Dan gaat ze over een jaar....quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 10:21 schreef poemojn het volgende:
26 oktober 2009 moet het onderzoek afgerond zijn, dus op zn vroegst november weg.. daar gaat haar veilige reisschema..
terechtquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 10:22 schreef Dragorius het volgende:
Als de medewerking wordt geweigerd > dan zal er een beslissing worden genomen over een Definitieve OTS.
terechtquote:Geen uithuisplaatsing maar dat was ook te verwachtenGelukkig zijn ze daar ook helder in.
Meen ik niet eerder gelezen te hebben dat ze nu (of zeer binnenkort) moest gaan omdat anders de weersomstandigheden ongunstig zijn?quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 10:20 schreef Pool het volgende:
2 maanden inderdaad, dus dat wordt uiterlijk eind oktober pas.
Ja, lijkt me wel.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 10:23 schreef Swetsenegger het volgende:
Met andere woorden, als inderdaad naar nader onderzoek blijkt dat ze in staat is die reis te maken zal ze toestemming krijgen?
misschien. dan zal ze dus waarschijnlijk oko een andere (snellere) boot nodig hebben. en misschien een andere route nemen, wel langs de kapen.quote:
Er wordt niemand opgesloten of gecriminaliseerd. Er wordt onderzoek gedaan naar haar psychische staat: iets wat de ouders zelf hadden kunnen bedenken.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 10:24 schreef Ringo het volgende:
Is er eigenlijk onderzocht welke invloed zo'n rechtscircus op haar persoonlijkheid heeft? Mensen opsluiten, tegenwerken, criminaliseren, alleen omdat hun dromen wilder zijn dan die van familie Middelmaat?
Maar ik vertrouw erop dat uit nader onderzoek blijkt dat het niet kan.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 10:23 schreef Swetsenegger het volgende:
Met andere woorden, als inderdaad naar nader onderzoek blijkt dat ze in staat is die reis te maken zal ze toestemming krijgen?
Dan wordt je gewoon teruggehaald en verlies je wél het ouderlijk gezag. Lijkt mij.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 10:26 schreef Ringo het volgende:
En nu de wet aan je laars lappen en gewoon gaan, lijkt mij.
quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 10:23 schreef Swetsenegger het volgende:
Dat is me ontgaan.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 10:24 schreef Ringo het volgende:
Is er eigenlijk onderzocht welke invloed zo'n rechtscircus op haar persoonlijkheid heeft? Mensen opsluiten, tegenwerken, criminaliseren, alleen omdat hun dromen wilder zijn dan die van familie Middelmaat?
Iedereen, bek, tanden.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 10:27 schreef sunmoonstar het volgende:
En wat als ze nu al vertrokken is??
bronquote:Laura (13) mag solozeiltocht niet starten in Nieuw-Zeeland
Kort voor de uitspraak van het Nederlandse gerecht over de solozeiltocht om de wereld van de 13-jarige Laura Dekker, heeft Nieuw-Zeeland geweigerd het meisje te laten vertrekken mocht ze van daaruit willen afvaren. Ook daar mag Dekker niet alleen de zee op, schrijft De Volkskrant. "Laura moet hier door de kinderbescherming op dezelfde manier behandeld worden als in Nederland", aldus een Nieuw-Zeelandse verantwoordelijke.
Uitwijken
Dick Dekker, vader van Laura, had eerder verklaard dat hij met zijn dochter naar Nieuw-Zeeland zou uitwijken als ze in Nederland geen toestemming zou krijgen voor haar zeiltocht. De 13-jarige werd in Nieuw-Zeeland op een boot geboren, tijdens een wereldreis van haar ouders. Daardoor draagt ze ook, naast de Nederlandse en de Duitse, de Nieuw-Zeelandse nationaliteit.
Rechtzaak
Straks maakt de kinderrechter in Utrecht bekend of het gezag van de ouders van Laura Dekker wordt ingeperkt. De Raad voor de Kinderbescherming had een rechtszaak aangespannen omdat ze het onverantwoord vindt dat het meisje de reis van twee jaar in haar eentje zou maken. (dpa/dea)
quote:` De 13-jarige zeilster Laura mag van
de rechter niet op wereldreis.Volgens
de rechter bestaat de kans dat het
meisje door de wereldreis ernstig in
haar ontwikkeling wordt geschaad.Ze
wordt voorlopig onder toezicht gesteld,
maar ze blijft gewoon thuis wonen.
In die twee maanden wordt onderzocht of
ze in staat is een solozeiltocht rond
de wereld te maken.Op 26 oktober wordt
daarover besloten.
De vader van Laura wordt de ouderlijke
macht niet ontzegd.
als de ouders slim waren geweest dan hadden ze dat zelf al voor elkaar gehad, maar nee, toen de RvK dat wilde onderzoeken was Laura niet bereikbaar. En dus moet het nu.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 10:24 schreef poemojn het volgende:
ja, en bij die engelse jongen hadden de ouders zelf al psychisch onderzoek laten uitvoeren voor hij van hen mocht gaan.
Maar alles voor Laura haar passie toch?quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 10:27 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Dan wordt je gewoon teruggehaald en verlies je wél het ouderlijk gezag. Lijkt mij.
Ringo weet het goed te overdrijven inderdaad, want ze blijft gewoon thuis wonen (bij haar moeder, want haar vader zijn woning wordt niet erkend als dusdanig) en dat was het. Niks opsluiting.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 10:28 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat is me ontgaan.
Dacht dat ze gewoon bij haar vader mocht blijven wonen?
Verder goede uitspraak, kunnen ze rustig alle pro's en contra's bekijken.
Nou meer een dippie voor haar ouders als ze ergens in december een lege kist begraven op de begraafplaats in Wijk bij Duurstede.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 10:28 schreef Ringo het volgende:
[..]
Iedereen, bek, tanden.
Daarna: grote paniek onder de smaldenkers.
Of in het vliegtuig richting NieuwZeeland.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 10:30 schreef Marrije het volgende:
[..]
Was. Tis alweer voorbij. Maar ze was er niet.
Die zit op haar Guppy
Staat dat in je koffiedik geschreven?quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 10:31 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nou meer een dippie voor haar ouders als ze ergens in december een lege kist begraven op de begraafplaats in Wijk bij Duurstede.
Sssstttttquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 10:30 schreef Hephaistos. het volgende:
Moussie zal wel blij zijn. Nu komt onomstotelijk vast te staan dat ze een wonderkind is
Lijkt me risicovol, je krijgt schriftelijke aanwijzingen en die moet je opvolgen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 10:26 schreef Ringo het volgende:
En nu de wet aan je laars lappen en gewoon gaan, lijkt mij.
daarna.... zeemansgraf?quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 10:28 schreef Ringo het volgende:
[..]
Iedereen, bek, tanden.
Daarna: grote paniek onder de smaldenkers.
Ik denk op dezelfde locatie waar jij je fabeltjes vind.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 10:32 schreef Ringo het volgende:
[..]
Staat dat in je koffiedik geschreven?
Op de zaterdagse markt, naast de roddelkraam.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 10:33 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik denk op dezelfde locatie waar jij je fabeltjes vind.
quote:De dertienjarige zeilster Laura mag van de rechter niet op wereldreis.
Volgens de rechter bestaat de kans dat het meisje door de wereldreis ernstig in haar ontwikkeling wordt geschaad. Ze wordt voorlopig onder toezicht gesteld, maar ze blijft gewoon thuis wonen. In die twee maanden wordt onderzocht of ze in staat is een solozeiltocht rond de wereld te maken. Op 26 oktober wordt daarover besloten. Verder is besloten dat de vader van Laura de ouderlijke macht niet wordt ontzecht.
Nou ja, zelfs een blind paard zou nog...quote:
Nee, het taalniveau van de gemiddelde Nederlander had dit gedrocht niet onderschept, geloof mequote:Op vrijdag 28 augustus 2009 10:38 schreef Ringo het volgende:
[..]
Nou ja, zelfs een blind paard zou nog...
Hey, bedanktquote:
Mjah, alleen heeft Nieuw Zeeland al laten weten dat hun handelswijze in niets zal verschillen van de Nederlandse.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 10:31 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Of in het vliegtuig richting NieuwZeeland.
Ik niet, want die gaat toch wel. Ik ben vooral bang voor het circus dat dan gaat ontstaan. DIe pa die dan ook wegvlucht, dat geeft alleen maar het idee van > je kan overal mee wegkomen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 10:47 schreef Marrije het volgende:
Nou ja, voorlopig ben ik gerustgesteld.
Ik dacht eigenlijk wel dat ze dan terug gehaald zou worden.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 10:49 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Ik niet, want die gaat toch wel. Ik ben vooral bang voor het circus dat dan gaat ontstaan. DIe pa die dan ook wegvlucht, dat geeft alleen maar het idee van > je kan overal mee wegkomen.
Ze gaan dan echt geen internationaal opsporingsbevel uitgeven voor iets als dit
En dat baart mij wel "zorgen".
Ze is onder toezicht gesteld, en ze weten welke havens ze aandoen. Zo'n moeite is het niet om de eerste haven even te waarschuwen en haar terug te sturen met vliegtuig.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 10:49 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Ik niet, want die gaat toch wel. Ik ben vooral bang voor het circus dat dan gaat ontstaan. DIe pa die dan ook wegvlucht, dat geeft alleen maar het idee van > je kan overal mee wegkomen.
Ze gaan dan echt geen internationaal opsporingsbevel uitgeven voor iets als dit
En dat baart mij wel "zorgen".
Stel, ze is nu onderweg. Onder wiens verantwoordelijkheid valt ze dan?quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 10:54 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Ze is onder toezicht gesteld, en ze weten welke havens ze aandoen. Zo'n moeite is het niet om de eerste haven even te waarschuwen en haar terug te sturen met vliegtuig.
Ik denk trouwens ook niet dat ze dit zullen doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |