Alsof jij verwaande kutkids respecteert.quote:
Ik vraag me af hoe ze zoiets willen onderzoeken. Het lijkt me dat dat alleen maar kan door haar die reis te laten maken en kijken of het lukt. Maar al die wauwelende psychologen zullen wel weer vage inktvlekmethodes bedacht hebben waaruit ze verregaande conclusies menen te kunnen trekken.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 10:23 schreef Swetsenegger het volgende:
Met andere woorden, als inderdaad naar nader onderzoek blijkt dat ze in staat is die reis te maken zal ze toestemming krijgen?
Nee dat niet, maar ik ga ze ook niet kinderachtig staan uitlachen als het ze even tegenzit.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 11:13 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Alsof jij verwaande kutkids respecteert.
Nou volgens mij zijn er wel redelijk betrouwbare methodes om stressbestendigheid te testen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 11:13 schreef thabit het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe ze zoiets willen onderzoeken. Het lijkt me dat dat alleen maar kan door haar die reis te laten maken en kijken of het lukt. Maar al die wauwelende psychologen zullen wel weer vage inktvlekmethodes bedacht hebben waaruit ze verregaande conclusies menen te kunnen trekken.
Volgens mij heet dat puberteit.quote:
Vroeg ik me ook al af.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 11:14 schreef -Techno- het volgende:
Telt een recordpoging überhaupt wel als je een gerechtelijk bevel negeert? Ik bedoel dat is toch niet eerlijk voor andere mensen die ook een poging willen doen naar dat record?
Dan moet Moussie de rechter maar gauw gaan vertellen dat ze er helemaal geen verstand van hebben. Ze volgt een pretroute en extreme omstandigheden zijn helemááál niet aan de orde.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 10:46 schreef Loedertje het volgende:
Gezag ouders Laura beperkt AMSTERDAM - Het gezag van de ouders van Laura Dekker wordt ingeperkt. De 13-jarige zeilster wordt twee maanden onder toezicht gesteld van Jeugdzorg.
Dat heeft de kinderrechter in Utrecht vrijdag bekendgemaakt. Laura wil solo de wereld rond zeilen en haar ouders steunen die wens.
De Raad voor de Kinderbescherming spande een rechtszaak aan omdat ze het onverantwoord vindt dat het meisje de reis van twee jaar in haar eentje maakt.
Door het ouderlijk gezag te laten inperken hoopt de kinderbescherming te voorkomen dat Laura onderweg gaat. Bij een ondertoezichtstelling houden ouders het gezag over de kinderen, maar wordt het gezag wel beperkt. Belangrijke beslissingen over Laura moeten nu aan Bureau Jeugdzorg worden voorgelegd.
De rechtbank zet grote vraagtekens bij Laura's vermogen om met extreme omstandigheden om te gaan. De Amsterdamse kinder- en jeugdpsycholoog S. Moonen gaat onderzoeken of de tiener de psychische druk aankan. Daarbij zal ze meenemen of Laura in staat zal zijn aan boord onderwijs te volgen via de wereldschool op internet en zo havo 3 en havo 4 te voltooien.
Ze hopen dat ze niet gaat
Het doel van het onderzoek is dan ook niet om haar zeilvaardigheden (technische vaardigheden) te onderzoeken. Ze gaan kijken hoe het met haar ontwikkeling staat, of ze een hoog genoeg niveau van 'coping' heeft om om te gaan met tegenslagen, eenzaamheid en bijvoorbeeld mensen die je minder goed gezint zijn. Een theoretisch onderzoek zegt niet alles, dat lijkt me duidelijk, maar je kunt wel beter inschatten of ze in deze fase van haar leven met deze zaken kan omgaan, of dat ze schade zal oplopen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 11:14 schreef speknek het volgende:
Nouja best een aardige uitspraak, ik had al gezegd dat ik vond dat gewoon onderzocht moest worden of ze het kon en zo ja, laten gaan. Je kunt je natuurlijk afvragen wat die psycholoog in godesnaam weet van rond de wereld zeilen, maar goed. Hopelijk doen ze het wel gewoon oprecht, en is het geen simpel excuus om de boel te frustreren.
Dan zou je ook geen recordpoging hotdogseten mogen houden omdat dat niet eerlijk is voor de moslimlanden.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 11:14 schreef -Techno- het volgende:
Telt een recordpoging überhaupt wel als je een gerechtelijk bevel negeert? Ik bedoel dat is toch niet eerlijk voor andere mensen die ook een poging willen doen naar dat record?
Fout, er bestaan ook halal hotdogs.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 11:22 schreef speknek het volgende:
[..]
Dan zou je ook geen recordpoging hotdogseten mogen houden omdat dat niet eerlijk is voor de moslimlanden.
dan heb je een recordpoging met gerechtelijk bevel, ben je zeker de eerste.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 11:14 schreef -Techno- het volgende:
Ik denk dat het record op zich nog wel telt..quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 11:14 schreef -Techno- het volgende:
ik lach er niet om, echter is het gewoon een over het paard getild pubertje.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 11:17 schreef speknek het volgende:
[..]
Volgens mij heet dat puberteit.
Maar ambitieus zijn is een ubermenschmentaliteit, daar smadelijk om lachen iets voor untermenschen.
Ben je dan ook titelhouder van het record?quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 11:25 schreef -sebastiaan- het volgende:
[..]
dan heb je een recordpoging met gerechtelijk bevel, ben je zeker de eerste.
Maar rundvlees is lichter dan varkensvlees, wat weer niet eerlijk... afijn je snapt natuurlijk wat ik bedoel.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 11:24 schreef -Techno- het volgende:
Fout, er bestaan ook halal hotdogs.
En hoe willen ze dat onderzoeken? Door haar te verkrachten en te kijken hoe ze erop reageert?quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 11:19 schreef ioko het volgende:
[..]
Het doel van het onderzoek is dan ook niet om haar zeilvaardigheden (technische vaardigheden) te onderzoeken. Ze gaan kijken hoe het met haar ontwikkeling staat, of ze een hoog genoeg niveau van 'coping' heeft om om te gaan met tegenslagen, eenzaamheid en bijvoorbeeld mensen die je minder goed gezint zijn. Een theoretisch onderzoek zegt niet alles, dat lijkt me duidelijk, maar je kunt wel beter inschatten of ze in deze fase van haar leven met deze zaken kan omgaan, of dat ze schade zal oplopen.
Ik snap wat je bedoeld, al vindt ik de vergelijking die je maakt een beetje krom. Een recordpoging niet kunnen uitvoeren vanwege geloofsovertuigingen is heel wat anders dan het geval van Laura.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 11:27 schreef speknek het volgende:
[..]
Maar rundvlees is lichter dan varkensvlees, wat weer niet eerlijk... afijn je snapt natuurlijk wat ik bedoel.
Ja, inderdaad, zo doen ze dat.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 11:29 schreef thabit het volgende:
[..]
En hoe willen ze dat onderzoeken? Door haar te verkrachten en te kijken hoe ze erop reageert?
quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 11:31 schreef __Saviour__ het volgende:
Kleinzielig betuttelend kutland weer hoor
Bronquote:De rechter vindt dat een zeiltocht van twee jaar zóveel afwijkt van wat een gemiddeld 13-jarig meisje meemaakt, dat een ernstige bedreiging van Laura's ontwikkeling te verwachten is. Daarom zal deze tocht in elk geval voorlopig niet mogen plaatsvinden. Ook zet de rechter grote vraagtekens bij Laura's vermogen om met extreme omstandigheden om te gaan.
Heb het zelf maar even opgezocht:quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 11:14 schreef -Techno- het volgende:
Telt een recordpoging überhaupt wel als je een gerechtelijk bevel negeert?
Bronquote:Safety
Please do not endanger yourself or others, take any unnecessary risks or break any laws when creating content you may share with Guinness World Records.
Nietzscheaanse slavenmoraal.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 11:26 schreef -sebastiaan- het volgende:
ik lach er niet om, echter is het gewoon een over het paard getild pubertje.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |