niet als je enige setje in de schacht zou liggenquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 22:54 schreef Rosbief het volgende:
Laten zitten dus.
Voor 200 euro kun je toch wel wat sleutels bij laten maken?
Een grijpertje werkt misschien beter. Een magneet 'plakt' aan alles van metaal. Daardoor kan je de magneet moeilijk bij je sleutels krijgen. Daarbij: dan 'plakt' het ding aan de ring, je tilt de bos 5mm op en de bos pleurt weer naar beneden.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 23:07 schreef dnn- het volgende:
Bedankt Marijk ik ga morgen maar even bellen dan lijkt me. (En een goede magneet kopen)..
Dat zal wel meevallen, de schacht is altijd dieper dan de lift komtquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 00:59 schreef Fe2O3 het volgende:
Als 1 van je vrienden een fuckup doet, ga je dood. Pijnlijk.
Succes
ik ookquote:
Gek genoeg is mij dta ook overkomen, ook een sleutelbos, past net door de spleet tussen de lift en de verdieping als je uitstapt.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 23:25 schreef 2cv het volgende:
Een bos sleutels in een liftschacht laten vallen ? Hoe doe je dat ? Volgens mij past dat niet, tenzij de lift op een andere verdieping is als jij en de liftdeuren open staan.
quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 23:03 schreef Marijkezwolle het volgende:
Je zou het kunnen proberen op je aansprakelijkheidsverzekering, daar maak je de meeste kans.
Ja, dat lijkt mij ook. Een aansprakelijkheidsverzekering dekt schade die is berokkend aan derden. En ik zou niet weten wat de schade voor een derde in dit geval is. De lift doet het blijkbaar nog prima, ook al ligt er een bos sleutels in de liftschacht. De enige die schade heeft is TS, omdat hij de liftmonteur moet betalen.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 21:13 schreef klipper het volgende:
[..]
![]()
Hij heeft niets gesloopt, de monteur moet voor zijn stommiteit opdraven, niet om schade te herstellen.
Waarom? Omdat er een bos sleutels onderin een liftschacht ligt? De enige die ze er uit kan halen is een liftmonteur blijkbaar, dat inbraakrisico lijkt mij niet heel erg hoog eerlijk gezegd. Het maakt volgens mij ook weinig verschil of hij die sleutels er nu uit haalt, of bij de eerstvolgende onderhoudsbeurt.quote:Op zondag 30 augustus 2009 21:16 schreef 2cv het volgende:
De schade aan derden is dat er een mogelijk inbraakrisico is (lijkt mij).
Dus als jij een bos sleutels vindt, weet je gelijk waar die sleutels op passen?quote:Op zondag 30 augustus 2009 23:08 schreef 2cv het volgende:
Overtuig jij de eigenaar/verantwoordelijke van het pand waar de sleutels bij horen even ?
Zit die lift dan niet in zijn privewoning?quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 23:03 schreef Marijkezwolle het volgende:
Je zou het kunnen proberen op je aansprakelijkheidsverzekering, daar maak je de meeste kans. Je inboedelverzekering e.d. vergoeden dit soort dingen jammergenoeg niet.
Met een beetje pech/geluk zit er een labeltje aan. Soms is een naam al genoeg. maar je hebt wel gelijk, maar zal de eigenaar van een pand vol dure zooi waar de sleutels bij horen wat minder snel overtuigd zijn. Dus hoewel er feitelijk nog niets aan de hand is kan je stellen dat er schade is.quote:Op maandag 31 augustus 2009 01:08 schreef klipper het volgende:
[..]
Dus als jij een bos sleutels vindt, weet je gelijk waar die sleutels op passen?
Laat staan dat iemand sleutels vindt onderin de liftschacht, op straat vind je ze makkelijker.
Alleen vergoeden verzekeraars schade, en niet het risico op schadequote:Op zondag 30 augustus 2009 21:16 schreef 2cv het volgende:
De schade aan derden is dat er een mogelijk inbraakrisico is (lijkt mij).
Da's helemaal waar... Was niet meer zo wakkerquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 21:13 schreef klipper het volgende:
[..]
![]()
Hij heeft niets gesloopt, de monteur moet voor zijn stommiteit opdraven, niet om schade te herstellen.
Euh, hier zit in de lift tussen de deur en de opening ook een kier van zo'n 1.5cm. Daar is een collega ook al een keer z'n sleutels in kwijtgeraakt. Hij had geluk dat ze net met de andere lift bezig waren en hij dus de sleutels gewoon terug heeft gekregen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 22:59 schreef Sigmund666 het volgende:
Sleutels per ongeluk in de liftschacht gooien
Ja ja, die is nieuw
Wat is dat nu weer voor nonargument? Als ik in een winkel een duur geval uit m'n handen laat kletteren vergoed m'n WA verzekering dat ook, ondanks dat ik "nieteens dar dingen vast kan houden"quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 23:57 schreef Tha_Duck het volgende:
Waarom zou de verzekering dit vergoeden? Als je niet eens je sleutels vast kunt houden....
Over het algemeen heeft het liftbedrijf vrij strikte regels wie er de schacht in mag en wanneer. Hier mogen ook alleen de monteurs van Otis dat. Niet geheel onterecht, voor je 't weet is je "huismeester" een arm kwijt.quote:Overigens heeft vaak de huismeester wel een sleutel van de liftschacht, dan kan je er gewoon bij. Kost niets.
Ja, wat denk je dat dat je gaat kosten? Echt niet minder dan een monteur.quote:Op maandag 31 augustus 2009 10:21 schreef exlurker het volgende:
Kan de brandweer hier bij niet behulpzaam zijn?Die hebben normaal gesproken ook een sleutel om de liftdeur te kunnen openen
De brandweer heeft inderdaad vast niet beters te doen. Verantwoordelijkheid enzoquote:Op maandag 31 augustus 2009 10:21 schreef exlurker het volgende:
Kan de brandweer hier bij niet behulpzaam zijn?Die hebben normaal gesproken ook een sleutel om de liftdeur te kunnen openen
Waarom moet de huiseigenaar kosten maken? Is er een plicht om sleutels uit een liftschacht te halen? Functioneert de lift nou niet meer? Of is het alleen om TS ter wille te zijn zodat TS niet hoeft te betalen voor het maken van nieuwe sleutels?quote:Op maandag 31 augustus 2009 07:21 schreef Rewimo het volgende:
Maar doordat hij zijn sleutels in de liftschacht heeft laten vallen, moet de huiseigenaar kosten maken.
Klopt vandaag even de liftmonteur aan de lijn gehad. Kost me pakweg 150-200 euro. Bij de verzekering nog een lijntje uit staan de vraag was zo bijzonder blijkbaar dat ze er geen direct antwoord op hadden.quote:Op maandag 31 augustus 2009 07:21 schreef Rewimo het volgende:
Maar doordat hij zijn sleutels in de liftschacht heeft laten vallen, moet de huiseigenaar kosten maken. Die moet namelijk een monteur laten komen om die sleutels uit de schacht te halen. Hiervoor krijgt TS logischerwijze een rekening. Kan hij die verhalen op zijn verzekering? Volgens mij is dat wat TS bedoelt.
Oh ja? Wie heeft er dan kosten gemaakt hierdoor?quote:Op maandag 31 augustus 2009 12:40 schreef Rewimo het volgende:
Je hebt weliswaar niets kapot gemaakt, maar je hebt wel kosten veroorzaakt. Lijkt me toch vrij duidelijk.
Hij maakt kosten omdat 'ie of die sleutels bij moet laten maken, of er een monteur moet komen. Lijkt me duidelijk.quote:Op maandag 31 augustus 2009 12:51 schreef Roy_T het volgende:
Oh ja? Wie heeft er dan kosten gemaakt hierdoor?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |