Waar lees je dit allemaal? Want ik kwam daar nooit boerderijen in dat bos tegen?quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 16:21 schreef Nickoss het volgende:
Er staan 4 boerderijen tussen die brandhaarden. De eertse mensen zijn ontruimd en in een straal van 1,5 kilomterer gaat dat gebeuren!
Is dat dan richting Bergen ook of alleen in/bij Schoorl zelf?quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 16:21 schreef Nickoss het volgende:
Er staan 4 boerderijen tussen die brandhaarden. De eertse mensen zijn ontruimd en in een straal van 1,5 kilomterer gaat dat gebeuren!
Niet zo de suspense-artiest uithangen. Verklaar je eens? En hoe weet je dat er ontruimd wordt maar je post nog wel gewoon?quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 16:23 schreef Nickoss het volgende:
Geloof mij, het is erger dan we hier allemaal vermoeden.
Drama Queenquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 16:23 schreef Nickoss het volgende:
Geloof mij, het is erger dan we hier allemaal vermoeden.
Ja ok, dat zijn bosbranden + wiind nu eenmaal. Jij doet net alsof het helemaal uit de hand loopt nu.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 16:26 schreef Nickoss het volgende:
Omdat ik nog net buiten het ontruimde gebied woon, en alles zie en hoor wat daar gebeurd. En als ik zeg dat er vlammen van 5/10 meter hoog zijn lieg ik geen woord.
Zie je die vlammen dan nu waar je nu staat?quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 16:26 schreef Nickoss het volgende:
Omdat ik nog net buiten het ontruimde gebied woon, en alles zie en hoor wat daar gebeurd. En als ik zeg dat er vlammen van 5/10 meter hoog zijn lieg ik geen woord.
Het ziet er ongetwijfeld heftig uit jaquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 16:30 schreef Nickoss het volgende:
je ziet zeg maar een soort van schietvlammen, die boven de bomen uitkomen, En foto's kan niet want heb geen bleutooth op de laptop...
En wie denkt dat ik overdrijf, kom eens een kijkje nemen, dan praat je waarschijnlijk wel even anders.
Ik zou maar thuisblijven inderdaad. Rook, hetzij van een bos of een chemische fabriek, is altijd gevaarlijk.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 16:34 schreef mijndochters het volgende:
hoe staat het er nu voor? ik loop altijd hard in Bergen ook in het bos, maar ik kan thuisblijven vrees ik
Nou, je schreef "Veel mensen die er ook wonen zitten tussen de 2 haarden en kunnen alleen maar afwachten en weggaan." en dát vond ik wat overdreven. Ik zeg niet dat je liegt verder ofzoquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 16:30 schreef Nickoss het volgende:
En wie denkt dat ik overdrijf, kom eens een kijkje nemen, dan praat je waarschijnlijk wel even anders.
jeuzus, zelfs uit haarlem en beverwijkquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 16:04 schreef IkWilbert het volgende:
[..]
Klopt, er is groot water transport onderweg naar de brand.
[..]
quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 16:47 schreef Greys het volgende:
Q, alles naar Schoorl toe is afgesloten hoor! Vergeet het maar om daar te kunnen komen!
baggerquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 16:18 schreef Nickoss het volgende:
Vanaf Bergen, Schagen en Alkmaar is alles afgezet richting Schoorl. Het is onmogenlijk om in de buurt te komen tenzij je er woont. Veel mensen die er ook wonen zitten tussen de 2 haarden en kunnen alleen maar afwachten en weggaan.
Kan je beter niet doen, al het verkeer richting de regio is afgesloten.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 16:45 schreef Qwea het volgende:
Den helder hier, geen rook te zien.
Even wachten op mn kerel en eens zien of die brand dan nog gaande is... wie weet crossen we wel naar schoorl
Stevige wind is tamelijk zacht uitgedrukt. Zeg maar gerust een vrij harde tot krachtige wind. Ik heb hier net ff achter gelopen met de hond, en je waait echt praktisch wegquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 16:31 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Het ziet er ongetwijfeld heftig uit ja
Maar dat is dus een bosbrand + stevige wind
Hopen dat ze het goed onder controle krijgen!
Ja ik las het iddquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 16:49 schreef Kolpen het volgende:
[..]
Kan je beter niet doen, al het verkeer richting de regio is afgesloten.
Ik vermoed ook gewoon dat het aangestoken is.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 16:37 schreef Kolpen het volgende:
Er is nu ook een derde brandhaard.
http://www.rampeninfo.nl/
Wieringen ook uitgerukt.quote:28-08-09 16:40:35 Brandweer Noord-Holland Noord Prio 2 opkomen voor kazernering WRG846
0202628 Brandweer Wieringen Blusploeg Den Oever
0202638 Brandweer Wieringen Monitor kazerne Den Oever
0202639 Brandweer Wieringen Monitor gemeente
0202997 Brandweer RAC NHN GMS koppelingscode meldkamer
0202999 Brandweer Regionaal Monitorcode RAC Alkmaar
28-08-09 16:35:33 Brandweer Noord-Holland Noord bottelier contact AC
0201060 Brandweer Alkmaar Botteliers
0202999 Brandweer Regionaal Monitorcode RAC Alkmaar
Afsluiting binnenstad? Van Schoorl neem ik aan, niet van Alkmaar.quote:13:47:52 28-08-09 GROUP-1 Prio 1 (UGS: Schoorlsezeeweg/Oorsprongweg) (NB:: compagnie_brand) NIEUWEWEG SCHOORL Bosbrand AMR743 HRK541 LDK842 HHW844 HHW845 NHN773 NHN667 NHN682 NDP732 NHN HOVD Oost,
CIE B 0200171 BRW Alkmaar (Dynamische afsluiting binnenstad)
De brandweer van Alkmaar sluit de wegen inderdaad af in Schoorl.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 16:56 schreef Qwea het volgende:
[..]
Wieringen ook uitgerukt.
Dus nu Den Helder, Hoorn, Alkmaar, annapauwlona, schagen, wieringen, Bergens, haarlem, beverwijk, Texel, Medemblik, langedijk,schermer.
Ik snap deze niet?
[..]
Afsluiting binnenstad? Van Schoorl neem ik aan, niet van Alkmaar.
Ik blijf erbij, de straffen die er worden gegeven, zijn VEELSTE zacht.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 16:57 schreef Yi-Long het volgende:
Het is dan echt te hopen dat ze de daders kunnen vinden. Ok, dan komen ze er waarschijnlijk nog steed sveels te licht van af, maar dan gebeurt het hopelijk geen 2de keer door die etters...
http://buienradar.nl/ vergeet dat maar.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 16:59 schreef OvulatiePeilStation het volgende:
Met een beetje geluk komt er strak nog een flinke regenbui over het gebied heen.
Hebben die die rook nog steeds niet gezien en geroken dan?quote:Brandhaarden
Er is sprake van drie brandhaarden. De woordvoerder kon nog niets zeggen over het ontstaan van de brand. De harde zuidwesten wind bemoeilijkt het blussen en zorgt bovendien voor veel rookontwikkeling.
Volgens een woordvoerster van de politie zijn er vooralsnog geen gewonden gevallen, maar bevinden zich in gebied nog veel recreanten zoals wandelaars, fietsers en paardrijders.
De gemeente Bergen heeft een publieksinformatienummer opengesteld waar mensen met vragen over de brand zich kunnen melden.
ALLES als in....? Heel Schoorl?quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 17:01 schreef Nickoss het volgende:
Ze gaan ALLES ontruimen, ze krijgen het niet onder controle.
Bron?quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 17:01 schreef Nickoss het volgende:
Nah, kan wel hoor. Dat bos is volgens mij vrij groot? En stel op plek X aan de linkerkant van het bos is een haard, en op plek Y aan de rechter kant, en ook op plek Q aan de onderkant... en jij loopt aan de bovenkant (volg je het nog?) dan kun je best wat ruiken, maar als ik al die keren dat ik hier op mn balkon een brandlucht ruik, moet wegrennen/lopen, dan kan ik beter niet meer in huis zittenquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 17:01 schreef Greys het volgende:
Q, de brandweer Alkmaar zorgt voor de afsluiting binnenstad
Ik snap dit trouwens niet, van de berichtgeving op nu.nl en telegraaf:
[..]
Hebben die die rook nog steeds niet gezien en geroken dan?
Dat kan toch helemaal niet?
En ALLES is? Heel Schoorl?quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 17:01 schreef Nickoss het volgende:
Maar wát is 'ALLES'? Alles gaan ze ontruimen zeg je... wat dan? Heel Schoorl?quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 17:03 schreef Nickoss het volgende:
Check RTVNH, daar zei de poltiiewoordvoerder het.
Het leger is er zelfs aanwezig.
Nou, dat hoop ik nietquote:
Tuurlijk niet heel schoorlquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 17:04 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar wát is 'ALLES'? Alles gaan ze ontruimen zeg je... wat dan? Heel Schoorl?
Het hele bos voor zover dat nog niet gebeurd was... wat?
Die rookkolom op die foto hier ergens in het topic... die zie je echt wel hoor als je in dat bos loopt! Toch?quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 17:04 schreef Qwea het volgende:
[..]
Nah, kan wel hoor. Dat bos is volgens mij vrij groot? En stel op plek X aan de linkerkant van het bos is een haard, en op plek Y aan de rechter kant, en ook op plek Q aan de onderkant... en jij loopt aan de bovenkant (volg je het nog?) dan kun je best wat ruiken, maar als ik al die keren dat ik hier op mn balkon een brandlucht ruik, moet wegrennen/lopen, dan kan ik beter niet meer in huis zitten
Snap je wat ik bedoel? mensen zullen zoiets hebben van "ooh, brandlucht. Iemand zal wel een schuurbrandje hebben"
Daarom vroeg ik het ook mop.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 17:05 schreef Qwea het volgende:
[..]
Tuurlijk niet heel schoorlZou wat zijn.
Brand in het bos van schoorl, en het meest afgelegen stuk van schoorl moet ook het huis uit![]()
Ik loop er niet (gelukkig) ik zeg enkel wat ik zou denken. En je hebt natuurlijk ws altijd idioten die zoiets kicken vinden en blijven kijken/kijken of ze dichterbij kunnen komen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 17:05 schreef Greys het volgende:
[..]
Die rookkolom op die foto hier ergens in het topic... die zie je echt wel hoor als je in dat bos loopt! Toch?
Als je het kilometers verderop kunt zien zelfs?
jij wilde er toch ook heen?quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 17:06 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik loop er niet (gelukkig) ik zeg enkel wat ik zou denken. En je hebt natuurlijk ws altijd idioten die zoiets kicken vinden en blijven kijken/kijken of ze dichterbij kunnen komen.
Neuh, valt mee. 8km breed en 2km lang ofzo.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 17:06 schreef Fredo55 het volgende:
Zo groot is Schoorl toch niet?
quote:Er is in totaal sprake van drie brandhaarden, bij de Zwarte Blink, de Muizenweg en het Vogelmeer.
Groot probleem is dat er in het gebied te weinig water is en er een stevige wind staat richting het dorp.
Horecagelegenheid de Berenkuil, gelegen midden in het bos, en een drietal huizen in het bosgebied zijn ontruimd. Ook is een verkeerschaos ontstaan rond het dorp. Op de N9 tussen Bergen en de afslag naar de N504 richting Schoorl, staat een file. Dringend wordt ontraden richting het crisisgebied te gaan. Het belemmert hulpverleners in grote mate.
De legerheli's zijn waarschijnlijk gewoon de blusheli's.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 17:03 schreef Nickoss het volgende:
Check RTVNH, daar zei de poltiiewoordvoerder het.
Het leger is er zelfs aanwezig.
Ja, achter de afzetting jaquote:
Klopt.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 17:07 schreef mouzzer het volgende:
[..]
De legerheli's zijn waarschijnlijk gewoon de blusheli's.
quote:De woningen met rieten kappen tussen Schoorl en Groet worden nat gehouden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |