abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72220424
hallo, ik heb volgende week een familiefeest. mijn zus viert haar 12,5 jarig huwelijk. uiteraard kan ik (en wil ik) niet afwezig zijn. probleem is alleen dat er is afgesproken dat er geen alcohol gedronken zal worden. dat komt vanwege een oom van mijn zwager die zich niet al te lang geleden bijna dood gedronken heeft. de goede man komt op het feest en mag niet in de verleiding worden gebracht om ook maar een enkele druppel alcohol te consumeren. voor ons allemaal afzien dus.

probleem voor mij is dat ik echt niet weet hoe om te gaan met familie bijeenkomsten. in het daaglijks leven negeer ik (op mijn zus na) mijn gehele familie. het is niet mijn slag mensen. ik ontmoet ze alleen op de verplichte feestjes en dan weet ik bij god nooit wat ik zeggen moet. conversaties worden in de regel vraaggesprekken waarin ik word uitgehoord over mijn studie en wat ik zo al doe in mijn vrije tijd (helemaal niets!). mijn familie weet nagenoeg alles van mij en ik ben al blij als ik alle namen juist heb.

op zo'n avond neem ik dus graag een glaasje om een beetje los te komen en vol goede moed de familie tegemoed te treden. (al lul ik uit mijn nek, dat is nog beter dan helemaal niets te vertellen). dit is de eerste keer dat dit niet mogelijk is voor mij en ik ben doodsbenauwd. wat moet ik nu doen?

ik lig er echt wakker van 's nachts
they give birth astride of a grave, the light gleams an instant, then it's night once more
pi_72220432
Thuis indrinken.
pi_72220438
Een familiefeest zonder alcohol. Onmogelijk!
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 03:21:08 #4
104871 remlof
Europees federalist
pi_72220455
Zo een flacon wodka in je zak stoppen en dan zo stiekem drinken !
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 03:25:42 #6
104871 remlof
Europees federalist
pi_72220461
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 03:23 schreef P.F het volgende:
Zo een flacon wodka in je zak stoppen en dan zo stiekem drinken !
Ervaring mee?
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 03:26:39 #7
6941 APK
Factual, I think.
pi_72220463
Dat zal een gezellige boel worden.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_72220464
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 03:17 schreef swollywood het volgende:
Thuis indrinken.
daar heb ik zelf ook al over na gedacht, maar ik ben zo bang dat het geroken wordt. mijn ouders spraken er maanden geleden al over dat die oom het merkte als een vriend van hem, die vaak bij hem thuis komt, gedronken had. al had die vriend maar een paar biertjes op en was daarna nog een paar uur blijven nakletsen in het cafe dan werd dat nog opgemerkt (onbewust wellicht, dat weet ik verder ook niet). nu is dat tijdens het feest wellicht niet zo schadelijk als er daadwerkelijk helemaal niets wordt geserveert, maar ik zou mij geen houding weten als ik door de oom in kwestie (of wat voor familielid dan ook) ervan beschuldigd wordt alcohol gebruikt te hebben.
they give birth astride of a grave, the light gleams an instant, then it's night once more
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 03:28:58 #9
104871 remlof
Europees federalist
pi_72220468
Je kan ook gewoon wiet meenemen en gebruiken natuurlijk.
pi_72220469
Of pilletjes
pi_72220470
Of poeder
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 03:30:14 #12
104871 remlof
Europees federalist
pi_72220472
Ik wil wel eens met P.F. naar een familiefeest
pi_72220477
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 03:27 schreef herzberg het volgende:

[..]

daar heb ik zelf ook al over na gedacht, maar ik ben zo bang dat het geroken wordt. mijn ouders spraken er maanden geleden al over dat die oom het merkte als een vriend van hem, die vaak bij hem thuis komt, gedronken had. al had die vriend maar een paar biertjes op en was daarna nog een paar uur blijven nakletsen in het cafe dan werd dat nog opgemerkt (onbewust wellicht, dat weet ik verder ook niet). nu is dat tijdens het feest wellicht niet zo schadelijk als er daadwerkelijk helemaal niets wordt geserveert, maar ik zou mij geen houding weten als ik door de oom in kwestie (of wat voor familielid dan ook) ervan beschuldigd wordt alcohol gebruikt te hebben.
Daar kun je je heel makkelijk uitlullen: "Ik kan er wel mee omgaan!"

Dat er geen alcohol geschonken wordt vind ik al van de zotte. Ze kunnen toch gewoon die oom op de vingers tikken als ie al alleen maar kijkt naar een flesje bier?

Nu wordt iedereen gestraft omdat er 1 sukkel is die er niet mee om kan gaan.
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 03:35:22 #14
6941 APK
Factual, I think.
pi_72220485
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 03:27 schreef herzberg het volgende:

[..]

Het gaat dus om een oom van een zwager?
Ik zou hem vriendelijk duidelijk maken dat hij beter (misschien onder begeleiding) iets anders kan gaan doen op die dag.

Kom op zeg, op een goede trouwdag horen dronken ooms van zwagers zich te vergrijpen aan de bruidmeisjes, en dan vechten enzo.
pi_72220490
Of je drinkt gewoon niet? Is dat nou zo moeilijk? Zo ja, alcoholist.
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 03:37:38 #16
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_72220492
Wiet en dan in de kinderkamer meekijken met Jetix.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
pi_72220498
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 03:37 schreef SillyWalks het volgende:
Wiet en dan in de kinderkamer meekijken met Jetix.
Dan mag er op een volgend feest geen tekenfilms meer gekeken worden.
pi_72220501
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 03:40 schreef swollywood het volgende:

[..]

Dan mag er op een volgend feest geen tekenfilms meer gekeken worden.
Dan gaan ze over op SBS6
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 03:44:27 #19
6941 APK
Factual, I think.
pi_72220515
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 03:37 schreef SharQueDo het volgende:

Dus er bestaan mensen die zoiets achterlijks als een trouwerij zonder alcohol kunnen doorstaan?
pi_72220517
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 03:44 schreef APK het volgende:

[..]

Dus er bestaan mensen die zoiets achterlijks als een trouwerij zonder alcohol kunnen doorstaan?
Ik heb gehoord dat er rumoeren rondgaan over bepaalde mensen die zeggen dat er mensen bestaan die beweren dat zei tegen beter weten in en tegen al het wetenschappelijk onderzoek in nog steeds claimen geen alcohol te drinken. Maar dit is slechts een rumoer dat ik heb opgepikt.
pi_72220520
10 sessies met de psycholoog vooraf, en 5 achteraf zou genoeg moeten zijn. Los je problemen op..
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 03:48:03 #22
6941 APK
Factual, I think.
pi_72220521
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 03:46 schreef Siniti het volgende:

Ik heb gehoord dat er rumoeren rondgaan over bepaalde mensen die zeggen dat er mensen bestaan die beweren dat zei tegen beter weten in en tegen al het wetenschappelijk onderzoek in nog steeds claimen geen alcohol te drinken. Maar dit is slechts een rumoer dat ik heb opgepikt.
Jouw post is een hint van bewijs richting het tegendeel.
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 03:50:13 #23
104871 remlof
Europees federalist
pi_72220525
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 03:37 schreef SharQueDo het volgende:
Doe normaal, zonder alcohol is het geen feest maar een bijeenkomst
pi_72220536
Ge zijt gedoemd te falen.
Feyenoord Rotterdam
pi_72220561
Als die kerel zo slap in zijn schoenen staat heeft hij gewoon niks op feestjes te zoeken. Maak jezelf populair en neem een kofferbak vol bier, wijn en sterke drank mee
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')