quote:za 29 aug 2009, 11:28 | 44 reacties | lees voor
Graaiende PvdA'ers uit de gratie
AMSTERDAM - PvdA-leden die als ziekenhuisdirecteur of schoolbestuurder meer verdienen dan de premier hoeven er niet op te rekenen dat ze voor hun partij burgemeester of minister kunnen worden. PvdA-voorzitter Lilianne Ploumen wil dat PvdA'ers zich 'sober en dienstbaar' opstellen.
De zogeheten Balkenendenorm die gaat gelden voor een groot deel van de (semi-)publieke instellingen bedraagt ruim 180.000 euro.
De sociaaldemocraten werken aan een erecode voor PVdA'ers waarin de normen voor beloning worden vastgelegd. In de code, die in september klaar is, komen ook regels te staan voor het aantal bijbanen voor PvdA-bestuurders. Ook moeten ze van de partij gaan solliciteren als ze wachtgeld ontvangen.
het initiatief is leuk maar voor de rest ook niets andersquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 12:23 schreef Hexagon het volgende:
Gossie hier zullen ze wel van onder de indruk zijn
Alsof mevrouw Ploumen dat allemaal maar even bepaalt
Die corporaties zitten toch ook in de SS Rotterdam die nu al zo'n 200 miljoen heeft gekost en nog steeds niet "in de vaart' is?quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 12:40 schreef henkway het volgende:
Tja nietszeggende frasen en ondertussen de woningcorporaties leeg harken
Ja. Ik vind het een prima initiatief. Die hele privatisering en verzelfstandiging van publieke taken heeft natuurlijk een prachtige vetpot gecreeerd voor uitgerangeerde politici. Vandaar ook dat die plannen er destijds zo makkelijk doorgekomen zijn. "Wilt u voor uzelf en uw collega's een nieuwe arbeidsmarkt creeeren met salarissen die u nooit verdiend heeft en ook nooit in het bedrijfsleven zou verdienen?" En o ja, die verzelfstandiging is ook nog eens heel nuttig en gaat fantastisch werken, vertrouw daar maar op.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 12:23 schreef Hexagon het volgende:
Gossie hier zullen ze wel van onder de indruk zijn
Alsof mevrouw Ploumen dat allemaal maar even bepaalt
Ja en die was voor 5 miljoen door van de Joep van de nieuwenhuijzen aan het havenbedrijf rotterdam gelaten in ruil voor een lening van 80 miljoen die Rotterdam nooit meer terug zagquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 13:52 schreef kitao het volgende:
[..]
Die corporaties zitten toch ook in de SS Rotterdam die nu al zo'n 200 miljoen heeft gekost en nog steeds niet "in de vaart' is?
Het salaris in een publieke functie bewijst hoegenaamd niets.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 15:07 schreef Ryon het volgende:
Beetje raar om mensen minister te maken die bewezen hebben een zware maatschappelijke functie te kunnen bekleden vanwege hun salaris.
Op die fiets wordt de volgende minister van onderwijs 'gekke Ali' uit een willekeurige sociale werkplaats. Niet omdat hij het kan, maar omdat die jongen ook wel eens een kans verdient.
quote:za 29 aug 2009, 13:59
Duitse tv-bazin huurde eigen man in
HAMBURG - De Duitse justitie onderzoekt of Doris Heinze zich schuldig heeft gemaakt aan strafbare feiten. Het hoofd drama van de NDR, de publieke regionale zender in Noord-Duitsland, werd donderdag geschorst, omdat ze haar echtgenoot opdracht heeft gegeven vier scenario's te schrijven en die voor de NDR heeft laten verfilmen.
Haar man gebruikte echter niet zijn eigen naam, maar schreef de draaiboeken onder het pseudoniem Niklas Becker. Heinze maakte nooit duidelijk dat Becker haar man was. Haar hangt ontslag op staande voet boven het hoofd.
Ik denk dat je hier wel gelijk in hebt.quote:[b]Op zaterdag 29 augustus 2009 12:18
De VVD heeft het zorgkartel, de PVDA de vastgoedcorporaties en het CDA de religie
Je vergeet de krachtigste optie: oorlog.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 17:28 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Ik denk dat je hier wel gelijk in hebt.
Het esthablisment heeft een stilzwijgend monopolie of dit soort "ascent to heaven" baantjes.
Twee manieren om dit te doorbreken:
-Verkiezingen voor elk publieke en semi-publiek ambt op de Amerikaanse manier.
-Of het afbreken van dergelijke instellingen en het speelveld aan de markt overlaten.
Mijn voorkeur zou naar de eerste oplossing gaan hoewel daar wel het gevaar is voor korte-termijn denken om de kiezers te paaien.
Daarom zijn ze ook gecreeerd met die verzelfstandigingsgolf van de jaren 90quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 17:28 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Ik denk dat je hier wel gelijk in hebt.
Het esthablisment heeft een stilzwijgend monopolie of dit soort "ascent to heaven" baantjes.
Je vergeet manier 3: Toegeven dat marktwerking niet werkt in dergelijke onvrije markten en het gewoon weer een publieke voorziening maken. Met een baas die de publieke zaak graag behartigt, tegen een goed maar bescheiden salaris en een goed pensioen. Gewoon omdat dat mooi werk is, wat integer uitgevoerd kan worden door integere mensen.quote:Twee manieren om dit te doorbreken:
-Verkiezingen voor elk publieke en semi-publiek ambt op de Amerikaanse manier.
-Of het afbreken van dergelijke instellingen en het speelveld aan de markt overlaten.
Er is teveel invloed van de vrienden van de politiek om dit te realiserenquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 17:28 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Stel jij nu bloedserieus voor dat ontwikkelaars hun geld aan de buurt moeten geven en dat zij dat dan uitgeven zoals het hun uit komt?quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 23:40 schreef kitao het volgende:
Laat de bewoners die betrokken zijn binnen een bepaalde omgeving maar zelf bepalen welke huizen en tegen welke huur/koop - prijzen er gebouwd worden.
De PVV bestaat uit simpele zielen. Denk je nou echt dat die de verleiding van geld en luxe en status kunnen weerstaan? Wilders heeft zelfs nog nooit buiten de politiek gewerkt, dat zegt wel genoeg over zijn voorkeur voor het politieke wereldje en de daaar geldende normen en waarden, ongeacht zijn grote woorden.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 22:54 schreef henkway het volgende:
[..]
Er is teveel invloed van de vrienden van de politiek om dit te realiseren
marktwerking , my ass
De PVV een kans geven is een mogelijkheid,maar of die sterk zijn om de verleiding te weerstaan???
Nee , die kant ga ik niet weer op , dat heeft toch geen zin.quote:Op zondag 30 augustus 2009 09:46 schreef DS4 het volgende:
[..]
Stel jij nu bloedserieus voor dat ontwikkelaars hun geld aan de buurt moeten geven en dat zij dat dan uitgeven zoals het hun uit komt?
Plannen staan in het lokale sufferdje en het staat je vrij politieke invloed te verwerven. Verder kun je idd weinig doen, maar als je nog meer zou willen, komt het er dus in concreto op neer dat je weldegelijk wilt dat mensen lukraak met andermans geld kunnen smijten.quote:Op zondag 30 augustus 2009 13:30 schreef kitao het volgende:
[..]
Nee , die kant ga ik niet weer op , dat heeft toch geen zin.
Ik pleit voor meer inspraak ; bij ons in de buurt is veel nieuwbouw op de plaats van oud gekomen.
Hoewel ik daar zelf niet bij betrokken ben geweest , heb ik ook nergens een soort "keuzemenu" gezien voor dit soort stadsplanning , terwijl die mensen toch in die huizen gingen wonen en ik er wel tegen aan moet kijken. Sommige huizenblokken lijken wel een gerestaureerde vooroorlogse gevangenis , van binnen misschien heel mooi , maar verder geen gezicht.
Misschien is er inspraak geweest ; ik heb er niets van vernomen iig.
Er is wettelijk verplicht inspraak. Dat jij dat niet hebt vernomen ligt aan jezelf. Gewoon kijken waar de gemeente publiceert en je kan zienswijzen indienen, naar voorlichtingsavonden, beroep aantekenen, enz.quote:Op zondag 30 augustus 2009 13:30 schreef kitao het volgende:
Misschien is er inspraak geweest ; ik heb er niets van vernomen iig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |