quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 22:04 schreef k_man het volgende:
Wat ik me dus afvroeg is wat die Badoer nou eigenlijk voor Ferrari gedaan heeft de afgelopen tijd. Hij heeft als functie testrijder, maar er is een testverbod en hij heeft nog nooit in de auto van 2009 gereden.
Dus als de testrijder geen testritten maakt, wat dan wel?
quote:Unable to find a satisfactory race seat in Formula One after 1999, Badoer focussed on his job as the permanent test driver for Ferrari. He covers thousands of kilometres at the Mugello and Fiorano test circuits each year and has probably driven more kilometres in a Ferrari Formula One car than any other Italian in history. He is credited with making a vital contribution to Ferrari's first F1 Drivers' Championship win for 21 years in 2000.
edit : Of bedoel je meer wat de functie van testrijders in het algemeen is sinds de testing-ban?quote:Ferrari confirmed that Badoer (Ferrari's longest-serving test driver) would replace the injured Massa instead. The BBC reported that Badoer was given the job "as a thank you for his commitment to the team".
Ja, waarom heb je een testrijder als er niet getest mag worden? Wat doet zo'n vent dan?quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 22:09 schreef Googolplexian het volgende:
edit : Of bedoel je meer wat de functie van testrijders in het algemeen is sinds de testing-ban?
Die vraag kun je beter stellen aan officieel test-rijder voor Red Bull: Robert Doornbos ^^
ik hoop het ( vooral voor mijn manager) maar ik ben bang dat trulli racepace niet kan volhouden...quote:Op zondag 30 augustus 2009 01:29 schreef Atreidez het volgende:
Ik zet toch me geld op Trulli.. Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst lama zeggenMaar ik schakel fisi ook niet echt uit. De benzine showt dat die auto goed ligt, maar als ie ermee ze banden opvreet wordt het nog geen punten.
nee, kom net thuis uit de kroegquote:Op zondag 30 augustus 2009 03:23 schreef Atreidez het volgende:Zit je ook op Indycar te wachten? Die starten om 4:00!
Niet per se. De auto's zijn leeg niet allemaal even zwaar, dus 7 kg verschil zit m niet puur in de brandstof.quote:Op zondag 30 augustus 2009 02:55 schreef kepler het volgende:
Leuk dat er zo weinig verschillen inzitten in de top10
Is 7 kg verschil in gewicht ook echt 7kg verschil in brandstof?
Dat dacht ik al, vond het sowieso al raar dat ze niet gewoon de hoeveelheid brandstof bekend maken.quote:Op zondag 30 augustus 2009 11:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Niet per se. De auto's zijn leeg niet allemaal even zwaar, dus 7 kg verschil zit m niet puur in de brandstof.
2quote:Op zondag 30 augustus 2009 11:30 schreef kepler het volgende:
[..]
Dat dacht ik al, vond het sowieso al raar dat ze niet gewoon de hoeveelheid brandstof bekend maken.
7kg verschil in brandstof is namelijk net 1 rondje op Spa?
Neuh. Er gaat 4 liter per ronde doorheen ofzo. Dus 7 kg is ongeveer 2,5 ronde verschil als de bolides bij ledig gewicht even zwaar zijnquote:Op zondag 30 augustus 2009 11:30 schreef kepler het volgende:
[..]
Dat dacht ik al, vond het sowieso al raar dat ze niet gewoon de hoeveelheid brandstof bekend maken.
7kg verschil in brandstof is namelijk net 1 rondje op Spa?
P=m/vquote:Op zondag 30 augustus 2009 11:42 schreef kepler het volgende:
Ze reden toch 1:1? Aangezien het circuit 7km lang is kom je dan op 1.5 rondje ofzo, iig niet gigantisch veel. Maar gezien we de lege gewichten niet weten schieten we er niet heel veel mee op
ps: wist niet dat de dichtheid zo laag was van de benzine
I know, maar ik dacht altijd dat het in de buurt lag van waterquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |