abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72217632
Ringslings, Tricotdoeken met rek, geweven doeken zonder rek, Mei Tai's om zelf te maken, en hoe gebruik je al die doeken.

Vervolg op: Draagdoeken deel 59

Handige links:
Wikipedia over de sling
Draagmethodes bij het Mamatoto project
Draagdoekinstructie filmpjes op YouTube
Ringsling zelf maken
Mei Tai zelf maken
Uitgebreide info over doeken en dragen
Uitgebreide uitleg over verschillende draagmethodes
Draagdoekenpagina op de FOK! wiki

Handleidingen knoopmethodes in pdf
Knoopmethodes tricot doek (pdf)
Duidelijke fotohandleiding met draagmanieren (pdf)
Vergelijking rekkende doek en niet rekkende doek

Als je wilt weten waar de afkortingen voor staan, klik op het plusje hieronder.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wie hebben er allemaal welke draagdoek?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Graag bij het openen van een nieuw topic de informatie uit de wiki halen, die vind je HIER

Als je een update van jouw doekenlijstje wil, graag zelf in de wiki doen, dan wordt het vanzelf meegenomen in een volgend topic.
Hardloper.
IG @webkim
pi_72217748
Laatste paar posts uit het vorige topic:
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 21:00 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Precies. En als het een consult was geweest dan had ik Tex tot in de finesses geleerd hoe een perfecte rücksack te knopen

Een consult is er om tot in de finesses te leren knopen (ook knoopwijzen die je nog niet geprobeerd had). En het is er om draagproblemen en -vraagstukken op te lossen. Van wriemeldreumesen op de rug krijgen tot dragen met een rugafwijking of begeleiding bij het dragen tijdens een ziekenhuisopname van een baby met infusen en spalken die een zwaar stresserende operatie moet ondergaan.
En voor al die wat eenvoudiger vragen en tips zijn mededragers (incl. draagconsulenten in hun vrije tijd) vaak de leukste hulp
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 22:56 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

neejoh die hoop heb ik al een tijdje opgegeven.
Ik vind de meeste SSC's niet mooi behalve de Yamo maar die zit me net niet lekker genoeg.
Daarbij komt het erop neer dat ik het toch eng blijf vinden om Koen op mijn rug te zetten/slingeren/zwierezwaaien/schuiven...
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 23:19 schreef Webkim het volgende:
Bijna weer een topic vol! Zal ik er dan even een paar draagfoto's van vanavond ingooien?

Wij waren vanavond even op de kermis

[ afbeelding ]

Waar heeeeele hoge dingen stonden

[ afbeelding ]

En waar het al snel donker werd. Bedtijd! Naar huis!

[ afbeelding ]
Hardloper.
IG @webkim
  donderdag 27 augustus 2009 @ 23:37:05 #3
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_72217923
Is dat chinablau Webkim? Staat enorm goed bij de blauwe ogen van Thomas!
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_72218466
Yep, dat is -em. Maar ik vond em niet prettig meer, met 13 kilo knul erin.
Dus maar hopen dat baby 2 ook mooie blauwe oogs heeft.
Hardloper.
IG @webkim
pi_72218509
Mooie foto's doek staat jullie inderdaad goed.
pi_72219686
Mooie kleur webkim. En leuke kermisfoto's!
Fake it till you make it...
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 04:43:06 #7
35189 Troel
scherp en bot
pi_72220601
Leuke foto's

Ik ben op dit moment helemaal gestopt met dragen van Ruben Ik droeg hem voorzichtig af en toe nog wel eens bij het koken en dergelijke, maar dan blijft hij de rest van de dag met de doek aan komen wandelen. Hij vind het echt heerlijk, maar het is mij al snel te zwaar. Ergens vind ik het erg vervelend, als straks het kleintje er is hoop ik weer te kunnen dragen, maar dan zal ik moeten verdelen tussen Ruben en de kleine.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_72220964
Mooie foto's webkim!

Troel wat schattig dat Ruben dan zelf met de doek aan komt lopen Jammer dat het nu te zwaar voor je wordt, maar is wel logisch zo met je zwangerschap lijkt me. Misschien als de 2e er is dat je ook nog kunt tandem-dragen Ruben op je rug en de baby op je buik
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_72222493
Wat een leuke foto´s Webkim!

Ik heb gister dit geprobeerd, maar het wou nog niet echt lukken... Helpt misschien ook niet dat mijn Duits echt waardeloos is Is het nou de bedoeling dat je een soort speciale knoop doet, zodat je hem later nog strakker kan trekken? Of moet je gewoon weer losmaken en dan aantrekken ofzo? Ik had er echt moeite mee om hem strak genoeg te krijgen, want het is nogal lastig om die banden goed aan te trekken als hij er echt al zo in zat zeg maar....
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_72222705
Tessie, als je de banden van achter je vandaan haalt, sla je ze van onderaf langs je lijf om de banden die langs je middel lopen. Je maakt een overslag als het ware.
Door aan de staarten te trekken kun je dan (eventueel door nog kracht te zetten door je ellebogen in je zij te zetten) de boel aanspannen.
Als de staarten lang genoeg zijn kun je nog een keer een knoop leggen als alles goed vastzit, zodat ze niet in de weg hangen
Saartje
pi_72222840
Ik heb net een doek besteld bij Macka Kan niet wachten tot ie binnen is
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_72222876
Ik ga doeken indragen voor Davinia
pi_72222907
Thanx Maneki! Ga ik proberen.
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 11:25:58 #14
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_72224802
Maneki en Tessie, op de fotohandleiding doet de Didymos-mevrouw een schuifknoop.
Maar zoals Maneki zegt is net zo makkelijk.
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_72224908
Ik weet niet hoe zo´n schuifknoop moet Maar zoals Maneki het uitlegde kan het ook
  † In Memoriam † vrijdag 28 augustus 2009 @ 11:31:46 #16
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_72224952
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 11:25 schreef Noli. het volgende:
Maneki en Tessie, op de fotohandleiding doet de Didymos-mevrouw een schuifknoop.
Maar zoals Maneki zegt is net zo makkelijk.

Die schuifknoop is zodat je met de doppelte X (FCC) ook makkelijk borstvoeding kan geven.

Webkim heeft een schuifknoop filmpje op Youtube staan, dacht ik.
En hier staat er een van wrapababy.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_72225117
Whaaaah ik (en macka ook een beetje ) heb de lind-turkis al bijna onderweg
  † In Memoriam † vrijdag 28 augustus 2009 @ 11:53:29 #18
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_72225503
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 11:38 schreef Pvoesss het volgende:
Whaaaah ik (en macka ook een beetje ) heb de lind-turkis al bijna onderweg

Ik krijg óf gelijk óf een bijzondere mooie doek
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_72226176

Ik weet zeker dat hij jullie goed staat, Pvoesss
pi_72230847
Net 3 Bykay draagdoeken besteld (1 voor mij, en 2 voor schoonzusjes). Ben heel erg benieuwd

Nu maar hopen dat mijn schoonzusjes er iets voor voelen om ze te gebruiken
pi_72231016
is er nu ook nog verschil in bv zomer en winterdoeken? of maakt dat weinig uit?
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_72231388
Huppeldepup ben benieuwd hoe ie jullie staat, vast heel mooi!

octupussy, wat leuk dat je een draagdoek voor jou en je schoonzusjes hebt gekocht! Welke kleuren? Ik hoop met je mee dat ze ze willen gebruiken.

Bar, je hebt wel dikkere en dunnere doeken, doeken met linnen zijn wat koeler in de zomer, en met wol wat warmer in de winter. Maar echt een wereld van verschil maakt het natuurlijk niet. In principe kun je alle doeken in elk seizoen wel gebruiken. Als het heel warm is zullen de dunnere doeken ook warm zijn, het is vooral de lichaamswarmte die het heel warm maakt ook. En als je een dunnere doek in de winter toch te fris vindt kleed je jezelf en je kindje net wat warmer aan
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 17:07:01 #23
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_72235741
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 10:09 schreef Kleurdoos het volgende:
Ik ga doeken indragen voor Davinia

Mss doe ik ze maandag 's ochtends nog wel ff op de post. scheelt weer

leuk, zo die beginnersvragen.
miss, ik woon in de buurt van amsterdam, en ik heb inmiddels 7 doeken (echt verschillende types ook), dus als je wil, kan je ook bij mij doeken komen voelen

eli vindt dragen nog steeds heerlijk.
mss dat ik dan toch tobi (mt3) hou en als soort poppendoek gebruik, zodat eli ook een pop kan dragen als de baby er is
en al hij het niet leuk vindt, dan ga ik echt mn best doen om van die doek af te komen
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_72236534
Er was een nieuwe, nog niet gezien.

Davinia, ik kom graag een keertje je doeken bekijken en voelen Je woont inderdaad in de buurt en ik heb nog wel even verlof.

Spreken we wel af via PM

Vandaag weer ervaren hoe heerlijk het toch is. Senna wil overdag gewoon niet slapan, alleen 's middags op ons bed als ik eerst mee ga liggen en haar voed. Vanochtend zijn we met Senna in de doek naar de bv-winkel gelopen om een kolf te kopen en heeft ze vrijwel de hele tijd geslapen

[ Bericht 5% gewijzigd door miss_sly op 28-08-2009 17:46:40 ]
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_72236697
Wat lekker dat ze zo fijn sliep in de doek MissSly! Graeme viel eerst ook altijd gelijk in slaap in de doek, zowat nog voordat ik de knoop erin had Maar tegenwoordig wil hij alles bekijken, en gaat hij helemaal naar achteren leunen zodat ie nog meer kan zien En dan pas na een kwartier ofzo valt hij meestal in slaap.

Vind dit topic trouwens de laatste tijd erg leuk! Fijn dat er zoveel uitgelegd word
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')