Onlangs heb ik besloten weer te gaan starten met een studie. De keuze is gevallen op HBO Communicatie omdat dit qua inhoud goed past bij hetgeen wat ik wil leren. Ik heb al eerder een HBO studie gedaan namelijk CMD (Communication & multimedia design) maar deze destijds niet afgemaakt. Nu ben al wel iets ouder namelijk 25 maar dit zou niet echt een probleem op moeten leveren.
Maar...De keuze is enkele weken geleden gevallen op de deeltijd versie. Dit omdat het qua inhoud hetzelfde is (ook zelfde diploma Bachelor of Communication) maar binnen 2 a 2,5 jaar afgerond kan worden afhankelijk van de vrijstellingen. De deeltijd wordt tevens gegeven door dezelfde docenten als van voltijd en ook in dezelfde lokalen. Ik stond achter deze keuze tot vandaag.
Want... 2 dingen.A. De groep deeltijders is in mijn ogen te oud. Ik ben zo ongeveer de jongste maar verder is het allemaal richting de 30, 40 en ook 50 plus aanwezig. Ik voel me hier niet echt gemakkelijk bij omdat ik toch het beeld had van "studenten" had verwacht. Ook het samenwerken met deze oudere arbeiders (werk/studie combineren) zie ik nog niet echt zitten.
B. Punt 2 is dat ik ook vandaag net terug kom van het introductiekamp van dezelfde opleiding maar dan voltijd. Deze introductie was via via (vriend van mij zat in crew, 4e jaars student) ook toegankelijk voor deeltijders. Ik heb hier uiteraard volmondig JA op gezegd aangezien ik enkele jaren niet gestudeerd heb. Dit was voor mij een geweldige manier om er weer in te rollen. Ook het ontmoeten van mensen en opdoen van nieuwe contacten leek me erg leuk en dat was het ook. Het was een 3daags feest op een waddeneiland met ontzettend leuke, vlotte studenten. De gemiddelde leeftijd varieerde hier van 17 tot 26. Echt een leuke club van een man of 100. Uiteraard ook voorzien van de nodige alcohol en erg korte nachtjes.
Dus...Ik ben nu, na de info dag van de deeltijders ontzettend aan het twijfelen geslagen. Dit kan komen omdat ik nog moe ben

en daardoor de dingen momenteel niet helemaal subjectief kan bekijken. Feit blijft dat ik aan mezelf merk dat er een vele betere klik was met de jongere groep voltijders dan de groep deeltijders. Denk dat ik toch bij mezelf meer een gevoel heb om het studentenleven weer enigszins op te pakken. Nadeel hier is wel dat dus een voltijd opleiding wordt met diverse dagen per week aan de studie ipv alleen de vrijdags. Ook geen 2 jaar maar de volle 4 inclusief de stages.
Ik zou graag jullie visie hier eens op willen hebben. Ben namelijk erg benieuwd en kan een eventuele switch (indien nog mogelijk) maken.
[ Bericht 1% gewijzigd door flat_erik op 28-08-2009 16:42:47 ]