Ja want die verkopen alleen maar toyo banden...quote:Op donderdag 27 augustus 2009 20:20 schreef Hyperdude het volgende:
Pronto vervangen dus!
Zoek een beter en goedkoper adres dan de Kwikshit
maar moet vanavond nog 40 km rijden.. dat kan wel ?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 20:18 schreef Snakey het volgende:
Lijkt me een zwakke plek die op een rottig tijdstip een klapband kan veroorzaken. Ik zou hem zo snel mogelijk vervangen in ieder geval.
Ik zou er geen meter meer mee rijden. En als je de auto moet verplaatsen iig niet harden dan 10 km/u rijden.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 20:23 schreef purmernoord het volgende:
[..]
maar moet vanavond nog 40 km rijden.. dat kan wel ?
kan wel, rustig rechts rijden met twee handen aan het stuur. Het kan goed dat je al 200 km met bult op je band aan het rondrijden bent.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 20:23 schreef purmernoord het volgende:
[..]
maar moet vanavond nog 40 km rijden.. dat kan wel ?
is dat serieus? dat is niet zo mooi dan..quote:Op donderdag 27 augustus 2009 20:25 schreef SimonBalk het volgende:
[..]
Ik zou er geen meter meer mee rijden. En als je de auto moet verplaatsen iig niet harden dan 10 km/u rijden.
Heb je geen reserveband?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 20:23 schreef purmernoord het volgende:
[..]
maar moet vanavond nog 40 km rijden.. dat kan wel ?
Schroef je reservewiel er onder. 10 minuten werk.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 20:23 schreef purmernoord het volgende:
[..]
maar moet vanavond nog 40 km rijden.. dat kan wel ?
quote:Op donderdag 27 augustus 2009 20:32 schreef MrSleep het volgende:
Effe een band wisselen is toch zo gedaan?
En wat zij zeggenquote:Op donderdag 27 augustus 2009 20:34 schreef Snakey het volgende:
Schroef je reservewiel er onder. 10 minuten werk.
Als je stil staat klapt je band niet. Een band klapt doordat het wiel (en dus de band) draait en niet sterk genoeg meer is en door de middelpunt vliedende krachten (centrifugaalkrachten) uit elkaar gescheurd wordt.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 20:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
[..]
En wat zij zeggen
Hoe dan ook: under NO conditions gaan rijden met die bult erop. ik zou m via het ventiel druk-ontlasten. Voor je t weet wordt het morgen warm weer en klapt hij in je garage/tuin alsnog
Ik ging in dit scenario uit van een inmiddels gedemonteerd wiel in combinatie met thermische expansie van de lucht in de band (stel het is nu 14 graden en hij haalt hem eraf, ontlucht niet, morgen is het bijv 30 graden, en/of dat ding ligt in de zon, etc)quote:Op donderdag 27 augustus 2009 20:51 schreef 2cv het volgende:
Als je stil staat klapt je band niet. Een band klapt doordat het wiel (en dus de band) draait en niet sterk genoeg meer is en door de middelpunt vliedende krachten (centrifugaalkrachten) uit elkaar gescheurd wordt.
Mijn bult zat aan de zijkantquote:Op donderdag 27 augustus 2009 20:59 schreef 2cv het volgende:
Die bult slijt niet tegen een wielkas, maar tegen het wegdek. Dat is tenminste mijn ervaring. Ik dacht met mijn domme hoofd dat mijn wielen wat last hadden van onbalans![]()
Ja. Net als een onbreekbare geodriehoek.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 21:02 schreef willempjewever het volgende:
Volgens de garage kan je tegenwoordig met banden ook geen klapband meer krijgen, maar dat begreep ik niet helemaal. Ik heb een bepaald soort band op die auto die niet kan klappen?
Tja, dat vertelde die monteur. Ik weet het verder ook niet, vond het wat vaag omdat ik na een zoekactie in google allemaal waarschuwingen zag staan op veel sits over klapbanden.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 21:18 schreef dikkekaas het volgende:
Ja. Net als een onbreekbare geodriehoek.
Ik word geregeld ingehaald door gasten die met zo'n thuiskomertje 130 scheuren over de snelweg, ziet er ook niet al te fijn uitquote:Op donderdag 27 augustus 2009 21:27 schreef Robin__ het volgende:
100x liever op zo'n 80km/h bandje gaan rijden dan met een band die zichtbaar kapot is.
Door ernaar te kijken?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 22:01 schreef rene90 het volgende:
Hoe weet je of je reserveband zo een thuiskomertje is of een "normale" band eigenlijk?
Er staat normaal gesproken een maximumsnelheid op.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 22:01 schreef rene90 het volgende:
Hoe weet je of je reserveband zo een thuiskomertje is of een "normale" band eigenlijk?
Een thuisbrengertje is kleiner (zowel qua omtrek als qua breedte en dat verschil is zo groot dat je geen (onbreekbaare) geodriehoek nodig hebt om dat vast te stellen) en er zitten enorme gele stickers op.quote:
Uit ervaring kan ik zeggen dat thuisbrengertjes best handig kunnen zijn als een vriend van je de auto tegen een boom parkeert en het plaatwerk nèt in de normale band snijdt.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 23:12 schreef 2cv het volgende:
[..]
Een thuisbrengertje is kleiner (zowel qua omtrek als qua breedte en dat verschil is zo groot dat je geen (onbreekbaare) geodriehoek nodig hebt om dat vast te stellen) en er zitten enorme gele stickers op.
Zelf ben ik niet zo van de thuisbrengertjes, ik heb een volwaardig reservewiel bij me.
Dat dus. M'n tante heeft dat een jaartje terug gehad. Dacht ook dat het nog wel kon. Is op een provinciale weg met rond de 60 km/h die band geklapt. Stoeprand, koprol, de hele shit erbij. Zelf vooral wat blauwe plekken maar de Focus station van een paar jaar oud had geen fatsoenlijk ongeschonden stuk meer over.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 20:51 schreef 2cv het volgende:
Wiel er af halen en je reservewiel er onder zetten. Die bult is waarschijnlijk een karkasbreuk. In je band zit een soort net van staalkabels die zorgt voor de sterkte van de band. 1 of meer van die staalkabels in dat net is gebroken en daardoor kan het rubber daar naar buiten drukken. Resultaat: en bobbel. Maar dat betekent dat je nu een zwakke plek in je band hebt en dat de andere staalkabels dat op moeten vangen. Die raken daardoor overbelast en kunnen ook knappen. Resultaat: je band zegt boem en loopt heel snel leeg (oftewel: een klapband). Als je dan nog rijdt (een klapband terwijl je stil staat gebeurt weinig tot nooit) heeft het wiel met de geklapte band een stuk meer weerstand en dat is echt ven het ene op het andere moment. Bij je voorwielen betekent dat dat je auto plotseling wil gaan sturen waardoor het stuur uit je handen geslagen wordt en jij een fraaie, maar onbedoelde bocht maakt. En dat wil je niet.
De garage had in mijn geval maar 1 band vervangen, kon prima vertelden ze. Maar die andere band was redelijk nieuw en er zat geen groot verschil tussen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 07:35 schreef jitzzzze het volgende:
Direct vervangen die band + die aan de andere kant. Anders gaat je auto naar links of rechts trekken.
Dan kan het inderdaad. Is die andere ook lekker versleten kan je ze beter allebei vervangen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 10:29 schreef willempjewever het volgende:
[..]
De garage had in mijn geval maar 1 band vervangen, kon prima vertelden ze. Maar die andere band was redelijk nieuw en er zat geen groot verschil tussen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |