Uiteraard. Als je je niet ziek meldt, dan weten ze niet dat je ziek bent natuurlijk. Je mag blij zijn dat je je baantje nog hebt in dat geval, als je zonder kennisgeving niet op je werk verschijnt.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 10:11 schreef Fortune_Cookie het volgende:
En mag het uitzendbureau ingeroosterde uren weigeren uit te betalen omdat je vergeten bent je ziek te melden? Is natuurlijk dom, daar niet van, maar ik wil even weten of het ook toegestaan is.
Hoelang was je ziek, en hoeveel van die dagen heb je uitbetaald gekregen?quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 11:20 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Voor de duidelijkheid nogmaals: werk wist dat ik ziek was, ben alleen vergeten me toen ziek te melden bij het (interne) uitzendbureau.
Maar goed, ik heb dat probleem al weten te ondervangen in overleg met mn leidinggevende gelukkig.
Dus belangrijkst zijn de twee 'vergeten' dagen en de termijn waarbinnen men die uit moet betalen, wettelijk gezien.
wij hebben deze bepaling ook in de arbeidscontracten staan. Niet gemeld=niet uitbetaaldquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 11:20 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Voor de duidelijkheid nogmaals: werk wist dat ik ziek was, ben alleen vergeten me toen ziek te melden bij het (interne) uitzendbureau.
Je hebt je niet ziekgemeld, maar ze wisten het wel. Je werkt bij Jomanda?quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 11:18 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Werk wist het uiteraard gewoon![]()
De inlener wist het wel, de werkgever niet. Althans zo begrijp ik het.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 18:06 schreef Roy_T het volgende:
[..]
Je hebt je niet ziekgemeld, maar ze wisten het wel. Je werkt bij Jomanda?
Dat vermoeden heb ik ookquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 17:50 schreef Essebes het volgende:
De 2 ontbrekende dagen...weet je zeker dat dit geen wachtdagen zijn of zo?
Alleen bij de werkgever niet. En laat dat nu net degene zijn die het salaris uitbetaaldquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 09:59 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Nee, geen wachtdagen. Waren ziektedagen aan het begin van de maand juli maar die ziekteperiode begon in juni.
En idd de "inlener" heb ik me gewoon bij ziek gemeld uiteraard.
Je vertelt me niets nieuws hoor.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 12:39 schreef sanger het volgende:
[..]
Alleen bij de werkgever niet. En laat dat nu net degene zijn die het salaris uitbetaald
Wat is het probleem dan? Jij meldt je niet ziek, zij betalen geen ziektedagen uit. Jij meldt het naderhand, zij zeggen het te gaan corrigeren.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 12:40 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Je vertelt me niets nieuws hoor.
Volgens mij wel, het komt wel vaker voor dat er fouten worden gemaakt en bij mijn vorige werkgever werden die dingen dan bij de volgende salarisronde gecorrigeerd. Mocht het om grotere bedragen gaan waardoor jij in de problemen dreigt te komen, dan kun je vast wel een voorschot regelen (als het over 'n paar tientjes gaat, zou ik ze er persoonlijk in ieder geval niet mee lastig vallen)quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 10:11 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Dat betekent dus dat uren van begin juli pas eind september worden betaald. Mag dit?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |