Vreemd; erg vreemd. MobileMe en SL werken hier perfect tussen drie Macs (de derde heb ik zojuist voorzien van SL). Als je 'Terug naar mijn Mac' 's stopzet (ipv het gehele MobileMe)..? Mogelijk lost dat wat op...quote:Op maandag 31 augustus 2009 20:40 schreef Jarno het volgende:
Hm. Heb nog twee dingen uitgevonden (for those who still care...).
1) Als ik m'n iMac connect via wifi (is normaal alleen via ethernet aangesloten) dan werkt alles. Kennelijk doet m'n Livebox dus niet het verkeer tussen LAN en WLAN 1 op 1 switchen. En dat sinds SL?. Snap ik niet zo goed.
2) MobileMe zit behoorlijk in de weg. Als ik uitlog uit MobileMe *en* ik connect de iMac via wifi, werkt alles zoals ik gewend was onder Leopard. Connecten, reconnecten, alles snel, logins worden onthouden, etc. Maar zodrai ik inlog in de MobileMe prefpane gaat hij proberen te connecten via mijn MobileMe account en niet het lokale account. Wie weet hoe je deze voorkeur in kunt stellen?
Doet het prima anders hierquote:Op maandag 31 augustus 2009 20:37 schreef ebeaydojraes het volgende:
ben toch nie helemaal blij... heeft iemand QT X al aan de praat gekregen met Flip4mac? Ik kan geen webvideo meer afspelen/opslaan ..
Ik heb ook nog wat zitten kloten in Keychain én het Back To My Mac certificaat ingetrokken (op de web interface van mobileme dus!) en zowaar... het lijkt te werken op alle drie de Mac's. Via wifi dus, maar dat is denk ik een router dingetje. Zal ik morgen eens induiken. Sjees!quote:Op maandag 31 augustus 2009 21:15 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Vreemd; erg vreemd. MobileMe en SL werken hier perfect tussen drie Macs (de derde heb ik zojuist voorzien van SL). Als je 'Terug naar mijn Mac' 's stopzet (ipv het gehele MobileMe)..? Mogelijk lost dat wat op...
Bedoelde eigenlijk dat als je inzoomt dat hij je muis niet volgt tijdens het bewegen van de muis. Normaal deed hij dat. Nu moet je uitzoomen en dan ergens anders inzoomen...quote:Op maandag 31 augustus 2009 20:58 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Systeem-voorkeuren -> Universele Toegang -> Zoomen: Opties...
is gewoon hetzelfde als in leopard
We moeten gewoon zeikenquote:Op maandag 31 augustus 2009 21:54 schreef TwyLight het volgende:
ik word een beetje emotioneel van al die problemen die jullie hebben
quote:Op maandag 31 augustus 2009 21:54 schreef TwyLight het volgende:
ik word een beetje emotioneel van al die problemen die jullie hebben
Ik heb nog geen enkel probleem gehad inderdaad, maar daarmee bedoel ik niet dat het bij mij wél werkt, die problemen zijn gewoon bij mij niet van toepassing omdat ik o.a. geen MobileMe gebruik bijvoorbeeld.quote:Op maandag 31 augustus 2009 22:00 schreef fokkerspy het volgende:
[..]
Want jij bent van dit alles gevrijwaard? Je moet maar zo denken. Zij die problemen hebben zullen het er wel naar gemaakt hebben want ook ik heb zelden of nooit al die problemen die zij wel hebben. Of benik nu iets te egoïstisch in het denken....
Ook niet als je inzoomt en met je muis naar de rand van je scherm gaat? dat is namelijk ook een instelling die mogelijk is.quote:Op maandag 31 augustus 2009 21:55 schreef Qunix het volgende:
[..]
Bedoelde eigenlijk dat als je inzoomt dat hij je muis niet volgt tijdens het bewegen van de muis. Normaal deed hij dat. Nu moet je uitzoomen en dan ergens anders inzoomen...
Dit zijn de instellingen in Snow Leopard, volgens mij waren er in Leopard maar 2:quote:Op maandag 31 augustus 2009 22:10 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Ik heb nog geen enkel probleem gehad inderdaad, maar daarmee bedoel ik niet dat het bij mij wél werkt, die problemen zijn gewoon bij mij niet van toepassing omdat ik o.a. geen MobileMe gebruik bijvoorbeeld.
[..]
Ook niet als je inzoomt en met je muis naar de rand van je scherm gaat? dat is namelijk ook een instelling die mogelijk is.
Dat is het probleem... Door SL werkt MacFuse/NTFS-3G niet meer...quote:
Die tool gebruik ik ook al een hele tijd.quote:Op maandag 31 augustus 2009 23:02 schreef Mr.Noodle het volgende:
3rd party brakke NTFS app, ik waag me er nog steeds niet aan. Ik ben gewend dat het read-only is. Maar je kan wel je bestanden via het netwerk overpompen en dan maakt het geen f*ck uit wat voor bestandssysteem het is... Overigens gebruik ik op een Windows Machine gewoon Mediafour's Macdrive 7 (om HFS+ disks te lezen), dat werkt wel al een heel wat jaartjes goed..
F*cking hell, ik merk dat dit voor Airport netwerken ook verdomde handig is!!quote:Op dinsdag 1 september 2009 00:22 schreef Junkie het volgende:
[..]
Die tool gebruik ik ook al een hele tijd.![]()
Ik was laatst HFSExplorer tegengekomen. Is wel handig op een USBstickie.
Dit is wel nieuw in SL.![]()
Option-clicking the battery menu item will show the battery condition.
Owh, en je kan eindelijk de datum in de menubalk laten zien.![]()
En bij 't MobileMe icoontje laat hij de laatste sync tijden zien van de verschillende onderdelen.quote:Op dinsdag 1 september 2009 00:33 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
F*cking hell, ik merk dat dit voor Airport netwerken ook verdomde handig is!!![]()
<Option> <*Click> "Airport"
[ afbeelding ]
Zo weet je ook van je buren op welk kanaal ze zitten..
Ja, ik heb echt enorm zitten kloten. Installatie CD in de MacBook, installatie CD in de iMac en de boel geinstalleerd. Logisch dat die 2 machines elkaar dan niet zien in hetzelfde lokale netwerk! Moet ik maar niet zo dom doen!!quote:Op maandag 31 augustus 2009 22:00 schreef fokkerspy het volgende:
Zij die problemen hebben zullen het er wel naar gemaakt hebben
Dat zit ook al in Leopardquote:Op dinsdag 1 september 2009 00:33 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
F*cking hell, ik merk dat dit voor Airport netwerken ook verdomde handig is!!![]()
<Option> <*Click> "Airport"
[ afbeelding ]
Zo weet je ook van je buren op welk kanaal ze zitten..
Maar ik heb werkelijk geen flauw idee waar ik dit kan vinden. Ik heb Disk Order, dus ik kan ook verborgen bestanden zien enzo. Het staat ook niet in de map programma's...quote:For Mac:
Rightclick on Sims file and choose Show Package Contents. Replace the file in /Contents/Resources/transgaming/c_drive/Program Files/Electronic Arts/The SIms 3/Game/Bin/
Aha! Op die manier.quote:Op dinsdag 1 september 2009 11:22 schreef Tijn het volgende:
Je moet op zoek gaan naar de .app file van The Sims. Deze staat waarschijnlijk gewoon in je Applications map (/Applications). Vervolgens klik je met de rechtermuisknop op dit .app-bestand en kies je "show package contents". Daarna kun je bladeren naar de locatie die je aangeeft.
Lijkt me niet gezond...quote:
Ja, dacht ik ook al aanquote:Op dinsdag 1 september 2009 11:56 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Lijkt me niet gezond...
Misschien een misplaatste Xbox-drive..
quote:Op dinsdag 1 september 2009 12:13 schreef Mr.Noodle het volgende:
Overigens wel grappig, m'n Eject-knopje maakt nu geen geluid meer als ik per ongeluk weer eens langs de backspace met m'n vingers glip (mensen die blind typen, begrijpen wat ik bedoel). Eerder in Leopard wilde ie nog weleens zo'n irritant gleufschuif geluidje maken ook als er geen cd in zat. Lijkt erop dat ie nu slimmer geworden is in SL..
Maar, maar Exchange Support?quote:Op dinsdag 1 september 2009 09:01 schreef Swetsenegger het volgende:
Zal dit de dag zijn dat SL arriveert maar ik nog even wacht met installeren?
Kom, ik gebruik mijn zakelijk laptop niet op de zaakquote:Op dinsdag 1 september 2009 15:22 schreef Mr.Noodle het volgende:
Had jij dat niet voor je werk nodig of was dat iemand anders?
Hij is ook gewoon cool J:/quote:Op dinsdag 1 september 2009 15:43 schreef Jarno het volgende:
Ik heb trouwens besloten dat ik echt een 13 inch MBP *moet*. Heb er nu al diverse keren bij staan kwijlen bij de A-Mac maar het moet hem gewoon worden. Even de volgende update afwachten (en sparen) en dan issie van mij. Hoop ik..
Groot gelijk, ik ben er echt apenblij mee. Beste computer die ik ooit gehad hebquote:Op dinsdag 1 september 2009 15:43 schreef Jarno het volgende:
Ik heb trouwens besloten dat ik echt een 13 inch MBP *moet*. Heb er nu al diverse keren bij staan kwijlen bij de A-Mac maar het moet hem gewoon worden. Even de volgende update afwachten (en sparen) en dan issie van mij. Hoop ik..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |