abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73443635
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 21:17 schreef EilandjeOnline het volgende:

[..]

En dan vraag ik me weer af of het ook goed wordt herberekend
Bij mij niet, bij reizen vanaf schiedam centrum naar alexander rekenen ze vanaf blaak ipv een zone en paar stations verder.
pi_73455229
Uhm, ja, even een onwetend vraagje waar ik vanmorgen opeens mee werd geconfronteerd toen ik in de tram stapte: moet je met je studenten-OV nou ook scannen bij zo'n apparaat, of niet ? Ik bedoel, het is toch al gratis reizen, dus waarom zou je dan nog moeten scannen?

EDIT: en 1 pagina terug het antwoord al gevonden... . Blijft vaag dat je sowieso moet scannen, want waarom zouden de controleurs moeten kunnen zien waar je heen gaat?
  woensdag 7 oktober 2009 @ 13:59:55 #153
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_73456157
Ik zag die poorten staan bij Eindhoven, maar ze waren buiteen gebruik.
Als je nou ergens ingestapt was en je wil uitklokken op Eindhoven... en die krengen doen 't niet.... ben je mooi de lul!
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_73456228
Wat ik me af zat te vragen... in de trein kan de conducteur straks sowieso niet meer zien waar je heen gaat, alleen of je bent ingecheckt of niet. Maakt het dan ook niet meer uit via welke route je gaat? Als ik bijvoorbeeld van Leiden naar Den Haag ga kan ik dan zonder extra kosten via Utrecht reizen? Of controleert het systeem ook of er een realistische tijdsduur zit tussen in- en uitchecken.
pi_73457904
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 14:02 schreef Tourniquet het volgende:
Wat ik me af zat te vragen... in de trein kan de conducteur straks sowieso niet meer zien waar je heen gaat, alleen of je bent ingecheckt of niet. Maakt het dan ook niet meer uit via welke route je gaat? Als ik bijvoorbeeld van Leiden naar Den Haag ga kan ik dan zonder extra kosten via Utrecht reizen? Of controleert het systeem ook of er een realistische tijdsduur zit tussen in- en uitchecken.
Dat vroeg ik me ook al af. Als het systeem echt goed voor de consument werkt zou het dan door de langere reistijd gewoon ervan uit moeten gaan dat je vertraging had en meteen minder reiskosten eraf halen.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 15:59:53 #156
272427 thingamajig
tananananananananana
pi_73459670
Mijn vrouw is laatst vanaf een vriendin van haar in Amsterdam met de bus naar Amstel gereden, gebruik makende van haar OV-chipkaart. Daar stapte ze over op de trein naar Utrecht Centraal (waarvoor ze nog een gewoon papieren kaartje had), en vanaf daar weer op de bus naar huis. Toen ze haar kaart in de bus in Utrecht scande, gaf het apparaat aan: "overstap OK".

Klein voordeeltje dus, want vroeger kon dit niet. Dan moest je buiten je buszone weer gewoon een basisstrip stempelen.
batman!
  woensdag 7 oktober 2009 @ 16:01:17 #157
272427 thingamajig
tananananananananana
pi_73459712
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 13:33 schreef Roeni3 het volgende:
Blijft vaag dat je sowieso moet scannen, want waarom zouden de controleurs moeten kunnen zien waar je heen gaat?
Het is inderdaad vaag en het blijft de vraag of dit ook wettelijk is toegestaan. Het is namelijk niet noodzakelijk om deze informatie te verzamelen en die noodzakelijkheid is wel een voorwaarde om informatie te verzamelen (en op te slaan).
batman!
pi_73462909
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 16:01 schreef thingamajig het volgende:

[..]

Het is inderdaad vaag en het blijft de vraag of dit ook wettelijk is toegestaan. Het is namelijk niet noodzakelijk om deze informatie te verzamelen en die noodzakelijkheid is wel een voorwaarde om informatie te verzamelen (en op te slaan).
Gewoon makkelijk doen, alleen in de Rotterdamse metro en Amsterdamse metro MOET je scannen.
In de bus, tram en trein is de kaart niet verplicht, dus scannen ook niet , in geval van geldig reismiddel uiteraard
pi_73462975
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 14:02 schreef Tourniquet het volgende:
nee je maakt dan wel extra kosten want als je uitstap moet je dus uitchecken OOK in geval van een overstap.

En ja, er is een maximale reistijd met de OV chipkaart, in Amsterdamse OV 2 uur, dat staat in de voorwaarden. In Rotterdam overigens maar 30 min.

Wat dat bij NS zal zijn is niet bekend.
pi_73463006
quote:
Uhm, ja, even een onwetend vraagje waar ik vanmorgen opeens mee werd geconfronteerd toen ik in de tram stapte: moet je met je studenten-OV nou ook scannen bij zo'n apparaat, of niet ? Ik bedoel, het is toch al gratis reizen, dus waarom zou je dan nog moeten scannen?

EDIT: en 1 pagina terug het antwoord al gevonden... . Blijft vaag dat je sowieso moet scannen, want waarom zouden de controleurs moeten kunnen zien waar je heen gaat?
Je moet scannen omdat ze anders niet achteraf kunnen zien waar je geweest bent , leuk he

Is echt zo
  woensdag 7 oktober 2009 @ 18:46:30 #161
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_73464349
Ik zag de apparaatjes ook opduiken bij 't station bij m'n huis. Geen moeilijk gedoe met poortjes, maar gewoon van die palen. Ze schijnen 't ook al te doen.

In de metro, tram en bus gebruik ik hem al sinds het mogelijk is
(Un)masking for the greater good.
pi_73465668
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 17:57 schreef macca728 het volgende:

[..]

nee je maakt dan wel extra kosten want als je uitstap moet je dus uitchecken OOK in geval van een overstap.

En ja, er is een maximale reistijd met de OV chipkaart, in Amsterdamse OV 2 uur, dat staat in de voorwaarden. In Rotterdam overigens maar 30 min.

Wat dat bij NS zal zijn is niet bekend.
Bij overstap met de trein hoeft dat niet, alleen als je overstapt op een ander vervoermiddel.

"Alleen als u van de ene trein naar de andere trein overstapt, hoeft u niet uit en in te checken."
bron

Maar ze zullen wel met een maximale reistijd werken ja. Al kan die in het geval van een storing flink oplopen bij de NS.
pi_73466787
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 19:23 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Bij overstap met de trein hoeft dat niet, alleen als je overstapt op een ander vervoermiddel.

"Alleen als u van de ene trein naar de andere trein overstapt, hoeft u niet uit en in te checken."
bron

Maar ze zullen wel met een maximale reistijd werken ja. Al kan die in het geval van een storing flink oplopen bij de NS.
haha als dat zo is, hoef je pas uit te checken bij het eindpunt als je terug komt, kosten 0 euro.
Bovenstaande zal niet bij reizen met saldo van toepassing zijn, waarschijnlijk alleen als je een kaartje oplaad.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 20:11:15 #164
141482 Q.
JurassiQ
pi_73467367
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 19:23 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

bron

Ze krijgen dat systeem echt never nooit waterdicht, elke oplossing heeft weer andere problemen. .
For great justice!
  woensdag 7 oktober 2009 @ 21:04:08 #165
80089 kres
Komt goed...
pi_73469294
TVP
Oh my god... you fell out of the ugly tree and hit every branch on the way down
  woensdag 7 oktober 2009 @ 21:14:16 #166
80089 kres
Komt goed...
pi_73469723
quote:

Het gaat om de statistieken... Je studentenkaart wordt door de overheid betaald.. Op deze manier kan de vervoersmaatschappij de kosten beter in beeld brengen..

Wat veel mensen vergeten dat de ov-chipkaart voor beide partijen eerlijker is.. Jij betaalt voor de exacte afstand die je hebt afgelegd en de vervoerder krijgt eerlijker zijn geld van de kaartverkoop...
Oh my god... you fell out of the ugly tree and hit every branch on the way down
  woensdag 7 oktober 2009 @ 21:49:56 #167
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_73471044
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 21:14 schreef kres het volgende:

[..]

Het gaat om de statistieken... Je studentenkaart wordt door de overheid betaald.. Op deze manier kan de vervoersmaatschappij de kosten beter in beeld brengen..

Wat veel mensen vergeten dat de ov-chipkaart voor beide partijen eerlijker is.. Jij betaalt voor de exacte afstand die je hebt afgelegd en de vervoerder krijgt eerlijker zijn geld van de kaartverkoop...
Juist, en omdat je enkel betaald voor de afstand die je aflegt worden minder gebruikte routes duurder of komen die zelfs te vervallen. Zodat er van het openbare deel van openbaar vervoer weinig meer overblijft...
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  donderdag 8 oktober 2009 @ 05:01:16 #168
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_73476782
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 13:59 schreef Ang3l het volgende:
Ik zag die poorten staan bij Eindhoven, maar ze waren buiteen gebruik.
Als je nou ergens ingestapt was en je wil uitklokken op Eindhoven... en die krengen doen 't niet.... ben je mooi de lul!
Bovendien zijn er te weinig in- en uitklokpalen bij middelgrote en grote stations. Niet echt handig als je op het allerlaatst het station binnenstormt om je trein te halen.
  donderdag 8 oktober 2009 @ 05:19:46 #169
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_73476796
quote:
Op woensdag 30 september 2009 14:31 schreef Stupendous76 het volgende:
Ov-reiziger beter uit met papieren kaartje Van een onzer verslaggevers
AMSTERDAM - De verschillende treinmaatschappijen in Nederland hebben nog steeds geen goede afspraken gemaakt over de verdeling van de inkomsten van de ov-chipkaart. Treinreizigers moeten daarom bij elke overstap van bijvoorbeeld de NS naar Arriva, Connexxion of Veolia opnieuw het opstaptarief betalen. Ze zijn op deze manier duurder uit dan met een papieren kaartje.
O rly? Dat voerde ik vijf jaar geleden al aan als argument waarom de hele boel duurder zou worden. En dit blijft ook gewoon, heeft niets met afspraken te maken. Net zoals je ook het opstaptarief weer zult moet dokken als je van de metro op de regionale bus overstapt.
  donderdag 8 oktober 2009 @ 05:23:26 #170
39333 Zelva
pi_73476798
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 21:14 schreef kres het volgende:

Het zou pas eerlijk zijn voor beide partijen als de hemelsbrede afstand voor de reiziger gerekend wordt en niet alle omwegen.
  donderdag 8 oktober 2009 @ 05:25:19 #171
39333 Zelva
pi_73476800
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 18:46 schreef Natalie het volgende:
Ik zag de apparaatjes ook opduiken bij 't station bij m'n huis. Geen moeilijk gedoe met poortjes, maar gewoon van die palen. Ze schijnen 't ook al te doen.
Ook al iets dat ik eerder aandroeg. Dat het beter zou zijn tegen zwartrijden is ook geen argument als je met palen gaat werken.
  donderdag 8 oktober 2009 @ 05:27:40 #172
39333 Zelva
pi_73476802
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 21:45 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Is het normaal dat ik geen account kan aanmaken op ov-chipkaart.nl? Hij blijft zeggen dat mijn gegevens niet overeenkomen, maar ze zijn toch echt goed. Ik heb ook mijn (inmiddels een half jaar) oude adres geprobeerd, maar dat werkt ook niet. Ik heb een studenten-ov.
Dat heb ik ook gehad. Ik heb echt dagen lopen klooien, maar heb zoveel geprobeerd dat ik echt de oplossing niet meer weet.
  donderdag 8 oktober 2009 @ 05:29:35 #173
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_73476805
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 05:23 schreef Zelva het volgende:

[..]

Het zou pas eerlijk zijn voor beide partijen als de hemelsbrede afstand voor de reiziger gerekend wordt en niet alle omwegen.
En de belofte dat vervoerders niets extra zullen rekenen in geval van een onvoorziene omleiding is ook een holle frase. Heb klaagbrieven gelezen van reizigers die met een plotselinge omleiding te maken kregen en 'toeslag' moesten betalen.

Is nog afwachten wat er gebeurt als een tram/bus een omleiding moet rijden die qua ritafstand korter is dan de normale route.
pi_73491958
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 05:29 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

En de belofte dat vervoerders niets extra zullen rekenen in geval van een onvoorziene omleiding is ook een holle frase. Heb klaagbrieven gelezen van reizigers die met een plotselinge omleiding te maken kregen en 'toeslag' moesten betalen.

Is nog afwachten wat er gebeurt als een tram/bus een omleiding moet rijden die qua ritafstand korter is dan de normale route.
Ik heb dat ook al eerder gezegd, mensen die de pech hebben geen gebruik te kunnen maken van de sneldienst bv, omdat ze tever van de halte wonen, betalen gewoon 2 tot 3x zoveel straks voor het OV

Van RIdderkerk naar Rotterdam ben je met de sneldienst 0.86 cent kwijt
Met de gwone lijndienst 2,44 !!!

Voor hemelsbreed dezelfde afstand

Heel erg raar natuurlijk, want je zou zeggen dat het niet uitmaakt als je vanaf heztelfde punt vertrekt en bij het zelfde punt uitstapt.
pi_73492115
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 17:09 schreef macca728 het volgende:

Heel erg raar natuurlijk, want je zou zeggen dat het niet uitmaakt als je vanaf heztelfde punt vertrekt en bij het zelfde punt uitstapt.
Je zou zelfs kunnen argumenteren dat een sneldienst duurder zou moeten zijn dan die langzame meuk over dezelfde afstand. Zoals de NS voor de hispeed rotterdam/amsterdam verbinding ook een hoger bedrag vraagt. Hoe willen ze dat trouwens gaan afrekenen met de ov_chip kaart, gaan we een speciale hispeed in en uit check paal krijgen op een NS station om het voor de reizigers nog moeilijker te maken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')