abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 10 september 2009 @ 00:57:46 #51
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_72603859

Spulletjes! Nieuwe uitlaat, carb-pakkingen, stekker en moer voor bougie, en schaapscheermachine ( ).
Morgen vliegwiel eraf persen en vacuumpomp uit elkaar proberen te halen. Zal ook eens kijken of ik daar foto's van kan maken
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
  donderdag 10 september 2009 @ 23:59:49 #52
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_72631252
Zo, ik heb weer een avondje vrije tijd verspild
Heb vanavond de vacuumpomp uit elkaar gehaald en het vliegwiel van de krukas gehaald. Plaatjes zeggen meer dan 1000 woorden maar toch geef ik er nog even af en toe een beschrijving bij.

De vacuumpomp:

Poelie demonteren met poelietrekker:

Vervolgens de hele handel uit elkaar gehaald:

Dat laatste was overigens nog best pittig. De vier schroeven van de afdekplaat zaten zo vast dat we ze met een slagschroevendraaier ook niet los kregen. Dus toen hebben we het grove geschut maar uit de kast getrokken... Ik heb geen plaatjes van het proces zelf, maar om een idee te geven (ondersteboven ja, sorry, geen zin in editten):

En waar doe je dat mee?

Inductieverwarmer. Geniaal apparaat, je kunt plaatselijk iets verwarmen zonder dat je aanslag krijgt van een vlam, en je gaat er ook niet makkelijk doorheen. En 10 cm van het roodgloeiende deel vandaan kun je hem gewoon vastpakken als je de boel niet lang genoeg verwarmt. Je hoeft maar twee tot drie seconden op de knop te drukken en de boel gloeit al. Geen gas en zuurstof meer voor mij Snijden gaat uiteraard met de plasmasnijder

Verder dus de krukas uit het vliegwiel geperst:

Dat was het weer voor vandaag. Heb nog wat spulletjes meegenomen om een nieuwe poelie te maken voor de vacuumpomp, die wil ik niet met een V-snaar aandrijven maar met een platte riem
Nu is het wachten tot de nieuwe klep en klepzittingen af zijn, dan kan de boel in principe weer in elkaar. Ook moet ik nog even een bus draaien om de gasknop weer wat lekkerder te laten werken.

Edit: sorry voor de kleine plaatjes, ik zie het nu pas. Als iemand grote plaatjes wil doe ik ze wel even opnieuw uploaden, ik heb m'n photobucket-instellingen alweer terug gezet

[ Bericht 2% gewijzigd door oshiro op 11-09-2009 00:07:10 ]
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
  maandag 14 september 2009 @ 21:41:12 #53
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_72743885
Ik heb me ook maar eens ingeschreven op een Engels stationaire motoren-forum, en die gasten daar weten wel enorm veel

De vacuumpomp is een Alfa Laval no. 9. Hier een filmpje waar er eentje wordt aangedreven door een Lister D:

Verder heb ik een complete handleiding gekregen voor een Wolseley WD8, en ben ik op Ebay aan het wachten op een paar oude vacuummeters die bij het setje passen.
En ik ga zelf een poelie maken, het blijkt dat ik al een stuk pijp heb wat op 4 mm na de juiste diameter heeft. En de 4 mm ziet niemand
pi_73053707
hoe gaat het met de wd8?
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  † In Memoriam † woensdag 23 september 2009 @ 22:58:39 #55
25682 2cv
Niet subtiel
pi_73055277
Ziet er goed uit ! En de 'kleine' plaatjes vind ik niet erg.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  woensdag 23 september 2009 @ 23:11:05 #56
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_73055726
quote:
Op woensdag 23 september 2009 22:18 schreef densmee het volgende:
hoe gaat het met de wd8?
Het gaat goed, ik ben afgelopen week bezig geweest met het borstelen van de hopper (die waterbak) en het blijkt dat er dus onder de roest allemaal originele verf zit. Ik probeer heb dus zo ver mogelijk te borstelen, en daarna poets ik alles in met autowas (ook de roest ja ). Ziet er toch weer leuk uit met vlagen originele verf.
Het blok staat nog steeds bij De Sutter. Ze hoeven van mij geen haast te hebben
De vacuumpomp moet gespoten worden en moet nieuwe lagers. Dan is die zo goed als af.
Verder moet ik wat pakkingen knippen, een stukje bougiekabel hebben (de oude was gaar) en ga ik het onderstel binnenkort aanpakken. En ik krijg dinsdag een stuk plasmagesneden staal van 25mm dik binnen voor de poelie
Dus het gaat even traag omdat we het blokje nog niet hebben, maar als dat af is gaat het allemaal weer sneller. Dan zou hij in principe zelfs in elkaar kunnen, brandstof erin en lopen maar.
  † In Memoriam † woensdag 23 september 2009 @ 23:45:09 #57
25682 2cv
Niet subtiel
pi_73056998
Hoe kan er verf onder de roest zitten ?
  donderdag 24 september 2009 @ 00:10:31 #58
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_73057822
quote:
Op woensdag 23 september 2009 23:45 schreef 2cv het volgende:
Hoe kan er verf onder de roest zitten ?
Ja dat vroeg ik me eerst ook af
Maar ik bedacht me dat er roest naar beneden gespoeld kan zijn doordat dat ding in de regen heeft gestaan. En verder zit er ook gewoon een hoop vuil tussen.
Je moet niet denken dat hij ineens weer helemaal groen wordt, ik denk dat er ongeveer 20 a 25% van de originele verf over is. Maar da's veel beter dan helemaal niks, en het ziet er toch weer wat leuker uit zo En het is helemaal origineel, en je ziet dat het gebruikt is en oud is. Dat moet
  † In Memoriam † donderdag 24 september 2009 @ 00:13:26 #59
25682 2cv
Niet subtiel
pi_73057888
Klinkt tof !
  donderdag 24 september 2009 @ 00:21:30 #60
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_73058105
Cool project zeg, dit is ook wel een van de dingen die mij erg interesseren.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  vrijdag 25 september 2009 @ 19:53:20 #61
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_73108684
Vandaag even bij De Sutter langsgereden uit nieuwsgierigheid. Nieuwe klepjes zijn af, er moeten enkel nog zittingen in het blok gemaakt worden. Ik weet nog niet hoe het zit met zuigerveren, niet naar gevraagd
  zaterdag 26 september 2009 @ 15:26:04 #62
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_73125967
Zo, ik heb de rest van de pakkingen zelf gemaakt (dus op de koppakking, carburateurpakking en lagerdekselpakking na, die had ik al).

Moet er enkel nog gaatjes in slaan met holpijpjes, maar die heb ik hier niet.
  † In Memoriam † zaterdag 26 september 2009 @ 15:33:04 #63
25682 2cv
Niet subtiel
pi_73126099
Holpijpje kan je ook maken van een buisje en een schuurband ofzo.
  zaterdag 26 september 2009 @ 15:44:11 #64
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_73126316
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 15:33 schreef 2cv het volgende:
Holpijpje kan je ook maken van een buisje en een schuurband ofzo.
Ja klopt, maar m'n pa heeft ze op z'n werk en iemand waarbij we altijd met zundappjes knoeien heeft er ook een hele set van En ik kan ze toch nog niet monteren dus dat doe ik later wel.

Ik heb ook een leuk voertuigje gekocht, waar ik een en ander aan wil aanpassen. Dus ik heb weer zat te doen Een Renault Master T35 op benzine, oud model.
  † In Memoriam † zaterdag 26 september 2009 @ 18:02:16 #65
25682 2cv
Niet subtiel
pi_73129539
Nice !
  woensdag 30 september 2009 @ 23:43:10 #66
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_73261565
Zo, heb even een poelie gemaakt voor de vacuumpomp, moet enkel nog gelast worden en de asboring moet nog worden uitgedraaid na het lassen

† In Memoriam † woensdag 30 september 2009 @ 23:48:45 #67
25682 2cv
Niet subtiel
pi_73261783
Wat moet er aan gelast worden dan ?
  woensdag 30 september 2009 @ 23:51:13 #68
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_73261871
quote:
Op woensdag 30 september 2009 23:48 schreef 2cv het volgende:
Wat moet er aan gelast worden dan ?

Het zijn twee delen. Het hart met het dikwandige pijp erop is een deel, dat was van een stuk strip van 10x100 mm. Daar hadden we een stuk vanaf gezaagd, pijpje erop gelast, en vervolgens de hele boel redelijk rond geslepen. Vervolgens in de draaibank en helemaal rond draaien.
De buis is het andere deel, deze ook in de draaibank afgedraaid en er een rand in gedraaid waar het hart tegenaan komt. Zo is het lekker makkelijk lassen.
  † In Memoriam † donderdag 1 oktober 2009 @ 00:23:08 #69
25682 2cv
Niet subtiel
pi_73262887
Oh, het is een tweedelige poelie

Is het vlak waar de riem op loopt wel wat bol zodat de riem mooi in het midden blijft lopen ? Of is de andere poelie bol genoeg ?
  donderdag 1 oktober 2009 @ 00:25:53 #70
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_73262952
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 00:23 schreef 2cv het volgende:
Oh, het is een tweedelige poelie

Is het vlak waar de riem op loopt wel wat bol zodat de riem mooi in het midden blijft lopen ? Of is de andere poelie bol genoeg ?
Nee Ik maak allebei de poelies zelf, dus ik zal de boel heel netjes op een lijn moeten zetten
Maar goed, dat kan ook, ik zet de boel allebei vast met bouten op het onderstel.
  † In Memoriam † donderdag 1 oktober 2009 @ 01:10:37 #71
25682 2cv
Niet subtiel
pi_73263580
Ik zou voor de zekerheid proberen de poelies een beetje bol te maken. Eerst een hele flauwe afschuining er aan met een beitel en dan een stuk schuurpapier er op drukken (in de draaibank natuurlijk).
  donderdag 1 oktober 2009 @ 16:22:22 #72
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_73278111
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 01:10 schreef 2cv het volgende:
Ik zou voor de zekerheid proberen de poelies een beetje bol te maken. Eerst een hele flauwe afschuining er aan met een beitel en dan een stuk schuurpapier er op drukken (in de draaibank natuurlijk).
Doe ik wel als de snaren eraf lopen Niet alle poelies zijn overigens "crowned" (zo heet het in het engels, geen idee wat de nederlandse naam is).
Heb net van mcDavid een stalen ring gekregen van 25 mm dik, waarmee ik die andere poelie ga maken. Dat doe ik vanavond.

[ Bericht 5% gewijzigd door oshiro op 01-10-2009 16:30:55 ]
  donderdag 1 oktober 2009 @ 16:24:30 #73
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_73278179
Hoe komen jullie toch allemaal aan die draaibanken.. Dat is zo'n beetje het enige stuk gereedschap dat ik echt ontzettend mis bij het maken van dingen. En niemand in de buurt heeft er natuurlijk een thuis en bij het bedrijf waar ik werk mag ik geen prive dingen doen helaas...
  donderdag 1 oktober 2009 @ 16:34:43 #74
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_73278495
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 16:24 schreef Barcaconia het volgende:
Hoe komen jullie toch allemaal aan die draaibanken.. Dat is zo'n beetje het enige stuk gereedschap dat ik echt ontzettend mis bij het maken van dingen. En niemand in de buurt heeft er natuurlijk een thuis en bij het bedrijf waar ik werk mag ik geen prive dingen doen helaas...
Mja, bij mij ligt het ook gewoon aan een beetje de juiste mensen kennen hoor...
Ik help vaak bij het bouwen van klassieke special Zundapps. De man waarbij ik dat doe heeft dus een draaibank staan, en omdat ik beter kan draaien dan hij doe ik veel werkstukjes van hem maken. En zo nu en dan doe ik er dus ook iets voor mezelf tussendoor.
Op school mag ik af en toe ook draaien (vandaag niet, het verschilt een beetje, dus ik doe zoveel mogelijk niet op school).
Ik wil later echt een grote schuur met een flinke draaibank en een flinke freesbank .
Zal vandaag wel wat foto's maken van het draaien zelf.
Hoop overigens nog een baantje te vinden waarbij ik ook kan draaien
pi_73283543
voor een kleine 1000 euro heb je op marktplaats mooie draaibankjes voor zulk werk hoor.

maar het is een schitterende machine aan het worden
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  donderdag 1 oktober 2009 @ 19:44:34 #76
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_73283924
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 19:33 schreef densmee het volgende:
voor een kleine 1000 euro heb je op marktplaats mooie draaibankjes voor zulk werk hoor.

maar het is een schitterende machine aan het worden
Bij HBM kun je waanzinnig mooie draaibankjes voor het minder professionele/dagelijkse werk vinden voor 600 a 700 euro, met zelfs meer dan 50 cm tussen de centers.
Als ik zelf de ruimte had (en het geld op het moment) zou ik het wel weten Die gasten zitten toch vlakbij hier. Goedkoper vind je geen nieuwe spullen.

Enneh... thanks Voorlopig is ie nog niet zo mooi, en hij blijft roestig, maar ik doe m'n best om hem zo netjes mogelijk te krijgen. Moet nu alleen dat blokje eens terug krijgen
pi_73327895
voor het verwijderen van de roest kun je ook azijn gebruiken.... ik doe het ook met mijn project...

neem een grote bak met de goedkoopste azijn ik heb die van de lidl. leg het onderdeel er in... laat het een goeie dag weken en haal het er weer uit ff met een doek uitvegen en daarna afspoelen...

voor een idee kijk maar eens op http://www.cookhaus.co.uk/vinegar/index.htm
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 10:56:47 #78
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_73328599
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 09:46 schreef pro2call het volgende:
voor het verwijderen van de roest kun je ook azijn gebruiken.... ik doe het ook met mijn project...

neem een grote bak met de goedkoopste azijn ik heb die van de lidl. leg het onderdeel er in... laat het een goeie dag weken en haal het er weer uit ff met een doek uitvegen en daarna afspoelen...

voor een idee kijk maar eens op http://www.cookhaus.co.uk/vinegar/index.htm
De roest moet er niet allemaal af Ik wil enkel dat de oude verf er iets meer tussenuit springt. Ik moet dus de roest die door de regen over de oude verf is gespoeld wegborstelen.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 23:53:58 #79
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_73700786
Schopje!

Vandaag weer even bezig geweest aan de grote poelie. Heb een ring gedraaid die een flens moet worden, waar de pijp op geperst en gelast wordt:

De ring past zonder speling op het centreervlak van het vliegwiel, dus de boel zit gegarandeerd in het midden. Zo komt het wat minder kritisch met de bouten, want dat gaat gegarandeerd niet zo netjes als dit.
De hele boel is op de draaibank gemaakt:

De meetklok staat er om te checken of de boel wel in het midden ingespannen was. Er zat in eerste instantie vrij veel vuil in de drieklauw, na complete demontage van de drieklauw, schoonmaken en opnieuw monteren met behulp van de meetklok was de excentriciteit stukken minder. Het is nog steeds niet perfect (ongeveer 8 duizendste millimeter excentrisch) maar beter lukte me niet met m'n handen

Ook zitten er gaten in de pakkingen:

Morgen weer verder aan de ring+buis.
  † In Memoriam † woensdag 14 oktober 2009 @ 23:58:45 #80
25682 2cv
Niet subtiel
pi_73700928
Ziet er goed uit ! Ik neem trouwens aan dat je bij die klauwplaat de klauwen 1 voor 1 verplaatst waardoor je met de meetklok aan de slag moet ?
  donderdag 15 oktober 2009 @ 00:25:42 #81
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_73701604
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 23:58 schreef 2cv het volgende:
Ziet er goed uit ! Ik neem trouwens aan dat je bij die klauwplaat de klauwen 1 voor 1 verplaatst waardoor je met de meetklok aan de slag moet ?
Nope. Normaal gebruik ik die klok niet, bij een vierklauw wel uiteraard maar bij een drieklauw niet.
Bij deze wilde ik het echt zo nauwkeurig mogelijk concentrisch maken, omdat ik niet wil dat de boel heen en weer gaat (5 honderdsten kun je al met het blote oog zien).
Normaal lukte me het nooit om met dit bankje iets concentrisch in te spannen. Als ik een werkstuk nam en daar een gat in boorde zat het gat dus wel in het midden van de draai-as, maar niet in het midden van het werkstuk omdat dit uit het midden stond.
Daar irriteerde ik me nogal verschrikkelijk kapot aan en in heb er nu maar wat aan gedaan. Klauw van de draaibank afgehaald en op tafel gelegd, met schroevendraaiers, doeken en kwastjes elk spaantje uit de bekken en de spanplaat gevist. Vervolgens de klauwplaat met z'n tapeinden op de bank gezet en de moeren handvast gedraaid (helaas geen camlock dus niet goed te stellen).
Daarna de meetklok er bij gepakt en door zachte tikken te geven met m'n vuisten en te controleren met de meetklok de klauwplaat zo goed en zo kwaad als het ging in het midden gezet. Toen de klauwplaat helemaal vast gezet en de bekken weer in de klauw gedraaid.
Nu dus checken of een ingespannen werkstuk ook daadwerkelijk in het midden stond. We hadden een pistonpen van een vrachtwagen gepakt en die ingespannen, blijkt die ongeveer 7 honderdsten uit het lood te staan, verdomd veel dus Dus denken denken denken hoe dat nu kan.
Komt de man van wie de draaibank en die pen zijn ineens op een idee: die zuiger waar die pen in zat was vastgelopen. Die pen zou wel eens krom kunnen zijn dus...
Iets anders ingespannen en de boel stond slechts 8 duizendsten uit het lood Mission accomplished.

Kun je het je voorstellen? Een pen zoals de onderstaande, lijkt op de grootste in het plaatje. Diameter ongeveer 55mm en lengte ongeveer 100mm, en die is krom We stonden wel even te kijken van de kracht die op dat gekke ding gestaan moet hebben...
  † In Memoriam † donderdag 15 oktober 2009 @ 00:35:21 #82
25682 2cv
Niet subtiel
pi_73701768
Ik los dat op door zowel de binnenkant als de buitenkant in 1 klemming te draaien
  donderdag 15 oktober 2009 @ 00:42:07 #83
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_73701905
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 00:35 schreef 2cv het volgende:
Ik los dat op door zowel de binnenkant als de buitenkant in 1 klemming te draaien
Ja dat deed ik dus normaal ook
Maar goed, als ik de boel dus omspan en het werkstuk omdraai, dan klopt er niks meer van. Dan moet ik telkens als ik de boel uitspan denken hoe het in de klauw stond. Dus vooral met die ring moet ik nog wel eens bekjes wisselen, en dan word je daar toch niet zo vrolijk van. En nu klopt het gewoon altijd
  † In Memoriam † donderdag 15 oktober 2009 @ 00:43:07 #84
25682 2cv
Niet subtiel
pi_73701936
Op mijn werk kan ik het wel eens doen als ik tijd en zin heb Gewoon voor de fun.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 00:48:19 #85
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_73702038
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 00:43 schreef 2cv het volgende:
Op mijn werk kan ik het wel eens doen als ik tijd en zin heb Gewoon voor de fun.
Ja precies, ik heb het nu ook maar gedaan. Ik had ook die ring af kunnen maken maar ik vond dat het wel eens mocht gebeuren.
Ik moet zeggen dat het toch wel fijn is zo, hoef me minder druk te maken over of de opspanning wel klopt.

Het verschil in draaikwaliteit bij gebruik van een binnendraaibeitel is ook wel bizar trouwens. Als je de beitel op een lange afstand van het spanblok instelt wordt de oppervlaktekwaliteit echt veel slechter door het buigen van de beitel. Ookal is dat ding 1,5 centimeter dik. Terugspannen van de beitel zorgde voor veel betere kwaliteit werk.
  † In Memoriam † donderdag 15 oktober 2009 @ 01:55:57 #86
25682 2cv
Niet subtiel
pi_73702857
Klopt 2 x zo lang is 4 keer zoveel doorbuiging bij dezelfde kracht. In alle richtingen.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 12:05:24 #87
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_73708983
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 01:55 schreef 2cv het volgende:
Klopt 2 x zo lang is 4 keer zoveel doorbuiging bij dezelfde kracht. In alle richtingen.
Yep, hangt beetje van de vorm van de beitel af maar als de vorm hetzelfde blijft van het begin tot het einde klopt dat 100% ja
  woensdag 3 februari 2010 @ 17:59:05 #88
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_77599159
Zo
* oshiro neemt een aanloop en geeft het topic een rotschop

Het blok is terug van De Sutter. Resultaat: twee nieuwe klepzittingen, twee nieuwe overmaat kleppen, opgeboorde klepgeleiders, en opgehoonde cilinderwand (lichtjes, zodat de nieuwe set zuigerveren in kan lopen).
Alle oude verf is er helaas wel van af doordat het ding in een ultrasoonbad heeft gelegen...
Verder zijn de olieaftapplug en klepstoterdop uit het blok losgekomen (inductieverwarmer ftw).
Foto's volgen, de opbouw kan weer beginnen!
  woensdag 3 februari 2010 @ 18:01:14 #89
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_77599231
Stiekem vind ik het mooi dat de oude verf weg is Ik vind zo'n blok met verse lak mooi!
  woensdag 3 februari 2010 @ 18:33:56 #90
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_77600314
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 18:01 schreef Barcaconia het volgende:
Stiekem vind ik het mooi dat de oude verf weg is Ik vind zo'n blok met verse lak mooi!
Iedereen heeft dat. Is geen moer aan, en 9 van de 10 keer is het nog de verkeerde kleur ook. Die dingen horen niet te glimmen. En dat gaat ie hier ook niet, beetje in de hammerrite en klaar. Ik vind dat zo suf, blok helemaal in de glanzende lak, en overal waar de boel ingeslagen is van de roest zie je allemaal bobbels zitten
Ik vind het leuk om zo'n ding te laten zien zoals ie is, en dat is 54 jaar blootgesteld aan weer en wind. Zie je tenminste dat hij een geschiedenis heeft, en gebruikt is.
  † In Memoriam † woensdag 3 februari 2010 @ 22:13:25 #91
25682 2cv
Niet subtiel
pi_77609850
Had je niet aangegeven dat de orginele verf er op moest blijven zitten ?
  donderdag 4 februari 2010 @ 12:11:59 #92
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_77624784
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 22:13 schreef 2cv het volgende:
Had je niet aangegeven dat de orginele verf er op moest blijven zitten ?
Nope, en ik denk dat zij ook niet verwacht hadden dat de boel eraf kwam in iets simpels als een ultrasoonbad Dat houdt in dat de olie- en vetaanslag nog vaster zat dan de verf
  donderdag 4 februari 2010 @ 17:38:42 #93
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_77636206
Zoals gezegd: fototijd!

Zuiger met nieuwe veren:

Klepzittingen, kleppen, opgehoonde cilinderwand en de handel bij elkaar:
  † In Memoriam † donderdag 4 februari 2010 @ 18:30:39 #94
25682 2cv
Niet subtiel
pi_77637773
Nais !

Waar heb je dat laten doen ?
  donderdag 4 februari 2010 @ 19:01:18 #95
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_77638826
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 18:33 schreef oshiro het volgende:

[..]

Iedereen heeft dat. Is geen moer aan, en 9 van de 10 keer is het nog de verkeerde kleur ook. Die dingen horen niet te glimmen. En dat gaat ie hier ook niet, beetje in de hammerrite en klaar. Ik vind dat zo suf, blok helemaal in de glanzende lak, en overal waar de boel ingeslagen is van de roest zie je allemaal bobbels zitten
Ik vind het leuk om zo'n ding te laten zien zoals ie is, en dat is 54 jaar blootgesteld aan weer en wind. Zie je tenminste dat hij een geschiedenis heeft, en gebruikt is.
Verschil moet er zijn. Dan worden tenminste niet al die dingen hetzelfde. Het is inderdaad wel tenenkrommend als ze hem in de verkeerde kleur spuiten.
Ik vind het toch mooi om te volgen
  donderdag 4 februari 2010 @ 19:07:55 #96
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_77639033
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 18:30 schreef 2cv het volgende:
Nais !

Waar heb je dat laten doen ?
http://www.desutter.nl
Die gasten doen op het moment ook alle cilinderkoprevisies van Kia Benelux.
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 19:01 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Verschil moet er zijn. Dan worden tenminste niet al die dingen hetzelfde. Het is inderdaad wel tenenkrommend als ze hem in de verkeerde kleur spuiten.
Ik vind het toch mooi om te volgen
Precies! En thanks
  donderdag 4 februari 2010 @ 19:09:42 #97
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_77639098
Ik zat er laatst aan te denken om een John Deere stationairmotor te kopen om te restaureren maar ik zou dat in mijn huiskamer moeten doen (appartementje) en dat vond mijn vriendin geen goed plan

Oshiro: wat is belangrijker? Een mooie stationairmotor of een vriendin?
  donderdag 4 februari 2010 @ 19:40:55 #98
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_77640393
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 19:09 schreef Barcaconia het volgende:
Ik zat er laatst aan te denken om een John Deere stationairmotor te kopen om te restaureren maar ik zou dat in mijn huiskamer moeten doen (appartementje) en dat vond mijn vriendin geen goed plan

Oshiro: wat is belangrijker? Een mooie stationairmotor of een vriendin?
Een vriendin.
De mijne zie ik nog 10 maanden ofzo niet, zit in een psychiatrische instelling (nee is geen psycho bitch, heeft nogal gebrek aan zelfdiscipline. lang verhaal). Ik had niet verwacht dat ik me ooit ergens zo gruwelijk slecht over zou kunnen voelen, dacht dat ik sterker was dan dat . Ze had gezegd dat ze afgelopen weekend thuis zou komen, maar ze gaat een vervolgtraject doen waar ze nog 10 maanden voor flink geisoleerd zit. Ze is al 2 maanden weg. En het is kut.
  donderdag 4 februari 2010 @ 19:54:53 #99
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_77641039
Ok, dat is flink klote! Sorry dat ik het vroeg dan. Ik bedoelde het als geintje uiteraard.
  donderdag 4 februari 2010 @ 19:58:40 #100
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_77641192
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 19:54 schreef Barcaconia het volgende:
Ok, dat is flink klote! Sorry dat ik het vroeg dan. Ik bedoelde het als geintje uiteraard.
Haha, snap ik
ik schrijf 'r met Valentijn wel een brief. Kijken of het mogelijk is om 'r te schrijven. Het zit me echt dwars
Als ik het even niet zie zitten maak ik er wel een topic over aan in R&P
Nouja, goed excuus om ook een beetje aan mezelf en m'n troep te werken, mag ook wel eens gebeuren. En wie weet is het dan nog leuker als ze weer terug is.
Ik was van plan deze zomer samen met haar d'r motorboot op te knappen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')