abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 27 augustus 2009 @ 20:45:08 #101
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_72212281
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 20:36 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
'Bovendien is zij bang haar vriendinnetjes
kwijt te raken. En kan ze nog wel naar haar
school, De Regenboog, blijven gaan?'

Maar ze had dit toch al heel lang gepland, haar jeugddroom enzo?
Ik begin te geloven dat vader én dochter het met de waarheid niet zo nauw nemen...
quote:
Rol gemeente bij voornemen solozeiltocht Laura Dekker
Categorie: Nieuws
Door: Team communicatie

De afgelopen weken is er in de media veel aandacht besteed aan de dertienjarige Laura Dekker, die van plan is een solozeiltocht rond de wereld te maken. De gemeente Wijk bij Duurstede heeft een negatief besluit naar de ouders van Laura Dekker gestuurd, waarin hen is meegedeeld dat de gemeente op grond van de Leerplichtwet geen medewerking kan verlenen aan het aangevraagde tweejarige schoolverzuim.

Laura Dekker wil binnenkort alleen de wereld rondzeilen om zo het wereldrecord als jongste solozeiler te vestigen. Haar vader heeft in juli jongstleden bij de gemeente Wijk bij Duurstede het verzoek ingediend om zijn dochter gedurende twee jaar van school te laten verzuimen, om deze reis mogelijk te maken. De leerplichtambtenaar heeft dit verzoek getoetst aan de hand van de Leerplichtwet en deze wet biedt geen mogelijkheden voor een dergelijke reis. De leerplichtambtenaar van de gemeente Wijk bij Duurstede heeft de ouders vervolgens een negatief besluit hierover gestuurd. De gemeente heeft vanuit de Leerplichtwet ook een zorgplicht en daarom is dit voornemen gemeld bij Bureau Jeugdzorg en is er contact gezocht met de Raad voor de Kinderbescherming.

Op dit moment is er nog geen sprake van een overtreding: de gemeente is pas weer aan zet als Laura niet op school verschijnt en de school een verzuimmelding doet bij de gemeente. De leerplichtambtenaar zoekt dan uit of er inderdaad sprake is van een overtreding op basis van de Leerplichtwet. Als dat het geval is, dan stelt de leerplichtambtenaar een proces-verbaal op, dat wordt gestuurd naar het Openbaar Ministerie. Een afschrift daarvan gaat naar de Raad voor de Kinderbescherming.
De gemeente heeft alleen bevoegdheden vanuit de Leerplichtwet, dus geen andere mogelijkheden de voorgenomen solozeiltocht van Laura Dekker tegen te houden.
bron: gemeente wijk bij duurstede

Afgelopen juli pas aangevraagd, dat is vorige maand. Dus al jaren gepland, mwoah.

De brutaliteit ook om iets in juli aan te vragen en dan in augustus al zo'n ophef te gaan veroorzaken. Iedereen weet toch dat iets als een wereldreis qua voorbereiding soms wel een jaar kan duren?
And when you think of trust
Does it lead you home?
To a place that you only dream of
When you're all alone
pi_72212349
De familie is wars van publiciteit
  donderdag 27 augustus 2009 @ 20:47:36 #103
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_72212350
Ze waren waren wrs aan een verzetje toe
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  donderdag 27 augustus 2009 @ 20:49:32 #104
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_72212406
quote:

Ik begin te geloven dat vader én dochter het met de waarheid niet zo nauw nemen...
Is je ook opgevallen dat die wereldreis in alle media over Laura en haar bijzondere achtergrond 7 jaar geduurd heeft, maar dat in dat kleine artikeltje over die vader de reis van 93 t/m 98 was?
Does it lead you home?
When you're all alone
pi_72212462
Wat ik trouwens raar vind is dat Laura geen lekker kleurtje op haar gezicht heeft.Je zou toch denken dat ze zo bruin als de neten zou moeten zijn van alle dagen in de buitenlucht.
Love music!
pi_72212471
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 20:45 schreef Shitney het volgende:

[..]

[..]

Afgelopen juli pas aangevraagd, dat is vorige maand. Dus al jaren gepland, mwoah.

De brutaliteit ook om iets in juli aan te vragen en dan in augustus al zo'n ophef te gaan veroorzaken. Iedereen weet toch dat iets als een wereldreis qua voorbereiding soms wel een jaar kan duren?
Ik heb meer het idee dat het juist een heel impulsieve actie is geweest, veroorzaakt door het nieuws dat
Mike Perham dit record ging neerzetten. Alle voorbereidingen die nu zijn getroffen, het werven van Sponsors, de nieuwe Hurley 800 (Vorige maand had Laura namelijk gewoon nog haar oude bootje, een Hurley 700), alle media-aandacht en berichten... ze zijn allemaal héél recent. Er is niets wat wijst op deze plannen van dit kind, voor een half jaar geleden.

Niets jarenlange droom, gewoon een impulsieve actie om in de belangstelling te staan. Dat laatste is gelukt.
pi_72212525
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 20:51 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Ik heb meer het idee dat het juist een heel impulsieve actie is geweest, veroorzaakt door het nieuws dat
Mike Perham dit record ging neerzetten. Alle voorbereidingen die nu zijn getroffen, het werven van Sponsors, de nieuwe Hurley 800 (Vorige maand had Laura namelijk gewoon nog haar oude bootje, een Hurley 700), alle media-aandacht en berichten... ze zijn allemaal héél recent. Er is niets wat wijst op deze plannen van dit kind, voor een half jaar geleden.

Niets jarenlange droom, gewoon een impulsieve actie om in de belangstelling te staan. Dat laatste is gelukt.
Dat kun je wel zeggen ja
pi_72212547
quote:

Ik begin te geloven dat jij nog op de basisschool zit
pleased to meet you
pi_72212570
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 20:49 schreef Shitney het volgende:

[..]

Is je ook opgevallen dat die wereldreis in alle media over Laura en haar bijzondere achtergrond 7 jaar geduurd heeft, maar dat in dat kleine artikeltje over die vader de reis van 93 t/m 98 was?
Je bent zeer scherp, Shitney! Hoe doe je dat toch? Ik had er overheen gelezen..

Ik denk zelf dat haar ouders toen al bezig waren met allerlei recordpogingen... Jarenlange bootreis, zwanger raken, kind krijgen aan boord.. Maar niet genoeg aandacht kregen..
pi_72212576
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 20:54 schreef moussie het volgende:

[..]

Hoezo??
pi_72212625
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 20:55 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Hoezo??
Berichtje is van toen Laura nog 10 was. Jaren geleden
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_72212645
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 20:45 schreef Shitney het volgende:

[..]

[..]

want je wist natuurlijk vorig jaar al wanneer je kind er klaar voor is ..
pleased to meet you
pi_72212669
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 20:54 schreef moussie het volgende:

[..]

Ach, we kunnen niet allemaal hoogbegaafd zijn nietwaar?
  donderdag 27 augustus 2009 @ 20:58:58 #114
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_72212680
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 20:54 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Je bent zeer scherp, Shitney! Hoe doe je dat toch?
Vast hoogbegaafd. Ik zeg het je.
  donderdag 27 augustus 2009 @ 20:59:25 #115
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_72212693
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 20:51 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Die indruk heb ik ook. Ik las net op zeilersblog over haar eerste artikel ( moussie, lees je even mee, het kind schrijft niet voor het blad zeilen, ze heeft 1 artikel over haar reis geschreven en meer niet) en dat ze "kort daarna" bekend maakte nog wildere plannen te hebben. Daar was voor die oversteek dus geen sprake van, en tijde van het schrijven van dat artikel ook niet. Als dat echt een jarenlange droom is en je schrijft toch al een artikel dan zou je dat op zijn minst noemen in dat artikel, toch?

Ik heb ook meerdere berichten van ervaren zeilers gelezen over dat Marcom-B. Klaarblijkelijk is dat een cursus maritieme communicatie waarvan ze allemaal zeggen dat je die gedaan moet hebben om zo'n internationaal avontuur te kunnen doen, omdat je anders niet met havenmeesters en dergelijke kunt communiceren. Die heeft zij niet gedaan (het is ook mbo niveau en volwassenen onderwijs).

Als ik het al geen onzinnig plan zou vinden, dan zou dat gebrek aan voorbereiding me wel over de streep getrokken hebben. Het kan niet bestaan dat dit meisje goed is voorbereid in een half jaar.
Does it lead you home?
When you're all alone
  donderdag 27 augustus 2009 @ 20:59:42 #116
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_72212700
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 20:57 schreef moussie het volgende:

[..]

zoiets vereist toch een gedegen voorbereiding? Twee maanden lijkt me wat kort.
pi_72212712
quote:

[..]

Jarenlange droom toch? en ineens weet je het! Je kind is er klaar voor! En dan is alles in 2 maanden geregeld..
pi_72212724
quote:

[..]

Ik denk zelf dat haar ouders toen al bezig waren met allerlei recordpogingen... Jarenlange bootreis, zwanger raken, kind krijgen aan boord.. Maar niet genoeg aandacht kregen..
lol .. je hebt dus geen idee hoeveel mensen zo leven ..
pleased to meet you
  donderdag 27 augustus 2009 @ 21:01:16 #119
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_72212754
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 20:58 schreef Marrije het volgende:

[..]

Vast hoogbegaafd. Ik zeg het je.
En buitengewoon getalenteerd.
Does it lead you home?
When you're all alone
pi_72212758
quote:

[..]

Als de planning echt zorgvuldig was wisten ze het iig al na de tocht naar Engeland. Dat was dit voorjaar. In dat licht bezien is de aanvraag inderdaad erg laat te noemen
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_72212767
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 21:00 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Jarenlange droom toch? en ineens weet je het! Je kind is er klaar voor! En dan is alles in 2 maanden geregeld..
als jij nu rijlessen neemt, weet jij dan al op welke datum je mag afrijden of moet je wachten tot de rijinstructeur zegt dat je nu klaar bent?
pleased to meet you
pi_72212798
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 20:59 schreef Shitney het volgende:

[..]

Die indruk heb ik ook. Ik las net op zeilersblog over haar eerste artikel ( moussie, lees je even mee, het kind schrijft niet voor het blad zeilen, ze heeft 1 artikel over haar reis geschreven en meer niet) en dat ze "kort daarna" bekend maakte nog wildere plannen te hebben. Daar was voor die oversteek dus geen sprake van, en tijde van het schrijven van dat artikel ook niet. Als dat echt een jarenlange droom is en je schrijft toch al een artikel dan zou je dat op zijn minst noemen in dat artikel, toch?

Ik heb ook meerdere berichten van ervaren zeilers gelezen over dat Marcom-B. Klaarblijkelijk is dat een cursus maritieme communicatie waarvan ze allemaal zeggen dat je die gedaan moet hebben om zo'n internationaal avontuur te kunnen doen, omdat je anders niet met havenmeesters en dergelijke kunt communiceren. Die heeft zij niet gedaan (het is ook mbo niveau en volwassenen onderwijs).

Als ik het al geen onzinnig plan zou vinden, dan zou dat gebrek aan voorbereiding me wel over de streep getrokken hebben. Het kan niet bestaan dat dit meisje goed is voorbereid in een half jaar.
Marcom a/b is idd noodzakelijk, en ik vermoed dat ze deze papiertjes niet bezit.
  donderdag 27 augustus 2009 @ 21:03:39 #123
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_72212825
quote:

[..]

Ik ben zelfs nog scherper.... Door jouw opmerking ging ik eens rekenen, maar als Laura in 2009 14 wordt, en die reis wordt afgebroken in 1998, dan was Laura dus .... 3 toen ze weer in Nederland gingen wonen.
Does it lead you home?
When you're all alone
pi_72212829
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 21:01 schreef moussie het volgende:

[..]

als jij nu rijlessen neemt, weet jij dan al op welke datum je mag afrijden of moet je wachten tot de rijinstructeur zegt dat je nu klaar bent?
Voor je je examen aanvraagt, is het iig verstandig om wat lessen te volgen

En juist daar lijkt het in het hele Laura verhaal nogal spaak te lopen (qua voorbereiding).
  † In Memoriam † donderdag 27 augustus 2009 @ 21:04:00 #125
137949 Disana
pi_72212839
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 20:59 schreef Shitney het volgende:

[..]

In het nieuws vroeg hij zich ook hardop af of ze een motor uit elkaar kon halen en in elkaar kon zetten en meer van die dingen. Uit alles wat iedereen hier tot nog toe naar boven heeft weten te halen blijkt niets van Laura's kennis op andere vlakken dan het zeilen zelf.
  donderdag 27 augustus 2009 @ 21:04:09 #126
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_72212844
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 21:01 schreef Shitney het volgende:

[..]

En buitengewoon getalenteerd.
En daarnaast ook nog eens karakter he. En opvoeding natuurlijk.
pi_72212855
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 21:03 schreef Shitney het volgende:

[..]

Ik ben zelfs nog scherper.... Door jouw opmerking ging ik eens rekenen, maar als Laura in 2009 14 wordt, en die reis wordt afgebroken in 1998, dan was Laura dus .... 3 toen ze weer in Nederland gingen wonen.
pi_72212856
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 21:01 schreef marsan het volgende:

[..]

Als de planning echt zorgvuldig was wisten ze het iig al na de tocht naar Engeland. Dat was dit voorjaar. In dat licht bezien is de aanvraag inderdaad erg laat te noemen
Als ze op dat moment besluiten dat het kan, in die oude hurley 700, en iemand hoort het en zegt: hoh wacht even, je mag deze wel hebben, die is net even beter, moet je alleen hier en daar wat opknappen .. 2 maanden later ben je daarmee klaar en dan dien je je aanvragen in?
pleased to meet you
  donderdag 27 augustus 2009 @ 21:04:56 #129
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_72212868
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 21:04 schreef Disana het volgende:

[..]

In het nieuws vroeg hij zich ook hardop af of ze een motor uit elkaar kon halen en in elkaar kon zetten en meer van die dingen. Uit alles wat iedereen hier tot nog toe naar boven heeft weten te halen blijkt niets van Laura's kennis op andere vlakken dan het zeilen zelf.
Maar voor dat soort zaken dobbert er dan een bootje vlak achter haar.
  † In Memoriam † donderdag 27 augustus 2009 @ 21:06:00 #130
137949 Disana
pi_72212902
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 21:04 schreef Marrije het volgende:

[..]

Wat een uitdaging, wat een prestatie...
pi_72212903
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 20:57 schreef marsan het volgende:

[..]

Berichtje is van toen Laura nog 10 was. Jaren geleden
Oh ja, ze wilde per sé die school afmaken.. Dus moet ze maar illegaal kunnen wonen als madam dat wenst..
En nu wil ze per sé niet meer naar school.. en daar moeten ook weer regels voor gebroken worden..
Echt, ze (en pappie) doet het erom..
pi_72212921
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 21:04 schreef moussie het volgende:

[..]

Als ze op dat moment besluiten dat het kan, in die oude hurley 700, en iemand hoort het en zegt: hoh wacht even, je mag deze wel hebben, die is net even beter, moet je alleen hier en daar wat opknappen .. 2 maanden later ben je daarmee klaar en dan dien je je aanvragen in?
Zo, wat een sprookje, iemand biedt zomaar een nieuwe boot aan
pi_72212949
quote:

[..]

Nee joh, die Hurley 800 heeft ze pas vorige maand gekregen, opgeknapt en wel.
pi_72212967
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 21:04 schreef Marrije het volgende:

[..]

Nou, iemand opperde in een eerder deel dat de marine dat maar moest doen.
  donderdag 27 augustus 2009 @ 21:08:43 #135
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_72212992
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 21:06 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Zo, wat een sprookje, iemand biedt zomaar een nieuwe boot aan
Jij hebt er geen idee van hoe het er in die kringen aan toe gaat
pi_72213001
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 21:01 schreef moussie het volgende:

[..]

Wat heeft dat er nu weer mee te maken? Ze was toch allang een volleerd zeilster?
  donderdag 27 augustus 2009 @ 21:08:56 #137
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_72213003
Haar hele levensverhaal is een sprookje uit de dikke duim van pappie. Zou een leuke man voor moussie zijn, of niet muis? Volgens mij val jij wel op ruwe zeebonken met een dikke duim
Does it lead you home?
When you're all alone
  donderdag 27 augustus 2009 @ 21:09:43 #138
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_72213025
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 21:08 schreef Mylene het volgende:

[..]

Nou, iemand opperde in een eerder deel dat de marine dat maar moest doen.
Ik lag in een deuk toen ik dat vanmorgen zat bij te lezen. En fokke en sukke hebben die grap van haar gejat Terwijl het leuke nou juist was dat zij het serieus meende
pi_72213039
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 21:08 schreef Marrije het volgende:

[..]

Die kringen? Als ik het goed begrepen heb, is de Hurley 800 door de Wereldschool gedoneerd.
  donderdag 27 augustus 2009 @ 21:10:34 #140
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_72213061
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 21:08 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Wat heeft dat er nu weer mee te maken? Ze was toch allang een volleerd zeilster?
Hey, niet te moeilijk gaan doen nu he!
  donderdag 27 augustus 2009 @ 21:10:53 #141
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_72213072
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 21:07 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Voorzien van de allermodernste navigatie en communicatie apparatuur. Het is alleen zo jammer dat ze niet weet hoe die werkt. Maar ja, tussen juli en 1 september gaven ze die cursussen niet
Does it lead you home?
When you're all alone
pi_72213082
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 21:08 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Says who?
pi_72213159
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 21:10 schreef Marrije het volgende:

[..]

Hey, niet te moeilijk gaan doen nu he!
Waarom niet? Relmuis is vast hoogbegaafd.. die kan het wel hebben..
pi_72213165
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 21:08 schreef Marrije het volgende:

[..]

Ik wil ook in die kringen verkeren, ik wil het ik wil het ik wil het
pi_72213182
quote:

[..]

Nee, want op dat moment beslissen ze al om te gaan.Die 800 komt later pas in t plaatje. De beslissing zou al gevallen zijn na de Engeland-reis. De aanvraag zou dus ook dan al kunnen worden gedaan.

Ongeacht de 800 zou ze al in September vertrekken.
pi_72213214
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 21:12 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik wil ook in die kringen verkeren, ik wil het ik wil het ik wil het
Ik wilde ook bij de elite horen. Dat was mijn droom.. Maar ik mocht het bedrijf van mijn vader niet verkopen.. Nu heb ik een trauma..
pi_72213215
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 21:07 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

dat zeg ik .. in juli was die klaar en toen is de aanvraag gesteld .. het aanbod voor die boot heeft zij gekregen toen ze terug kwam uit Engeland
pleased to meet you
  donderdag 27 augustus 2009 @ 21:15:16 #148
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_72213231
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 21:13 schreef marsan het volgende:

[..]

Nee, want op dat moment beslissen ze al om te gaan.Die 800 komt later pas in t plaatje. De beslissing zou al gevallen zijn na de Engeland-reis. De aanvraag zou dus ook dan al kunnen worden gedaan.

Ongeacht de 800 zou ze al in September vertrekken.
Ze moet in september vertrekken om dat record te kunnen halen. Aangezien ze haar eigen geboortedatum vast wel weet, was het niet zo moeilijk om haar uiterlijke vertrekdatum vast te stellen.
Does it lead you home?
When you're all alone
  donderdag 27 augustus 2009 @ 21:15:41 #149
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_72213252
Is deel 11 toch nog ergens goed voor.
pi_72213276
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 21:06 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Oh ja, ze wilde per sé die school afmaken.. Dus moet ze maar illegaal kunnen wonen als madam dat wenst..
En nu wil ze per sé niet meer naar school.. en daar moeten ook weer regels voor gebroken worden..
Echt, ze (en pappie) doet het erom..
De wet geldt voor iedereen. Behalve voor hen, vinden zij
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')