abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72721719
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 10:46 schreef Fruppel het volgende:
Even aan vraagje aan mama's met kindjes van boven de 6 maanden Wat is jullie eet schema op dit moment en hoeveel cc drinken jullie kids naast de fruithap, warme hap, pap en boterhammetjes?
Ik heb het gevoel dat ik Danique af en toe overvoer, ze lijkt soms zo mega vol te zitten.
Guus is 7 maanden en krijgt:
7.30 uur pap
10.30 uur fruit
12.00 uur boterham en een fles 200cc
15.00 uur tussendoortje, liga, soepstengel, rijstewafel.......met wat water
17.30 uur warm eten (vlees aardappels en groente) en yogurth
20.00 uur fles 200cc

tijden worden aangepast aan zijn slaapjes e.d.
  donderdag 24 september 2009 @ 20:57:04 #152
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_73082563
Omhoog voor Mikoxx
  donderdag 24 september 2009 @ 21:01:56 #153
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_73082744
Dank Grasjes!

Vraag: HELP!! Onze jongens sliepen vanaf 7 weken iedere nacht door, totdat ze 11 weken waren Nu zijn ze iedere nacht wakker (standaard 4 u na de voeding). Ze krijgen omneo voeding ivm krampjes, de krampjes zijn hierdoor een stuk verminderd. Op advies van het cb geven we ze sinds maandag in de laatste fles (om 22/23u) 3 scheppen forte voeding (een fles van 180, met 3 omneo en 3 forte), maar nu zijn de krampjes in alle hevigheid terug . Stoppen met forte dus!! Is het een idee om nutrix in de laatste fles te doen, en zo ja hoeveel dan? Of krijgen ze daar ook weer krampjes van? Ze zijn nu 3,5 maand, volgens de verpakking van nutrix (heb zo'n proefsachet) mag het pas van 4 mnd...
  donderdag 24 september 2009 @ 21:13:22 #154
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_73083171
Ik gooi m nog maar even weer omhoog: Niemand?
  donderdag 24 september 2009 @ 21:21:33 #155
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_73083472
Die 2 weken zullen niet veel uit maken lijkt me, dus je zou het wel kunnen proberen.
Of ze er krampjes van krijgen is een kwestie van uitproberen.
Het ene kindje mss wel, het andere niet.

En hoeveel? Da's een kwestie van proberen.
Ik zou er de eerste keer iig geen cement van maken.
Oh, en zorgen voor een 1-2-3 speen.
Een van de meiden van de pufclub had daar geen idee van en proobeerde het dus met een normale speen aan haar kindje te geven. Needless to say dat het geen succes was.
pi_73083521
Zou ik ook zorgen dat je een grotere speen bij de hand hebt, want de voeding wordt er dikker van he

En net tegelijk met deze post vult BE die van haar nog ffies aan....hihi
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  donderdag 24 september 2009 @ 21:26:49 #157
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_73083650
Ja, het schoot me ineens te binnen dat het mss niet zomaar vanzelfsprekend is.

Wij zijn hier ook een beetje aan het tutten met de spenen. Oscar krijgt voor een deel voeding voor hongerige kindjes en daar zitten iets grotere vlokjes zetmeel in waardoor de gaatjes van de speen dicht gaan zitten.
Maar het is veel te dun voor een 1-2-3 dus ik ben nu de gaatjes een beetje aan het oprekken met een grote naald.
  donderdag 24 september 2009 @ 21:29:13 #158
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_73083728
De 123 speen ligt hier klaar Dank voor jullie advies. We gaan t maar eens proberen dan, eerst maar een theelepel rijstebloem doen denk ik? Kijken wat er gebeurt.
Oef, Tygo is nu al vanaf 17u wakker door die ***krampjes. Hij is zooo moe, maar zodra zijn oogjes dichtvallen komt er weer zo'n rotkramp! Blegh
  donderdag 24 september 2009 @ 21:34:06 #159
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_73083883
Een theelepeltje lijkt mij vrij weinig op een hele fles.
Het idee is natuurlijk wel dat het allemaal wat dikker wordt ipv ronddrijvende vlokjes.
Staat er geen gebruiksaanwijzing bij?
pi_73083952
quote:
Op donderdag 24 september 2009 21:26 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, het schoot me ineens te binnen dat het mss niet zomaar vanzelfsprekend is.

Wij zijn hier ook een beetje aan het tutten met de spenen. Oscar krijgt voor een deel voeding voor hongerige kindjes en daar zitten iets grotere vlokjes zetmeel in waardoor de gaatjes van de speen dicht gaan zitten.
Maar het is veel te dun voor een 1-2-3 dus ik ben nu de gaatjes een beetje aan het oprekken met een grote naald.
Meike kreeg destijds een tijdje nutriton door de fles, en dat ging ook steeds voor het gaatje zitten.
We hebben toen een theezeefje gehaald en daarmee de grote stukjes eruit gefilterd.
Toen ging het een stuk beter.

Mikoxx, ik denk dat een theelepel nog niet zoveel doet.
Je merkt ook wel aan de voeding wanneer het wat dikker wordt.
Maar kalm aan beginnen is zowiezo een goed plan lijkt me.
Maar staat er op het pak niet aangegeven hoeveel erin moet?

whaha BE het wordt nu eng hoor
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  donderdag 24 september 2009 @ 22:00:28 #161
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_73084861
Nutriton? Dat is toch johannisbroodmeel?
We gaan maar eens beginnen met een eetlepel nutrix. En de 123 speen erop. Kijken wat dat doet. Op de verpakking staat per 200cc voeding een half sachet...?? Handig!
  donderdag 24 september 2009 @ 22:09:26 #162
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_73085197
Karin!

Mikoxx, mss het zakje even wegen op een keukenweegschaal?
  vrijdag 25 september 2009 @ 09:24:19 #163
248986 MamaNik
Kleuter en Peuter Tweelingmama
pi_73092153
Hey Mikoxx,

Hoe is het vanacht gegaan met de jongens en de rijstenbloem??
Wij geven het nu ook 2 dagen, en Robin heeft de hele nacht geslapen van 20.30 tot 6 uur!!
En Viggo was om 5 uur wakker, even bij ons genomen en toen viel die weer in slaap!

Wij geven een fles van 210 water met 7 scheppen en dan 2 eetlepels Nutrix!
ze hadden zelfs gister 60 en 90 cc laten staan dus hield mijn hart vast maar thank god ze hebben goed geslapen
  vrijdag 25 september 2009 @ 09:46:44 #164
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_73092606
We hebben het gisteravond nog niet gegeven, omdat ze nog zoveel last hadden van krampjes. Als de krampjes vandaag wegblijven gaan we er vanavond 1 eetlepel in doen (fles van 180/6). Die fles gaat meestal niet leeg om 23u, dus ik ben benieuwd wat het doet!
Wat fijn te horen dat het bij jullie goed gaat met de rijstebloem. Bij ons op het cb zeiden ze wel dat het pas vanaf 4 mnd is, ze zijn nu 3,5 mnd, dus vind het ook wel een beetje eng eerlijk gezegd.
pi_73092912
Chris kreeg rond de 10-11 weken ook extra honger. Wij hebben toen gekozen voor nutriton ipv nutrix. Dat is namelijk meer geschikt voor baby`s onder de 4 maanden. Dat valt niet onder bijvoeding.
Van krampjes niks gemerkt, maar Chris zat toen ook al aan de forte. Dat was al stevig spul.
  vrijdag 25 september 2009 @ 14:34:17 #166
248986 MamaNik
Kleuter en Peuter Tweelingmama
pi_73100093
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 09:46 schreef mikoxx het volgende:
We hebben het gisteravond nog niet gegeven, omdat ze nog zoveel last hadden van krampjes. Als de krampjes vandaag wegblijven gaan we er vanavond 1 eetlepel in doen (fles van 180/6). Die fles gaat meestal niet leeg om 23u, dus ik ben benieuwd wat het doet!
Wat fijn te horen dat het bij jullie goed gaat met de rijstebloem. Bij ons op het cb zeiden ze wel dat het pas vanaf 4 mnd is, ze zijn nu 3,5 mnd, dus vind het ook wel een beetje eng eerlijk gezegd.
Joh die 2 weken maakt echt niet uit hoor.. Wij zijn ook begonnen met 4 maanden maar van CB mochten we nog niet omdat ze 5 weken te vroeg waren dus eigenlijk pas 2 maanden en 3 weken waren. JAAAA daaaag.
Daar doe ik niet aan mee hoor!

Las je stukje in kleine baby dat je van cb niks mag geven s'nachts belachelijk, heb je niet gezegd nou kom maar bij ons zitten dan elke ochtend om 4 uur! Ik moet weer gaan werken, en mijn slaap heb ik ook wel nodig weer een keer! pff mensen daar hebben soms zo makkelijk praten.

Gewoon doen wat je eigen gevoel erbij is, hebben ze honger dan geef je ze toch wat, jij eet toch ook als je honger of trek hebt dan denk je ook niet oh nee, ik mag nog niet eten want het is nog geen tijd.
  vrijdag 25 september 2009 @ 15:09:03 #167
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_73101147
Mikoxx, als je nou 's nachts een klein beetje geeft? Lennon heeft heel af en toe 's avonds ook wel eens extra honger, ik geef hem dan altijd een klein beetje, kan hij in ieder geval even weer op verder slapen. Ik zou ook geen 3 uur met een huilende baby gaan zitten hoor. En dat alleen omdat het cb dat zegt... gewoon op je gevoel af gaan...
Make love, not war ☮
  vrijdag 25 september 2009 @ 18:26:37 #168
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_73106138
Dank voor jullie tips hoor, ik heb soms het gevoel dat ik hier meer aan heb dan aan dat ***** cb! Irritant hoor. Het breekt idd op om nacht in nacht uit eruit te moeten om 4 uur. Ik slaap al een paar weken ongeveer 4u per nacht.... brrrr! Maar goed, we gaan t proberen.
Nutriton was toch juist tegen spugen? Of heb ik t nu helemaal mis?
pi_73119700
Nutriton heb ik geen ervaring mee, maar dat is inderdaad als je kindje reflux heeft. Maar Mikoxx als je om 4 uur geen voeding wilt geven, dan zou ik gewoon een schepje rijstebloem eens proberen door de laatste fles. Dat ze net geen 4 maanden zijn maakt imo niet zoveel uit hoor. Werkt het, dan is het fijn. Zo niet dan kun je altijd om 4 uur nog proberen om bijv. 60 cc te geven. En wat ze op het cb zeiden dat ze erdan aan gewend raken... ik moet eerlijk zeggen dat me dat ook een beetje raar in de oren klinkt. Uiteindelijk leren ze echt wel overdag te eten en s'nachts te slapen. Het kindje gewoon wat langzamer dan het andere...
Niet mieten! Door gieten!
pi_73120061
Nutriton is inderdaad tegen spugen.Maar een aantal kinderen raakt er ook langer verzadigd van.
Destijds overlegt met de nutrilon lijn. Goede tips gehad. Ook zij adviseerden nutriton ipv nutrix tot 4 maanden als 1e optie.
pi_73261949
Pff ik weet het even niet meer hoor...

We gaven Esmee eerst om de 3 uur voeding, steeds 90 ml met 3 schepjes erbij. Helaas had ze vaak al eerder honger en tegen de tijd dat ze dan weer mocht eten was ze door het huilen zo moe dat ze de fles niet leegdronk. Dus cb gebeld en overleg gehad en we konden beter op verzoek gaan voeden. Dat doen we nu zo'n anderhalve dag, maar Esmee komt gewoon niet aan de 600 ml die ze nu zou moeten drinken. Vandaag zit ze nu in totaal op 400 ml Verder is het de hele avond huilen, huilen, huilen. Vanaf een uur of 7 a 8 tot vaak een uur of 12 (of later...) Vaak is het dan honger en wil ze om de anderhalf a 2 uur drinken.

Morgen komt het cb voor het eerst langs op huisbezoek en dan wordt ze ook weer gewogen, maar misschien heeft iemand hier nog een tip voor ons?
  donderdag 1 oktober 2009 @ 09:02:24 #172
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_73265397
Maar als ze 's avonds dan zoveel wil drinken, lukt het dan niet om aan de juiste hoeveelheid te komen?

Mss een grotere speen proberen als ze zo moe is? Met 2 gaatjes ipv 1. Dan hoeft ze minder hard te werken.

Hopelijk heeft wvk goede tips voor jullie.
pi_73265859
quote:
Op woensdag 30 september 2009 23:52 schreef Stiemie het volgende:
Pff ik weet het even niet meer hoor...

We gaven Esmee eerst om de 3 uur voeding, steeds 90 ml met 3 schepjes erbij. Helaas had ze vaak al eerder honger en tegen de tijd dat ze dan weer mocht eten was ze door het huilen zo moe dat ze de fles niet leegdronk. Dus cb gebeld en overleg gehad en we konden beter op verzoek gaan voeden. Dat doen we nu zo'n anderhalve dag, maar Esmee komt gewoon niet aan de 600 ml die ze nu zou moeten drinken. Vandaag zit ze nu in totaal op 400 ml Verder is het de hele avond huilen, huilen, huilen. Vanaf een uur of 7 a 8 tot vaak een uur of 12 (of later...) Vaak is het dan honger en wil ze om de anderhalf a 2 uur drinken.

Morgen komt het cb voor het eerst langs op huisbezoek en dan wordt ze ook weer gewogen, maar misschien heeft iemand hier nog een tip voor ons?
Dat 's avonds zo vaak willen drinken klinkt mij een beetje in de oren als clusteren....
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_73266183
@Stiemie. 100% herkenbaar. Bij ons bleek uiteindelijk dat ons jochie last had van maagzuur (verborgen reflux, zuur komt omhoog en word doorgesikt == pijn == huilen).

Hij kwam ook om het uur voor een fles, maar niet van de honger maar om zijn keel te 'blussen'. 2 dagen nadat hij medicijnen kreeg is hij direct op schema gaan drinken. Om de 4 uur 150 / 180 flessen
pi_73272990
BE zelfs met 's avonds drinken erbij komt ze maar net aan iets meer dan 400. We hoopten ook dat de flessen 's avonds beter zouden gaan, maar na 6 uur slaap, drinkt ze nog maar zo'n 80 ml. Zou toch zeggen dat ze dan meer trek zou moeten hebben.

Ticootje wij moesten ook al denken aan clusteren inderdaad.

The Frankey fijn dat het nu beter gaat met jullie ventje! Ik zal het eens tegen de mevrouw van het cb zeggen die vanmiddag langskomt. Misschien kan ze er iets mee. In ieder geval bedankt voor de tip.

Vannacht heeft Esmee trouwens wel lang doorgeslapen. Van 12 uur tot 6 uur. En nu is het overdag weer heel rommelig. Soms maar een uurtje ertussen en tussen de 20 en 85 ml per keer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')