abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 27 augustus 2009 @ 17:53:03 #276
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_72206902
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 17:50 schreef Colnago het volgende:

[..]

Kun jij naar Engeland zeilen?
Kun jij je positie bepalen op basis van berekeningen (niet de GPS pakken)?
Kun jij uitrekenen wanneer de getijden op welk peil zijn?
Nee. Ik kan helemaal niet zeilen. Kan Laura dat wel?
And when you think of trust
Does it lead you home?
To a place that you only dream of
When you're all alone
pi_72206925
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 17:32 schreef IntercityAPT het volgende:

[..]

Eens. Dit topic begint op mijn fucking zenuwen te werken Het zijn ook echt dezelfde mensen die hier terugkomen. Mensen uit OUD Namen noemen doe ik graag maar alleen op aanvraag.
Wat een obsessie.

Kssst, u wordt verwacht op Spoor 7
  donderdag 27 augustus 2009 @ 17:54:30 #278
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_72206943
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 17:52 schreef moussie het volgende:

[..]

Ik zie anders ook volwassenen die de gekste dingen doen om bij een groep te horen .. dat heeft weinig met leeftijd te maken .. al die kerels met hun sportvelgen bvb, er zijn erbij die zich in de schulden steken om bij die kudde te horen .. nou nou, die zijn volwassen bezig ...
Je weet toch dat mannen altijd jongetjes blijven
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
pi_72206951
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 17:53 schreef Shitney het volgende:

Nee. Ik kan helemaal niet zeilen. Kan Laura dat wel?
Je kunt kennelijk niet lezen dus dat weten we dan ook weer.
Audaces fortuna juvat
  donderdag 27 augustus 2009 @ 17:54:50 #280
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_72206952
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 17:52 schreef moussie het volgende:

[..]

Ik zie anders ook volwassenen die de gekste dingen doen om bij een groep te horen .. dat heeft weinig met leeftijd te maken .. al die kerels met hun sportvelgen bvb, er zijn erbij die zich in de schulden steken om bij die kudde te horen .. nou nou, die zijn volwassen bezig ...
Die worden dan ook niet collectief bewierookt en voor hen wordt niet geschreeuwd om een wetsuitzondering.
Does it lead you home?
When you're all alone
pi_72206964
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 17:27 schreef Disana het volgende:

[..]

Wat een lariekoek. Jij denkt dat mensen geen gelukkig leven kunnen leiden als ze geen uitzonderlijke prestaties verrichten.
Hoe mensen een gelukkig leven kunnen leiden en of ze dat daadwerkelijk gaan nastreven moeten zij zelf weten. Dat de maatschappij "uit elkaar valt" als alle bakkers op een dag hun zaak sluiten om te gaan bergbeklimmen is de lariekoek die jij probeert te verkopen.
pi_72206977
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 17:48 schreef Shitney het volgende:

[..]

Als je recreatiezeiler bent, val je dus niet onder de uitzonderingen die voor topsporters gelden. Maar dat wordt wel steeds als argument aangevoerd.

Ik wil best mijn mening bijstellen, maar ik heb daarvoor geen enkel bewijs of argument gezien dat me over de streep trekt. De indruk die ik krijg is dat een doorsnee meisje door een slimme vader gebombardeerd is tot wonderkind en dat half Nederland daar kritiekloos achteraan hobbelt. Er zijn zoveel jonge recreatiezeilertjes die ook alleen over de Friese meren zeilen, maar die moeten ook naar school. En die moeten ook gewoon bij hun ouders of in ieder geval verzorgers wonen. Wat maakt dit kind de uitzondering die dat niet hoeft? Ik wil het echt graag weten, want zo'n vader die zijn eigen kind bijzonder vindt zegt me niet zo veel. Elke ouder vindt zijn eigen kind bijzonderderderder dan andere kinderen, ik ook.
Ik zie het die vader anders nergens zeggen hoor, wel de zeilorganisaties waarvoor zij schrijft, en zelfs de wedstrijdzeilers die het hebben over de art of napping geven toe dat zij een uitzonderlijk talent is
pleased to meet you
  donderdag 27 augustus 2009 @ 17:56:47 #283
67205 Colplay
How you doin??
pi_72207003
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 17:48 schreef Shitney het volgende:

[..]

Als je recreatiezeiler bent, val je dus niet onder de uitzonderingen die voor topsporters gelden. Maar dat wordt wel steeds als argument aangevoerd.

Ik wil best mijn mening bijstellen, maar ik heb daarvoor geen enkel bewijs of argument gezien dat me over de streep trekt. De indruk die ik krijg is dat een doorsnee meisje door een slimme vader gebombardeerd is tot wonderkind en dat half Nederland daar kritiekloos achteraan hobbelt. Er zijn zoveel jonge recreatiezeilertjes die ook alleen over de Friese meren zeilen, maar die moeten ook naar school. En die moeten ook gewoon bij hun ouders of in ieder geval verzorgers wonen. Wat maakt dit kind de uitzondering die dat niet hoeft? Ik wil het echt graag weten, want zo'n vader die zijn eigen kind bijzonder vindt zegt me niet zo veel. Elke ouder vindt zijn eigen kind bijzonderderderder dan andere kinderen, ik ook.
Solo rond de wereld zeilen is geen wedstrijd maar wel een top(sport)prestatie. Hier in Nederland doet ze misschien niet mee met wedstrijden, maar dat is voor mij niet van belang. Het gaat er om dat ze een unieke prestatie neer wil zetten waarvoor het inderdaad nodig is dat ze twee jaar onderweg is.

Verder heb ik geen verstand van zeilen, dus ik weet niet of ze het kan of niet. Het is bekend en zeker dat Laura alleen heen en weer naar Engeland is gevaren, want de Engelsen wilden haar eerst niet alleen terug laten varen.

Het Watersportverbond geeft aan dat iemand die alleen naar Engeland kan varen ook rond de wereld moet kunnen zeilen. Ik neem aan dat zij experts zijn en dat zij dat weten. Dus in principe moet ze haar tocht rond de wereld kunnen voltooien ook omdat ze voor de veilige routes kiest, wacht waar nodig en vaak in een grote groep zal varen omdat veel zeilers van de goede wind gebruik maken om een bepaald traject af te leggen. Ze komt zo dus niet in orkanen e.d. terecht.

Natuurlijk is een opleiding belangrijk, maar ze geeft zelf aan onderweg, zeker in havens, te willen leren en met alle moderne elektronica kan ze een hoop volgen. En lukt het niet of gedeeltelijk, dan gaat ze verder met een achterstand van een jaar. Er zijn genoeg middelbare scholieren die een heel jaar voornamelijk spijbelen, staan te blowen, hun huiswerk niet maken en een jaar blijven zitten. Die lopen ook een jaar achterstand op (of meer). Waarom zou een meisje van 13 dat niet kunnen voor een ervaring waar ze zoveel voor terug krijgt en waarbij de risico's beduidend lager zijn dan iedereen denkt?
"En dan hebben ze nou de regel dat je handjes mot schudden voor het gevecht. Ik wil helemaal geen handjes schuden met m'n tegenstander. Ik wil de kop van z'n romp afslaan."
  donderdag 27 augustus 2009 @ 17:56:54 #284
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_72207005
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 17:49 schreef Colplay het volgende:

[..]

Maar dat kan ik me goed voorstellen. Zou het liever ook niet hebben dat ze dit gaat doen.
Maar als ze het kan, dan is dit een goede kans om een bijzondere prestatie neer te zetten waar je heel je leven voordeel van kan hebben. Dus als de ouders er achter staan, waarom niet een beetje meewerken?
Haar moeder staat er niet achter maar laat Laura gaan omdat ze bang is dat Laura anders het contact verbreekt.
  donderdag 27 augustus 2009 @ 17:57:15 #285
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_72207010
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 17:54 schreef Colnago het volgende:

[..]

Je kunt kennelijk niet lezen dus dat weten we dan ook weer.
Geef eens een linkje dan waarin Laura de getijden uitrekent en haar positie bepaalt zonder die geavanceerde technische snufjes die haar boot heeft?

Ik zit je echt niet te zieken, maar de enige die steeds roept dat ze dat allemaal prima kan is zijzelf (samen met haar vader en haar advocaat). Ja, die zouden ook echt iets anders zeggen.
Does it lead you home?
When you're all alone
pi_72207073
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 17:54 schreef Shitney het volgende:

[..]

Die worden dan ook niet collectief bewierookt en voor hen wordt niet geschreeuwd om een wetsuitzondering.

wtf voor draai probeer je nou weer te geven .. we hadden het over haar hyves waaruit je mi net zo weinig kan afleiden als uit de wieldoppen manie van een volwassen man .. mensen zijn nu eenmaal kuddedieren en doen vaak de domste dingen om bij een kudde te horen .. het is anders zo eenzaam in je eentje tussen al die mensen
pleased to meet you
pi_72207079
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 15:49 schreef Lavenderr het volgende:
Nee zo simpel is het blijkbaar niet. -> zie rechtzaak morgen.
Voor mij is het wel zo simpel, en ja ik ben dan ook een groot tegenstander van de huidige verzorgingsstaat in Nederland. Zeker op dit soort gebieden.
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 15:47 schreef -Techno- het volgende:
Dus jeugdzorg is overbodig?
Ja, in zoverre dat het in mijn ogen niet onder de taak van de overheid valt om zich met dat soort zaken bezig te houden. Tegen particuliere instanties die hulpverlenen en waar een kind bijvoorbeeld naar toe kan als het thuis geslagen wordt heb ik natuurlijk niks, dat is een heel nuttige taak. Problematisch wordt het echter als de overheid gaat zeggen wat ouders en kinderen wel en niet mogen doen, en dat de overheid in feite een deel van opvoeding van het kind wegkaapt bij de ouders. Dat vind ik echt een walgelijke gang van zaken. De discussie of de reis wel of niet veilig is en hou het uitwerkt op het kind vind ik in dit opzicht dus ook volstrekte onzin.
  donderdag 27 augustus 2009 @ 18:02:07 #288
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_72207158
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 17:56 schreef Colplay het volgende:

[..]

Het Watersportverbond geeft aan dat iemand die alleen naar Engeland kan varen ook rond de wereld moet kunnen zeilen. Ik neem aan dat zij experts zijn en dat zij dat weten. Dus in principe moet ze haar tocht rond de wereld kunnen voltooien ook omdat ze voor de veilige routes kiest, wacht waar nodig en vaak in een grote groep zal varen omdat veel zeilers van de goede wind gebruik maken om een bepaald traject af te leggen. Ze komt zo dus niet in orkanen e.d. terecht.
Het watersportverbond geeft alleen maar aan dat iemand die alleen naar Engeland kan varen ook rond de wereld moet kunnen zeilen. Daarmee is niet gezegd dat Laura, die er twee (!) jaar over wil doen opgewassen is tegen de problemen die zij als 14jarige tegenkomt. Het gaat niet om de zeiltechnische capacieiten. Het gaat ook om jezelf redden als je uitgeput bent op lange termijn, om helder na te denken als je gel wordt van eenzaamheid, sommigen zijn zelfs gaan hallucineren, een kind van 13 is niet opgewassen om op zo'n termijn daarmee om te gaan.
quote:
Waarom zou een meisje van 13 dat niet kunnen voor een ervaring waar ze zoveel voor terug krijgt en waarbij de risico's beduidend lager zijn dan iedereen denkt?
Omdat de risico's dus niet op het zeiltechnische vlak liggen maar sociaal-emotioneel.
  donderdag 27 augustus 2009 @ 18:02:30 #289
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_72207170
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 17:55 schreef moussie het volgende:

[..]

Ik zie het die vader anders nergens zeggen hoor, wel de zeilorganisaties waarvoor zij schrijft, en zelfs de wedstrijdzeilers die het hebben over de art of napping geven toe dat zij een uitzonderlijk talent is
Dat ze een VWO advies gekregen had maar Havo ging doen, dat zegt zij en haar kamp zelf. Aangezien er alleen op de school van mijn kinderen al honderden ouders rondlopen die allemaal beweren dat hun kind hoogbegaafd is terwijl ze dat niet zijn, neem ik dat soort beweringen altijd liever van een school of pedagogische instelling oid aan. Dat ze naar Engeland is gevaren is een feit, dat geloof ik dus ook. Maar of dat ook betekent dat ze al die voorbereidingen heeft getroffen die ze zelf beweert gedaan te hebben, dat weet ik niet. Ze zei ook dat ze "een aardig echtpaar die een kindertehuis hadden" tegenkwam terwijl de werkelijkheid was dat ze in de bak zat.
Does it lead you home?
When you're all alone
pi_72207181
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 17:57 schreef Shitney het volgende:

Geef eens een linkje dan waarin Laura de getijden uitrekent en haar positie bepaalt zonder die geavanceerde technische snufjes die haar boot heeft?

Ik zit je echt niet te zieken, maar de enige die steeds roept dat ze dat allemaal prima kan is zijzelf (samen met haar vader en haar advocaat). Ja, die zouden ook echt iets anders zeggen.
u bent een......troll?
Audaces fortuna juvat
  donderdag 27 augustus 2009 @ 18:03:27 #291
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_72207195
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 17:59 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Voor mij is het wel zo simpel, en ja ik ben dan ook een groot tegenstander van de huidige verzorgingsstaat in Nederland. Zeker op dit soort gebieden.
[..]

Ja, in zoverre dat het in mijn ogen niet onder de taak van de overheid valt om zich met dat soort zaken bezig te houden. Tegen particuliere instanties die hulpverlenen en waar een kind bijvoorbeeld naar toe kan als het thuis geslagen wordt heb ik natuurlijk niks, dat is een heel nuttige taak. Problematisch wordt het echter als de overheid gaat zeggen wat ouders en kinderen wel en niet mogen doen, en dat de overheid in feite een deel van opvoeding van het kind wegkaapt bij de ouders. Dat vind ik echt een walgelijke gang van zaken. De discussie of de reis wel of niet veilig is en hou het uitwerkt op het kind vind ik in dit opzicht dus ook volstrekte onzin.
Daar waar de ouders falen inderdaad.
  donderdag 27 augustus 2009 @ 18:04:13 #292
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_72207214
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 17:59 schreef moussie het volgende:

[..]

wtf voor draai probeer je nou weer te geven .. we hadden het over haar hyves waaruit je mi net zo weinig kan afleiden als uit de wieldoppen manie van een volwassen man .. mensen zijn nu eenmaal kuddedieren en doen vaak de domste dingen om bij een kudde te horen .. het is anders zo eenzaam in je eentje tussen al die mensen
Zij was toch juist geen kuddedier, maar een heel bijzonder meisje? Zo bijzonder dat ze boven de wet staat?
Does it lead you home?
When you're all alone
pi_72207257
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 17:57 schreef Shitney het volgende:

[..]

En dat moet zij even online zetten om jou te laten zien dat ze wel degelijk met een kompas en sextant kan omgaan? Je wil haar misschien ook nog een test geven of ze wel de sterren op het andere halfrond kent? En als zij dat zou doen, zou je dan roepen dat het vast in scene is gezet door pa .. iedereen kan wel poseren?
pleased to meet you
  donderdag 27 augustus 2009 @ 18:06:48 #294
67205 Colplay
How you doin??
pi_72207285
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 18:02 schreef Marrije het volgende:

[..]

Het watersportverbond geeft alleen maar aan dat iemand die alleen naar Engeland kan varen ook rond de wereld moet kunnen zeilen. Daarmee is niet gezegd dat Laura, die er twee (!) jaar over wil doen opgewassen is tegen de problemen die zij als 14jarige tegenkomt. Het gaat niet om de zeiltechnische capacieiten. Het gaat ook om jezelf redden als je uitgeput bent op lange termijn, om helder na te denken als je gel wordt van eenzaamheid, sommigen zijn zelfs gaan hallucineren, een kind van 13 is niet opgewassen om op zo'n termijn daarmee om te gaan.
[..]

Omdat de risico's dus niet op het zeiltechnische vlak liggen maar sociaal-emotioneel.
Twee jaar, met tussenstops ja. Natuurlijk zal het emotioneel zwaar voor haar zijn, maar ze zal in haar leven wel meer zwaar voor haar worden. Ze heeft natuurlijk altijd de mogelijkheid om te stoppen op het moment dat ze het echt niet volhoudt. Dat is ook prima, maar dan heeft ze het in ieder geval geprobeerd. Wie weet wat het emotioneel met haar doet als ze tegengehouden wordt en later blijkt dat ze haar droom nooit uit heeft kunnen voeren.
"En dan hebben ze nou de regel dat je handjes mot schudden voor het gevecht. Ik wil helemaal geen handjes schuden met m'n tegenstander. Ik wil de kop van z'n romp afslaan."
  donderdag 27 augustus 2009 @ 18:07:34 #295
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_72207314
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 18:02 schreef Colnago het volgende:

[..]

u bent een......troll?

Ja sorry, je zou het bijna gaan denken inderdaad. Maar nee hoor, ik wil gewoon echt weten wat er nou zo bijzonder is aan dit kind. En dan niet van haar vader, maar van juffen of meesters, zeilers, buren, wedstrijdorganisaties, haar wiskundeleraar. Als ze zo bijzonder is dan moet er toch wel iets over haar te vinden zijn van voor deze mediastorm? Dan had ze al tientallen keren in kranten geroemd moeten worden. Jantje Smit was ook al bekend voordat hij zijn liedje voor oma zong.
Does it lead you home?
When you're all alone
pi_72207330
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 18:03 schreef Marrije het volgende:

[..]

Daar waar de ouders falen inderdaad.
Falen is een interpretatie en vaak gebaseerd op een verschil in inzicht wat wel en niet goed is gezien het doel dat voor ogen wordt gehouden. Aangezien die lijn niet vast te stellen is keur ik iedere bemoeienis van de overheid met de opvoeding en handelingen van kinderen en ouders af.
pi_72207386
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 18:04 schreef Shitney het volgende:

[..]

Zij was toch juist geen kuddedier, maar een heel bijzonder meisje? Zo bijzonder dat ze boven de wet staat?
Ze is geen kuddedier, klopt, neemt niet weg dat je je wel bij een deel van de kudde aan wil sluiten als je er een keer midden tussen in zit .. je weet hopelijk nog hoe het eenlingen met anders dan normale interesses vergaat op school?
pleased to meet you
  donderdag 27 augustus 2009 @ 18:11:03 #298
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_72207421
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 18:06 schreef moussie het volgende:

[..]

En dat moet zij even online zetten om jou te laten zien dat ze wel degelijk met een kompas en sextant kan omgaan? Je wil haar misschien ook nog een test geven of ze wel de sterren op het andere halfrond kent? En als zij dat zou doen, zou je dan roepen dat het vast in scene is gezet door pa .. iedereen kan wel poseren?
Zo'n domme vraag is dat toch niet? Als mijn zoon een recordpoging zou willen doen (wat niet zo is) en je zou zijn naam googlen, kom je echt heel veel onafhankelijke bronnen tegen waaruit je kan opmaken dat hij in ieder geval zijn sport beoefent en daar ook voor zijn leeftijd behoorlijk goed in is. Over Laura Dekker kom ik alleen steeds hetzelfde verhaaltje tegen dat haar eigen vader de wereld in heeft geholpen. Dat is mijn punt eigenlijk.
Does it lead you home?
When you're all alone
  donderdag 27 augustus 2009 @ 18:11:16 #299
67205 Colplay
How you doin??
pi_72207429
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 18:07 schreef Shitney het volgende:

[..]

Ja sorry, je zou het bijna gaan denken inderdaad. Maar nee hoor, ik wil gewoon echt weten wat er nou zo bijzonder is aan dit kind. En dan niet van haar vader, maar van juffen of meesters, zeilers, buren, wedstrijdorganisaties, haar wiskundeleraar. Als ze zo bijzonder is dan moet er toch wel iets over haar te vinden zijn van voor deze mediastorm? Dan had ze al tientallen keren in kranten geroemd moeten worden. Jantje Smit was ook al bekend voordat hij zijn liedje voor oma zong.
Ik begrijp echt niet wat de intelligentie van Laura met deze reis te maken heeft? Lijkt me belangrijker of ze kan zeilen en of ze het fysiek vol kan houden. En of ze nou een zes of acht voor geschiedenis heeft lijkt me in dit hele verhaal niet relevant. Wordt alleen gebruikt om haar tegen te houden. Ja zo hoogbegaafd is ze niet op school, dus misschien dat zo'n reis niet zo'n goed idee is. Lijkt me dat haar karakter en sociale vaardigheden belangrijker zijn dan hoe goed ze kan leren!.
pi_72207440
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 18:04 schreef Shitney het volgende:

[..]

Ja, maar nu even niet. Komt niet van pas op dit punt van de discussie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')