Nah, kan wel hoor. Dat bos is volgens mij vrij groot? En stel op plek X aan de linkerkant van het bos is een haard, en op plek Y aan de rechter kant, en ook op plek Q aan de onderkant... en jij loopt aan de bovenkant (volg je het nog?) dan kun je best wat ruiken, maar als ik al die keren dat ik hier op mn balkon een brandlucht ruik, moet wegrennen/lopen, dan kan ik beter niet meer in huis zittenquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 17:01 schreef Greys het volgende:
Q, de brandweer Alkmaar zorgt voor de afsluiting binnenstad
Ik snap dit trouwens niet, van de berichtgeving op nu.nl en telegraaf:
[..]
Hebben die die rook nog steeds niet gezien en geroken dan?
Dat kan toch helemaal niet?
En ALLES is? Heel Schoorl?quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 17:01 schreef Nickoss het volgende:
Ze gaan ALLES ontruimen, ze krijgen het niet onder controle.
Maar wát is 'ALLES'? Alles gaan ze ontruimen zeg je... wat dan? Heel Schoorl?quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 17:03 schreef Nickoss het volgende:
Check RTVNH, daar zei de poltiiewoordvoerder het.
Het leger is er zelfs aanwezig.
Nou, dat hoop ik nietquote:
Tuurlijk niet heel schoorlquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 17:04 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar wát is 'ALLES'? Alles gaan ze ontruimen zeg je... wat dan? Heel Schoorl?
Het hele bos voor zover dat nog niet gebeurd was... wat?
Die rookkolom op die foto hier ergens in het topic... die zie je echt wel hoor als je in dat bos loopt! Toch?quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 17:04 schreef Qwea het volgende:
[..]
Nah, kan wel hoor. Dat bos is volgens mij vrij groot? En stel op plek X aan de linkerkant van het bos is een haard, en op plek Y aan de rechter kant, en ook op plek Q aan de onderkant... en jij loopt aan de bovenkant (volg je het nog?) dan kun je best wat ruiken, maar als ik al die keren dat ik hier op mn balkon een brandlucht ruik, moet wegrennen/lopen, dan kan ik beter niet meer in huis zitten
Snap je wat ik bedoel? mensen zullen zoiets hebben van "ooh, brandlucht. Iemand zal wel een schuurbrandje hebben"
Daarom vroeg ik het ook mop.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 17:05 schreef Qwea het volgende:
[..]
Tuurlijk niet heel schoorlZou wat zijn.
Brand in het bos van schoorl, en het meest afgelegen stuk van schoorl moet ook het huis uit![]()
Ik loop er niet (gelukkig) ik zeg enkel wat ik zou denken. En je hebt natuurlijk ws altijd idioten die zoiets kicken vinden en blijven kijken/kijken of ze dichterbij kunnen komen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 17:05 schreef Greys het volgende:
[..]
Die rookkolom op die foto hier ergens in het topic... die zie je echt wel hoor als je in dat bos loopt! Toch?
Als je het kilometers verderop kunt zien zelfs?
jij wilde er toch ook heen?quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 17:06 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik loop er niet (gelukkig) ik zeg enkel wat ik zou denken. En je hebt natuurlijk ws altijd idioten die zoiets kicken vinden en blijven kijken/kijken of ze dichterbij kunnen komen.
Neuh, valt mee. 8km breed en 2km lang ofzo.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 17:06 schreef Fredo55 het volgende:
Zo groot is Schoorl toch niet?
quote:Er is in totaal sprake van drie brandhaarden, bij de Zwarte Blink, de Muizenweg en het Vogelmeer.
Groot probleem is dat er in het gebied te weinig water is en er een stevige wind staat richting het dorp.
Horecagelegenheid de Berenkuil, gelegen midden in het bos, en een drietal huizen in het bosgebied zijn ontruimd. Ook is een verkeerschaos ontstaan rond het dorp. Op de N9 tussen Bergen en de afslag naar de N504 richting Schoorl, staat een file. Dringend wordt ontraden richting het crisisgebied te gaan. Het belemmert hulpverleners in grote mate.
De legerheli's zijn waarschijnlijk gewoon de blusheli's.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 17:03 schreef Nickoss het volgende:
Check RTVNH, daar zei de poltiiewoordvoerder het.
Het leger is er zelfs aanwezig.
Ja, achter de afzetting jaquote:
Klopt.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 17:07 schreef mouzzer het volgende:
[..]
De legerheli's zijn waarschijnlijk gewoon de blusheli's.
quote:De woningen met rieten kappen tussen Schoorl en Groet worden nat gehouden.
Klopt.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 17:07 schreef mouzzer het volgende:
[..]
De legerheli's zijn waarschijnlijk gewoon de blusheli's.
Die ambu met sirenes zegt niks. Kan gewoon rook inhalatie zijn.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 17:08 schreef Nickoss het volgende:
Ik zal wat duidelijker zijn:
Alles rondom het vuur in een straal van ong 3 kilometer word ontruimd.
De brandweer kan het vuur niet meer vanuit een centraal punt bestrijden en alles gaat vanuit de lucht en vanaf de buitenkant van het vuur.
Op straat is niks meer te zien, het is grouw van de rook en sommgie mensen hebben hun huis verlaten doordat ze te laat waren met de ramen.
Trouwens de eerste ambulance met sirenes hier weggereden.
Dat zal best, maar denk o.a eens aan al die dieren die het leven moeten latenquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 17:11 schreef the_undertaker het volgende:
Het is wel goed voor de vruchtbaarheid van de grond zo'n brandje
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |