quote:za 29 aug 2009, 11:28 | 44 reacties | lees voor
Graaiende PvdA'ers uit de gratie
AMSTERDAM - PvdA-leden die als ziekenhuisdirecteur of schoolbestuurder meer verdienen dan de premier hoeven er niet op te rekenen dat ze voor hun partij burgemeester of minister kunnen worden. PvdA-voorzitter Lilianne Ploumen wil dat PvdA'ers zich 'sober en dienstbaar' opstellen.
De zogeheten Balkenendenorm die gaat gelden voor een groot deel van de (semi-)publieke instellingen bedraagt ruim 180.000 euro.
De sociaaldemocraten werken aan een erecode voor PVdA'ers waarin de normen voor beloning worden vastgelegd. In de code, die in september klaar is, komen ook regels te staan voor het aantal bijbanen voor PvdA-bestuurders. Ook moeten ze van de partij gaan solliciteren als ze wachtgeld ontvangen.
het initiatief is leuk maar voor de rest ook niets andersquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 12:23 schreef Hexagon het volgende:
Gossie hier zullen ze wel van onder de indruk zijn
Alsof mevrouw Ploumen dat allemaal maar even bepaalt
Die corporaties zitten toch ook in de SS Rotterdam die nu al zo'n 200 miljoen heeft gekost en nog steeds niet "in de vaart' is?quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 12:40 schreef henkway het volgende:
Tja nietszeggende frasen en ondertussen de woningcorporaties leeg harken
Ja. Ik vind het een prima initiatief. Die hele privatisering en verzelfstandiging van publieke taken heeft natuurlijk een prachtige vetpot gecreeerd voor uitgerangeerde politici. Vandaar ook dat die plannen er destijds zo makkelijk doorgekomen zijn. "Wilt u voor uzelf en uw collega's een nieuwe arbeidsmarkt creeeren met salarissen die u nooit verdiend heeft en ook nooit in het bedrijfsleven zou verdienen?" En o ja, die verzelfstandiging is ook nog eens heel nuttig en gaat fantastisch werken, vertrouw daar maar op.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 12:23 schreef Hexagon het volgende:
Gossie hier zullen ze wel van onder de indruk zijn
Alsof mevrouw Ploumen dat allemaal maar even bepaalt
Ja en die was voor 5 miljoen door van de Joep van de nieuwenhuijzen aan het havenbedrijf rotterdam gelaten in ruil voor een lening van 80 miljoen die Rotterdam nooit meer terug zagquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 13:52 schreef kitao het volgende:
[..]
Die corporaties zitten toch ook in de SS Rotterdam die nu al zo'n 200 miljoen heeft gekost en nog steeds niet "in de vaart' is?
Het salaris in een publieke functie bewijst hoegenaamd niets.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 15:07 schreef Ryon het volgende:
Beetje raar om mensen minister te maken die bewezen hebben een zware maatschappelijke functie te kunnen bekleden vanwege hun salaris.
Op die fiets wordt de volgende minister van onderwijs 'gekke Ali' uit een willekeurige sociale werkplaats. Niet omdat hij het kan, maar omdat die jongen ook wel eens een kans verdient.
quote:za 29 aug 2009, 13:59
Duitse tv-bazin huurde eigen man in
HAMBURG - De Duitse justitie onderzoekt of Doris Heinze zich schuldig heeft gemaakt aan strafbare feiten. Het hoofd drama van de NDR, de publieke regionale zender in Noord-Duitsland, werd donderdag geschorst, omdat ze haar echtgenoot opdracht heeft gegeven vier scenario's te schrijven en die voor de NDR heeft laten verfilmen.
Haar man gebruikte echter niet zijn eigen naam, maar schreef de draaiboeken onder het pseudoniem Niklas Becker. Heinze maakte nooit duidelijk dat Becker haar man was. Haar hangt ontslag op staande voet boven het hoofd.
Ik denk dat je hier wel gelijk in hebt.quote:[b]Op zaterdag 29 augustus 2009 12:18
De VVD heeft het zorgkartel, de PVDA de vastgoedcorporaties en het CDA de religie
Je vergeet de krachtigste optie: oorlog.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 17:28 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Ik denk dat je hier wel gelijk in hebt.
Het esthablisment heeft een stilzwijgend monopolie of dit soort "ascent to heaven" baantjes.
Twee manieren om dit te doorbreken:
-Verkiezingen voor elk publieke en semi-publiek ambt op de Amerikaanse manier.
-Of het afbreken van dergelijke instellingen en het speelveld aan de markt overlaten.
Mijn voorkeur zou naar de eerste oplossing gaan hoewel daar wel het gevaar is voor korte-termijn denken om de kiezers te paaien.
Daarom zijn ze ook gecreeerd met die verzelfstandigingsgolf van de jaren 90quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 17:28 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Ik denk dat je hier wel gelijk in hebt.
Het esthablisment heeft een stilzwijgend monopolie of dit soort "ascent to heaven" baantjes.
Je vergeet manier 3: Toegeven dat marktwerking niet werkt in dergelijke onvrije markten en het gewoon weer een publieke voorziening maken. Met een baas die de publieke zaak graag behartigt, tegen een goed maar bescheiden salaris en een goed pensioen. Gewoon omdat dat mooi werk is, wat integer uitgevoerd kan worden door integere mensen.quote:Twee manieren om dit te doorbreken:
-Verkiezingen voor elk publieke en semi-publiek ambt op de Amerikaanse manier.
-Of het afbreken van dergelijke instellingen en het speelveld aan de markt overlaten.
Er is teveel invloed van de vrienden van de politiek om dit te realiserenquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 17:28 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Stel jij nu bloedserieus voor dat ontwikkelaars hun geld aan de buurt moeten geven en dat zij dat dan uitgeven zoals het hun uit komt?quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 23:40 schreef kitao het volgende:
Laat de bewoners die betrokken zijn binnen een bepaalde omgeving maar zelf bepalen welke huizen en tegen welke huur/koop - prijzen er gebouwd worden.
De PVV bestaat uit simpele zielen. Denk je nou echt dat die de verleiding van geld en luxe en status kunnen weerstaan? Wilders heeft zelfs nog nooit buiten de politiek gewerkt, dat zegt wel genoeg over zijn voorkeur voor het politieke wereldje en de daaar geldende normen en waarden, ongeacht zijn grote woorden.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 22:54 schreef henkway het volgende:
[..]
Er is teveel invloed van de vrienden van de politiek om dit te realiseren
marktwerking , my ass
De PVV een kans geven is een mogelijkheid,maar of die sterk zijn om de verleiding te weerstaan???
Nee , die kant ga ik niet weer op , dat heeft toch geen zin.quote:Op zondag 30 augustus 2009 09:46 schreef DS4 het volgende:
[..]
Stel jij nu bloedserieus voor dat ontwikkelaars hun geld aan de buurt moeten geven en dat zij dat dan uitgeven zoals het hun uit komt?
Plannen staan in het lokale sufferdje en het staat je vrij politieke invloed te verwerven. Verder kun je idd weinig doen, maar als je nog meer zou willen, komt het er dus in concreto op neer dat je weldegelijk wilt dat mensen lukraak met andermans geld kunnen smijten.quote:Op zondag 30 augustus 2009 13:30 schreef kitao het volgende:
[..]
Nee , die kant ga ik niet weer op , dat heeft toch geen zin.
Ik pleit voor meer inspraak ; bij ons in de buurt is veel nieuwbouw op de plaats van oud gekomen.
Hoewel ik daar zelf niet bij betrokken ben geweest , heb ik ook nergens een soort "keuzemenu" gezien voor dit soort stadsplanning , terwijl die mensen toch in die huizen gingen wonen en ik er wel tegen aan moet kijken. Sommige huizenblokken lijken wel een gerestaureerde vooroorlogse gevangenis , van binnen misschien heel mooi , maar verder geen gezicht.
Misschien is er inspraak geweest ; ik heb er niets van vernomen iig.
Er is wettelijk verplicht inspraak. Dat jij dat niet hebt vernomen ligt aan jezelf. Gewoon kijken waar de gemeente publiceert en je kan zienswijzen indienen, naar voorlichtingsavonden, beroep aantekenen, enz.quote:Op zondag 30 augustus 2009 13:30 schreef kitao het volgende:
Misschien is er inspraak geweest ; ik heb er niets van vernomen iig.
Het is inderdaad vreselijk, de benaming slecht afgewerkte schuur is nog teveel, mogelijk dat het nu wat zal veranderen.quote:Op zondag 30 augustus 2009 14:53 schreef sneakypete het volgende:
[..]
Met je estethische voorkeuren omtrent woningen ben ik het wel weer eensde meeste nieuwbouw is afgrijselijk.
Dat lokale sufferdje gooi ik meestal gelijk in de papierbak.quote:Op zondag 30 augustus 2009 14:53 schreef sneakypete het volgende:
[..]
Plannen staan in het lokale sufferdje en het staat je vrij politieke invloed te verwerven. Verder kun je idd weinig doen, maar als je nog meer zou willen, komt het er dus in concreto op neer dat je weldegelijk wilt dat mensen lukraak met andermans geld kunnen smijten.
Met je estethische voorkeuren omtrent woningen ben ik het wel weer eensde meeste nieuwbouw is afgrijselijk.
Waar haal je dat eigenlijk vandaan DS4 , ik heb in de verste verte zoiets niet geschreven .quote:Op zondag 30 augustus 2009 09:46 schreef DS4 het volgende:
[..]
Stel jij nu bloedserieus voor dat ontwikkelaars hun geld aan de buurt moeten geven en dat zij dat dan uitgeven zoals het hun uit komt?
Ook wel: eigen schuld.quote:Op zondag 30 augustus 2009 23:50 schreef kitao het volgende:
Dat lokale sufferdje gooi ik meestal gelijk in de papierbak.
Moeten ze iedereen persoonlijk bellen ofzo? Dit werkt gewoon prima. Dat luie mensen het over het hoofd zien door hun luiheid is niet interessant.quote:Wat een vreemde manier van informeren is dat trouwens in een wijk waar duizenden mensen wonen.
Prijs huurwoningen hangt af van de vraag of het vrije sector is of niet en vrije sector is gewoon aan de verhuurder en verhouding huur/koop is iets wat de gemeente moet regelen en daarvoor hebben ze een volkshuisvester in dienst lijkt me...quote:En het aantal huur - en koopwoningen in verhouding en over de prijs van die huurwoningen, hoe wordt dat dan geregeld ?
Je kan niet zo maar uit je oude huis gezet worden...quote:En die mensen die eerst in oud zaten en ¤350,- betaalden , moeten die nu ineens ¤600,- betalen of krijgen ze dan de keus om bv een gammel huis in een andere wijk te nemen ?
Als ze dat bedongen hebben bij vertrek wel.quote:Hebben ze eigenlijk uberhaupt wel recht op een plaats in die nieuwbouw waar vroeger hun oude huis stond ?
Je schreef:quote:Op zondag 30 augustus 2009 23:53 schreef kitao het volgende:
Waar haal je dat eigenlijk vandaan DS4 , ik heb in de verste verte zoiets niet geschreven .
Pure onzin.
Impliciet staat daar dus gewoon dat ontwikkelaars hun geld aan de buurt moeten geven en dat zij dat dan uitgeven zoals het hun uit komt... althans, zo lees ik dat. Ik vroeg het overigens aan je.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 23:40 schreef kitao het volgende:
Laat de bewoners die betrokken zijn binnen een bepaalde omgeving maar zelf bepalen welke huizen en tegen welke huur/koop - prijzen er gebouwd worden.
Ik reageerde vooral op een stelling jouwerzijds waar ik graag uitleg over wilde. En ik ben niets ineens geworden. Ik reageer altijd zo. Ik heb een beetje een hekel aan onzin.quote:En ben je nu ineens PVDA'er geworden , dat je op de bres springt voor weer zo'n zakkenvuller ?
Ik zou op ieder ander precies zo gereageerd hebben, nog afegzien van het feit dat ik mijzelf bepaald niet fel acht in deze discussie. Zeker niet gelet op de onzin die er door deze en gene wordt verkondigd.quote:Op maandag 31 augustus 2009 00:12 schreef kitao het volgende:
Je reageert erg fel binnen een nieuw topic op mij.
Vergelijking : men woont met een aantal mensen binnen één huis , een gezin bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 23:40 schreef kitao het volgende:
Zeg jij ook tegen je vrouw dat jij wel uitmaakt hoe het huishoudboekje wordt besteed?quote:Meer burgerinspraak in je eigen buurt en wegwezen met die coruptaties.
Niemand zit op die zakkenvullende gasten te wachten.
quote:Gentrification and urban gentrification denote the socio-economic and demographic change in an urban area resulting from wealthy people buying housing property in a poor community. [2] Consequent to gentrification, the average income increases and average family size decreases in the community, which results in the informal economic eviction of the lower-income residents, because of increased rents, house prices, and property taxes; this type of population change reduces industrial land use when it is redeveloped for commerce and housing.
.quote:Friday, July 10, 2009
Condos attacked in Tacoma, WA
Wednesday night we threw pieces of concrete through multiple condo windows in the Tacoma area.
This action was taken in response to the disgusting attempt by the City of Tacoma to gentrify our neighborhoods and city
De PvdA is de nationale zondebok geworden. Dat gaat niet meer goed komen. Vandaar dat ik SP stem (ook omdat de PvdA te rechts is geworden en mij persoonlijk heeft genaaid hoewel ik dat laatste nog met veel goedwillendheid door de vingers wil zien aangezien regeren niet alleen 'leuke dingen doen' is).quote:Op maandag 31 augustus 2009 00:09 schreef Elfletterig het volgende:
Politici die zichzelf verrijken of lucratieve baantjes hebben, kom je over de volle breedte van het politieke spectrum tegen. Het zijn per slot van rekening net mensen.
Het is alleen zo dat de PvdA het marketing-technisch zo knullig aanpakt, door zo expliciet te gaan schermen met gedragscodes en dergelijke. Gevolg is dat de kiezer denkt: zie je wel, bij de PvdA is wat mis (terwijl het bij alle partijen zo is)...
Erg slecht vergelijk, want de buurt gaat die woning helemaal niet kopen, dat gaat een derde doen. Als mensen in die buurt het huis willen kopen mogen ze inderdaad eisen stellen en net als bij die autohandelaar: als die niet wil leveren wat er wordt gevraagd neem je niet af. Je gaat echter niet tegen de Opeldealer zeggen dat hij maar nieuwe BMW's moet gaan leveren.quote:Op maandag 31 augustus 2009 02:41 schreef kitao het volgende:
Vergelijking : men woont met een aantal mensen binnen één huis , een gezin bijvoorbeeld.
Zij hebben een auto die niet meer geheel voldoet aan de wensen , dan kan er gekozen worden voor een nieuwe dure auto , een 2e hands goede auto of een (gebruikte) leaseauto. In alle gevallen wordt aan een bedrijf een opdracht gegeven om dit te verzorgen.
Er is hier dus geen enkele sprake om van dit verzorgende bedrijf te verlangen om zijn geld aan de opdrachtgever te overhandigen. Je ziet echt spoken.
Ook als er niets verandert in de wijk kun je vervelende buren krijgen en verdomd dat het niet waar is: we hebben in NL geen gated communities met ballotagecommissies. Gelukkig maar.quote:Hetzelfde zou dus op moeten gaan voor langdurige wijkbewoners die verdrongen worden door bijwijven die plotseling hun plaatsje willen innemen omdat het nu ineens wel leuk wonen is binnen een stad met al die nieuwbouw die de oorspronkelijke bewoner zich niet meer kan permitteren , bovenop het feit dat die wijkbewoners jarenlang met de nek zijn aangekeken en verwaarloosd.
Nee, hoor: wijken zijn openbaar gebied en iedereen mag er een stukje kopen en daar zijn ding doen binnen de wettelijke grenzen.quote:Kortom : dit is onze wijk en wij zijn niet gediend van al die kapitalisten-innovaties.
Opzouten.
Inmiddels geloof ik daar geen donder meer van, gelet op eerdere bijdragen van jouw hand. Je komt op mij over als een bijzonder eng ventje die snel onder toezicht moet...quote:http://news.infoshop.org/article.php?story=20090114070753707
Ikzelf ben trouwens geen voorstander van dit soort acties.
Helemaal mee eens.quote:Solidair met de veelverdiener!
Jan Blokker | 31 augustus 2009
Volgens mij wordt het tijd om ons als één man te scharen achter iedereen die meer verdient dan Balkenende. De neiging naar modaal, naar iel, naar de rand van de arremoe, naar geen dubbeltje méér dan de partijgenoot, en vooral ook qua opleiding nooit meer dan de leao en een boek van Heleen van Royen – dat voorschrift van de PvdA-commissie onder leiding van Sharon Dijksma, zal Nederland snel in de afgrond storten.
‘Goed verdienen mag’, schreef het orakel van Enschede, ‘graaien niet’. En verder nog: ‘Leden die in de publieke sector meer dan de premier willen verdienen, zoeken maar een andere partij’. Het weren van zulke leden is onderdeel, las ik, van de ‘doe-agenda‘ van de Partij van de Arbeid.
Ik heb weleens op die partij gestemd. Niet uit liefde of uit overtuiging, maar omdat het in Den Haag iets te sterk naar de VVD en het CDA begon te ruiken: om even een vluchtheuvel op te zoeken. Maar zelfs nu, nu het politieke landschap bespikkeld dreigt te raken met Rutte, Wilders, Verdonk, Pastors, Sörensen en straks misschien ook nog weer Jan Nagel – maak ik nog liever Bas van der Vlies rood dan Wouter Bos.
De Linkse Kerk!
Altijd een belachelijk begrip geweest natuurlijk. Als ik aan een kerk denk, denk ik aan het superbarok van kerken die van schip tot koor tot ver achter het altaar bepleisterd zijn met gouden kruisen en krullen en kronen en kransen, en in elke kapel een paar Caravaggio’s, en buiten een fontein van Bernini. Dan kun je toch nooit aan Jan Pronk, Marcel van Dam of Bram Peper denken?
Maar Sharon Dijksma ziet een verveloze loods voor zich als ze aan het sociaal paradijs denkt, of een hutje op de armoedegrens. Als het maar schriel, schamel, dor en droog is – niet bij mekaar gegraaid, maar bij mekaar geschraapt.
Je hoort weleens zeggen dat het met de sociaal-democratie mis is gegaan toen Wim Kok zijn ideologische veren had uitgetrokken, maar dat is natuurlijk onzin. De sociaal-democratie is verwelkt toen ze het Plan van de Arbeid inruilde voor de Doe-Agenda, en ophield trots te zijn – wat heet: ze werden jaloers! - op pg’s die financieel, cultureel en intellectueel met kop en schouders boven Balkenende uitstaken. Niet meer de arbeider willen verheffen tot het niveau van de bourgeoisie, maar vanuit de bourgeoisie naar de arbeider willen afdalen om je solidair te verklaren met zijn chagrijnig lot; dan is het einde nabij.
Hoe is het allemaal zo gekomen? Ja, hoe is een onnozele maar toch eerzuchtige hals als Sharon Dijksma zo ver gekomen dat ze tot voorzitter van de doe-agenda werd benoemd? Dat weten we allemaal. ‘Van onderop’ werd in de partij besloten dat op de kieslijst voor de opperste organen beurtelings een vrouw en een man zou staan. En dan vraag je er misschien om. Hoe kan Sharon Dijksma anders ooit zo hoog zijn gevallen? Of Mariëtte Hamer? Of Ella Vogelaar? Of Jacqueline Cramer? Of Mei Li Vos?
De Balkenendenorm.
Ik geloof niet dat iemand zich ooit heeft afgevraagd of Balkenende niet eigenlijk te veel verdient. Elders in de samenleving wordt serieus nagedacht over prestatieloon. Wat kreeg een uitslover in de Sovjet-Unie ook weer als hij zich uitsloofde? Een premie, of misschien noemden ze het al bonussen. Maar zou Balkenende volgens Tabaksblat een extraatje verdienen op grond van de manier waarop hij sinds 2002 iets zou hebben bereikt? Iedereen plast nog wild. Niemand staat in de tram voor een oud vrouwtje op. De VOC-mentaliteit wordt gesmoord in de jeugdzorg. Dat paleis in Mozambique stinkt. De Westerschelde blijft ondiep.
Balkenende moet terug naar modaal. Dan deugt de norm vanzelf.
Die gaan komen. Binnen vijf jaar. Daar zet ik mijn geld op. En daar gaan we figuren zoals Bolkesteijn, waht, Fastmatti, axis 303 enzovoorts in terug kunnen vinden.quote:we hebben in NL geen gated communities met ballotagecommissies. Gelukkig maar.
Het lijkt mij sterk dat de partij jou persoonlijk heeft genaaid... Misschien hebben ze ingestemd met iets waar jij persoonlijk door geraakt bent, maar het typische van politiek is dat je beslissingen neemt en je stelt altijd wel iemand teleur.quote:
Dat zeg ik advocaatje: regeren is niet alleen 'leuke dingen doen'.quote:Op maandag 31 augustus 2009 09:18 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het lijkt mij sterk dat de partij jou persoonlijk heeft genaaid... Misschien hebben ze ingestemd met iets waar jij persoonlijk door geraakt bent, maar het typische van politiek is dat je beslissingen neemt en je stelt altijd wel iemand teleur.
Kitao ook kennelijk... Alleen wil hij dan wel meteen ook openbaar gebied annexeren, zo begrijp ik.quote:Op maandag 31 augustus 2009 09:18 schreef Klopkoek het volgende:
Die gaan komen. Binnen vijf jaar. Daar zet ik mijn geld op. En daar gaan we figuren zoals Bolkesteijn, waht, Fastmatti, axis 303 enzovoorts in terug kunnen vinden.
Jij zit in dat wereldje dus je zult wel weten dat er over wordt nagedacht.quote:Op maandag 31 augustus 2009 09:20 schreef DS4 het volgende:
[..]
Kitao ook kennelijk... Alleen wil hij dan wel meteen ook openbaar gebied annexeren, zo begrijp ik.
Nederland is steeds minder tolerant, dus de wens naar gated communities zal wel toenemen, dat ben ik met je eens.
Verbazingwekkend genoeg kan ik mij ook in de strekking vinden...quote:
Het is niet zo sterk om iemand respectloos te bejegenen als je zelf nog alles moet bewijzen... Gewoon een tip over omgang in het sociale verkeer. Wie weet komt er voor jou dan ook een dag dat je niet overal over wil klagen.quote:
Om heel eerlijk te zijn: als ik het hoor icm Nederland ben jij doorgaans de boodschapper, dus... het valt wel mee met nadenken hierover in de politiek.quote:Op maandag 31 augustus 2009 09:22 schreef Klopkoek het volgende:
Jij zit in dat wereldje dus je zult wel weten dat er over wordt nagedacht.
En dat komt met name van de PVV en de SP vandaan en op die laatste partij wens jij te stemmen... Misschien toch maar die PvdA?quote:En ja, de segregatie woekert voort in dit land. De afnemende tolerantie ook idd.
Het is ook niet fraai om iemand aan de hand van een verknipte quote nog even de oren te wassen terwijl diegene dat zelf ook al gezegd heeft. Ik weet het: De Telegraaf doet dat dagelijks maar die krant lees ik dan ook niet.quote:Op maandag 31 augustus 2009 09:25 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het is niet zo sterk om iemand respectloos te bejegenen als je zelf nog alles moet bewijzen... Gewoon een tip over omgang in het sociale verkeer. Wie weet komt er voor jou dan ook een dag dat je niet overal over wil klagen.
Hij vergeet Mw Dekker, onze voormalige VVD huishoudschoollerares die na minister te zijn geworden, (waarin ze de woningbouwverenigingen met 350 miljard vermogen los liet), nu hoofd van een subsidieverdeelclub op de antillen isquote:Hoe is het allemaal zo gekomen? Ja, hoe is een onnozele maar toch eerzuchtige hals als Sharon Dijksma zo ver gekomen dat ze tot voorzitter van de doe-agenda werd benoemd? Dat weten we allemaal. ‘Van onderop’ werd in de partij besloten dat op de kieslijst voor de opperste organen beurtelings een vrouw en een man zou staan. En dan vraag je er misschien om. Hoe kan Sharon Dijksma anders ooit zo hoog zijn gevallen? Of Mariëtte Hamer? Of Ella Vogelaar? Of Jacqueline Cramer? Of Mei Li Vos?
PVV en SP in één adem noemenquote:Op maandag 31 augustus 2009 09:28 schreef DS4 het volgende:
[..]
Om heel eerlijk te zijn: als ik het hoor icm Nederland ben jij doorgaans de boodschapper, dus... het valt wel mee met nadenken hierover in de politiek.
[..]
En dat komt met name van de PVV en de SP vandaan en op die laatste partij wens jij te stemmen... Misschien toch maar die PvdA?
Ook als je de gehele quote neemt is jouw stelling dat je persoonlijk genaaid bent. Dat lijkt mij nog steeds sterk en het feit dat je het weer over deze boeg gooit laat zien dat je inderdaad maar wat schreef. Wellicht gewoon een verkeerde woordkeuze, maar wees dan een vent en geef het toe.quote:Op maandag 31 augustus 2009 09:28 schreef Klopkoek het volgende:
Het is ook niet fraai om iemand aan de hand van een verknipte quote nog even de oren te wassen
Jij mist kennelijk dat hij het over de PvdA(-commissie) had...quote:
Gaan meer en meer op elkaar lijken. Alleen is de PVV heel duidelijk anti-moslim, maar op economisch gebied kijkt de PVV steeds meer af bij de SP...quote:
Onzin. Ze zetten zich enorm af tegen mensen met wat meer geld. De onderste laag van de bevolking tegen de rest... Net als de PVV dus, die in dezelfde vijver vist.quote:De SP is juist een gemeenschapspartij. Misschien wel iets te gemeenschappelijks. Er kleeft een iets te nadrukkelijke spruitjeslucht aan.
quote:Op maandag 31 augustus 2009 09:43 schreef DS4 het volgende:
[..]
Gaan meer en meer op elkaar lijken. Alleen is de PVV heel duidelijk anti-moslim, maar op economisch gebied kijkt de PVV steeds meer af bij de SP...
[..]
Onzin. Ze zetten zich enorm af tegen mensen met wat meer geld. De onderste laag van de bevolking tegen de rest... Net als de PVV dus, die in dezelfde vijver vist.
Waar is meer mensen uit de markt trekken een roep om meer managers? Dat kan toch ook een wetenschapper zijn?quote:Op maandag 31 augustus 2009 09:37 schreef Klopkoek het volgende:
Het is ook goed om te benadrukken dat vooral het CDA en de VVD wilden dat de salarissen omhoog gingen om zo meer mensen uit 'de markt' te trekken (alsof een politicus zoiets als een manager is).
Het niveau van jouw onderbouwing is weer ouderwets!quote:
We hebben vroeger kanjers van een minister gehad zonder al die hoge salarissen. In het buitenland geldt hetzelfde. De politiek behoor je te doen uit idealisme en als roeping hoewel de omstandigheden steeds ongunstiger worden (ophitserige boulevardpers, gescheld naar je kop enzovoorts).quote:Op maandag 31 augustus 2009 09:46 schreef DS4 het volgende:
[..]
Waar is meer mensen uit de markt trekken een roep om meer managers? Dat kan toch ook een wetenschapper zijn?
En een minister moet weldegelijk kunnen managen. Ministerssalarissen zijn lachertjes en niet zelden zeggen de beste kandidaten af vanwege de te grote achteruitgang in salaris.
En dan krijg je dus de Dijksma's...
In een tijd dat je in de markt ook minder kon verdienen. Toptalent wordt nu beter betaald. Daarnaast zijn de salarissen van ministers in de loop der jaren veel minder gestegen. Het verschil is thans vele malen hoger.quote:Op maandag 31 augustus 2009 09:47 schreef Klopkoek het volgende:
We hebben vroeger kanjers van een minister gehad zonder al die hoge salarissen.
Met dat laatste ben ik het helemaal eens. Maar toch vind ik dat je voor ministers (en ook voor andere functies) meer geld mag aftikken. Desnoods kijk je naar wat iemand verdiende in het jaar daarvoor en pas je de beloning daar deels op aan. Dus b.v. ( (inkomen jaar voor installatie) - (ministerssalaris + 50.000 euro) )* 50% is maximaal extra toevoeging. En extra toevoeging zou nooit meer dan 100% van ministerssalaris moeten zijn.quote:In het buitenland geldt hetzelfde. De politiek behoor je te doen uit idealisme en als roeping hoewel de omstandigheden steeds ongunstiger worden (ophitserige boulevardpers, gescheld naar je kop enzovoorts).
Kennelijk zijn ze het waard, anders betalen bedrijven niet zo veel geld.quote:Op maandag 31 augustus 2009 10:25 schreef Klopkoek het volgende:
Je kunt zeggen dat een minister te weinig verdient. Je kunt ook zeggen dat financieele bobo's in 20 jaar tijd teveel zijn gaan verdienen.
Ik ben wel met je eens dat ministers niet al te veel verdienen, maar dat is natuurlijk niet de reden dat we Dijksma's en Huizinga's hebben. Dat is een gevolg van het 'lik je naar de top' principe die veel partijen hanteren.quote:Op maandag 31 augustus 2009 09:46 schreef DS4 het volgende:
[..]
Waar is meer mensen uit de markt trekken een roep om meer managers? Dat kan toch ook een wetenschapper zijn?
En een minister moet weldegelijk kunnen managen. Ministerssalarissen zijn lachertjes en niet zelden zeggen de beste kandidaten af vanwege de te grote achteruitgang in salaris.
En dan krijg je dus de Dijksma's...
Ook zo'n onzintekst. De burger wenst zich niet te informeren en de wereld wordt steeds ingewikkelder. Natuurlijk wordt de kloof groter. Niet omdat de politici die kloof bewust vergroten, maar omdat die politici zich wel inlezen en de burger alleen maar wenst te kankeren!quote:Op maandag 31 augustus 2009 11:28 schreef Klopkoek het volgende:
vergroot alleen maar de kloof tussen elite en burger.
Ook bij de PvdA moet gewoon geflyerd worden. Blijkbaar doen de lekkere linkse dames dat minder vaak dan Sharon Dijksma. Die zit daar simpelweg NIET vanwege haar leidinggevende competenties of haar kennis van het vakgebied.quote:Op maandag 31 augustus 2009 11:28 schreef Klopkoek het volgende:
Dan hadden er wel wat knappere vrouwen gezeten als het zo werkt. En het beleid wat jij voor staat vergroot alleen maar de kloof tussen elite en burger. Ik dacht dat we wel af waren van die roep om een zakenkabinet na al deze ellende. Niet dus, blijkbaar.
Het ging erom dat ik volgens jou geimpliceerd zou hebben dat de corporaties hun geld aan de buurt zouden moeten geven en dat jij dat echt op geen enkele andere manier kon lezen.quote:Op maandag 31 augustus 2009 09:16 schreef DS4 het volgende:
[..]
Erg slecht vergelijk, want de buurt gaat die woning helemaal niet kopen, dat gaat een derde doen. Als mensen in die buurt het huis willen kopen mogen ze inderdaad eisen stellen en net als bij die autohandelaar: als die niet wil leveren wat er wordt gevraagd neem je niet af. Je gaat echter niet tegen de Opeldealer zeggen dat hij maar nieuwe BMW's moet gaan leveren.
Geen idee waar je het over hebt. Veel lezers niet ,denk ik. Het staat wel stoer van je.quote:Ook als er niets verandert in de wijk kun je vervelende buren krijgen en verdomd dat het niet waar is: we hebben in NL geen gated communities met ballotagecommissies. Gelukkig maar.
Ik krijg ook steeds meer de indruk van jou als een vervelende irritante trol die terug onder de steen moet kruipen.quote:Nee, hoor: wijken zijn openbaar gebied en iedereen mag er een stukje kopen en daar zijn ding doen binnen de wettelijke grenzen.
Eng trouwens, jouw opvattingen...
[..]
Inmiddels geloof ik daar geen donder meer van, gelet op eerdere bijdragen van jouw hand. Je komt op mij over als een bijzonder eng ventje die snel onder toezicht moet...
Ik wijs je fijntjes op deze post:quote:Op maandag 31 augustus 2009 12:08 schreef kitao het volgende:
Het ging erom dat ik volgens jou geimpliceerd zou hebben dat de corporaties hun geld aan de buurt zouden moeten geven en dat jij dat echt op geen enkele andere manier kon lezen.
quote:Op zondag 30 augustus 2009 14:53 schreef sneakypete het volgende:
Plannen staan in het lokale sufferdje en het staat je vrij politieke invloed te verwerven. Verder kun je idd weinig doen, maar als je nog meer zou willen, komt het er dus in concreto op neer dat je weldegelijk wilt dat mensen lukraak met andermans geld kunnen smijten.
Dat is helemaal niet aangetoond. Je komt met een onzinnig verhaal over auto's kopen die als een tang op een varken slaat.quote:Maar nu blijkt dus dat ik dat niet bedoel en nooit zo bedoeld heb en dit nu ook aangetoond is.
Nee, ik stelde een doodnormale vraag, waar je vervolgens om heen wenst te lullen.quote:Dus vanaf regel 1 loop jij persoonlijk in de aanval op mijn post.
Jij denkt dat iedereen hier zo dom is als jij, of je doet net alsof je het niet begrijpt. Hoe dan ook, in beide gevallen is het sneu...quote:Geen idee waar je het over hebt. Veel lezers niet ,denk ik.
Ja, lastige vragen stellen is echt het kenmerk van een trol... Zielepiet!quote:Ik krijg ook steeds meer de indruk van jou als een vervelende irritante trol die terug onder de steen moet kruipen.
Nee, het valt nu pas op hoever het salonsocialisme is doorgedrongen in de partijquote:Op maandag 31 augustus 2009 21:45 schreef bwgrainer het volgende:
"Graaiende PVDA ers zijn uit de gratie"
Dat zijn ze al 10 jaar, maar ze krijgen het nu pas door.
Mij was dat 15-20 jaar geleden al opgevallen hoor. De rest van Nederland kreeg dat een jaar of 10 terug door (vandaar die opkomst van Fortuyn) en bij de PvdA zelf valt het kwartje nu pas.quote:Op maandag 31 augustus 2009 21:47 schreef henkway het volgende:
[..]
Nee, het valt nu pas op hoever het salonsocialisme is doorgedrongen in de partij
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |