteit met Friesland en de Friese cultuur. Ze praten zelfs Stadsfries in plaats van Fries.quote:Op donderdag 3 september 2009 12:05 schreef Foca het volgende:
Ik versta in ieder geval dat ze Anti Fries zingen. Al snap ik daar ook niet zoveel van, want Leeuwarden ligt volgens mijn beperkte topografische kennis ook in Friesland.
Klopt, snap ik. Maar de overheid/politiek zal er daar wel anders over denken. Gelijke monniken gelijke kappen, los van in hoe verre je bij bepaalde zaken betrokken bent of bent geweest.quote:Op donderdag 3 september 2009 11:29 schreef ASroma het volgende:
[..]
ultras zijn ook niet perse hooligans he
quote:Op vrijdag 4 september 2009 22:26 schreef Jasza het volgende:
Guus Hiddink was met de trein met de hele selectie oid naar Sint-Petersburg gegaan en daar hebben de fans van Zenit een ex speler van Zenit in elkaar getimmerd omdat hij naar Spartak was gegaan ofzo?
quote:Russisch international aangevallen door Zenit-fans
Geschreven op vrijdag, 4 september om 15:49
Guus Hiddink en de Russische selectie reisden vrijdag met de trein van Moskou naar Sint-Petersburg. Op deze wijze wilde de Nederlandse coach in Russische dienst de band met de fans van Rusland versterken. Hooligans zorgden er echter voor dat het idee van Hiddink niet bepaald succesvol genoemd kan worden.
Bij aankomst stond een groep relschoppers van Zenit Sint-Petersburg namelijk klaar om Vladimir Bystrov te molesteren. De middenvelder speelde jarenlang voor Zenit, tot hij in 2005 overstapte naar Spartak Moskou. Sinds dit seizoen is Bystrov terug bij zijn eerste werkgever, maar de zogenaamde fans van Zenit zien de middenvelder nog altijd aan voor een verrader.
De equipe van Hiddink kan zaterdag een belangrijke stap zetten richting het WK in Zuid-Afrika dat volgend jaar gehouden wordt. De Russen moeten zien te winnen van het nietige Liechtenstein. Woensdag speelt Rusland tegen Wales en op 10 oktober neemt de ploeg van Hiddink het op tegen Duitsland.
Mis ik iets? Enschede op zijn kop?quote:Op zaterdag 5 september 2009 17:37 schreef DeVinger het volgende:
Gaan ze nu bij elke interland alles op z'n kop zetten?
Politie-inzet was vertienvoudigd, omdat ze er vanuit gingen dat hooligans van verschillende clubs elkaar zouden treffen in Enschede.quote:Op zaterdag 5 september 2009 17:38 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Mis ik iets? Enschede op zijn kop?
en controle op de toegangswegen richting Enschedequote:Op zaterdag 5 september 2009 17:38 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Mis ik iets? Enschede op zijn kop?
En wat nou als je gewoon wilde winkelen ? of je had afgesproken bij het stadion met diegene die de kaartjes had ?quote:Politie op scherp rond oefeninterland
ENSCHEDE - De politie scande zaterdag kentekens in de binnensteden van Enschede en Hengelo. Bovendien werden personen preventief gefouilleerd. Ook stuurde de politie enkele tientallen mensen weg uit de Enschedese binnenstad omdat ze geen toegangskaartje hadden.
Dat gebeurde in de uren voorafgaand aan de oefeninterland Nederland - Japan, die zaterdagmiddag in Enschede wordt gespeeld. Ook langs de A1 bij Holten werden kentekens gescand. De politie hield de auto's steeksproefgewijs aan. De acties in kader van de vrijdag aangekondigde noodverkondiging verlopen tot dusver rustig, meldde de politie zaterdag. In totaal werd een handjevol supporters opgepakt.
Er zijn 250 extra manschappen opgetrommeld om de orde te handhaven in Enschede en Hengelo. Burgemeester Peter den Oudsten van Enschede kondigde voor vrijdag en zaterdag een noodverkondiging af, omdat de politie signalen had ontvangen dat voetbalhooligans uit het hele land de rust rond de voetbalwedstrijd wilden verstoren. In de steden en langs de A1 zijn de ME en politie zichtbaar aanwezig. Er zijn extra camera's ingezet om eventuele hooligans snel in het vizier te krijgen.
Telegraaf.
Dat jaquote:Op zaterdag 5 september 2009 17:43 schreef Happel het volgende:
[..]
Politie-inzet was vertienvoudigd, omdat ze er vanuit gingen dat hooligans van verschillende clubs elkaar zouden treffen in Enschede.
idd. Belachelijk.quote:Op zaterdag 5 september 2009 19:18 schreef Ammi het volgende:
Zwaar overdreven gedoe.
quote:Er is vanavond rond 20.30 uur een vechtpartij uitgebroken tussen voetbalsupporters op de Beestenmarkt in Deventer. Het gaat om een groep van ongeveer tweehonderd mensen, hoogstwaarschijnlijk zijn het aanhangers van Go Ahead Eagles, FC Twente en Ajax.
De supporters gooiden stenen naar elkaar, scholden elkaar uit en vernielden een auto. Na een kwartier rellen trokken de supporters naar het centrum, toen ze op de Singel waren kwam er pas politie aan.
Wat ben je ook een clownquote:Op zondag 6 september 2009 02:12 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Nu Ajax weer tegen Twente? Of samen tegen Go Ahead? Alle 2 de mogelijkheden zijn falers voor de Amsterdamers.
Ah, was dat het? Goede zaakquote:Op zondag 6 september 2009 04:10 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Nee, GAE had nog iets te goed van Ajax, dat is nu uitgekomen.
Mooiquote:Op zondag 6 september 2009 04:10 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Nee, GAE had nog iets te goed van Ajax, dat is nu uitgekomen.
quote:Ajax was maar met 35 man in de stad, en wij hadden op het eerste moment maar 25 man, totdat de wijk opgetrommeld werd.
Dus aan alle internethoolies uit rotterdam die het beter weten, doe zelf is wat voordat je ons en Ajax probeert af te zeiken. Wij hadden echt wel veel man op de been na een kwartier, rellen duurden een half uur ofzo alle vrijheid hahahaha, politie waar waren jullie dan kankerkneuzen.
Overigens respect dat jullie P lieten liggen, er is rivaliteit tussen beide jongerengroepen maar dit toont wel van enige lef en respect van Ajax kant. Kunnen andere groepen wel gaan zeiken over alles, maar wij hebben het gewoon goed gedaan tegen de nummer 1 van Nederland, want zo is het gewoon.
Maar ook zoveel bullshitquote:Op zondag 6 september 2009 23:17 schreef Bananenman het volgende:
Zeker, vooral als er zulke positieve dingen op staan.
Inderdaad, 3/4 van de dingen kun je met een korreltje zout nemen.quote:
dat van deventer was inderdaad over t algemeen weinig bullshit..quote:Op zondag 6 september 2009 23:21 schreef Bananenman het volgende:
Uiteraard, maar dat valt in dit geval wel mee.
Omg, die tokkie op foto 9quote:Op donderdag 10 september 2009 11:51 schreef M0NTANA het volgende:
WHU zoekt wat mensen: http://www.whufc.com/page/News/0,,12562~1791333,00.html
[ afbeelding ]
![]()
Image 9quote:Op donderdag 10 september 2009 11:51 schreef M0NTANA het volgende:
http://www.whufc.com/page/News/0,,12562~1791333,00.html
quote:'Hooligans aan de enkelband'
UTRECHT - Hooligans die zich hebben misdragen tijdens een evenement moeten een enkelband krijgen om ze in de gaten te kunnen houden.
In de Volkskrant pleit vrijdag Sjef van Gennip, directeur van Reclassering Nederland, daarvoor. Voetbalfans die zich misdragen krijgen een feestverbod en een enkelband. Via een satellietverbinding kan worden gecontroleerd of ze zich aan het locatieverbod houden. Wie zich er niet aan houdt of de enkelband saboteert, gaat wat mij betreft onherroepelijk de cel in, zegt Van Gennip in de krant.
Van Gennip doet de uitspraken na het feest op het strand van Hoek van Holland op 22 augustus, dat compleet uit de hand liep. Een persoon kwam daar toen om het leven.
In een vraaggesprek met de krant zegt Van Gennip dat een enkelband geen 100 procent garantie is dat rellen worden voorkomen, ,,maar de drempel wordt veel hoger. Uit onderzoek blijkt dat mensen met zo'n enkelband zich enorm bekeken voelen. Het is een stok achter de deur, waardoor ze twee keer nadenken voordat ze opnieuw over de schreef gaan.''
De reclassering zal bewegingen van hooligans gaan volgen. ,,Als ze te dicht bij het verboden gebied, een feest of risicowedstrijd komen, krijgen ze het bericht: u nadert een verboden gebied, ga weg. Als ze dat niet doen, grijpen we in. Ze kunnen die enkelband doorknippen, maar dan gaan ze de bak in. Deze harde aanpak gaan we combineren met gedragstrainingen, tijdens welke ze bijvoorbeeld leren hun agressie te beheersen.'' (ANP/AK)
fc utrechtquote:Stadionverbod om column
AMSTERDAM - Utrechter Ben ten Boden mag het stadion van 'zijn' FC Utrecht niet meer in, vanwege de uiterst kritische columns die hij over de club heeft geschreven.
Ten Boden schreef columns als clubreporter voor AD Sportwereld. Die stukjes wekten de woede van FC Utrecht-directeur Jan-Willem van Dop. Nadat Van Dop verhaal had gehaald bij de krant, werd Ten Boden geschrapt als columnist, zo staat vandaag in De Telegraaf.
Daarbij liet Van Dop het overigens niet. Ten Boden, jarenlang voorzitter van de suppoertersclub, kreeg bovendien een stadionverbod van een jaar opgelegd.
Jouw huis, jouw regels.quote:Op vrijdag 11 september 2009 14:30 schreef Silenus het volgende:
Is dat een legitieme reden om een stadionverbod op te leggen? Dit mag toch niet?
Volgens mij kan je als club iedereen weigeren toch?quote:Op vrijdag 11 september 2009 14:30 schreef Silenus het volgende:
Is dat een legitieme reden om een stadionverbod op te leggen? Dit mag toch niet?
In feite is het gewoon het huis van FC Utrecht he. Jij mag ook -zonder reden- mensen toegang tot jouw huis weigeren.quote:Op vrijdag 11 september 2009 14:30 schreef Silenus het volgende:
quote:Om toch wat meer duidelijkheid te krijgen in het ten Boden incident hebben we even contact gehad met Jan Willem van Dop. Hij geeft heel duidelijk aan dat Ben ten Boden bezig is een strijd uit te vechten tussen twee supportersverenigingen, zowel in het AD als in andere media. Vooral de oproep richting supporters om op de barricade te gaan staan en massaal naar Den Haag te trekken is in het verkeerde keel geschoten bij FC Utrecht en wordt gezien als opruiend gedrag. Ook het AD is gewezen op het feit dat ten Boden een persoonlijke vete aan het uitvechten is en heeft daarom de column geschrapt. Hopelijk werpt deze toelichting een ander licht op deze vervelende zaak.
Deze kant gaat het in NL al langer op.quote:
Johquote:Op vrijdag 11 september 2009 18:26 schreef denthemen het volgende:
De opgepakte verdachte van het HVH gezeik schijnt de zoon van good old Gijs te zijn
We hebben niet allemaal jouw lijntjesquote:
Kijk eens 10 posts boven je.quote:Op vrijdag 11 september 2009 18:43 schreef denthemen het volgende:
[..]
We hebben niet allemaal jouw lijntjes
Wat Kopbal hierboven zegtquote:Op vrijdag 11 september 2009 18:43 schreef denthemen het volgende:
[..]
We hebben niet allemaal jouw lijntjes
quote:Weer twee hooligans opgepakt na strandrel
ARCHIEFFOTO ANP
ROTTERDAM - De politie heeft vrijdag twee hooligans aangehouden in verband met de strandrellen in Hoek van Holland op 22 augustus. Dat heeft de politie vrijdag laten weten.
In totaal zitten nu drie mannen vast die allen deel uitmaken van de harde kern van hooligans. Vrijdag arresteerde de politie een 25-jarige en een 17-jarige Rotterdammer. Beiden zijn bekenden van de politie doordat ze eerder bij rellen betrokken waren, zo liet de politie weten. De politie voorziet in de komende periode meer arrestaties.
Donderdag werd een 19-jarige Rotterdammer gearresteerd. De rechter-commissaris besloot hem zeker tot na het weekend vast te houden. Volgens het Openbaar Ministerie (OM) in Rotterdam wordt deze man waarschijnlijk begin volgende week voorgeleid. Hij wordt verdacht van openlijke geweldpleging tijdens het ontspoorde dancefeest op 22 augustus. Daarbij kwam een bezoeker om het leven en raakten zes anderen gewond.
Burgemeester Ahmed Aboutaleb van Rotterdam kondigde vorige week aan jacht te gaan maken op de relschoppers. Op de bewuste avond hield de politie drie personen aan. Bij het onderzoek naar de rellen zijn tientallen politiemensen betrokken die onder andere minutieus beeldmateriaal uitpluizen. De politie zet binnenkort beelden van verdachten die strafbare feiten pleegden op de internetsite. Dat gebeurde eerder ook al met beelden van mensen die betrokken waren bij voetbalrellen. (ANP)
quote:Op zondag 13 september 2009 03:24 schreef Bananenman het volgende:
Er staat weer een hoop leuks in het gastenboek.
Was weer dolle pret in Breda of niet?quote:Op zondag 13 september 2009 03:24 schreef Bananenman het volgende:
Er staat weer een hoop leuks in het gastenboek.
ligt er natuurlijk aan wat je onder dolle pret vind vallenquote:Op zondag 13 september 2009 17:41 schreef PyTh het volgende:
[..]
Was weer dolle pret in Breda of niet?
VZquote:Bestuursleden Charleroi vallen kleedkamer Cercle binnen
Geschreven op zondag, 13 september om 16:16
Bij Cercle Brugge heeft men met verbazing kennisgenomen van de gebeurtenissen na het duel van zaterdag in en tegen Charleroi. Na het duel, dat eindigde in een 0-4 overwinning, drongen bestuursleden en spelers van de thuisploeg de kleedkamer van Cercle binnen. Het bestuur van de tweede club uit Brugge is dan ook geschokt over het voorval en liet zich zondag uit over de agressieve houding van hun tegenstander.
“Het bestuur van Cercle Brugge is bijzonder triest over wat er zich zaterdag in het stadion van Sporting Charleroi heeft afgespeeld”, zo luidt de eerste reactie. “De agressieve houding tijdens en vooral na de wedstrijd van sommige spelers en bestuurders van de thuisploeg, op en rond het veld, hebben ons diep geschokt. Cercle Brugge vindt dat dit gedrag absoluut niet aanvaardbaar is en rekent er op dat de geëigende instanties hiertegen optreden.”
“Het kan niet dat spelers en bestuurders in de neutrale zone elkaar bedreigen. Het is evenzeer totaal ontoelaatbaar dat spelers en bestuurders van de thuisploeg de kleedkamer van de bezoekers binnendringen en daar bedreigingen uiten en zich agressief gedragen.”. Volgens Charleroi zouden trainer Glen de Boeck en zijn assistent Lorenzo Staelens het vuurtje hebben opgestookt door de Henegouwers uit te dagen, maar dat spreekt Cercle tegen.
Eric Meurant, veiligheidsofficial van Cercle, reageerde ook op de website van de club over de beschuldigingen over en weer. “Cercle hoopt dat de rust snel terugkeert, want wat zaterdag gebeurde is slecht voor het Belgische voetbal. Als fairste ploeg van het land wil Cercle dat voetbal een feest blijft”, aldus Meurant, die hoopt dat deze affaire snel afgesloten kan worden.
quote:'Hamas, Hamas..'-leus mag niet van Hoge Raad
Uitgegeven: 15 september 2009 16:14
Laatst gewijzigd: 15 september 2009 16:14
DEN HAAG - Ook de Hoge Raad der Nederlanden vindt de uitlating 'Hamas, Hamas, Joden aan het gas' niet kunnen.
Het hoogste rechtscollege heeft dinsdag geoordeeld dat de uitspraak beledigend is voor Joden.
Het verweer van een verdachte dat het hem er slechts om ging andere supporters te provoceren, veegt de Hoge Raad van tafel. Lagere rechters hadden de man al veroordeeld voor het roepen van de leus.
De verdachte kreeg zowel van de politierechter als van het gerechtshof een taakstraf, omdat hij in april 2006 in Den Haag op straat 'Hamas, Hamas...' had geroepen.
Provoceren
Hij verzette zich tegen beide uitspraken, omdat hij niet de bedoeling had gehad Joden opzettelijk te beledigen.
,,Het is een leus die veelvuldig door voetbalsupporters wordt gebezigd en onderdeel vormt van de cultuur van voetbalsupporters, die daarmee niet de bedoeling hebben om Joodse mensen te beledigen, maar om andere supporters te provoceren'', luidde het verweer.
De straf van tachtig uur dienstverlening, waarvan de helft voorwaardelijk, en een proeftijd van twee jaar is met de uitspraak van de Hoge Raad definitief geworden.
quote:Op dinsdag 15 september 2009 17:02 schreef MaxPower het volgende:
SV + 450E boete is dan toch iets relaxter dan 40 uur bejaarden wassen.
quote:Op maandag 14 september 2009 01:51 schreef DeVinger het volgende:
Ajax is wel actief de laatste tijd volgens mij zeg
Die voorzitter van Charleroi moeten ze opsluiten in een isoleercel. Die man is levensgevaarlijk.quote:
Wat een BS, dan zouden de wouten in veel meer zaken moeten gaan optreden, van voetbalstadions tot demonstraties van Palestijnen en Arabieren tot internet fora etc. Wat dan wordt elke dag tich keer op zo veel plekken een "jood" beledigd.quote:Op dinsdag 15 september 2009 16:36 schreef Happel het volgende:
[Het hoogste rechtscollege heeft dinsdag geoordeeld dat de uitspraak beledigend is voor Joden.
]
Op de vrijheid van meningsuiting zijn ook grenzen gesteld, en dat het over die grenzen heen gaat wanneer je oproept tot genocide, mag geen verbazing wekken.quote:Op dinsdag 15 september 2009 18:51 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Wat een BS, dan zouden de wouten in veel meer zaken moeten gaan optreden, van voetbalstadions tot demonstraties van Palestijnen en Arabieren tot internet fora etc. Wat dan wordt elke dag tich keer op zo veel plekken een "jood" beledigd.
Net zoiets als het proces tegen die vent met z'n ACAB, lijkt me ook gewoon vrijheid van meningsuiting.
Slechte zaak weer dit voor Nederland in z'n algemeenheid.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |