Het gaat goed, ik ben afgelopen week bezig geweest met het borstelen van de hopper (die waterbak) en het blijkt dat er dus onder de roest allemaal originele verf zit. Ik probeer heb dus zo ver mogelijk te borstelen, en daarna poets ik alles in met autowas (ook de roest jaquote:
Ja dat vroeg ik me eerst ook afquote:Op woensdag 23 september 2009 23:45 schreef 2cv het volgende:
Hoe kan er verf onder de roest zitten ?
Ja klopt, maar m'n pa heeft ze op z'n werk en iemand waarbij we altijd met zundappjes knoeien heeft er ook een hele set vanquote:Op zaterdag 26 september 2009 15:33 schreef 2cv het volgende:
Holpijpje kan je ook maken van een buisje en een schuurband ofzo.
quote:
Neequote:Op donderdag 1 oktober 2009 00:23 schreef 2cv het volgende:
Oh, het is een tweedelige poelie![]()
Is het vlak waar de riem op loopt wel wat bol zodat de riem mooi in het midden blijft lopen ? Of is de andere poelie bol genoeg ?
Doe ik wel als de snaren eraf lopenquote:Op donderdag 1 oktober 2009 01:10 schreef 2cv het volgende:
Ik zou voor de zekerheid proberen de poelies een beetje bol te maken. Eerst een hele flauwe afschuining er aan met een beitel en dan een stuk schuurpapier er op drukken (in de draaibank natuurlijk).
Mja, bij mij ligt het ook gewoon aan een beetje de juiste mensen kennen hoor...quote:Op donderdag 1 oktober 2009 16:24 schreef Barcaconia het volgende:
Hoe komen jullie toch allemaal aan die draaibanken.. Dat is zo'n beetje het enige stuk gereedschap dat ik echt ontzettend mis bij het maken van dingen. En niemand in de buurt heeft er natuurlijk een thuis en bij het bedrijf waar ik werk mag ik geen prive dingen doen helaas...
Bij HBM kun je waanzinnig mooie draaibankjes voor het minder professionele/dagelijkse werk vinden voor 600 a 700 euro, met zelfs meer dan 50 cm tussen de centers.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 19:33 schreef densmee het volgende:
voor een kleine 1000 euro heb je op marktplaats mooie draaibankjes voor zulk werk hoor.
maar het is een schitterende machine aan het worden
De roest moet er niet allemaal afquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 09:46 schreef pro2call het volgende:
voor het verwijderen van de roest kun je ook azijn gebruiken.... ik doe het ook met mijn project...
neem een grote bak met de goedkoopste azijn ik heb die van de lidl. leg het onderdeel er in... laat het een goeie dag weken en haal het er weer uit ff met een doek uitvegen en daarna afspoelen...
voor een idee kijk maar eens op http://www.cookhaus.co.uk/vinegar/index.htm
Nope. Normaal gebruik ik die klok niet, bij een vierklauw wel uiteraard maar bij een drieklauw niet.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 23:58 schreef 2cv het volgende:
Ziet er goed uit !Ik neem trouwens aan dat je bij die klauwplaat de klauwen 1 voor 1 verplaatst waardoor je met de meetklok aan de slag moet ?
Ja dat deed ik dus normaal ookquote:Op donderdag 15 oktober 2009 00:35 schreef 2cv het volgende:
Ik los dat op door zowel de binnenkant als de buitenkant in 1 klemming te draaien
Ja precies, ik heb het nu ook maar gedaan. Ik had ook die ring af kunnen maken maar ik vond dat het wel eens mocht gebeuren.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 00:43 schreef 2cv het volgende:
Op mijn werk kan ik het wel eens doen als ik tijd en zin hebGewoon voor de fun.
Yep, hangt beetje van de vorm van de beitel af maar als de vorm hetzelfde blijft van het begin tot het einde klopt dat 100% jaquote:Op donderdag 15 oktober 2009 01:55 schreef 2cv het volgende:
Klopt2 x zo lang is 4 keer zoveel doorbuiging bij dezelfde kracht. In alle richtingen.
Iedereen heeft dat. Is geen moer aan, en 9 van de 10 keer is het nog de verkeerde kleur ook. Die dingen horen niet te glimmen. En dat gaat ie hier ook niet, beetje in de hammerrite en klaar. Ik vind dat zo suf, blok helemaal in de glanzende lak, en overal waar de boel ingeslagen is van de roest zie je allemaal bobbels zittenquote:Op woensdag 3 februari 2010 18:01 schreef Barcaconia het volgende:
Stiekem vind ik het mooi dat de oude verf weg isIk vind zo'n blok met verse lak mooi!
Nope, en ik denk dat zij ook niet verwacht hadden dat de boel eraf kwam in iets simpels als een ultrasoonbadquote:Op woensdag 3 februari 2010 22:13 schreef 2cv het volgende:
Had je niet aangegeven dat de orginele verf er op moest blijven zitten ?
Verschil moet er zijn. Dan worden tenminste niet al die dingen hetzelfde. Het is inderdaad wel tenenkrommend als ze hem in de verkeerde kleur spuiten.quote:Op woensdag 3 februari 2010 18:33 schreef oshiro het volgende:
[..]
Iedereen heeft dat. Is geen moer aan, en 9 van de 10 keer is het nog de verkeerde kleur ook. Die dingen horen niet te glimmen. En dat gaat ie hier ook niet, beetje in de hammerrite en klaar. Ik vind dat zo suf, blok helemaal in de glanzende lak, en overal waar de boel ingeslagen is van de roest zie je allemaal bobbels zitten
Ik vind het leuk om zo'n ding te laten zien zoals ie is, en dat is 54 jaar blootgesteld aan weer en wind. Zie je tenminste dat hij een geschiedenis heeft, en gebruikt is.
http://www.desutter.nlquote:
Precies! En thanksquote:Op donderdag 4 februari 2010 19:01 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Verschil moet er zijn. Dan worden tenminste niet al die dingen hetzelfde. Het is inderdaad wel tenenkrommend als ze hem in de verkeerde kleur spuiten.
Ik vind het toch mooi om te volgen
Een vriendin.quote:Op donderdag 4 februari 2010 19:09 schreef Barcaconia het volgende:
Ik zat er laatst aan te denken om een John Deere stationairmotor te kopen om te restaureren maar ik zou dat in mijn huiskamer moeten doen (appartementje) en dat vond mijn vriendin geen goed plan
Oshiro: wat is belangrijker? Een mooie stationairmotor of een vriendin?
Haha, snap ikquote:Op donderdag 4 februari 2010 19:54 schreef Barcaconia het volgende:
Ok, dat is flink klote! Sorry dat ik het vroeg dan. Ik bedoelde het als geintje uiteraard.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |