abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72231576
quote:
AMSTERDAM - Nieuwbouwhuizen die lang te koop staan, worden door projectontwikkelaars vaak veel goedkoper verkocht. Bewoners die hun intrek al genomen hebben in het nieuwe huis worden hierdoor tot wel tienduizenden euro's benadeeld.

Dit stelt Vereniging Eigen Huis (VEH). De waarde van de woning daalt hierdoor direct, zegt Hans André de la Porte van VEH. ''Als jij een woning hebt gekocht voor 280.000 euro en iemand anders koopt eenzelfde woning iets later voor 260.000 euro, dan staat die woning bij het Kadaster geregistreerd voor 260.000 euro. Dus is je woning 20.000 euro in waarde gedaald.'' Voor de rest van het artikel zie: Het Parool
Zo ik kan me goed voorstellen dat je dan flink kwaad bent als je buren hun huis voor ¤20.000 goedkoper hebben aangeschaft Maar als je 10 jaar tegen een leeg huis naast je nieuwbouwwoning moet aankijken is ook niet alles. Ik denk dat er niks aan te doen is, een maatregel waarmee kopers worden gecompenseerd zie ik die projectontwikkelaars ook nog niet zo gauw nemen. In ieder geval: de projectontwikkelaars en gemeentes hebben klauwen met geld verdient de afgelopen jaren.
pi_72231730
Hoe worden de eerdere kopers benadeeld eigenlijk? Ze hebben toch een huis gekocht waarvan ze dachten dat het de prijs waard was?

Als ik vandaag een shirt koop en over 3 maanden is het in de uitverkoop 30% goedkoper dan krijg toch ook het verschil niet terug? Dan hadden ze maar moeten wachten met kopen en de gok nemen dat de prijs zou zakken.
pi_72231881
Ik koop vanmiddag. Een jas. Blijkt die over twee maanden wel 100 euro goedkoper te zijn!

Belacheljk. Ik voel me benadeeld.

(not)
pi_72231931
Vervelend, maar ik zie dit als hetzelfde met bijvoorbeeld vakanties, hoe langer je wacht hoe goedkoper het wordt. Je hebt alleen kans dat de reizen allemaal volgeboekt worden. Het is in dit geval alleen wat zuurder omdat het om flinke bedragen gaat.
pi_72232005
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 15:00 schreef Tijger_m het volgende:
Hoe worden de eerdere kopers benadeeld eigenlijk? Ze hebben toch een huis gekocht waarvan ze dachten dat het de prijs waard was?

Als ik vandaag een shirt koop en over 3 maanden is het in de uitverkoop 30% goedkoper dan krijg toch ook het verschil niet terug? Dan hadden ze maar moeten wachten met kopen en de gok nemen dat de prijs zou zakken.
Kopers van nieuwbouwhuizen moeten een beslissing nemen maar hebben niet alle cijfertjes. Een projectontwikkelaar kan op basis van marktonderzoek en animo voor andere huizen in de omgeving een inschatting maken van de verkoopprijs. Deze informatie hebben kopers niet en die moeten dus zelf maar inschatten of ze een juiste prijs betalen of niet.
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 15:11:25 #6
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_72232093
Prijs = Vraag * Aanbod
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_72232201
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 15:08 schreef buachaille het volgende:

[..]

Kopers van nieuwbouwhuizen moeten een beslissing nemen maar hebben niet alle cijfertjes. Een projectontwikkelaar kan op basis van marktonderzoek en animo voor andere huizen in de omgeving een inschatting maken van de verkoopprijs. Deze informatie hebben kopers niet en die moeten dus zelf maar inschatten of ze een juiste prijs betalen of niet.
Dan doen ze toch een marktonderzoek. Niemand die ze tegen houdt
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 15:20:05 #8
15869 gr8w8
Better by design.
pi_72232368
Prijs is niet gebaseerd op vraag en aanbod. Prijs is gebaseerd op de maximale hypotheek die de doelgroep - alleenstaande, gezinnen, ouderen, starters ed - aankan en dus maximale winst oplevert. De koper heeft geen keuze, alle woningen van hetzelfde type in dezelfde regio zijn even duur. En ja de eerdere koper wordt genaaid. Hij kan de boel immers niet snel meer verkopen. Banken de sjaak omdat de excecutie waarde ineens lager is bij failliete bewoners. Geen doorstroming meer. Gemeenten krijgen minder belastinginkomsten en kunnen de woz-waarde met terugwerkende kracht aanpassen. Daardoor kloppen de beleidsplannen niet meer mer verplichte woningbouw.

En al die tijd hebben de projectontwikkelaars hun zakken gevuld. Bouwfraude zaak zoveel.
Welkom bij de V&D der webfora.
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 15:21:05 #9
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_72232387
Amsterdam, who cares. Daar wonen toch alleen buitenlanders en expats.
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 15:33:54 #11
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_72232821
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 15:20 schreef gr8w8 het volgende:
Prijs is niet gebaseerd op vraag en aanbod.
is het wel, het aanbod wordt alleen kunstmatig te kort gehouden
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 15:49:22 #12
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_72233319
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 15:08 schreef buachaille het volgende:

[..]

Het staat je in je goed recht om zelf een makelaar in dienst te nemen. Dat jij dat dan niet betekend niets meer dan dat je dom bent. Wat natuurlijk ook je goed recht is.
pi_72233422
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 15:49 schreef TheThirdMark het volgende:
Het staat je in je goed recht om zelf een makelaar in dienst te nemen. Dat jij dat dan niet betekend niets meer dan dat je dom bent. Wat natuurlijk ook je goed recht is.
Met alle respect voor de reclamecampagnes van de afgelopen jaren over makelaars die je helpen bij de aankoop. Als je serieus op zoek bent naar een woning dan heb je zo'n makelaar niet nodig. Met het nodige onderzoek heb je de beschikking over exact dezelfde gegevens. Relevante cijfertjes zijn bij zo'n man/vrouw ook niet bekend.
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 15:54:25 #14
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_72233471
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 15:52 schreef buachaille het volgende:

[..]

Met alle respect voor de reclamecampagnes van de afgelopen jaren over makelaars die je helpen bij de aankoop. Als je serieus op zoek bent naar een woning dan heb je zo'n makelaar niet nodig. Met het nodige onderzoek heb je de beschikking over exact dezelfde gegevens. Relevante cijfertjes zijn bij zo'n man/vrouw ook niet bekend.
Mwoah heel raar toch dat ik een huis verkocht heb voor meer dan ''er in de relevante cijfertjes stond'' en een huis terug gekocht hebt voor minder dan ''er in de relevante cijfertjes stond'' en dankzij de makelaar.
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 16:35:04 #15
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_72234729
Dat geld niet enkel voor nieuwbouw. Als ik in 2007 een oudbouw huis gekocht had zou ik het nu ook 10% goedkoper hebben kunnen kopen. Laat staan aandelen. Zo werkt dat nu, een markt. Er is nooit gezegd dat huizenprijzen enkel kunnen stijgen.
The End Times are wild
pi_72242026
Gewoon ff naar Duitsland kijken wat een huis daadwerkelijk kost. Zo weet je precies wat je in Nederland teveel betaald. En dan weet je dus ook dat er vooral in deze tijd ruimte is om te stunten met prijzen.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 20:56:56 #17
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_72242157
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 20:53 schreef kawotski het volgende:
Gewoon ff naar Duitsland kijken wat een huis daadwerkelijk kost. Zo weet je precies wat je in Nederland teveel betaald. En dan weet je dus ook dat er vooral in deze tijd ruimte is om te stunten met prijzen.
Aannemers verdienen helemaal niet zoveel aan een nieuwbouwwoning. Een hele kleine groep van grondspeculanten heeft in relatief korte tijd werkelijk extreem veel geld verdiend. Enorme groepen gezinnen betalen iedere maand veel te veel hypotheek om dit te kunnen bekostigen. Wel 30 jaar lang.

Allemaal gefaciliteerd door het CDA.
The End Times are wild
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 20:58:19 #18
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_72242205
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 15:11 schreef Pietverdriet het volgende:
Prijs = Vraag * Aanbod
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 21:01:12 #19
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_72242292
Ik zie het probleem ook niet zo.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_72256433
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 15:32 schreef henkway het volgende:
Ik heb vorig jaar een flatscreen LCD gekocht

En wat denk je ????

Idd.
Boehoeee fucking boehoeeeeee.... het in ongelooflijk hoe mensen tegenwoordig om het minste en geringste huilen als kleine kinderen.
pi_72259180
Nog buiten dat, je koopt een huis toch ook niet om meteen weer te dumpen? Tenzij je speculant bent natuurlijk. Maar als je dan steeds verliest ben je misschien niet zo'n goeie speculant.

De VEH moet niet zo zeiken. Als iemand zo'n bedrag investeert is het verstandig de zaak goed na te gaan.

En dan nog een heel simpel wetje; het huis is waard wat jij het waard vindt. Als jij besluit een huis te kopen, dan is het dus het bedrag waard, anders moet je verder kijken...
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 16:10:09 #22
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_72259744
kortom, de VEH ziet de koop van een huis wel degelijk als speculatie op een waardevermeerdering.

Maar we moeten met z'n allen wel weer meebetalenvoor andermans bezit. HRA is niet genoeg, nu ook nog een compensatie voor mensen die te duut kopen.

Waar houdt deze gekte eens op?
Intelligent, but fucked up.
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 16:40:04 #23
15869 gr8w8
Better by design.
pi_72260437
Het is ook iederens probleem. Want hierdoor stokt de doorstroming. En banken gaan nog strengere en lagere hypotheken verstrekken omdat de excecutiewaarde blijkbaar flink lager kan zijn. En dat heeft dus gevolgen op nieuw én bestaand.
pi_72260484
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 20:53 schreef kawotski het volgende:
.
In Duitsland is méér ruimte. Geen wonder dat daar een huis veel goedkoper is
aangezien de grond daar gewoonweg stukken goedkoper is.
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 16:51:45 #25
15869 gr8w8
Better by design.
pi_72260722
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 16:42 schreef Anne het volgende:

[..]

.
In Duitsland is méér ruimte. Geen wonder dat daar een huis veel goedkoper is
aangezien de grond daar gewoonweg stukken goedkoper is.
Spanje, Italie, idem. Hele verleidelijke prijzen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')