Zo, ik heb weer een avondje vrije tijd verspild

Heb vanavond de vacuumpomp uit elkaar gehaald en het vliegwiel van de krukas gehaald. Plaatjes zeggen meer dan 1000 woorden maar toch geef ik er nog even af en toe een beschrijving bij.
De vacuumpomp:
![]()
Poelie demonteren met poelietrekker:
![]()
Vervolgens de hele handel uit elkaar gehaald:
![]()
Dat laatste was overigens nog best pittig. De vier schroeven van de afdekplaat zaten zo vast dat we ze met een slagschroevendraaier ook niet los kregen. Dus toen hebben we het grove geschut maar uit de kast getrokken... Ik heb geen plaatjes van het proces zelf, maar om een idee te geven (ondersteboven ja, sorry, geen zin in editten):
![]()
En waar doe je dat mee?
![]()
Inductieverwarmer. Geniaal apparaat, je kunt plaatselijk iets verwarmen zonder dat je aanslag krijgt van een vlam, en je gaat er ook niet makkelijk doorheen. En 10 cm van het roodgloeiende deel vandaan kun je hem gewoon vastpakken als je de boel niet lang genoeg verwarmt. Je hoeft maar twee tot drie seconden op de knop te drukken en de boel gloeit al. Geen gas en zuurstof meer voor mij

Snijden gaat uiteraard met de plasmasnijder

Verder dus de krukas uit het vliegwiel geperst:
![]()
Dat was het weer voor vandaag. Heb nog wat spulletjes meegenomen om een nieuwe poelie te maken voor de vacuumpomp, die wil ik niet met een V-snaar aandrijven maar met een platte riem

Nu is het wachten tot de nieuwe klep en klepzittingen af zijn, dan kan de boel in principe weer in elkaar. Ook moet ik nog even een bus draaien om de gasknop weer wat lekkerder te laten werken.
Edit: sorry voor de kleine plaatjes, ik zie het nu pas. Als iemand grote plaatjes wil doe ik ze wel even opnieuw uploaden, ik heb m'n photobucket-instellingen alweer terug gezet
[ Bericht 2% gewijzigd door oshiro op 11-09-2009 00:07:10 ]
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." -
Arnold J. Rimmer, Red Dwarf ||
Last.fm