S1nn3rz | zaterdag 29 augustus 2009 @ 11:14 |
quote:Bron Nederland zucht onder het begrotingstekort en de miljardenuitgaven, maar mw. Huizinga denkt er niet aan om ook maar iets bij te dragen aan een positieve begroting. Nee, in tijden van malaise moeten mensen maar op de fiets, daar trekken we zonder blikken of blozen 25 miljoen voor uit met een uitloop naar 70 miljoen. Mw. Huizinga begrijpt waarschijnlijk niet dat dit op de termijn alleen maar geld kost. Mensen die de auto laten staan betalen minder accijjns en zullen dus zeker op een andere manier "gestraft" worden. ![]() Ik moet steeds vaker zuchten vanwege deze regeldrang over wat de burger wel en niet moet doen. Laat ze dan in godsnaam er eerst voor zorgen dat fietsers over werkende verlichting beschikken. Een auto rijdt toch ook niet op de snelweg zonder verlichting? ![]() | |
Buschetta | zaterdag 29 augustus 2009 @ 11:24 |
denk dat de NL fietsindustrie meer geld genereert als de buitenlandse autoindustrie. Kan het mis hebben natuurlijk. Daarnaast in ogenschouw nemende dat gezondheid en verkeersdruk een rol meespelen is dit geen slechte investering. | |
Riffey4 | zaterdag 29 augustus 2009 @ 11:27 |
Euh... wat is de regeldrang in het bericht waar jij zo'n hekel aan hebt? Er liggen al genoeg snelwegen, laat ze nu inderdaad de fietspaden maar eens aanpakken. Jij bent zo'n type die een grote auto nodig heeft om andere tekortkomingen (sic) te compenseren. | |
Farenji | zaterdag 29 augustus 2009 @ 11:30 |
Fietsen regeert. Veel beter dan die muffe volle metro of trein, om in de file te staan in de auto maar helemaal te zwijgen. Mooi plan om te investeren in fietspaden, heeft meer zin dan een extra snelweg die binnen no time toch alweer vol staat met files vol stinkende auto's. Ik begrijp de misplaatst cynische OP dan ook niet. | |
Dubbelzuurrr | zaterdag 29 augustus 2009 @ 11:34 |
quote:Ik neem aan dat Huizinga dit geld vrijmaakt uit de voor haar ministerie vastgestelde begroting voor 2009, dus de grond van de klacht ontgaat me enigszins. | |
Hukkie | zaterdag 29 augustus 2009 @ 11:37 |
quote:Dus ze gaat 25 miljoen uitrekken, zodat er straks 5 van de 100 forenzen op de fiets van Leiden naar Den haag (en weer terug) gaan? quote:Tsja, aangezien er in die fietsenstalling nagenoeg alleen maar oude fietsen staan, zal het inderdaad een berg ruimte opleveren. Er is immers geen hond die daar zijn nieuwe fiets gaat neerzetten; misschien in een bewaakte stalling, maar ook dan ben je je fiets niet zeker. En die framenummers zullen daar weinig aan veranderen denk ik, want als je fiets toch gejat wordt, wat dan? Aangifte doen? | |
qonmann | zaterdag 29 augustus 2009 @ 11:39 |
Goede zaak ! Chapeau voor Tineke, al mag iets meer geld wel 25 miljoen is zo weinig | |
spoor4 | zaterdag 29 augustus 2009 @ 11:41 |
quote:Het gaat, neem ik aan, om het opruimen van wrakken en halve fietsen. | |
Farenji | zaterdag 29 augustus 2009 @ 11:44 |
quote:5 op de 100 zou al best wat winst zijn. Minder vervuiling, minder energiegebruik, minder kosten, minder file, betere condities van de mensen. Op die honderdduizenden forenzen die dagelijks in de file gaan staan is 5 procent natuurlijk een heleboel. quote:Die fietsen in de fietsenstallingen bij stations worden gecheckt - als een fiets langer dan een paar weken er staat wordt ie weggehaald en mag de eigenaar hem voor een zeer bescheiden bedrag "terugkopen". Dat is wel nodig, een jaar of 10 geleden waren de stallingen een grote berg oud roest - nu is het flink verbeterd. En met een goed slot kun je een fiets ook veilig aan een lantaarnpaal vastzetten - knappe dief die hem dan jat. | |
S1nn3rz | zaterdag 29 augustus 2009 @ 11:44 |
quote:Nou de fietsen die ik zie zijn gemiddeld genomen oude barrels waar een dief zijn neus nog voor op haalt. | |
S1nn3rz | zaterdag 29 augustus 2009 @ 11:45 |
quote:Een begroting die elk jaar tekort komt? Het lijkt me datje dan nodig moet doen aan bezuinigingen. Niet aan maatregelen die alleen maar minder inkomsten genereren. | |
Hukkie | zaterdag 29 augustus 2009 @ 11:46 |
quote:Beetje afhankelijk wat je een wrak noemt natuurlijk. Toen ik nog dagelijks met de trein ging, kon ik kiezen tussen mijn mountainbike of mijn stapfiets om bij het station te komen. Ik koos de stapfiets en dat was een wrak, hij deed het wel maar zag er niet uit. Als die geruimd gaat worden dan heb ik geen fiets meer. Maar dan komt er inderdaad wel een hoop ruimte vrij. | |
Hukkie | zaterdag 29 augustus 2009 @ 11:54 |
quote:Jawel, maar denk je dat die 5% dat structureel vol gaat houden (zeker de mensen die nu in de auto zitten)? In weer en wind meer dan een uur heen, dan een dag werken, en dan weer meer dan een uur terug? quote:Hier hebben ze daarvoor het mooie 'fiets-fout-fiets-weg' principe ingevoerd. Dat betekend dat -als je fiets niet op een daarvoor bedoelde plek staat- je slot door de gemeente wordt opengeknipt, en je je fiets inderdaad voor een mooi bedrag mag terugkopen. Dus die lantarenpaal gaat maar eenmalig werken. | |
henkway | zaterdag 29 augustus 2009 @ 11:58 |
prima Ik ga altijd op de fiets naar mijn werk en het aantal auto's dat stinkend langs mij scheurt bij een wegovergang, irriteert me mateloos. het duurt zo vijf minuten dat je moet wachten ook al komt er helemaal geen auto, vind je het gek dat we oversteken, ik heb wel twaalf stoplichten onderweg. Ze durven wel, als je hun raakt lig jij op het asfalt en ze rijden gewoon door Ook vind ik dat elektrische fietsen fiscaal vrijgesteld moeten worden, dus de 749 euro ophogen naar 1500 euro | |
henkway | zaterdag 29 augustus 2009 @ 12:02 |
quote: ![]() | |
kawotski | zaterdag 29 augustus 2009 @ 12:04 |
Ze zouden beter de BTW schrappen op de aanschaf van een Segway. | |
Repeat | zaterdag 29 augustus 2009 @ 12:08 |
Verplicht een framenummer ingraveren. ![]() Verplicht ![]() | |
henkway | zaterdag 29 augustus 2009 @ 12:08 |
quote:ja ik zie mezelf al met een segway 20 km vice versa doen ![]() ![]() | |
henkway | zaterdag 29 augustus 2009 @ 12:09 |
quote:ja heel goed, bij nieuwe fietsen dus, dat kost misschien een tientje extra. net als een bromfiets, mijn fiets kost 1100 euro !! Of ben jij ook zo een fietsendief?? | |
Repeat | zaterdag 29 augustus 2009 @ 12:15 |
quote:Als jij of iemand dat wil laten doen, prima. Maar waarom moet dat nou weer verplicht ![]() | |
S1nn3rz | zaterdag 29 augustus 2009 @ 12:31 |
quote:Henkway begrijpt waarschijnlijk nog steeds niet dat alles waar verplicht bij staat gewoon een verkapte vorm van extra belasting is. ![]() | |
henkway | zaterdag 29 augustus 2009 @ 12:34 |
quote:Je moet het wel verplichten wil je een goede registratie opzetten helaas , maar het is zo , en een kleine bijdrage in een internet database is logisch iedere fiets verkocht na 01-01-2010 moet er dan in staan, dus is je fiets gestolen, dan inloggen, en vinkje er bij dattie gestolen is. Het zal de vreselijk dure fietsverzekering goedkoper maken, dus per saldo kost het niets quote: [ Bericht 9% gewijzigd door henkway op 29-08-2009 12:43:14 ] | |
S1nn3rz | zaterdag 29 augustus 2009 @ 12:36 |
quote:Nou noem mij eens een database die vanuit de overheid is opgezet die goed werkt. Verplicht dan gewoon een fiets op kenteken te zetten. Dat systeem is er al, werkt voor auto's meestal goed en is dus veel goedkoper. | |
henkway | zaterdag 29 augustus 2009 @ 12:44 |
quote:je eigen quote: quote: | |
S1nn3rz | zaterdag 29 augustus 2009 @ 12:45 |
quote:Js, en jij hebt het over een internetdatabase waar mensen maar voor moeten betalen. Lijkt me iets heel anders toch? | |
Farenji | zaterdag 29 augustus 2009 @ 12:56 |
Ik word wel erg moe van mensen die denken dat ze met "registratie" alle problemen kunnen oplossen. Oh er worden teveel fietsen gejat? Laten we alle fietsen verplicht voorzien van een framenummer en registreren en dan bouwen we er een mooie bureaucratische molen omheen en dan gaat het probleem vanzelf weg. En zo niet, nou ja dan hebben we in ieder geval wat mensen aan het werk gehouden, de belastingbetaler betaalt toch. | |
Hukkie | zaterdag 29 augustus 2009 @ 12:58 |
quote:En dan? Dan moet je aangifte gaan doen bij de politie, die vervolgens waarschijnlijk helemaal niets met je aangifte gaat doen, je fiets blijft gejat. Gevolg is dat je fietsverzekering nog duurder wordt omdat er niets verandert, behalve dat die internet database ook nog betaald moet worden. | |
henkway | zaterdag 29 augustus 2009 @ 12:58 |
quote:Nou het probleem is dat de fietsen wel aangehouden worden door de politie maar niet geregistreerd staan als gestolen, en dus niet vastgehouden kunnen worden, dat kun je opvangen door die database Ik wil mijn nieuwe fiets (2010) er wel in hebben. Als ie dan gestolen is dan kan ik hem eenvoudige merken als gestolen , nu moet ik naar het politiebureau en je weet je framenummer niet en de papieren heb je misschien niet meer. Nee ik vind het een goede zaak En ik verwacht dat fietsverzekeringen goedkoper worden [ Bericht 4% gewijzigd door henkway op 29-08-2009 13:03:55 ] | |
qonmann | zaterdag 29 augustus 2009 @ 13:04 |
alsof zo'n database ook maar iets oplost.. Fietsendiefstal heeft geen prio en zal het ook nooit krijgen. Goed stallem en/of op een goed slot zetten helpt meer | |
henkway | zaterdag 29 augustus 2009 @ 13:05 |
quote:Als jij aangehouden wordt tijdens het stappen en de politie kijkt online in de database en je fiets staat gereg. als gestolen dan heb je een probleem | |
henkway | zaterdag 29 augustus 2009 @ 13:07 |
quote:vorig jaar is de fiets van mijn vrouw gestolen Gazelle. Hup ze knippen het kabelslot door en ze laden hem zo in de bus met ringslot en al. Die jongens worden gewoon gebeld door tipgevertjes die een dure fiets zien staan twee tellen en weg is de bus weer | |
qonmann | zaterdag 29 augustus 2009 @ 13:10 |
quote:Oh dat is wel erg jammer ..alleen geloof ik niet in deze oplossing. Het heeft geen prio en zal ook nooit prio krijgen, In Amsterdam bedenkt men ook zo nu en dan weer iets,het heeft nog nooit iets opgeleverd , anders dan publiciteit dat men er weer wat aan gaat doen.. Mijn fiets (Batavus) heeft een anti-diefstal-chip geloof ik of het helpt ? | |
Hukkie | zaterdag 29 augustus 2009 @ 13:10 |
quote:Jawel, maar ik ga niet stappen met een peperdure fiets van 1100 euro, ook niet als die gestolen zou zijn. Dus diegene aan wie de fiets eerst toebehoorde heeft allang een nieuwe fiets van zijn verzekering gehad. | |
Grrrrrrrr | zaterdag 29 augustus 2009 @ 13:11 |
Prima, investeringen in de infrastructuur zijn altijd goed. ![]() | |
henkway | zaterdag 29 augustus 2009 @ 13:13 |
quote:Die fiets was niet meer verzekerd (ouder dan 3 jaar) en de waarde was nog wel 350 euro Maar aangezien fietsen steeds beter en duurder worden is een goede database absoluut noodzaak | |
henkway | zaterdag 29 augustus 2009 @ 13:16 |
quote:Ik denk dat registratie in combinatie met een chip het beste is een nummer kun je onleesbaar maken een chip niet | |
Revolution-NL | zaterdag 29 augustus 2009 @ 13:19 |
quote: Zet er meteen een kentekenplaat op. Kunnen ze meteen een v-max instellen op de fietspaden en flitspalen plaatsen of boa's laten flitsen. Een APK voor de fiets zou trouwens ook heel geen slecht idee zijn. Als je ziet hoeveel fietsen er zonder deugdelijke remmen op de weg rijden ![]() | |
Farenji | zaterdag 29 augustus 2009 @ 13:21 |
quote:Leg er dan ook een *goed* slot omheen. Een goed kettingslot van gehard staal knip je niet zomaar door. En de brug waar je hem aan vastlegt ook niet. Een kabelslot is vaak makkelijk open te knippen met een relatief klein schaartje, zo'n slot is alleen een bescherming tegen wegwaaien, niet tegen diefstal. | |
henkway | zaterdag 29 augustus 2009 @ 13:24 |
quote:Nee laat ze maar goede fietspaden aanleggen zul je eens moeten zien hoeveel automobilisten met de fiets gaan Met een elektrische fiets kun je per dag makkelijk 50km rijden en is veel mooier dan met de auto | |
Revolution-NL | zaterdag 29 augustus 2009 @ 13:26 |
quote:Ik blijf van mening dat als men toch gaat registreren een kentekenplaat en een APK een heel goed idee is. Zeker voor electrische fietsen! | |
Farenji | zaterdag 29 augustus 2009 @ 13:33 |
Fuck off met je kentekens voor fietsen. Dat is toch volkomen krankzinnig. Zullen we meteen iedereen maar een chip inplanten, dat is helemaal makkelijk als er mensen kwijt zijn enzo. Of weet je wat, gewoon iedereen een streepjescode op het voorhoofd tatoueren. Verplicht. | |
henkway | zaterdag 29 augustus 2009 @ 13:33 |
quote:Och als je van je fiets valt dan is het vroeg zat, zo hard ga ik niet ![]() maar met mooi weer is het prachtig. ![]() | |
henkway | zaterdag 29 augustus 2009 @ 13:36 |
quote:Die chip is er al voor fietsen, op vrijwillige basis, dat schiet dus niet op als maar 20% van de mensen het doet | |
Revolution-NL | zaterdag 29 augustus 2009 @ 13:36 |
quote: Precies! Op deze reactie wachten ik al ![]() Juist hierom is het zaak dat we niet steeds meer dingen gaan registreren. Nu gaan we een fiets verplichten tot een frame-nr.. over 5 jaar rij je met een kenteken rond of RFID chip rond. Jammer dat veel mensen dit niet zien. | |
henkway | zaterdag 29 augustus 2009 @ 13:37 |
quote:beter een chip dan dat ze je fiets stelen, | |
w8jij17 | zaterdag 29 augustus 2009 @ 13:41 |
Na twee dure fietsen die in 2 jaar tijd van mij gestolen zijn stap ik over op een vouwfiets. OT: Goede investering van Huizinga! | |
Farenji | zaterdag 29 augustus 2009 @ 13:42 |
quote:Op welke manier denk je dat een chip, kenteken, internet database, of WELK SOORT REGISTRATIE DAN OOK fietsendieven gaat verhinderen om jouw fietsje mee te jatten? Nogmaals daar helpt alleen een goed fysiek slot tegen. | |
#ANONIEM | zaterdag 29 augustus 2009 @ 13:44 |
quote:Nou, als jij de lul bent als de politie ontdekt dat je op een gestolen fiets rijdt, dan laat je het wel om een gestolen fiets van een junk te kopen. En als die junks hun gestolen fietsen dus niet meer kwijtraken, dan zullen ze ook wel ophouden om fietsen te stelen. Lijkt mij dan. ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 29-08-2009 13:45:08 ] | |
Revolution-NL | zaterdag 29 augustus 2009 @ 13:44 |
quote: Schijnveiligheid ![]() | |
Guus Muisarm | zaterdag 29 augustus 2009 @ 13:47 |
Nogal eenvoudig he. Als je de verhandelbaarheid van fietsen weg haalt zullen er minder gestolen worden. | |
Revolution-NL | zaterdag 29 augustus 2009 @ 13:51 |
quote:Was dat ook niet DE insteek bij de onvoering van het bromfietskenteken in 1997? quote:FAAL! ![]() | |
Farenji | zaterdag 29 augustus 2009 @ 14:00 |
quote:Ga toch weg man, je koopt een fiets van een junk omdat je eigen fiets gejat is. En omdat je naar huis moet. Meestal gebeurt dat als je uit het cafe rolt. Dan denkt er niemand na, en zeker niet over framenummers. Een fiets is gewoon een ding dat vaak gestolen wordt en dan koop je voor een prikkie een andere gestolen fiets terug. Wil je daar iets aan doen dan moet je de dieven oppakken en in de gevangenis pleuren, of gewoon een goed slot gebruiken natuurlijk, maar een registratiesysteem gaat daar echt niks aan veranderen. | |
#ANONIEM | zaterdag 29 augustus 2009 @ 14:01 |
quote:Voordat je keihard FAAL roept: hoe was het terugvindpercentage vóór 1997? | |
#ANONIEM | zaterdag 29 augustus 2009 @ 14:02 |
quote:Als jij een paar keer bij een licht-aan-op-de-fiets-controle je fiets wordt afgepakt en een boete krijgt omdat 'ie gestolen is, dan denk ik dat je het voortaan wel laat ok een fiets van een junk te kopen. Ook als je uit de kroeg gerold komt. | |
henkway | zaterdag 29 augustus 2009 @ 14:16 |
quote:Fietsen zijn nu net een briefje van 50 euro maar mijn fiets was veel meer waard en eerlijk gekocht | |
raptorix | zaterdag 29 augustus 2009 @ 14:17 |
25 miljoen is niks in Amsterdam, leg je nauwelijks 75 meter metro voor aan ![]() | |
henkway | zaterdag 29 augustus 2009 @ 21:24 |
mooi doen | |
Perico | zondag 30 augustus 2009 @ 03:12 |
1 kilometer fietspad kost gemiddeld 500.000 euro. Voor 25 miljoen heb je er 50 km. in Nederland bij. Achja, alle beetjes helpen! | |
henkway | zondag 30 augustus 2009 @ 07:55 |
quote:Ook moet je, als je dan een fiets koopt, eerst zelf op internet checken of ie niet registreert staat als gestolen. Was de vorige eigenaar zo dom om dat niet aan te passen, dan heb je geluk, ik zou het zeker doen. En de chip eruit slopen is dan natuurlijk helemaal verdacht. | |
Frezer | zondag 30 augustus 2009 @ 08:53 |
Ik geloof eerlijk gezegd geen fuck van het nut van fietssnelwegen. | |
henkway | zondag 30 augustus 2009 @ 08:59 |
quote:Ik wel, dat zijn meer tunnels onder de autowegen door, waar je dus je elektrische fiets optimaal kan benutten. Dus 20 km heen en 20 km terug naar je werk op de fiets is dan een makkie, nu zijn ze te smal en nu sta ik teveel stil, op stinkauto's te wachten, een fietssnelweg dwars door de stad van noord naar zuid en oost naar west is perfect Kleine fiets in de achterbak voor als je ergens moet zijn waar je lastig kunt parkeren | |
Frezer | zondag 30 augustus 2009 @ 09:18 |
natuurlijk zijn er mensen voor te vinden, maar volgens mij niet de 5% die beweerd wordt. Ook op een elektrische fiets wordt je nog steeds nat namelijk. Ik denk dat de huidige fietsers op de zelfde route de tijdswinst zeker zullen waarderen, maar dat de winst als in nieuwe fietsers verder beperkt is. Bovendien is het niet zo dat je alleen maar van begin naar eindpunt van de snelle fietsroute rijdt. Uiteindelijk moet je er weer vanaf, en sta je voor het stoplicht of breek je je nek over een boomstronk. | |
Fortune_Cookie | zondag 30 augustus 2009 @ 09:37 |
Lekker hoor. Kan ik tenminste met 80 lekker doorcrossen op m'n opgevoerde snorfiets. "TOET-TOET, OPKANKERE, AN DE KANT, MOVE NOU" Goed plan. | |
kawotski | zondag 30 augustus 2009 @ 09:56 |
quote:laat mij dan maar 2 kilometer aanleggen, ik maak er wel het project van mn leven van.. belachelijke prijzen.. ![]() | |
kawotski | zondag 30 augustus 2009 @ 10:00 |
quote:Als ik zie dat er leasewagens worden uitgedeeld aan mensen die 2 km van hun werk wonen en dan de auto pakken om die 2 km of minder zelfs af te leggen met de auto.. Geef die aartsluie donders een segway ofzo als ze een fiets te min vinden. | |
t-8one | zondag 30 augustus 2009 @ 10:40 |
Goed initiatief van Huizinga, hier betaal ik nou graag belasting voor. | |
wikwakka2 | zondag 30 augustus 2009 @ 11:45 |
Ik kan eigenlijk geen enkel minpunt van meer/betere fietspaden bedenken. Goed plan dus. | |
kawotski | zondag 30 augustus 2009 @ 11:50 |
quote:volgens mij is een fietspad ook gemaakt van asfalt, daar hebben milieugroeperingen het niet zo op.. ![]() | |
Farenji | zondag 30 augustus 2009 @ 11:51 |
quote:Net alsof de gewone fietspaden nu van zo'n slechte kwaliteit zijn... NL is wat dat betreft echt een topper, vrijwel nergens ter wereld heb je zulke goede fietspaden als hier. Het is best een "prestatie" om hier je nek te breken over een boomstronk, daar verdien je echt een Darwin Award mee. | |
henkway | zondag 30 augustus 2009 @ 11:52 |
quote:ze hebben tegenwoordig wegwerpcapes tegen de regen en zovaak regent het niet in Nederland hoor, ik het dit jaar nog niet meegemaakt dat ik een forse regenbui op mijn knar had, daarnaast is het veel gezonder dan een auto, en ik moet 20 km heen en 20km terug dagelijks | |
Falco | zondag 30 augustus 2009 @ 13:28 |
Prima plan ![]() | |
Frezer | zondag 30 augustus 2009 @ 17:25 |
Mijn punt is vooral dat iemand die nu niet fietst daar gewoon geen zin in heeft omdat hij/zij bezweet/nat/moe/etc. op het werk komt. Die personen ga je echt niet over halen met 5 minuten tijdswinst, en die weten ook vast van het bestaan van regencapes af. Dus ja, het is een nuttig plan, voor de huidige fietsers. Wat is trouwens het verschil tussen een elektrische fiets en een (snor)brommer ![]() | |
henkway | zondag 30 augustus 2009 @ 17:34 |
quote:Bij ons op het werk zijn douches geïnstalleerd met kledingkasten voor de fietsers, zodat je zo kan omkleden met stropje en al. kwestie van mentaliteitsverandering Bedenk dat een fietsende werknemer een gezonde actieve werknemer is | |
kawotski | zondag 30 augustus 2009 @ 17:49 |
quote:nu overdrijf je toch een beetje, beetje veel utopie en dat soort dingen.. Wat op dit moment niet op de fiets zit zal zeker niet door een extra fietspad o.i.d. op de fiets springen. Die moet je toch echt de huidige vervoermiddelen afnemen. | |
Frezer | zondag 30 augustus 2009 @ 17:54 |
Wat kawotski zegt dus. Je zou boetes kunnen gaan uit delen op auto rijden. Ow wacht, die zijn er al; accijns en houderschapsbelasting. | |
IntercityAPT | zondag 30 augustus 2009 @ 18:05 |
quote:Nou overdrijf jij. Zoals ik in een ander topic al eerder tegen jou zei: Autorijden is een luxe. Dat lijkt niet zo, omdat wij anno 2009 nou eenmaal bereid zijn al die 'boetes' hiervoor te betalen, omdat de mensen wat betreft verplaatsingen vaak weinig keuze hebben. Goede zaak dus, dat ze eens werk maken van fietspaden. Bovendien is het ook nog eens snel. Binnen de stad komt de fiets nog niet eens zo slecht uit vergeleken met de auto/OV. [ Bericht 8% gewijzigd door IntercityAPT op 30-08-2009 18:58:50 ] | |
Farenji | zondag 30 augustus 2009 @ 18:10 |
quote:Het zou wel schelen als de overheid subsidie op fietsen van/naar het werk zou geven. 25 euro korting op de ziektekostenverzekering ofzo. Moet je eens kijken hoeveel mensen dan opeens op de fiets stappen. [ Bericht 0% gewijzigd door Farenji op 30-08-2009 18:26:36 ] | |
Frezer | zondag 30 augustus 2009 @ 18:52 |
quote:Ik zeg ook nergens dat het geen luxe is. En ik vind die "boete" (deels) ook terecht. Ik denk alleen dat er geen mens de auto gaat laten staan van deze maatregelen. Net zoals dat het verhogen van die "boetes" ook bewezen nul effect heeft op het terug dringen van autogebruik. | |
henkway | zondag 30 augustus 2009 @ 19:47 |
quote:maar diegenen die overstappen zijn verkocht, ook al vanwege het kostenaspect. Ik weet dat er instellingen zijn (UMC) die de reiskostenvergoeding intrekken als je op de fiets komt die via fiscaal voordeel is verkregen, dat is erg he Dus wie met het OV komt heeft reiskosten, en wie op de fiets komt niet ![]() ![]() | |
Bommenlegger | zondag 30 augustus 2009 @ 19:59 |
Stimuleren heet dat. En daar hangt een prijskaartje aan. Dief van eigen knip noemen ze zoiets... | |
Frezer | zondag 30 augustus 2009 @ 21:25 |
quote: ![]() | |
henkway | zondag 30 augustus 2009 @ 21:33 |
quote:Als je invalide bent wel ja ![]() maar ik vind het prima, ik heb een gelzadel met verende zadelpen ![]() ![]() | |
Frezer | zondag 30 augustus 2009 @ 22:29 |
Jij vind het, dus het moet ook maar gelden voor de rest van de bevolking ![]() Men pakt de fiets om 1000-en1 redenen, maar niet omdat het zo lekker comfortabel is. Hoe zou het bv komen dat de bus (toch ook niet hét voorbeeld van comfort) in de winter een stuk voller zit dan in de zomer? | |
henkway | zondag 30 augustus 2009 @ 22:36 |
quote:Ach joh, comfortabel is voor veel mensen geen bepalend iets. Wat mooi is , dat is de frisse lucht en de beweging en de afleiding tussen huis en werk En als het erg regent dan pak je een keer de bus dat mag ook ![]() | |
TheFreshPrince | zondag 30 augustus 2009 @ 22:41 |
quote:Niet helemaal. Zolang er fietsen zijn die anoniem zijn, is er voor het dievengilde nog wat te verdienen. Daarom ben je ook verplicht om je fiets op slot te zetten, al maakt het jou als eigenaar niet uit. | |
IntercityAPT | maandag 31 augustus 2009 @ 13:17 |
quote:Als de overheid maar eeuwig naar de bevolking blijft luisteren gaat het fout. Jammer, maar helaas. We zien het nu in de vorm van file's en mega-snelwegen. | |
henkway | maandag 31 augustus 2009 @ 13:31 |
quote:Hoe dan ook, als ik een nieuwe fiets koop wil ik de omschrijving in een landelijke database kunnen aanpassen met de vermelding gestolen, mocht dat het geval zijn Ook al zie ik hem niet meer terug, de eerste keer dattie wordt aangehouden door de politie is de nieuwe eigenaar de klos en mag zijn aankoopbewijs laten zien Fietsen zijn veel te duur tegenwoordig om ongeregistreerd te laten | |
Metro2005 | maandag 31 augustus 2009 @ 15:24 |
quote:Ah, de nieuwe melkkoe is gevonden hoor: de fiets. Eerst verplicht een framenummer zodat je lekker kan dokken, daarna natuurlijk een kentekenplaat zodat je herkend kan worden en daarna betaald parkeren, kmheffing ed op je fiets. ![]() | |
Metro2005 | maandag 31 augustus 2009 @ 15:34 |
quote:Die vijlen het nummer weg en rammen er een nieuwe op: klaar Gebeurt met auto's net zo goed. Bovendien, hoe vaak ben jij al in een politiefuik gereden met je fiets ![]() | |
henkway | maandag 31 augustus 2009 @ 15:45 |
quote:dat zie je gelijk, zeker bij een fiets, en ff checke en je bent zwaaaaaaaaaaaar de lul zeker als je zelf op een webstie kan zien dat het nummer niet bestaat en er dus ook geen registratiebewijs bij de fiets zat | |
henkway | maandag 31 augustus 2009 @ 15:49 |
quote:Ik nem aan dat hjetalleen bij nieuwe fietsen zal gebeuren. En voor een fiets van 800 euro wil je die 10 euro wel betalen hoor Ik denk dat de verzekeringspremie op geregistreerde fietsen omlaag gaat | |
Metro2005 | maandag 31 augustus 2009 @ 16:14 |
quote:Het zal denk ik ten eerste nauwelijks effect hebben (zie brommers), ten tweede is het wéér een wapen in handen van de overheid om je overal te kunnen volgen en weer een stap verder richting een chip in je lichaam. | |
Frezer | maandag 31 augustus 2009 @ 18:39 |
quote:Jij vind die frisse lucht, beweging en afleiding een bonus, dat wil wederom niet zeggen dat dat voor iedereen geld. Meer dan genoeg mensen die 10-20km van hun werk af wonen de auto pakken ipv de fiets, en dat doen ze omdat ze de nadelen van jouw goddelijke fiets niet op vinden wegen tegen de voordelen. | |
Farenji | maandag 31 augustus 2009 @ 19:01 |
Het is ook een kwestie van gewenning. Ik ben heel lang met de trein / metro naar mijn werk gegaan, en dat vond ik altijd best okay. Sinds een paar maanden ga ik lekker op de fiets. En ik ben nu al helemaal verslaafd. Vanmorgen had ik een lekke band en moest ik toch met de metro, dat was echt balen, want fietsen, met de wind in je haar lekker de dag beginnen in de buitenlucht is echt zo ontzettend veel lekkerder dan met al die andere forensen gapend voor je uit zitten staren in zo'n muffige metro. | |
Hukkie | maandag 31 augustus 2009 @ 19:07 |
quote:Dat ben ik met je eens, en als ik in de buurt werkte dan zou ik ook met de fiets gaan. Maar ik zie me nou niet echt iedere dag van Leiden naar Nieuw Vennep fietsen en weer terug. Ook niet over een zogenaamde fietssnelweg, en dat is waar het in deze om gaat. Denk dat een hele hoop mensen daar ook voor passen, als ze net zo goed in éénderde van de tijd comfortabel met de auto kunnen. | |
henkway | maandag 31 augustus 2009 @ 19:14 |
quote:Nou met deze kun je heel ver over een fietssnelweg, en er is ruimte voor een eventuele combinatie met electrofiets en snorfietsen ??. Het woonwerk gedoe kan echt anders ![]() | |
Hukkie | maandag 31 augustus 2009 @ 20:14 |
quote:Jaja, hartstikke mooi dat het allemaal kan, maar willen mensen ook? Ik denk het niet. | |
Frezer | maandag 31 augustus 2009 @ 20:28 |
Ik zou prompt in een depressie raken, als ik elke dag over zo'n eindeloze rechte weg moet peddelen, ![]() | |
Farenji | maandag 31 augustus 2009 @ 20:32 |
quote:Onbekend maakt onbemind. En de voorzieningen zijn er gewoon heel vaak niet. Een collega van me is een fan van ligfietsen en legt daar enorme afstanden mee af. Maar naar zijn werk en terug doet hij op z'n stadsbarrel omdat hij zijn ligfiets niet veilig kan stallen in het centrum. Als je een goede stalplek hebt (zowel op je werk als thuis) dan wordt het veel makkelijker. Een parkeerplaats voor je auto wordt bijna als een grondrecht gezien, waarom zou dat voor een (lig)fiets, die veel minder ruimte kost, dan anders zijn? | |
Frezer | maandag 31 augustus 2009 @ 20:47 |
voor die handvol ligfietsen (levensgevaarlijk overigens, in de binnenstad) de hele infrastructuur gaan aanpassen? Lekker efficiënt. Oh nee, we gingen daarnaast de auto verbieden, ze moeten maar verplicht worden op zo'n ding te kruipen he, ![]() | |
Farenji | maandag 31 augustus 2009 @ 20:53 |
Ik heb het niet over verplicht maken en zeker niet over dingen verbieden, het gaat over dingen mogelijk maken. Als er parkeerplek voor die massa's auto's kan zijn, dan is er vast ook wel wat te verzinnen voor die paar ligfietsen. En je opmerking dat ligfietsen levensgevaarlijk zijn begrijp ik niet eigenlijk, brommers en scooters zijn minstens zo gevaarlijk zo niet gevaarlijker. | |
henkway | maandag 31 augustus 2009 @ 21:25 |
quote:Ik vind het geweldig zeker met mooi weer dwars door de velden en sloten, maar een ligfiets heb ik niet. De overheid moet inderdaad veel meer het fietsen stimuleren, maar ze weet niet hoe | |
Metro2005 | dinsdag 1 september 2009 @ 08:28 |
quote:Ook een kwestie van gedragsverandering. Het is een routine voor veel mensen om maar de auto te pakken voor elke scheet, niet nadenkend over de alternatieven. Ik ging vroeger ook altijd met de auto naar mijn werk terwijl er best wat alternatieven waren (metro, fiets, etc) die stuk voor stuk handiger waren geweest in de spitstijden ![]() | |
henkway | dinsdag 1 september 2009 @ 08:55 |
het was weer prachtig in de polder vanochtend Hetregentbijnanooit.nl http://www.fietsplatform.nl/actueel/nieuws/#102 quote: | |
Metro2005 | dinsdag 1 september 2009 @ 09:20 |
1 op de 10 is nog veel. Ik fiets elke dag en de keren dat ik zeiknat ben geworden is nog maar enkele keren gebeurd. |