Maar ook wel weer goed dacht ik weleens te hebben gehoord.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 18:42 schreef akaQ het volgende:
Woon er 4km vandaan,
Erg triest, zonden van het mooie bos.
[offtopic]quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 18:41 schreef znarch het volgende:
Dat is wat, loop je daar krijg je 2500 liter water op je pet
Dat gevoel bij je vader kan ik mij goed indenken.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 18:43 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat is voor 99% voor de aflossing.
Er zijn al mensen vanaf 13.00 uur bezig namelijk.
Mijn vader is net 3 maanden met de VUT als officier van dienst daar in die regio van de brandweer en rampenbestrijding. Die belde net en baalt best wel nu dat hij er net uit is, hoe raar dat ook klinkt
Regelmatig af fakkelen is idd goed voor de natuur mbt groei etc.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 18:44 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Maar ook wel weer goed dacht ik weleens te hebben gehoord.
Ik ook, zou ook niets liever dan die kant op gaan... maar ja de regio's liggen een beetje ver uit elkaarquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 18:45 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Dat gevoel bij je vader kan ik mij goed indenken.
Ik stiekem ook wel hoorquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 18:45 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Dat gevoel bij je vader kan ik mij goed indenken.
Er zullen alleen wel veel beestjes de dood hebben gevondenquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 18:44 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Maar ook wel weer goed dacht ik weleens te hebben gehoord.
Voor het bos hoeft een brand niet slecht te zijn. Ja, het ziet er nu triest uit als 't vuur uit is, maar vaak groeit er snel weer nieuwe begroeiing. Voor de dieren in het bos is 't natuurlijk el een rampquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 18:42 schreef akaQ het volgende:
Woon er 4km vandaan,
Staat helemaal blauw hier, best beangstigend.
Heeft net gelukkig even hard geregend, maar nu schijnt de zon weer.
Zijn nu druk aan het evacueren, en zijn 18 brandweer eenheden aanwezig.
Hoop dat het snel geblust is, Maar ben bang van niet, waait hier windkracht 7 ofzo.
Erg triest, zonden van het mooie bos.
Ook dieren vluchten weg voor een brand.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 18:50 schreef Greys het volgende:
[..]
Er zullen alleen wel veel beestjes de dood hebben gevonden
Maar echt grote bomen... dat duurt toch wel 20 jaar voordat een grote eik weer een grote eik is bijvoorbeeld?quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 18:51 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Voor het bos hoeft een brand niet slecht te zijn. Ja, het ziet er nu triest uit als 't vuur uit is, maar vaak groeit er snel weer nieuwe begroeiing. Voor de dieren in het bos is 't natuurlijk el een ramp.
Ja maar niet allen zullen succesvol kunnen vluchten denk ik. Zitten konijnen in hun hol bv veilig voor de verzengende hitte? Ik weet het nietquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 18:52 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Ook dieren vluchten weg voor een brand.
Is je pa er al naar toe om te kijken?quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 18:49 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik stiekem ook wel hoor
Hij riep ook regelmatig tijdens een rustig weekend 'Zo, ik heb wel zin in een stévige uitslaande brand!' al handenwrijvendWel zonder gewonden uiteraard, maar een flinke fik dat ging er wel in. Thuis verveelde hij zich maar en hij schudde nog net niet af en toe met zijn pieper
![]()
En als er dan een grote brand was, bv met asbest enzo, dan kwam hij op tv als officier van dienst om verslag te doen en dan schaamde ik me weer
Voor het bovengrondse vuur misschien wel. Ondergronds kan het verder branden.quote:Het regende er net heel hard en ze zien daar nu geen grote gele wolken meer voorbij komen, wat ze een half uur geleden nog wel zagen. Zou dat goed nieuws zijn???
Als vuur snel verplaatst wel. Dan trekt het vuur over het hol heen met veel overlevings kansen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 18:53 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja maar niet allen zullen succesvol kunnen vluchten denk ik. Zitten konijnen in hun hol bv veilig voor de verzengende hitte? Ik weet het niet
Ik zag laatst bij Hoe?Zo! dat onder 10cm grond oid je al niets meer voelt qua hitte van een bosbrandquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 18:53 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja maar niet allen zullen succesvol kunnen vluchten denk ik. Zitten konijnen in hun hol bv veilig voor de verzengende hitte? Ik weet het niet
quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 18:51 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Voor het bos hoeft een brand niet slecht te zijn. Ja, het ziet er nu triest uit als 't vuur uit is, maar vaak groeit er snel weer nieuwe begroeiing. Voor de dieren in het bos is 't natuurlijk el een ramp.
Dat is wel weer jammer. Ik bedoel dat Boomsmaquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 18:54 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Ik zag laatst bij Hoe?Zo! dat onder 10cm grond oid je al niets meer voelt qua hitte van een bosbrand
Arie Boomsma zat in een hokje met wat grond erover en het gras erop in de fik, apart gezicht
bron? Die straten liggen volgens mij een behoorlijk eind bij de brand vandaan...quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 18:50 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Meer huizen worden ontruimt. Onder meer Jan van Scorelpark en Regbertslaan
Nee, had hem net aan de telefoon en het kriebelt enorm, maar hij gaat niet.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 18:53 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Is je pa er al naar toe om te kijken?
Ah dat is dan wel weer goed om te horen. Dank je, dat wist ik nietquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 18:54 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Ik zag laatst bij Hoe?Zo! dat onder 10cm grond oid je al niets meer voelt qua hitte van een bosbrand
Arie Boomsma zat in een hokje met wat grond erover en het gras erop in de fik, apart gezicht
Idd, erg zonde... oude grote bomenquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 18:52 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar echt grote bomen... dat duurt toch wel 20 jaar voordat een grote eik weer een grote eik is bijvoorbeeld?
Maar ik heb net van de week in F&F geleerd dat een eik bijvoorbeeld echt tientallen jaren nodig heeft om weer echt een grote boom te worden. Of groeien andere bomen veel en veel sneller?quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 18:55 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Binnen een paar dagen na de brand zul je de eerste nieuwe scheuten alweer de grond uit zien komen.
quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 18:57 schreef Greys het volgende:
[..]
Nee, had hem net aan de telefoon en het kriebelt enorm, maar hij gaat niet.
Ze zullen hem best doorlaten maar hij is bang dat ze dan denken 'Jij hebt je kans en je jaren gehad, nu wij!'
http://www.rtvnh.nl/quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 18:56 schreef IkWilbert het volgende:
[..]
bron? Die straten liggen volgens mij een behoorlijk eind bij de brand vandaan...
Sommigen groeien inderdaad harder. Maar eerst komen de grassoorten, heide, bloemen en struiken.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 18:58 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar ik heb net van de week in F&F geleerd dat een eik bijvoorbeeld echt tientallen jaren nodig heeft om weer echt een grote boom te worden. Of groeien andere bomen veel en veel sneller?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |