abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72254828
Die Ploumen realiseert zich dat er verkiezingen aankomen
Ze vergeet dat de meeste Pvda ers pas echt kunnen graaien nadat ze minister of staatssecretaris geweest zijn.
En de PVDA dieven die nu 300.000 of 400.000 verdienen in een overheidsfunctie die blijven lekker zitten

Net als Hans Alders, die steeds meer PVDA-ers Corporatie-baas wil maken, nou die zit echt niet te wachten op de mening van Ploumen hoor ,die stelen lekker verder
Hup weer een paar huizenblokken woningwetwoningen, naar een goede vastgoed-vriend

De VVD heeft het zorgkartel, de PVDA de vastgoedcorporaties en het CDA de religie
quote:
za 29 aug 2009, 11:28 | 44 reacties | lees voor
Graaiende PvdA'ers uit de gratie
AMSTERDAM - PvdA-leden die als ziekenhuisdirecteur of schoolbestuurder meer verdienen dan de premier hoeven er niet op te rekenen dat ze voor hun partij burgemeester of minister kunnen worden. PvdA-voorzitter Lilianne Ploumen wil dat PvdA'ers zich 'sober en dienstbaar' opstellen.

De zogeheten Balkenendenorm die gaat gelden voor een groot deel van de (semi-)publieke instellingen bedraagt ruim 180.000 euro.
De sociaaldemocraten werken aan een erecode voor PVdA'ers waarin de normen voor beloning worden vastgelegd. In de code, die in september klaar is, komen ook regels te staan voor het aantal bijbanen voor PvdA-bestuurders. Ook moeten ze van de partij gaan solliciteren als ze wachtgeld ontvangen.

[ Bericht 2% gewijzigd door henkway op 29-08-2009 12:28:14 ]
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 12:23:36 #2
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_72254916
Gossie hier zullen ze wel van onder de indruk zijn

Alsof mevrouw Ploumen dat allemaal maar even bepaalt
pi_72255207
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 12:23 schreef Hexagon het volgende:

het initiatief is leuk maar voor de rest ook niets anders
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_72257055
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 12:40 schreef henkway het volgende:
Tja nietszeggende frasen en ondertussen de woningcorporaties leeg harken
Die corporaties zitten toch ook in de SS Rotterdam die nu al zo'n 200 miljoen heeft gekost en nog steeds niet "in de vaart' is?
megalomaniac
pi_72257333
Leuk babbeltje voor de bühne.
pi_72257369
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 12:23 schreef Hexagon het volgende:

Ja. Ik vind het een prima initiatief. Die hele privatisering en verzelfstandiging van publieke taken heeft natuurlijk een prachtige vetpot gecreeerd voor uitgerangeerde politici. Vandaar ook dat die plannen er destijds zo makkelijk doorgekomen zijn. "Wilt u voor uzelf en uw collega's een nieuwe arbeidsmarkt creeeren met salarissen die u nooit verdiend heeft en ook nooit in het bedrijfsleven zou verdienen?" En o ja, die verzelfstandiging is ook nog eens heel nuttig en gaat fantastisch werken, vertrouw daar maar op.

PvdA-ers zijn net zo goed door persoonlijke ambitie gedreven, en zeggen ook niet vrijwillig 'doe maar een halve ton minder', zo zitten mensen niet in mekaar. Dus doen ze bijna net zo hard mee met het gegraai van CDA-ers, VVD-ers en D66-ers, want graaien mag.

De overheid moet dat aanpakken natuurlijk, maar dat gaat nog lang duren, en steun zal niet zo makkelijk komen als voor de verzelfstandigingsgolf, want de steun moet komen van de belanghebbenden. Goed dan dat de PvdA het voortouw neemt. Partijleden mogen nog slechts gematigd graaien.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_72257502
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 13:52 schreef kitao het volgende:

[..]

Die corporaties zitten toch ook in de SS Rotterdam die nu al zo'n 200 miljoen heeft gekost en nog steeds niet "in de vaart' is?
Ja en die was voor 5 miljoen door van de Joep van de nieuwenhuijzen aan het havenbedrijf rotterdam gelaten in ruil voor een lening van 80 miljoen die Rotterdam nooit meer terug zag
pi_72258389
Joep ja
..acht wat hingen de mensen aan zijn lippen een decennium geleden ofzo, als de geslaagde en toch zo eenvoudig gebleven ondernemer. Op het moment dat een ondernemer bekend wordt duurt de ontmaskering zelden lang.

Goed dat de PvA weer eens intern bezig is
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 15:07:39 #10
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_72258511
Beetje raar om mensen minister te maken die bewezen hebben een zware maatschappelijke functie te kunnen bekleden vanwege hun salaris.

Op die fiets wordt de volgende minister van onderwijs 'gekke Ali' uit een willekeurige sociale werkplaats. Niet omdat hij het kan, maar omdat die jongen ook wel eens een kans verdient.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_72258762
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 15:07 schreef Ryon het volgende:
Beetje raar om mensen minister te maken die bewezen hebben een zware maatschappelijke functie te kunnen bekleden vanwege hun salaris.

Op die fiets wordt de volgende minister van onderwijs 'gekke Ali' uit een willekeurige sociale werkplaats. Niet omdat hij het kan, maar omdat die jongen ook wel eens een kans verdient.
Het salaris in een publieke functie bewijst hoegenaamd niets.
In het bedrijfsleven kan ik met je meegaan, maar als directeur van een bejaardenhuis of woningcorporatie met 30 mensen 250.000 euro opstrijken en dan praten van zware maatschappelijke functie?

Zo een instelling moet geleid worden door bezielende, meelevenden en maatschappelijk betrokken mensen zoals de staatssecretaris van onderwijs
pi_72258919
Maar ook in Duitsland is het gegraai bij de overheid een probleem, het is tijd dat alle omroepen commercieel gaan
quote:
za 29 aug 2009, 13:59
Duitse tv-bazin huurde eigen man in
HAMBURG - De Duitse justitie onderzoekt of Doris Heinze zich schuldig heeft gemaakt aan strafbare feiten. Het hoofd drama van de NDR, de publieke regionale zender in Noord-Duitsland, werd donderdag geschorst, omdat ze haar echtgenoot opdracht heeft gegeven vier scenario's te schrijven en die voor de NDR heeft laten verfilmen.
Haar man gebruikte echter niet zijn eigen naam, maar schreef de draaiboeken onder het pseudoniem Niklas Becker. Heinze maakte nooit duidelijk dat Becker haar man was. Haar hangt ontslag op staande voet boven het hoofd.
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 17:28:43 #13
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_72261569
quote:
[b]Op zaterdag 29 augustus 2009 12:18

De VVD heeft het zorgkartel, de PVDA de vastgoedcorporaties en het CDA de religie
Ik denk dat je hier wel gelijk in hebt.

Het esthablisment heeft een stilzwijgend monopolie of dit soort "ascent to heaven" baantjes.

Twee manieren om dit te doorbreken:

-Verkiezingen voor elk publieke en semi-publiek ambt op de Amerikaanse manier.

-Of het afbreken van dergelijke instellingen en het speelveld aan de markt overlaten.

Mijn voorkeur zou naar de eerste oplossing gaan hoewel daar wel het gevaar is voor korte-termijn denken om de kiezers te paaien.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_72261796
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 17:28 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

Het esthablisment heeft een stilzwijgend monopolie of dit soort "ascent to heaven" baantjes.

-Of het afbreken van dergelijke instellingen en het speelveld aan de markt overlaten.

Mijn voorkeur zou naar de eerste oplossing gaan hoewel daar wel het gevaar is voor korte-termijn denken om de kiezers te paaien.
Je vergeet de krachtigste optie: oorlog.
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 18:41:00 #15
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_72263280
Als voortzetting van de politiek zeker?
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_72267770
Symboolpolitiek
pi_72268285
quote:

[..]

Daarom zijn ze ook gecreeerd met die verzelfstandigingsgolf van de jaren 90
quote:

Je vergeet manier 3: Toegeven dat marktwerking niet werkt in dergelijke onvrije markten en het gewoon weer een publieke voorziening maken. Met een baas die de publieke zaak graag behartigt, tegen een goed maar bescheiden salaris en een goed pensioen. Gewoon omdat dat mooi werk is, wat integer uitgevoerd kan worden door integere mensen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_72269181
quote:

[..]
Er is teveel invloed van de vrienden van de politiek om dit te realiseren
marktwerking , my ass
De PVV een kans geven is een mogelijkheid, maar of die sterk zijn om de verleiding te weerstaan???
pi_72270339
Laat de bewoners die betrokken zijn binnen een bepaalde omgeving maar zelf bepalen welke huizen en tegen welke huur/koop - prijzen er gebouwd worden.
Meer burgerinspraak in je eigen buurt en wegwezen met die coruptaties.
Niemand zit op die zakkenvullende gasten te wachten.
megalomaniac
pi_72274364
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 23:40 schreef kitao het volgende:
Laat de bewoners die betrokken zijn binnen een bepaalde omgeving maar zelf bepalen welke huizen en tegen welke huur/koop - prijzen er gebouwd worden.
Stel jij nu bloedserieus voor dat ontwikkelaars hun geld aan de buurt moeten geven en dat zij dat dan uitgeven zoals het hun uit komt?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  zondag 30 augustus 2009 @ 09:49:30 #21
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_72274383
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 22:54 schreef henkway het volgende:

[..]

Er is teveel invloed van de vrienden van de politiek om dit te realiseren
marktwerking , my ass
De PVV een kans geven is een mogelijkheid, maar of die sterk zijn om de verleiding te weerstaan???
De PVV bestaat uit simpele zielen. Denk je nou echt dat die de verleiding van geld en luxe en status kunnen weerstaan? Wilders heeft zelfs nog nooit buiten de politiek gewerkt, dat zegt wel genoeg over zijn voorkeur voor het politieke wereldje en de daaar geldende normen en waarden, ongeacht zijn grote woorden.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  zondag 30 augustus 2009 @ 13:30:08 #22
262650 kitao
prikplaatje
pi_72278189
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 09:46 schreef DS4 het volgende:

[..]

Stel jij nu bloedserieus voor dat ontwikkelaars hun geld aan de buurt moeten geven en dat zij dat dan uitgeven zoals het hun uit komt?
Nee , die kant ga ik niet weer op , dat heeft toch geen zin.

Ik pleit voor meer inspraak ; bij ons in de buurt is veel nieuwbouw op de plaats van oud gekomen.
Hoewel ik daar zelf niet bij betrokken ben geweest , heb ik ook nergens een soort "keuzemenu" gezien voor dit soort stadsplanning , terwijl die mensen toch in die huizen gingen wonen en ik er wel tegen aan moet kijken. Sommige huizenblokken lijken wel een gerestaureerde vooroorlogse gevangenis , van binnen misschien heel mooi , maar verder geen gezicht.

Misschien is er inspraak geweest ; ik heb er niets van vernomen iig.
megalomaniac
pi_72280457
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 13:30 schreef kitao het volgende:

[..]

Nee , die kant ga ik niet weer op , dat heeft toch geen zin.

Ik pleit voor meer inspraak ; bij ons in de buurt is veel nieuwbouw op de plaats van oud gekomen.
Hoewel ik daar zelf niet bij betrokken ben geweest , heb ik ook nergens een soort "keuzemenu" gezien voor dit soort stadsplanning , terwijl die mensen toch in die huizen gingen wonen en ik er wel tegen aan moet kijken. Sommige huizenblokken lijken wel een gerestaureerde vooroorlogse gevangenis , van binnen misschien heel mooi , maar verder geen gezicht.

Plannen staan in het lokale sufferdje en het staat je vrij politieke invloed te verwerven. Verder kun je idd weinig doen, maar als je nog meer zou willen, komt het er dus in concreto op neer dat je weldegelijk wilt dat mensen lukraak met andermans geld kunnen smijten.
Met je estethische voorkeuren omtrent woningen ben ik het wel weer eens de meeste nieuwbouw is afgrijselijk.
pi_72281599
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 13:30 schreef kitao het volgende:

Er is wettelijk verplicht inspraak. Dat jij dat niet hebt vernomen ligt aan jezelf. Gewoon kijken waar de gemeente publiceert en je kan zienswijzen indienen, naar voorlichtingsavonden, beroep aantekenen, enz.

Kortom: de wet hoeft niet te veranderen, maar jouw kennis van de wet.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  zondag 30 augustus 2009 @ 23:39:39 #25
262650 kitao
prikplaatje
pi_72297577
Dank u ,
uw aanbevelingen worden meegenomen in mijn beslissing.
doei.
megalomaniac
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')