abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74740939
De Profeet huwt een 9-jarig meisje
“Om een idee te krijgen van het respect voor de vrouw bij Abu Bakr, de eerste kalief, moeten we eraan herinneren dat hij zijn dochter Aïsha uithuwelijkte toen dat kind negen jaar was, haar man, de Profeet, was 53.... » Dat zegt de professor Etienne Vermeersch in een studie over de Vrouw in de Islam. De Profeet (VGH) zou getrouwd zijn met een meisje van 9 jaar. Hij zou verloofd zijn met dat meisje, 3 jaar vroeger, toen ze 6 was. Aisha was de dochter van Abu Bakr. Deze laatste, vaak geciteerd door Hicham Ibnou Ôuroua, is één van de betrouwbaarste bronnen in de Islam. Hij zou daarover hebben getuigd. Een getuigenis van Abu Bakr gebruiken om via deze bron aanvallen is slim gezien, omdat de meesten niet weten hoe zij daarop moeten antwoorden. Zou deze man een fout gemaakt hebben, bij de ouderdom van zijn dochter? In dat geval moet je een hele reeks van zijn getuigenissen in vraag stellen waar tot op heden de hele Islamitische traditie op steunt. Kon hij slecht zijn ingelicht? Het was immer zijn eigen dochter, dat kan toch niet. En als de tekst juist is, dan moet je de Profeet (VGH) verdenken van pedofilie. Zulk een eigenschap wordt aanzien als uiterst decadent, vooral sinds de westerse media overrompeld wordt door crimineel nieuws. Je hoort er overal over, in scholen, sociale organisaties, traditionele godsdienstgemeenschappen, enz... Deze beschuldiging is van bijzonder slechte smaak, en… zonder bewijs.
Je kunt hier natuurlijk zeggen, dat Hicham Ibnou Ôuroua niet meer gezond was toen hij de getuigenis heeft doorgegeven (dat Aisha 9 jaar oud was). De man had een uitzonderlijk goed geheugen. Hij heeft zijn leven in Irak beëindigd. Daar zouden mensen zijn gezondheid zien hebben achteruitgaan. Leed hij aan een aftakeling van de hersenen, zoals oudere mensen dat ook vandaag plots kunnen meemaken? Je kunt het niet precies weten, maar sommige betrouwen niet wat hij gezegd heeft op het einde van zijn leven eenmaal hij Medina verlaten had. Het is net in deze periode dat hij getuigd heeft over de ouderdom van 9 jarige dochter. Bedoelde hij « na het tiental » of had hij geheugenstoornissen? Sommige moslims verwerpen al zijn getuigenissen tijdens zijn periode in Irak en toch neemt de professor deze hadith over.
En volgens Dr Jamal Badawi (geboren in Egypte), Canadese professor op Saint-Mary’s University in Halifax kunnen drie verklaringen over de ‘context’ ons helpen om het misverstand te ontcijferen. 1] taalgebruik, 2] de omgeving toen en 3] feiten in het leven van Aisha.
Aisha’s ouderdom: een eerste taalpiste
Ten eerste moet je begrijpen dat in het Arabisch, zoals in alle talen, de spreektaal ietwat verschilt van de regels. “Ik ben 1m 82cm !” zegt de jonge knaap van 18. “Ikke 83cm !”, zegt zijn vriend, die niet wil onderdoen. “En ik ben de grootste, met 86cm !”, zegt de grootste van de drie. Citeer deze laatste zin en haal die uit de context. De grootste jongen is een dwerg van 83 cm groot. Dat is toch het geen wat er letterlijk geschreven staat? « Neen, neen, dat is een voorbeeld van taalgebruik ! », zult u zeggen. Wel, in het Arabisch bestaat dit ook en verkort je de nummers waarbij men soms enkel het laatste getal vernoemt. Indien uit de ‘context’ kunt weten of het na een tientalof na een twintigtal is… wordt je aangemoedigd om het niet voluit te zeggen. En de teksten vertellen dat Aïsha een vorige verloving moest ongedaan maken alvorens met de Profeet (VGH) te verloven. Drie jaar later ging ze in het huwelijk. Was dit nu 6 en 9, toen Aïsha verloofde en huwde? Of was het 6 en 9 na het eerste tiental, of na het tweede tiental? Want zo zeg je dat, letterlijk, in het Arabisch. Je zegt een cijfer “6 of 7” gevolgd door “na het tiental”. En uit rede voor beleefdheid, voordracht of samenvatting is het toegestaan het “tiental” links te laten, zolang iedereen met de context rekening hield betreffende de correcte leeftijd.
Toen Islam opkwam bestond er geen standaard nummeringmethode, zoals die vandaag bestaat. Het filosofische en culturele gewicht in de wiskunde is hier van cruciaal belang. De getuigenissen van Abu Bakr en Hisham Ibn Ôouroua laten elke mogelijkheid open, gezien het taalgebruik van toen. Nog steeds vandaag om 27 jaar in het Arabisch te zeggen, kan je (letterlijk) “7 jaar, na het tweede tiental” zeggen. En soms zeg je gewoon “7 jaar”, zonder te herhalen “na het tweede tiental”. De mogelijkheid bestaat dat voor een evenwicht in de chronologie in het leven van de Profeet (VGH) of dat van Aisha, of uit beleefdheid, men erop lette, om met goede intenties slechts een deel van haar ouderdom neer te pennen... Dus, met de ‘teksten’ van de hadiths zijn we, wat de ouderdom betreft, geen stap verder. Laten we dus rustig verder zoeken.
Tweede piste: het milieu
Het milieu waarin de Profeet (VGH) leefde, was uitzonderlijk. Hij had tegelijk talrijke vrienden maar ook vijanden. Is hij met een meisje getrouwd waarvan er een schande moest van komen in de gemeenschap? Nu blijkt dat niemand van zijn vrienden hem een opmerking zou gemaakt hebben of erover zelfs zou ondervraagd hebben. Nergens vind je een spoor van vrienden die hem op het goede pad hebben willen brengen en/of hierover ondervraagd hebben. Nog merkwaardiger, geen enkele vijand heeft het slechte gedrag opgemerkt. En nochtans waren er tal van mensen die hem in het oog hielden, en hem probeerden zwart te maken. Hier dus ook niet, nergens is er het minste spoor terug te vinden van iemand die het huwelijk met Aisha betwiste.
Was het dan toen normaal om te verloven en te trouwen op 6 en 9-jarige leeftijd? Waren de vrouwen dan zo snel rijp, dat ze met een man van 53 mochten trouwen? Sommige moslims, vandaag, die het fijne van het verhaal niet kennen, zeggen van wel. Ze beweren dat zelfs vandaag sommige landen zo’n jonge huwelijken toelaten, van zodra de vrouw geslachtsrijp is. Het dit kan reeds op 15-jarige, soms 13-jarig of 12-jarige leeftijd, ja soms uitzonderlijk is dat 11 jaar oud. Maar in feite, duidt er niets aan dat 9 jaar een normale ouderdom was. En moge God hen belonen, die geconfronteerd worden met misleidende getuigenissen en kost wat kost de waarheid zoeken. In die tijd, zou zulk een huwelijk roddels hebben doen ontstaan, denk je ook niet? Maar nergens zijn er teksten terug te vinden die grote aantallen huwelijken vertellen met 9-jarige meisjes. Waarom is er dan geen reactie geweest wanneer de Profeet (VGH) getrouwd is met Aïsha? Dit is toch onmogelijk! Iedereen zou hem aangewezen hebben, indien dit huwelijk niet normaal was geweest! Of niet?
Derde piste: de familie
De feiten in het leven van Aisha zijn veel duidelijker, zeker als we ons slechts toespitsen op de getuigenissen, die elkaar niet tegenspreken. Ten eerste is er de referentie met haar zuster, Asma, die 10 jaar ouder was. Alle bronnen zijn unaniem daarover. Dit is zeer belangrijk! Wij kunnen hierdoor bijvoorbeeld rekenen vanaf het overlijden van Asma, toen ze 100 jaar oud was. Ze is geboren in 27 voor de hidjra, en is overleden in 73 van de hidjra. Er bestaat geen tegenspraak op dit punt, zeggen de wetenschappers. (Hidjra, is het kalender van de moslims, die begint bij de migratie van de Profeet (VGH) naar Medina, jaar 0 voor de hidjra, in september 622 na J-C).
Men weet ook dat Asma zich bekeerde op 15-jarige leeftijd. Dit was bij het begin van de openbaring, helemaal in het begin van de periode in Mekka. Slechts 17 personen hadden zich bekeerd vóór Asma. De periode van Openbaring in Mekka heeft 12 jaar geduurd. Alles stemt hiermee overeen. Dus, toen de migratie plaatsvond naar Medina was Asma 27 jaar oud (15 + 12). Ze was trouwens getrouwd en zwanger tijdens de reis. Haar jongere zus Aisha was dus 16-17-18 jaar oud, 10 jaar jonger, toen de familie van Abu Bakr in Medina aankwam met de Profeet (VGH). De juiste ouderdom zal afhangen van de verjaardagsdatum van de twee zussen.
Merkwaardig ook, het feit dat je nergens een spoor vindt van Abu Bakr, die een dochter zou gehad hebben na zijn bekering (heel vroeg na de Openbaring). Want, als je wilt dat zijn dochter Aisha 9 jaar oud was op het huwelijk, omstreeks 624, dan moet ze in 615 geboren zijn, 5 jaar na de bekering van Abu Bakr. En geen enkele tekst zou dat melden? Denk je dat zoiets kan, dat alle schrijvers een geboorte bij de eerste metgezel van de Profeet (VGH) zouden verzwegen hebben? Dat kan niet en is onmogelijk!
De verloving met de Profeet (VGH) vond plaats in Mekka, vóór de hidjra. Het huwelijk vond plaats in Medina, 1 jaar na de migratie in de maand shawal die volgt op de ramadan (Mokhtasar Sirat Ar-rasul, p. 80, Mohammed Ibn Abdulwahâb). De versie waarbij Aisha 6 jaar oud zou geweest zijn bij de verloving kan dus helemaal niet. Want anders zou Asma 17 jaar oud geweest zijn op de migratie. Nochtans, volgens expert was ze 27 jaar oud en was de secretaresse van de Profeet (VGH), te veel teksten bevestigen dit.
Verwarring rond de data
Natuurlijk is het ook mogelijk dat er verwarring was rond de data. De Gregoriaanse kalender telt 365 dagen, de hidjra 11 dagen minder. De referentiedata zijn gewijzigd in die periode. Want je kunt ook de ouderdom van Aisha betwisten toen ze gestorven is. Bepaalde teksten zeggen dat ze overleden was toen ze 63 jaar oud was. Maar ze leefde nog 50 jaar na de Profeet (VGH), was 10 jaar getrouwd en 3 jaar verloofd, in totaal 63 jaar in de gezelschap van de Profeet (VGH). Zo zie je maar, waar ze die 63 jaar oud halen. Natuurlijk is dat niet juist, want dan zou ze getrouwd zijn toen ze 3 was en niemand beweert dat trouwens. Maar de teksten bestaan en als je de teksten beter leest en het emotioneel taalgebruik in acht neemt, dan zie je dat de schrijver 63 jaar bedoelt “als ontplooide moslima”. De schrijvers hebben vermeden, misschien uit respect, om Aisha’s ouderdom te hoog te becijferen.
Spelen met cijfers
Spelen met cijfers ten behouden voor goede manieren maakt deel uit van de cultuur. In Frankrijk, bijvoorbeeld schrijft Molière over de ‘Précieuses Ridicules’ (‘Kostbaar-belachelijke dames’), in de 17e eeuw. Gedurende deze periode heeft men de nummering in het Frans gewijzigd omdat mensen steeds ouder en gezonder leefden. Na negenenzestig verkreeg het getal 70 in de Frans taal een nieuwe vorm: ‘soixante-dix’, ‘soixante-et-onze’, soixante-douze’… (zoiets als ‘tienenzestig’, ‘elfenzestig’, twaalfenzestig’…). Zeventig klonk te oud en na soixante-dix-neuf (zoiets als ‘negentienenzestig’) stapte men opnieuw over op ‘twintig’ jaar, zij het vier maal twintig, ‘quatre-vingt’, ‘quatre-vingt-un’, ‘quatre-vingt-deux’… (zoiets als ‘vier-maal-twintig’, ‘eenenvier-maal-twintig’, ‘tweeënvier-maal-twintig’), in plaats van gewoon tachtig (‘huitante’ of ‘octante’, zoals men zegt in Zwitserland), dat veel te oud klonk.
Andere islamitische teksten of berekeningen melden de ouderdom van 13 jaar, toen Aisha trouwde. Waar komt dat nu vandaan? Wel, in die tijd veranderden de referentiedata. Sommigen telden vanaf de evenementen. Gedurende het begin van de Openbaring was de maatschappij volledig aan het wijzigen. Sommige schrijvers hebben misschien die referentiedatum genomen, om een ouderdom aan te duiden. Ashia is getrouwd toen ze 13 was, volgens die berekening. Zij was 13 jaar oud, na het begin van de Openbaring.
De berekening in de goede context
Diegene die kan tellen begrijpt het snel. Asma was 25-26 jaar oud, toen haar jongere zus Aisha in verloving trad. Afhankelijk van de verjaardagsdatum was ze dus 16 jaar oud, toen ze verloofd is met de Profeet (VGH). En drie jaar later trouwden ze. De beste berekeningen en conclusies geven als resultaat dat Aisha 19 jaar oud was. Dus, taalgebruik zou de enige uitleg zijn waarom 6 of 9 jaar oud voorkomt in de teksten, tot het tegendeel bewezen is. De beschuldiging die zegt dat de Profeet (VGH) een pedofiel had kunnen zijn en zo geen voorbeeld zou kunnen zijn voor de anderhalf miljard moslims vandaag op deze aardbol is hiermee op de meest krachtige manier ontmanteld.
En zelfs indien men bepaalde mensen wil toelaten hun eer en reputatie hoog te houden, zal deze rede primeren boven de twijfel. Er zijn bijna dagelijks talrijke schandalen die opduiken over pedofilie in Europa en Amerika waarbij traditionele scholen, verenigingen en kerken worden veroordeeld. Sommige moslims bevestigen nog steeds dat Aisha heel jong was en willen niet toegeven aan de logica van bovenvernoemde feiten. En toch bestaat er echt weinig twijfel over dat zij gelijk hebben. Ik en nog veel andere moslims zijn ervan overtuigd dat Aisha 19 jaar oud was op het moment van de feiten. Sommigen vereren de Profeet (VGH) zo ver dat ze er een reden voor zoeken. Waarom zou hij mogen trouwen met een 9-jarig meisje en anderen niet zonder commentaren of getuigenissen terug te vinden van tijdsgenoten die hiertegen gemanifesteerd zouden hebben. En waarom wordt er zo weinig aandacht aan besteed over hun huwelijksdatum, in de Islam. De Profeet (VGH) toont talloze andere mooie voorbeelden van goed gedrag die heel fascinerend zijn en die nog steeds als model in onze huidige samenleving dienen. En wanneer het Westen zich hiermee begint te vermengen is een grondig en wetenschappelijk onderzoek onontbeerlijk geworden. Ziezo het bewijs, we zijn er duidelijk mee begonnen. Er bestaat nu minstens een zeer grote twijfel over de bewering van de professor, die zegt dat de Profeet (VGH) gehuwd is met een 9-jarig meisje.
De harde bewijzen
Als je wilt praten met islamitische geleerden, die je uitleggen dat Aisha zeer jong kan geweest zijn op haar huwelijksdag, dan kun je een reeks referenties aanduiden, die je helpen om de redenering te volgen die ik citeer in mijn analyse. De essentiële elementen van de berekening, zoals het ouderdomsverschil tussen Aisha en Asmaâ, de ouderdom van Asmaâ bij haar overlijden en de datum ten opzichte van de migratie zijn duidelijk en herhaaldelijk opgenomen in volgende boeken: Sounan al Baihaqi (vol. 6 – p. 204), Siaru ‘Alaam Annubalaâ (vol. 2, p. 289 – vol. 3, p. 380), Tariq Madinat Dimashq (=Geschiedenis van de Stad Damascus) (vol. 69, p. 8 et p. 10), Istiâab (vol. 2, p. 616), Tahdhibo alAsmaâ (vol. 2, p. 597), Subulu Assalam (vol. 1, p. 39) en vele andere.
De ‘context’ geeft altijd een verklaring wat de schrijvers hebben willen zeggen met de ‘teksten’. Iedereen kan gerust zijn, zo blijkt, de schrijvers van de teksten die Aisha met 6 en 9 jaar oud vermelden voor hun verloving en huwelijk zullen hun geloofwaardigheid willen bewaren, maar wat gedaan met de vernietigers van deze feiten door bovenstaande gegronde feiten?
Gevolgen zonder bewijzen
Het gevolg van dit jong huwelijk in de geschiedenis van de Islam, zegt de professor, is volgende : “Dit illustere voorbeeld heeft ertoe geleid dat er tot 1923 geen enkel Arabisch land was dat een minimum leeftijd voor het huwelijk bepaalde, met als gevolg talloze kinderhuwelijken” In welke maat is dit ‘talloos’ gemeten, professor? Wat is uw bron? Zijn er statistieken rond deze bewering?
Je kunt ook weten dat Souhayla Zin Al Abidine Hamad, een vrouw die vecht tegen de huwelijken met jonge meisjes in Saoedie Arabië op zoek is achter ontegensprekelijk bewijsmateriaal, om aan te tonen dat Aisha 19 en geen 9 jaar oud was. Ze wilt eens en voor altijd het excuus breken van sommige mannen die voor zichzelf zulke huwelijken goedkeuren wanneer deze met jonge meisjes trouwen van 14 of 15 jaar. Ze gebruiken hiervoor het gemanipuleerd en/of verkeerd geïnterpreteerd voorbeeld van de Profeet (VGH). Moge God haar werk begeleiden.
Aisha, moeder van de moslims
De Profeet (VGH) is geëmigreerd naar Medina, waar hij met Aisha huwde toen ze 19 was, 3 jaar na de verloving. Waar ligt het probleem, met deze leeftijd? Is dit iets om krantenkoppen van te maken, als schandaal van de eeuw? Is dit pedofilie in Europa, in 2009? Begrijp je nu beter, waarom niemand een opmerking deed, toen in zijn tijd?
En het grote respect dat de moslims hebben voor Aisha, die de Profeet (VGH) “de moeder van alle moslims” noemde, is een uitnodiging om over haar leven en over haar relatie met de Profeet (VGH) te leren. Deze zuivere en intelligente vrouw is een voorbeeld van gevoeligheid, zo mooi en zo sensueel, dat je meteen geluk en zaligheid voelt bij het lezen. De talrijke boeken in de moslim boekhandels zullen je hiermee zeker begeleiden.
Laat me even toe dit hoofdstuk af te sluiten betreffende de meest schandalige roddel binnen de Islam. Graag vermeld ik nog een citaat van God voor de professor, zoals geopenbaard bij een andere roddel in de geschiedenis. De omgeving van de Profeet (VGH) beschuldigde (onterecht) toen Aisha van overspel, in zulke mate dat het haar heel ongelukkig maakte. S 24 (Het licht), v 11: “Waarlijk, zij die de lastering voortbrachten waren een grote groep uit uw midden; beschouwt dit niet als een kwaad voor u - integendeel het is goed voor u [om te weten dat roddels bestaan]. Elk van hen [die aan de roddels meedoet] zal de straf voor de zonde, die hij heeft begaan, ontvangen. En diegene onder hen de grootste verantwoordelijkheid draagt, zal een afgrijselijke straf ontvangen.”
Meer algemeen, alvorens je mensen beschuldigt, wees voorzichtig, zoals een ander vers zegt, S 49 (De Binnenkamers), v 6: “O gij gelovigen, indien een slecht persoon u nieuws brengt, onderzoekt het nauwkeurig opdat gij niet in onwetendheid sommige mensen schaadt en naderhand spijt krijgt van hetgeen gij hebt gedaan.”
pi_74746193
Aisha en de Profeet

Ik ben van mening dat het onderwerp goed uitgelegd wordt in het bovenstaande topic. Ik kan daaraan toevoegen dat degene die oprecht is en kijkt naar wat nu werkelijk pedofilie inhoudt en het leven van Muhammed bestudeerd hij/zij zal vinden dat deze twee zaken (pedofilie en Muhammed) niets met elkaar gemeen hebben. Ik heb meer het idee dat het gebruikt wordt door onwetenden om Moslims te beledigen zoals gedaan wordt met het woord schapen******; achterlijke mensen die achterlijke dingen roepen.
pi_74752267
Het woord "onwetenden" wordt door schapen**** gebruikt om niet-moslim s te provoceren en te beledigen.

Zo, die heb je terug. Wat is dat voor opmerking?

Ik ken de hele discussie, voor mij was Mohammed wel degelijk een praktiserend pedoseksueel (pedofilie is een geaardheid, pedoseksualiteit een misdaad, dat is een groot verschil) en heeft hij nog veel meer dingen gedaan die hem in mijn moraal een zeer slecht mens maken.
";O gij gelovigen, indien een slecht persoon u nieuws brengt, onderzoekt het nauwkeurig opdat gij niet in onwetendheid sommige mensen schaadt en naderhand spijt krijgt van hetgeen gij hebt gedaan"

Kortom: je bent wel gek om Mohammed te geloven. En daarmee is de hele islam ongeldig.

Voor 5 miljard mensen is dat de waarheid.
"thats a pile of goatshit what you're saying mister master...and a large pile too" schreef Burakius die maandagmorgen
  maandag 16 november 2009 @ 17:00:33 #154
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_74752393
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 15:19 schreef MrX1982 het volgende:
Ja het is pedofilie vanuit een modern westers perspectief.

Echter leefde Mohammed in de 7de eeuw en toen keek men er anders tegenaan. Het is vergelijkbaar met slavernij. Nu afkeurenswaardig vroeger de normaalste zaak van de wereld. Het heeft niet zoveel zin om normen en waarden van nu te projecteren op vroeger en vervolgens te gaan (ver)oordelen.
Yup, dat heeft net zo weinig zin als het projecteren van de normen en waarden van toen op het nu dmv. religie
zzz
pi_74756375
@Masterix
Met alle respect, maar je komt gefrustreerd over en je vunzige posts zeggen niets, maar dan ook niets, over een andere, maar verraden wel alles over de wereld waarin je eigen geest leeft. Niet Muhammed was zoals jij hem beschrijft, maar jij bent zo. Muhammed zou zich niet eens verlagen naar één smerig woord (wat iets zegt over zijn gedachten), terwijl jij dit forum dagelijks ermee overlaadt en dan wil jij mij gaan vertellen over hoe 'slecht' Muhammed was en jouw moraal? Je ego houdt je voor de gek en bent alleen bezig jeZelf te vernietigen.

Je zegt dat je de hele "discussie" kent. Waar? Op fora? Dat zijn inderdaad dé plekken om iets te bestuderen. Ik raad je aan om je eigen taal te leren en wat pedofilie inhoudt voordat je iemand hiervan gaat beschuldigen. Misschien is het ook een idee om daarna je eigen te verdiepen in boeken over hoe Muhammed leefde en waar zijn gedachten op gericht waren, zijn daden, gebeden, hoop en waartoe hij uitnodigde.

Ik heb hier ook een vers voor jou die mij helpt met mensen zoals jij om te gaan:
quote:
Jullie zullen zeker worden beproefd in jullie eigendom en jullie zelf. En jullie zullen zeker veel beledigingen te horen krijgen van degenen aan wie vóór jullie het Boek werd gegeven en van de afgodsdienaren. En als jullie geduldig zijn en waken (over jullie eigen zielen tegen kwaad), dan is dat een zaak van vastbeslotenheid." (3:186)
Nogmaals: Aisha en de Profeet

[ Bericht 2% gewijzigd door Tevik op 16-11-2009 19:18:49 ]
  maandag 16 november 2009 @ 19:47:37 #156
278076 TheTruth2oo9
Vrede moet wederzijds zijn
pi_74758323
Misschien handig om erbij te vermelden dat Mohammed ook een leugenaar, moordenaar, Jodenhater, vrouwenhater, vrouwenverkrachter, plunderaar etc was. Maar dat was toen de norm van de 7e eeuw. Daar kunnen wij nog wat van leren . Vrede zij met hem!
Proud to be a Kafir!
pi_74758394
-never mind-

[ Bericht 98% gewijzigd door Masterix op 16-11-2009 19:59:56 ]
"thats a pile of goatshit what you're saying mister master...and a large pile too" schreef Burakius die maandagmorgen
  maandag 16 november 2009 @ 21:00:06 #158
278076 TheTruth2oo9
Vrede moet wederzijds zijn
pi_74761418
"1.2 Aishah was lichaamelijk volwassen

Imaam Al-Nawawi zegt:
فيه: حديث عائشة -رَضِيَ اللهُ عَنْهَا- قالت: (تَزَوَّجَنِي رَسُولُ اللهِ -صَلَّى اللهُ عَلَيهِ وَسَلَّمَ- لِسِتِّ سِنِينَ، وَبَنَى بِي وَأَنَا بِنْتُ تِسْعِ سِنِينَ). وقال مالك والشَّافعيُّ وأبو حنيفة: حدُّ ذلك أن تطيق الجماع قال الدَّاوديُّ: وكانت عائشة قد شبَّت شباباً حسناً -رَضِيَ اللهُ عَنْهَا-
"Aishah zei: "De Boodschapper van Allaah trouwde met mij toen ik zes jaar oud was en hij volmaakte het huwelijk toen ik 9 jaar oud was". Malik (Ibn Anas), Imam Ash-Shafi'ie en Abu Hanifah hebben gezegd: "De periode alvorens de volmaking was zodat zij tot die tijd lichamelijk voorbereid zou worden voor gemeenschap". Al-Dawudi heeft gezegd: "En Aishah was lichaamelijk inderdaad volwassen".
{"Sharh al-Nawawi", 9/207}.

1.3 Aishah menstrueerde

Aishah zegt:
أمرني رسول أن أناوله شيئاً من المسجد، فقلت: إني حائض، فقال: إن حيضتك ليست في يدك
"De Boodschapper van Allah vroeg mij om iets uit de moskee te halen dus ik zei: "Ik ben aan het menstrueren". Hij zei: "Het is niet in jou handen".
{"Sahih Muslim" 15973}.

حدثنا عُثْمَانُ بنُ أبي شَيْبَةَ أخبرنا جَرِيرٌ عن الشّيْبَانِيّ عن عَبْدِالرّحْمَنِ بنِ الأسْوَدِ عن أبِيهِ عن عَائِشَةَ قَالَتْ "كَانَ رسولُ الله صلى الله عليه وسلم يَأْمُرُنَا في فَوْحِ حَيْضَتِنَا أنْ نَتّزِرَ ثُمّ يُبَاشِرُنَا، وَأيّكُمْ يَمْلِكُ إرَبَهُ كَمَا كَانَ رسولُ الله صلى الله عليه وسلم يَمْلِكُ إرَبَهُ".
"De Profeet zou tegen ONS zeggen om tijdens onze periodes een doek te dragen voordat wij tot elkaar komen, en wie onder jullie kan zijn begeertes inhouden zoals de Boodschapper van Allah zijn begeertes inhield?!"
{"Sahih Al-Bukhaarie", 6/296}."

http://www.ontdekislam.nl/forum/viewtopic.php?t=47876

Als een volwassen rijpe vrouw van 9 al menstrueert is het toch te gek voor woorden dat je geen coitus met zo'n vrouw mag hebben. Dat ze bovendien nog met poppen speelde zegt ook niets, omdat sommige bejaarde vrouwen van 80 nog met poppen spelen. Bovendien moeten we kijken naar de context, in de 7e eeuw kwam dit wel vaker voor. Dat een man van 50+ coitus had met een 9-jarige was toen de gewoonste zaak van de wereld. (ok ik hou op, ik begin aan mezelf te twijfelen)
Proud to be a Kafir!
  maandag 16 november 2009 @ 21:05:12 #159
278075 TeaserRay
Deception, so is life.
pi_74761619
Het was geen meisje, het was een jongetje...
Life's often a bitch, cherish your bitch
  maandag 16 november 2009 @ 23:05:43 #160
278076 TheTruth2oo9
Vrede moet wederzijds zijn
pi_74767236
Een korte satire over Islam waar dit onderwerp ook in belicht wordt:




[ Bericht 5% gewijzigd door TheTruth2oo9 op 16-11-2009 23:21:44 ]
Proud to be a Kafir!
pi_74767262
Truth kap eens met je YT dumps.
  maandag 16 november 2009 @ 23:11:59 #162
278076 TheTruth2oo9
Vrede moet wederzijds zijn
pi_74767509
quote:
Op maandag 16 november 2009 23:06 schreef Triggershot het volgende:
Truth kap eens met je YT dumps.
Wat is het probleem? Vind je de filmpjes niet leuk? Wil je alleen filmpjes die jij leuk vindt? Haat je youtube? Post ik teveel? Zijn mijn posts rascistisch?
Proud to be a Kafir!
  maandag 16 november 2009 @ 23:14:00 #163
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_74767585
quote:
Op maandag 16 november 2009 23:11 schreef TheTruth2oo9 het volgende:

[..]

Wat is het probleem? Vind je de filmpjes niet leuk? Wil je alleen filmpjes die jij leuk vindt? Haat je youtube? Post ik teveel? Zijn mijn posts rascistisch?
Kijk gewoon even in de forumregels. YouTube-filmpjes mogen best, maar licht ze even toe. Daar ben je al eerder op gewezen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Iblis op 16-11-2009 23:23:22 (typo :@) ]
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  maandag 16 november 2009 @ 23:21:15 #164
278076 TheTruth2oo9
Vrede moet wederzijds zijn
pi_74767884
quote:
Op maandag 16 november 2009 23:14 schreef Iblis het volgende:

[..]

Kijk gewoon even in de forumregels. YouTube-filmpjes mogen best, maar ligt ze even toe. Daar ben je al eerder op gewezen.
Yes sir. (toelichting erbij gezet)
Proud to be a Kafir!
pi_74769450
quote:
Op maandag 16 november 2009 19:47 schreef TheTruth2oo9 het volgende:
Misschien handig om erbij te vermelden dat Mohammed ook een leugenaar, moordenaar, Jodenhater, vrouwenhater, vrouwenverkrachter, plunderaar etc was. Maar dat was toen de norm van de 7e eeuw. Daar kunnen wij nog wat van leren . Vrede zij met hem!
Hoe kom jij aan deze informatie eigenlijk?
  dinsdag 17 november 2009 @ 00:08:02 #166
278076 TheTruth2oo9
Vrede moet wederzijds zijn
pi_74769549
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 00:03 schreef DuracelPlus het volgende:

[..]

Hoe kom jij aan deze informatie eigenlijk?
Met wat research op internet kom je een heel eind
Er zijn vele verhalen over het leven van Mohammed beschreven in de hadith. Deze boeken worden als richtlijn gebruikt door islamieten en bij het opstellen van Sharia wetten. En nee, ik ben zelf niet de auteur van deze boeken.
Proud to be a Kafir!
pi_74769609
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 00:08 schreef TheTruth2oo9 het volgende:

[..]

Met wat research op internet kom je een heel eind
Er zijn vele verhalen over het leven van Mohammed beschreven in de hadith. Deze boeken worden als richtlijn gebruikt door islamieten en bij het opstellen van Sharia wetten. En nee, ik ben zelf niet de auteur van deze boeken.
Jij gelooft dus wat er in de hadiths staat?
  dinsdag 17 november 2009 @ 00:20:01 #168
278076 TheTruth2oo9
Vrede moet wederzijds zijn
pi_74769874
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 00:10 schreef DuracelPlus het volgende:

[..]

Jij gelooft dus wat er in de hadiths staat?
Scherpe vraag. Ik baseer mijn uitspraken over Mohammed op de hadiths ja; ik heb zelf nooit Mohammed als vriend gehad. Ik kan niet met zekerheid zeggen natuurlijk of alles wat er in staat waar is. Echter Islamieten accepteren die boeken wel als betrouwbaar dus ik baseer mijn uitspraken eigenlijk op Islamitische bronnen.
Proud to be a Kafir!
pi_74770059
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 00:20 schreef TheTruth2oo9 het volgende:

[..]

Scherpe vraag. Ik baseer mijn uitspraken op de hadiths ja; ik heb zelf nooit Mohammed als vriend gehad. Ik kan niet met zekerheid zeggen natuurlijk of alles wat er in staat waar is. Echter Islamieten accepteren die boeken wel als betrouwbaar dus ik baseer mijn uitspraken eigenlijk op Islamitische bronnen.
Dus ik mag voorzichtig concluderen dat jij Mohammed ook als profeet erkent en dat Allah mijn God is en ook die van jou?
  dinsdag 17 november 2009 @ 00:29:55 #170
278076 TheTruth2oo9
Vrede moet wederzijds zijn
pi_74770119
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 00:26 schreef DuracelPlus het volgende:

[..]

Dus ik mag voorzichtig concluderen dat jij Mohammed ook als profeet erkent en dat Allah mijn God is en ook die van jou?
Nee, heb ik dat ooit beweerd.

Ik zie de Hadith als een geschiedkundig document over het leven van Mohammed wat zelf erkent wordt door Islamieten. Verkeerde uitspraken van mij over Mohammed komen dus door verkeerde informatiebronnen wat dan weer impliceert dat Islamieten hun leven voor een (groot) deel baseren op verkeerde informatiebronnen.
Proud to be a Kafir!
pi_74770188
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 00:29 schreef TheTruth2oo9 het volgende:

[..]

Nee, heb ik dat ooit beweerd.

Ik zie de Hadith als een geschiedkundig document over het leven van Mohammed wat zelf erkent wordt door Islamieten. Verkeerde uitspraken van mij over Mohammed komen dus door verkeerde informatiebronnen wat dan weer impliceert dat Islamieten hun leven voor een (groot) deel baseren op verkeerde informatiebronnen.
Dan lijkt het me gepast dat je je woorden van mij eerste geqoute stukje terug neemt. Je zegt nu namelijk zelf dat het verkeerde uitspraken van jou zijn over Mohammed.
  dinsdag 17 november 2009 @ 00:37:33 #172
278076 TheTruth2oo9
Vrede moet wederzijds zijn
pi_74770274
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 00:33 schreef DuracelPlus het volgende:

[..]

Dan lijkt het me gepast dat je je woorden van mij eerste geqoute stukje terug neemt. Je zegt nu namelijk zelf dat het verkeerde uitspraken van jou zijn over Mohammed.
Hoezo? Heb ik ooit beweerd dat de verhalen over Mohammed niet waar zijn?

1. Of ze zijn waar en mijn uitspraken zijn wel degelijk gefundeerd.
2. Of ze zijn niet waar maar dan stort meteen 80% (bij benadering) van Islam neer.

Wat wil je liever?

PS het verhaal dat Mohammed op een vliegend paard een stad bezocht geloof ik niet
Proud to be a Kafir!
pi_74770423
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 00:37 schreef TheTruth2oo9 het volgende:

[..]

Hoezo? Heb ik ooit beweerd dat de verhalen over Mohammed niet waar zijn?

1. Of ze zijn waar en mijn uitspraken zijn wel degelijk gefundeerd.
2. Of ze zijn niet waar maar dan stort meteen 80% (bij benadering) van Islam neer.

Wat wil je liever?

PS het verhaal dat Mohammed op een vliegend paard een stad bezocht geloof ik niet
Voor jou geldt dus:

1) Je erkent de hadith dus je erkent dat Mohammed een profeet is en Allah jou God is
2) Je zit dus verkeerde informatie te verspreiden.

Maar uit je ps merk ik al dat je selectief bezig bent.
  dinsdag 17 november 2009 @ 00:55:21 #174
278076 TheTruth2oo9
Vrede moet wederzijds zijn
pi_74770571
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 00:46 schreef DuracelPlus het volgende:

[..]

Voor jou geldt dus:

1) Je erkent de hadith dus je erkent dat Mohammed een profeet is en Allah jou God is
2) Je zit dus verkeerde informatie te verspreiden.
De hadith is de enige bron om iets zinvols over Mohammed's leven te kunnen zeggen, simpelweg omdat Mohammed in geen enkele andere bron dan Islamitische bronnen genoemd wordt (ja ok, de Koran, maar die is nauwelijks verhalend). Dat ik niet uitsluit dat historische verhalen over Mohammed waar kunnen zijn wil niet zeggen dat ik hem als profeet zie, dat zijn toch wel hele verschillende dingen Mijn informatie kan alleen verkeerd zijn als de overleveringen van het leven van Mohammed niet kloppen. Dan is dus de basis van het Islamitische geloof dat zich ook baseert op de hadith ook foutief.
quote:
Maar uit je ps merk ik al dat je selectief bezig bent.
Ja, ik ben soms vrij goedgelovig van aard, maar een persoon die op een vliegend paard een stad bezoekt, gaat me dan toch weer te ver Een verhaaltje over Mohammed die een Jood boven een vuurtje roostert om de locatie van een schat te achterhalen gaat me in een ander opzicht te ver.
Proud to be a Kafir!
pi_74770891
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 00:55 schreef TheTruth2oo9 het volgende:

De hadith is de enige bron om iets zinvols over Mohammed's leven te kunnen zeggen, simpelweg omdat Mohammed in geen enkele andere bron dan Islamitische bronnen genoemd wordt (ja ok, de Koran, maar die is nauwelijks verhalend). Dat ik niet uitsluit dat historische verhalen over Mohammed waar kunnen zijn wil niet zeggen dat ik hem als profeet zie, dat zijn toch wel hele verschillende dingen Mijn informatie kan alleen verkeerd zijn als de overleveringen van het leven van Mohammed niet kloppen. Dan is dus de basis van het Islamitische geloof dat zich ook baseert op de hadith ook foutief.

Ja, ik ben soms vrij goedgelovig van aard, maar een persoon die op een vliegend paard een stad bezoekt, gaat me dan toch weer te ver Een verhaaltje over Mohammed die een Jood boven een vuurtje roostert om de locatie van een schat te achterhalen gaat me in een ander opzicht te ver.
Dus als ik het goed begrijp zijn de hadiths waar Mohammed als een leugenaar, moordenaar, pedofiel etc etc etc wordt afgeschilderd waar en de hadiths waar hij wordt afgeschildert als profeet en als vrome mens die nog nooit heeft gelogen en gemoord niet waar.

Heb je een speciale ezelsbruggetje om de ware hadiths van de niet ware te onderscheiden? bij voorbaat dank, ik ga nu pitten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')