Ik heb hier nog geen moslim gezien die zegt dat hij het liefst een 9 jarig meisje aan z'n stok rijgt omdat de grote M dat ook deed. Wel een zooi westerlingen die geen rekening willen houden met het feit dat 1300 jaar verschil in tijd hetzelfde is alsof we opeens geconfronteerd worden met een beschaving van een andere planeet waar men volwassen op hun 40e levensjaar laten inslapen omdat de aftakeling alleen maar economische en milieudruk oplevert.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 20:25 schreef cultheld het volgende:
Het zou mooi zijn als dit topic uiteindelijk die kant opgaat.
Als er gras rond de vijver groeit, mag de paling er in.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 20:24 schreef vosss het volgende:
Godverdomme, ik wou dat ik mohammed was
Nope.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 21:46 schreef deedeetee het volgende:
Maar een oude man die een heel erg jong meisje in zijn bed wil hebben is nog steeds het zelfde hoor. Toen en nu.
Want toen deed hij het niet omdat hij zo'n jong kind gewoon lekkerder vond maar ehhhhhmmmm ???quote:
Omdat het trouwen met jonge meisjes een standaard bindmiddel was om haar vader aan zich te verbinden. De enige wijze waarop huwelijken gehouden werden (en worden) op dat niveau van een gemeenschap, het verbinden van twee families.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 21:54 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Want toen deed hij het niet omdat hij zo'n jong kind gewoon lekkerder vond maar ehhhhhmmmm ???
Hij had nog één andere dochter maar diens moeder werd verstoten omdat ze geen moslim wilde worden en dus politiek niet zo waardevol als aïsha. Die dochter trouwde wel echter met Mohammeds neef.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 22:10 schreef deedeetee het volgende:
En Aïsha had geen oudere zusters ? Er waren geen andere vrouwelijke familieleden beschikbaar ? Er staat nergens geschreven dat het een JONG meisje moest zijn hoor.
Maar dat hoefde Mohammed niet.quote:Trouwen was idd een bindmiddel en vele mannen baalden als ze om die reden met een rijpere dame moesten huwen.
Oh echt wel, een vriendschap kan wegvallen als het politiek uitkomt. Een familieband was echter veel en veel belangrijker en sterker (zie voor vergelijking de politieke cultuur van de Romeinen) en bracht meer verplichtingen met zich mee.quote:Ik had overgens begrepen dat haar vader een goede vriend was van Mohammed, een huwelijk lijkt me dan niet echt meer noodzakelijk als * bindmiddel *
Consummeren. We weten niet of er orale seks plaatsvond natuurlijk.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 22:18 schreef deedeetee het volgende:
Smoesjes ! Hij hoefde het huwelijk toch niet te consumeren ?
Zonder consumeren was een huwelijk niet rechtsgeldig. Het is voor de katholieke kerk nog steeds één van de weinige redenen om een huwelijk te mogen ontbinden.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 22:18 schreef deedeetee het volgende:
Smoesjes ! Hij hoefde het huwelijk toch niet te consumeren ?
Tsja dat kan allemaal wel waar zijn maar lang niet iedere man heeft er zin in om met een zo jong meisje naar bed te gaan. Sommige mannen doen het en anderen doen het gewoon niet. Die willen liever een echte vrouw en geen kind.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 22:28 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Zonder consumeren was een huwelijk niet rechtsgeldig. Het is voor de katholieke kerk nog steeds één van de weinige redenen om een huwelijk te mogen ontbinden.
Dus hoewel Aïsha rond haar zevende reeds verloofd werd met Mohammed werd het huwelijk pas voltrokken (en geconsumeerd) na haar eerste menstruatie.
Nee, om te zorgen dat die invloedrijke gast hem zou helpen in de cruciale beginjaren om volgelingen te krijgen en die bracht de vader van aisha met zich mee. By the bucketload.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 22:33 schreef deedeetee het volgende:
Hij deed het wél, niet omdat het moest of onvermijdelijk was, maar gewoon omdat hij er wél zin in had.
Ha! Je hebt een punt en ik voel me aangesproken. Nu gaat het bij de Christenen niet om hoofddoekjes maar om hoofdbedekking bij de vrouw als ze aan het bidden is. Waarom draagt mijn vrouw dan toch geen "hoedje"?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 20:21 schreef Dagonet het volgende:
Of kunnen ze het plaatsen in de tijd waarin dat gebeurde en stellen dat dat voor hen niet van toepassing is zoals ook bijv. Christenen een heleboel van de Bijbel wegcijferen als zijnde niet op hen van toepassing (hoofddoekjes anyone?)
Ik denk dat Meki de -zoals hij het noemt- laster inmiddels in zijn eigen boekjes ook heeft terug gevonden en nu hard tot Allah aan het bidden is voor de ziel van Mohammed.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 19:36 schreef Bastian het volgende:
[..]
Ik ben inderdaad toch erg benieuwd naar zijn reactie
quote:Op donderdag 27 augustus 2009 22:51 schreef Dlocks het volgende:
[..]
Ik denk dat Meki de -zoals hij het noemt- laster inmiddels in zijn eigen boekjes ook heeft terug gevonden en nu hard tot Allah aan het bidden is voor de ziel van Mohammed.
Zelfs in de middeleeuwen trouwden meisjes meestal rond hun 13e - 14e jaar. Dat was zelfs in de middeleeuwen nog heel normaal.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 22:50 schreef Dagonet het volgende:
Maria was trouwens een jaartje of 13 toen ze Jezus ter wereld bracht en Jozef ergens in de 40
Heb je bronnen?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 22:53 schreef Ghaazi het volgende:
Los van de vraag of het wel of geen historische feit is dat de profeet trouwde met een 9-jarige, de Romeinen hanteerden een minimumleeftijd van 7 jaar, en ook bij de Byzantijnen waren huwelijken met kinderen gewoon.
Het was maar een voorbeeld. Er zijn tal van dingen die in debijbel genoemd zijn maar waar geen gehoor meer aan wordt gegeven omdat men het niet op hen van toepassing ziet. Zoals alle ongelovigen moeten dood.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 22:44 schreef Bastian het volgende:
[..]
Ha! Je hebt een punt en ik voel me aangesproken. Nu gaat het bij de Christenen niet om hoofddoekjes maar om hoofdbedekking bij de vrouw als ze aan het bidden is. Waarom draagt mijn vrouw dan toch geen "hoedje"?
Daar zit een culturele en theologische verklaring aan. Maar we cijferen het zeker niet weg als "op ons niet van toepassing". Er zit meer achter. Iets, wat ik bij het verhaal van "Mohammed zou geen pedofiel geweest zijn want..." nog niet heb kunnen ontdekken.
Ow ja? waar staat dat? Hebben ze mij nooit geleerdquote:Op donderdag 27 augustus 2009 22:57 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Zoals alle ongelovigen moeten dood.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |