iddquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 08:54 schreef donald_dick het volgende:
Is wel zo aardig als je meebetaald. Door jouw gewicht en luiheid is het wiel dubbel geklapt.
Dat staat inderdaad op de meeste fietsen om schadeclaims te voorkomen :pquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 09:00 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
euh bij mijn fiets stond heel duidelijk: iemand boven de 25 kilo mag niet achterop zitten.
percee?quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 08:57 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
idd
+ wou jij percee achterop (was het jou voorstel) of wou jij gaan lopen en bood je vriend het aan?
quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 09:00 schreef stefan123 het volgende:
het is ook wel zo aardag en ik denk dat ik het ook maar doe, maar oficeel gezien hoef ik tog helemaal niet mé tebetalen?
En als jij dan toch iemand achterop neemt is het ook nog je eigen verantwoordelijkheid.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 09:00 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
euh bij mijn fiets stond heel duidelijk: iemand boven de 25 kilo mag niet achterop zitten.
"Naar" dit verhaal gelezen te hebben denk ik:quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 08:51 schreef stefan123 het volgende:
Hallo, naar een avondje stappen ging ik bij een vriend achterop richting huis.
naar een paar meter gefietst te hebben klapte het achterwiel dubbel.(er zat al een slinger in het wiel)
deze mensen zeggen dat ik de helft mé moet betalen maar is dat ook zo?
ik hoor graag wat hierover, alvast bedankt.
Ach ja taal is nu niet mijn sterkste kantquote:
Een bagagedrager is gemaakt op hooguit 25 kilo.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 08:59 schreef Godtje het volgende:
Een achterwiel klapt niet dubbel van iemand achterop. Daar is het toch wel voor gemaakt (of ben je over de 120KG?). Een zwakke plek die het op den duur toch had begeven.
Zoals ik al zei dan is het nog steeds de verantwoordelijkheid van de bestuurder/eigenaar. Tenzij TS als een mongool in 1 keer achterop springt zonder het te vragen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 09:18 schreef beerten het volgende:
[..]
Een bagagedrager is gemaakt op hooguit 25 kilo.
Een hollandsche fiets wordt gemaakt op een gewicht van 80 kilo. Heden ten dage 100 kilo.
Fietsen zijn absoluut niet gemaakt om mensen achterop te vervoeren. Je lult dus uit je nek.Heb je weer wat geleerd
Waarom zouden ze een wiel onnodig sterk (duur) maken? Wielen voor een tandem zijn toch echt anders dan een wiel voor een gewone fiets.
euh ik fiets liever zelf en ik ga dan ook nooit achteropquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 09:15 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Spring eens achterop bij iemand die een cursus Nederlandse taal volgt.
Volgens mij schreef jij goed Nederlands. Ik bedoelde de topicstarter.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 09:21 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
euh ik fiets liever zelf en ik ga dan ook nooit achteropHeb overigens dyslexie maar goed maakt niet uit
jij maakte dan ook maar 1 klein foutjequote:Op vrijdag 28 augustus 2009 09:21 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
euh ik fiets liever zelf en ik ga dan ook nooit achteropHeb overigens dyslexie maar goed maakt niet uit
Haha duidelijkquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 09:27 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Volgens mij schreef jij goed Nederlands. Ik bedoelde de topicstarter.
Okay hehe :pquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 09:30 schreef Psychonikeo het volgende:
[..]
jij maakte dan ook maar 1 klein foutje
Tenzij je als een josti achterop gesprongen bent, snap ik niet hoe de eigenaar (en zogenaamd vriend) jou durft te vragen om mee te betalen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 09:56 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Haha duidelijk
[..]
Okay hehe :p
Weer even ontopic, een nieuw wiel loopt inderdaad al gauw in de 100 euro, weet ik uit ervaring :p.
Maakt dat wat uit voor wat de fatsoenlijke manier is om hiermee om te gaan?quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 08:57 schreef ikbenschipper het volgende:
+ wou jij percee achterop (was het jou voorstel) of wou jij gaan lopen en bood je vriend het aan?
Ah, dus je wilt wel meebetalen, maar je wilt wel je vriend even inwrijven dat het aan jou onmetelijke goedheid te danken is dat je meebetaalt.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 09:00 schreef stefan123 het volgende:
het is ook wel zo aardag en ik denk dat ik het ook maar doe, maar oficeel gezien hoef ik tog helemaal niet mé tebetalen?
quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 15:03 schreef DonJames het volgende:
Maar om even antwoord te geven op de vraag in de topictitel:
Nee. Ik zou niet weten waarom iemand jou zou moeten betalen omdat de achterband dubbel is geklapt. Zo'n band is doorgaans van vrij flexibel rubber gemaakt, die klap je toch zo terug?
mensen die het verschil tussen "band" en "wiel" niet kennen
quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 16:25 schreef drijfhout het volgende:
Haha, ja. En als ik met iemand in de auto meerij, die vervolgens door zijn assen zakt, moet ik zeker ook de autoreparatie meebetalen??
Ik weet het niet. Ik zou als ik jou was uit aardigheid wel aanbieden om mee te betalen.
Als ik echter de eigenaar van de betreffende fiets was zou ik dat nooit accepteren, en er zeker niet om vragen.
TS is nog dronken.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 21:07 schreef klusfoobje het volgende:
[..]
nhummm... het is dat je er zelf over begint maar....![]()
wat mij nog het meest opvalt is dat TS het eerst over zijn vriend heeft en nadat hij moet betalen het opeens "deze mensen" zijn geworden....
Poe poe,quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 17:00 schreef Subversive het volgende:
Ik zou het niet doen als ik jou was, iets met een onfortuinlijk precedent scheppen enzo. Straks blijf je dokken voor kapotte wielen, kom op zeg. Je bent niet verantwoordelijk voor de daden van die twee dikke billen van je. Na een bepaald gewicht leiden ze hun eigen leven alsof ze 18 zijn geworden, dat mogen je matties best weten TS.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |