abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72221500
Hallo, naar een avondje stappen ging ik bij een vriend achterop richting huis.
naar een paar meter gefietst te hebben klapte het achterwiel dubbel.(er zat al een slinger in het wiel)

deze mensen zeggen dat ik de helft mé moet betalen maar is dat ook zo?

ik hoor graag wat hierover, alvast bedankt.
  Eindredactie Games vrijdag 28 augustus 2009 @ 08:54:45 #2
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_72221557
Is wel zo aardig als je meebetaald. Door jouw gewicht en luiheid is het wiel dubbel geklapt.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_72221597
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 08:54 schreef donald_dick het volgende:
Is wel zo aardig als je meebetaald. Door jouw gewicht en luiheid is het wiel dubbel geklapt.
idd

+ wou jij percee achterop (was het jou voorstel) of wou jij gaan lopen en bood je vriend het aan?
Doe gewoon dan doe je al gek genoeg.
pi_72221607
Een achterwiel klapt niet dubbel van iemand achterop. Daar is het toch wel voor gemaakt (of ben je over de 120KG?). Een zwakke plek die het op den duur toch had begeven.
pi_72221617
het is ook wel zo aardag en ik denk dat ik het ook maar doe, maar oficeel gezien hoef ik tog helemaal niet mé tebetalen?
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 09:00:18 #6
17729 SP
I hate my interests
pi_72221621
tuurlijk meebetalen lamzak, wat een domme vraag, ga je straks ook nog vragen of je je reet wel of niet moet afvegen na het schijten?

Met zo'n instelling hou je weinig vrienden over
pi_72221648
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 09:00 schreef Spatzmann het volgende:

[..]

euh bij mijn fiets stond heel duidelijk: iemand boven de 25 kilo mag niet achterop zitten.
Dat staat inderdaad op de meeste fietsen om schadeclaims te voorkomen :p
pi_72221651
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 08:57 schreef ikbenschipper het volgende:

[..]

idd

+ wou jij percee achterop (was het jou voorstel) of wou jij gaan lopen en bood je vriend het aan?
percee?
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 09:00 schreef stefan123 het volgende:
het is ook wel zo aardag en ik denk dat ik het ook maar doe, maar oficeel gezien hoef ik tog helemaal niet tebetalen?
pi_72221680
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 09:00 schreef Spatzmann het volgende:

[..]

euh bij mijn fiets stond heel duidelijk: iemand boven de 25 kilo mag niet achterop zitten.
En als jij dan toch iemand achterop neemt is het ook nog je eigen verantwoordelijkheid.
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 09:04:52 #10
17729 SP
I hate my interests
pi_72221688
TS:
pi_72221716
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 08:51 schreef stefan123 het volgende:
Hallo, naar een avondje stappen ging ik bij een vriend achterop richting huis.
naar een paar meter gefietst te hebben klapte het achterwiel dubbel.(er zat al een slinger in het wiel)

deze mensen zeggen dat ik de helft mé moet betalen maar is dat ook zo?

ik hoor graag wat hierover, alvast bedankt.
"Naar" dit verhaal gelezen te hebben denk ik:
Voor een vriend doe je wel een beetje "na"
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 09:06:52 #12
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_72221719
Een wiel met een slag is sowieso aan reparatie toe.
censuur :O
pi_72221723
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 09:02 schreef Psychonikeo het volgende:

[..]

percee?
[..]

Vergeet "aardag" en "oficeel" niet!
pi_72221815
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 09:02 schreef Psychonikeo het volgende:

[..]

percee?
Ach ja taal is nu niet mijn sterkste kant Altijd zo leuk te zien dat mensen dat steeds willen verbeteren.
pi_72221834
Spring eens achterop bij iemand die een cursus Nederlandse taal volgt.
pi_72221884
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 08:59 schreef Godtje het volgende:
Een achterwiel klapt niet dubbel van iemand achterop. Daar is het toch wel voor gemaakt (of ben je over de 120KG?). Een zwakke plek die het op den duur toch had begeven.
Een bagagedrager is gemaakt op hooguit 25 kilo.
Een hollandsche fiets wordt gemaakt op een gewicht van 80 kilo. Heden ten dage 100 kilo.

Fietsen zijn absoluut niet gemaakt om mensen achterop te vervoeren. Je lult dus uit je nek. Heb je weer wat geleerd

Waarom zouden ze een wiel onnodig sterk (duur) maken? Wielen voor een tandem zijn toch echt anders dan een wiel voor een gewone fiets.
pi_72221903
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 09:18 schreef beerten het volgende:

[..]

Een bagagedrager is gemaakt op hooguit 25 kilo.
Een hollandsche fiets wordt gemaakt op een gewicht van 80 kilo. Heden ten dage 100 kilo.

Fietsen zijn absoluut niet gemaakt om mensen achterop te vervoeren. Je lult dus uit je nek. Heb je weer wat geleerd

Waarom zouden ze een wiel onnodig sterk (duur) maken? Wielen voor een tandem zijn toch echt anders dan een wiel voor een gewone fiets.
Zoals ik al zei dan is het nog steeds de verantwoordelijkheid van de bestuurder/eigenaar. Tenzij TS als een mongool in 1 keer achterop springt zonder het te vragen.
pi_72221920
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 09:15 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Spring eens achterop bij iemand die een cursus Nederlandse taal volgt.

euh ik fiets liever zelf en ik ga dan ook nooit achterop Heb overigens dyslexie maar goed maakt niet uit
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 09:23:01 #19
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_72221951
Meebetalen OK.
50% vind ik wel veel:
A. Het wiel was toch al geen 100% meer.
B. Ieder studentje weet na een paar keer van dit soort geintjes dat je alleen kleine blonde meisjes achterop moet laten zitten. Of nog beter: je laat ze fietsen en gaat zelf achterop zitten.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_72222030
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 09:21 schreef ikbenschipper het volgende:

[..]

euh ik fiets liever zelf en ik ga dan ook nooit achterop Heb overigens dyslexie maar goed maakt niet uit
Volgens mij schreef jij goed Nederlands. Ik bedoelde de topicstarter.
pi_72222084
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 09:21 schreef ikbenschipper het volgende:

[..]

jij maakte dan ook maar 1 klein foutje
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 09:39:21 #22
30509 Nightwulf
Howling lone wolf
pi_72222261
Of je mee moet betalen weet ik niet, maar als ik zo iets zou veroorzaken
zou ik uit mezelf het hele wiel betalen, of er nu al een slag in zat of niet
Jij wordt geholpen door achterop vervoerd te worden, zonder jou zou het wiel niet vernield zijn.
Nogal nuttig trouwens om je hiervoor op FOK te registreren
Be kind whenever possible. It is always possible.
Dalai Lama
pi_72222407
Een nieuw wiel is behoorlijk duur. Dom van de fietseigenaar jou achterop te nemen als hij wist dat er al een slag in zat. In dat geval vind ik de helft meebetalen overdreven.
pi_72222632
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 09:27 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Volgens mij schreef jij goed Nederlands. Ik bedoelde de topicstarter.
Haha duidelijk
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 09:30 schreef Psychonikeo het volgende:

[..]

jij maakte dan ook maar 1 klein foutje
Okay hehe :p

Weer even ontopic, een nieuw wiel loopt inderdaad al gauw in de 100 euro, weet ik uit ervaring :p.
pi_72222948
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 09:56 schreef ikbenschipper het volgende:

[..]

Haha duidelijk
[..]

Okay hehe :p

Weer even ontopic, een nieuw wiel loopt inderdaad al gauw in de 100 euro, weet ik uit ervaring :p.
Tenzij je als een josti achterop gesprongen bent, snap ik niet hoe de eigenaar (en zogenaamd vriend) jou durft te vragen om mee te betalen.

Hoewel het wellicht netjes was geweest van jou om gelijk aan te bieden om de schade te betalen. Voor de volle 100%.

Blijkbaar zie ik vrienden anders dan de TS en zijn vrienden, aangezien geld in zo'n geval wel het allerlaatste aan ons hoofd zou zijn geweest. (Tenzij we een discussie zouden krijgen over wie de schade mag betalen. )
"All proofs inevitably lead to propositions which have no proof. All things are known because we want to believe in them." -- Bene Gesserit precept
pi_72223469
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 08:57 schreef ikbenschipper het volgende:

Maakt dat wat uit voor wat de fatsoenlijke manier is om hiermee om te gaan?
pi_72224594
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 09:00 schreef stefan123 het volgende:
het is ook wel zo aardag en ik denk dat ik het ook maar doe, maar oficeel gezien hoef ik tog helemaal niet mé tebetalen?
Ah, dus je wilt wel meebetalen, maar je wilt wel je vriend even inwrijven dat het aan jou onmetelijke goedheid te danken is dat je meebetaalt.

Joh, als je niet wilt meebetalen doe je dat toch niet? Je vriend kennis begint toch geen rechtszaak tegen je.

Je kunt er ook eindeloos over blijven zeiken natuurlijk. Maximumbelasting is 25 kilo, echt waar. Hij vond het goed, dus zijn verantwoordelijkheid. Er zat al een slag in het wiel en dat wist hij - hij wist dus dat een fiets het sowieso niet kan dragen en dat de slag erin het wiel nog veel zwakker maakte.
Het is dus 100% de verantwoordelijkheid van de eigenaar van de fiets die zijn dikke vriend een lift aanbood.
pi_72225109
een nieuw wiel 100 euro? Doe even normaal, hier betaalde ik 53 euro voor een gloedjenieuw, roestvrijstalen wiel met alle bijkomende komsten.

Je kan ook altijd aan de fietsenmaker vragen of ie niet een wiel van een 2dehands erin wil zetten, dat willen ze ook nog wel eens doen.
deal with it
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 14:54:48 #29
78918 SeLang
Black swans matter
pi_72231583
Ik vind eigenlijk niet dat je moet meebetalen maar gewoon helemaal betalen.
Het komt door jouw dikke reet dat het wiel nu kapot is

"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_72231826
Maar om even antwoord te geven op de vraag in de topictitel:

Nee. Ik zou niet weten waarom iemand jou zou moeten betalen omdat de achterband dubbel is geklapt. Zo'n band is doorgaans van vrij flexibel rubber gemaakt, die klap je toch zo terug?

mensen die het verschil tussen "band" en "wiel" niet kennen
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 15:06:43 #31
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_72231938
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 15:03 schreef DonJames het volgende:
Maar om even antwoord te geven op de vraag in de topictitel:

Nee. Ik zou niet weten waarom iemand jou zou moeten betalen omdat de achterband dubbel is geklapt. Zo'n band is doorgaans van vrij flexibel rubber gemaakt, die klap je toch zo terug?

mensen die het verschil tussen "band" en "wiel" niet kennen
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 16:13:51 #32
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_72234064
Nieuw wiel halen op het station met band en al, kost je niets en je vriend is weer blij.
Op maandag 29 maart 2010 19:12 schreef Spoortie het volgende:
Ah, dan vind ik het ook redelijk als ik in naam van alle autisten op FoK! een topic mag openen dat die HugoBaas die ene ziekte met twee k's mag krijgen, of mag dat dan weer niet?
pi_72234194
Was het niet een aluminium velg? die zijn nl veel slapper als stalen velgen
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 16:19:57 #35
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_72234265
Nope, risico van de eigenaar. Hij had moeten weigeren om jou achterop te laten zitten. Uit medeleven kan je wel wat geld doneren.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 16:25:05 #36
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_72234428
Haha, ja. En als ik met iemand in de auto meerij, die vervolgens door zijn assen zakt, moet ik zeker ook de autoreparatie meebetalen??

Ik weet het niet. Ik zou als ik jou was uit aardigheid wel aanbieden om mee te betalen.
Als ik echter de eigenaar van de betreffende fiets was zou ik dat nooit accepteren, en er zeker niet om vragen.
Ik pak mijn brommer en ik ga.
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 17:00:00 #37
207068 Subversive
Let's hug it out bitch.
pi_72235505
Ik zou het niet doen als ik jou was, iets met een onfortuinlijk precedent scheppen enzo. Straks blijf je dokken voor kapotte wielen, kom op zeg. Je bent niet verantwoordelijk voor de daden van die twee dikke billen van je. Na een bepaald gewicht leiden ze hun eigen leven alsof ze 18 zijn geworden, dat mogen je matties best weten TS.
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 21:07:04 #38
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_72242470
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 16:25 schreef drijfhout het volgende:
Haha, ja. En als ik met iemand in de auto meerij, die vervolgens door zijn assen zakt, moet ik zeker ook de autoreparatie meebetalen??

Ik weet het niet. Ik zou als ik jou was uit aardigheid wel aanbieden om mee te betalen.
Als ik echter de eigenaar van de betreffende fiets was zou ik dat nooit accepteren, en er zeker niet om vragen.

nhummm... het is dat je er zelf over begint maar....

wat mij nog het meest opvalt is dat TS het eerst over zijn vriend heeft en nadat hij moet betalen het opeens "deze mensen" zijn geworden....
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_72251010
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 21:07 schreef klusfoobje het volgende:

[..]

nhummm... het is dat je er zelf over begint maar....

wat mij nog het meest opvalt is dat TS het eerst over zijn vriend heeft en nadat hij moet betalen het opeens "deze mensen" zijn geworden....
TS is nog dronken.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 11:16:35 #40
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_72253558
mé?
pi_72261672
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 17:00 schreef Subversive het volgende:
Ik zou het niet doen als ik jou was, iets met een onfortuinlijk precedent scheppen enzo. Straks blijf je dokken voor kapotte wielen, kom op zeg. Je bent niet verantwoordelijk voor de daden van die twee dikke billen van je. Na een bepaald gewicht leiden ze hun eigen leven alsof ze 18 zijn geworden, dat mogen je matties best weten TS.
Poe poe,
Een precedent nog wel.
Dat wordt een smeuig stuk jurisprudentie.
“Het dubbelgeklapte achterwiel-arrest”.
Als ik de TS was zou ik doorprocederen tot en met cassatie bij de Hoge Raad.
Dan moet hij zelf de verdediging op zich nemen.
En als ie dan wat beter Nederlands leert, schopt ie het wellicht nog tot Meester in de Rechten.
pi_72279847
serieus, wat een pauper ben je dan als je niet mans genoeg bent om gelijk te zeggen luister ik betaal helft....
I'm not the man you think I am!
pi_72279982
Nee, natuurlijk hoef je niet mee te betalen!

....maar ik zou het wel doen als ik degene was geweest die achterop zat.

Als bezitter van de fiets zou ik trouwens niet aan de andere partij vragen mee te betalen.
Dat is gewoon een ongeluk, dat kan je verwachten als je fiets al niet meer in topstaat is.
Never be bullied into silence. Never allow yourself to be made a victim. Accept no one's definition of your life; define yourself.
pi_72299384
dit lijkt me een zaak voor
pi_72335417
Ik denk dat het zo zal gaan:

You can't handle the truth! Son, we live in a world that has luggage carriers. And those luggage carriers have to be occupied by men with transportation wishes. Who's gonna do it? You? You, Lt. Weinberg? I have a greater responsibility than you can possibly fathom. You weep for the broken wheel you curse the people on the luggage carriers. You have that luxury. You have the luxury of not knowing what I know: the broken wheel, while tragic, probably saved lives. And my existence, while grotesque and incomprehensible to you, saves lives...You don't want the truth. Because deep down, in places you don't talk about at parties, you want me on that luggage carrier. You need me on that luggage carrier.
We use words like honor, code, loyalty...we use these words as the backbone to a life spent defending something. You use 'em as a punchline. I have neither the time nor the inclination to explain myself to a man who rises and sleeps under the blanket of the very freedom I provide, then questions the manner in which I provide it! I'd rather you just said thank you and went on your way. Otherwise, I suggest you pick up a bicycle and let some one sit on the luggage carrier. Either way, I don't give a damn what you think you're entitled to!

[ Bericht 3% gewijzigd door Twentsche_Ros op 01-09-2009 11:31:14 ]
  dinsdag 1 september 2009 @ 14:58:46 #46
62913 Blik
The one and Only!
pi_72341948
Je hoeft helemaal niks. Als je vrienden wilt blijven met de eigenaar van de fiets zou ik het echter gewoon doen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')