abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72517315
bij ons duurde het (iets meer dan) 4 uur. maar 3 uur is ook prima hoor. zeker voor zo'n eerste keer lijkt me.
pi_72517461
Wat ziet het er leuk uit bix!
  maandag 7 september 2009 @ 16:18:55 #28
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_72521501
Wij hadden ook 3 uur, het liep wel wat uit. Voornamelijk door het omkleden bij het zwembad enzo. Die spelletjes en dingen zijn voorbij hoor, dan willen ze weer wat anders. Korte spanningsboog. En eten kan ook ondertussen. En het was ook wel leuk eigenlijk dat de kinderen nog even iets aan het doen waren toen de ouders al kwamen, dat is hier steeds zo. Met ook wat drinken voor de ouders op het laatst, maar ik weet niet of dat 'normaal' is.
  maandag 7 september 2009 @ 16:53:26 #29
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_72522586
Oké, niet zo heel gek dus, die drie uur. Natuurlijk kan het nog even bezig zijn aan het eind, dat is ook zo.
Dankjulliewel!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_72523409
wij brachten ze thuis na afloop, dus we hadden niet zo'n strikte eindtijd.
't lijkt me ook wel gezellig inderdaad nog even na te praten met de ouders als ze ze komen ophalen.
  maandag 7 september 2009 @ 18:28:40 #31
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_72525755
Ja, ik vind dat ook wel fijn. Zeker die eerste keren enzo en voor de jarige ook niet zo'n strak einde zeg maar. Ook leuk vond ik de foto's die we per mail kregen na feestjes, om te zien hoe je kind het echt gehad heeft. Heb ik zelf ook gedaan en dat was voor anderen ook leuk.

En Bix, ik vind het feestje er echt machtig uitzien. Grappig trouwens dat disco gedeelte, ik zou niet weten of de kinderen hier dan zouden weten wat ze moesten doen
pi_72529506
Hier ook een feestje dat 3 uur duurde. Wij hadden niet zoveel activiteiten als Bix denk ik, dus het was eigenlijk precies goed. En wij hebben tussendoor nog poffertjes gegeten.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_72534163
haha nou LB, hier wisten ze al snel wat ze ermee moesten hoor. en daar hebben we zelfs nog een paar korte film-opnamen van! niet schrikken! (van de herrie)
  maandag 7 september 2009 @ 22:02:37 #34
35189 Troel
scherp en bot
pi_72534326
bix, wil je mijn feestje ook organiseren Het ziet er echt super uit!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_72534542
wil jij ook een feestje troel? nou, vooruit. zolang je maar niet meer dan 4 vriendjes uitnodigt maarrrr de spokenpakken zijn op, want die hebben we de gasten mee naar huis gegeven. dus je moet wel een ander thema kiezen.
  maandag 7 september 2009 @ 22:07:56 #36
35189 Troel
scherp en bot
pi_72534621
quote:
Op maandag 7 september 2009 22:06 schreef bixister het volgende:
wil jij ook een feestje troel? nou, vooruit. zolang je maar niet meer dan 4 vriendjes uitnodigt maarrrr de spokenpakken zijn op, want die hebben we de gasten mee naar huis gegeven. dus je moet wel een ander thema kiezen.
Shit, vier vriendjes? Zoveel heb ik er niet eens
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_72534676
@Troel!

En leuk die foto's en dat filmpje Bix. maar wát een takkeherrie....

Sugar, heel lieve uitnodigingen. Een elfenfeest.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_72535569
ja erg he. de camera stond vlak voor een box, vandaar. voor 't kijken eerst even 't volume op laag zetten inderdaad.
pi_72598072
gevonden!

hellup... volgende week feestje van Fleur. En nu weet ik wel wat we gaan doen met mooi weer, maar 7 meiden entertainen met regen dat is niet voor mij weggelegd.

Het wordt een prinsessenfeest (ohhh, wat origineel)
Buiten:
kadootjes uitpakken
picknicken en een tasje knutselen
speurtocht met sprookjesvragen en beloningen die in het tasje gaan
afsluiten met 'raad de prinses' op het speelveld.
Daarna vrij spelen evt.

Binnen:
- kadootjes uitpakken
- brood dat in de lengte is gesneden beleggen met wat je maar wilt
- knutselen (die tasjes die ik al voor buiten had)
- uhmmmm prinsessenspiegelspel (= 4 personen)
- met andere koekjes versieren (en dan wisselen)
- en dan????? dvd kijken?

Dus wie nog een goede tip heeft.... laat maar komen. En ook ideetjes voor buiten zijn welkom. Je weet maar nooit.
pi_72598658
Speurtocht, met briefjes die je overal verstopt. Onderkant van de stoel, achter de bank, onder een beker in de kast, tussen de theedoeken en die briefjes moeten ze dan volgen.
Iets met muziek, prinsessendansen ofzo, is al snel goed. Of prinsessendisco. Of schminken, ook heel leuk! Allemaal rode lippen en blauwe ogen. Elkaar schminken is nog beter.
Je kunt ze ook elkaars haren laten vlechten en versieren. Koop je een stapel speldjes enz. bij de action en dan mogen ze die mee naar huis nemen. Als het niet kapot is.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 9 september 2009 @ 22:41:19 #41
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_72599612
kun je niet met liedjes van bv K3 een prinsessenstoelendans doen?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_72600630
ja, er zijn ook genoeg spelletjes die binnen kunnen. speurtocht binnen doen wij ook af en toe en kan inderdaad hilarisch zijn. maar ik zou niet nog eens koekjes gaan versieren als ze al een boterham hebben 'versierd' en tasjes hebben versierd.
zijn ze allemaal al verkleed als prinses? schminken is dan inderdaad wel een hit denk ik. (incl. misschien nagels lakken?) ballen gooien (blikken beplakken met alle disney-prinsessen, probeer alle prinsessen om te gooien. met zachte ballen uiteraard, blikken op een tafeltje. kan weinig mee misgaan denk ik?) eierrace op hakken, prinsessenlotto: je zoekt een simpele kleurplaat van een prinses, opent deze in paint of photoshop oid, tekent een paar lijnen zodat de prinses in zes stukken verdeeld is, en markeert deze zes delen met duidelijke cijfertjes 1 t/m 6 (of met de overeenstemmende dobbelsteen-stippen). om de beurt gooien, en ze mogen dat deel kleuren wat ze gegooid hebben. wie 't eerst z'n prinses helemaal gekleurd heeft heeft gewonnen.
het schrik-eh prinsenspel met kikkertjes. koop zo'n cheapo kikker-spring spel (met van die plastic kikkertjes die je in een emmertje kunt laten springen). 1 prinsesje moet even op de gang wachten. met de rest spreek je af welke kikker eigenljik een prins is. kind komt terug. het moet de kikkers een voor 1 kussen. bij die ENE kikker begint iedereen te joelen en met hartjesconfetti te strooien (ik noem maar wat ). de prins gevonden!
en anders zou ik het snoepjesmemoryspel 'uit de kast' halen. dat kan altijd.
pi_72611557
Thanks! Dat zijn inderdaad goede ideeen. Daar kan ik mee aan de slag!
pi_72621463
http://www.doosvolplezier.nl/idea/view/id/19
http://www.vanharte.nl/kids_fst_prinsessenfeest_praktijk.htm

Wellicht heb je iets aan bovenstaande linkjes Chaca, heb ze niet doorgelezen, maar ze stonden in mijn favorieten, in de schoolmap.
Oh, en wat wel een leuke is, die heb ik op school wel eens gedaan: Prinsesje-prik, á la ezeltje-prik.
Op een prikbord prik je een (kleur)plaat van een prinses. Eén kind wordt geblinddoekt en die moet de kroon op het hoofd proberen te prikken.
  donderdag 10 september 2009 @ 21:14:50 #45
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_72625303
Oké mensen, ik heb misschien nog wel wat hulp of tips nodig!

De activiteiten voor Maria's Elfenfeestje:

- toverstafje leggen om volgorde van cadeautjes te bepalen
- poffertjes eten, terwijl ik een Elfenverhaal voorlees en alvast de activiteiten van het feestje in ee soort context plaats
- vleugels versieren (vleugels van goud karton beplakken, bekladden, befreubelen)
- intussen of daarna: geschminkt worden en dan op "je Elfst op de foto in bloementuin"
- paddenstoelendans
< EEN SPELLETJE>
< NOG EEN SPEL, MEER FYSIEK?>
- Elfenhapjes maken voor de ouders: paddenstoeltjes van tomaat, etcetera (MAAR WAT DAT DAN IS...? ?

Ben ik zo al een eind? Iemand nog leuke spelachtige activiteiten? Alvast bedankt!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 10 september 2009 @ 21:17:49 #46
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_72625418
appelflapelvenhoedjes maken? bij die hapjes?
spel, kun je die memorie niet doen van een tijdje terug? met roze snoepjes?
stoelendans, elfentikkertje (tikken met de toverstaf)

Hans en Grietje, Snoepje leggen
Een kind zet een heksenmuts en heksenneus op (los te koop in de winkel). Hij krijgt een spekkie of iets dergelijks in de hand. De andere kinderen zitten in een kring met hun ogen dicht en zingen: “snoepje leggen, niemand zeggen.” De heks legt achter een van de kinderen het snoepje neer. Dat kind mag vervolgens achter de heks aanhollen, de kring rond. Als de heks op tijd haar eigen plekje bereikt gaat ze gauw zitten. Als beloning mag ze dan het snoepje opeten. Tikt de achtervolger haar af, dan mag hij het snoepje verorberen. Vervolgens speelt de achtervolger voor heks.

Hang de was op
Karen: "Je geeft elk kind 5 wasknijpers. Je zegt 'start', de kinderen lopen rond en proberen hun wasknijpers op de kledij van iemand anders kwijt te raken, ook de wasknijpers die ondertussen op hun kledij hangen. Als je stopt zegt, tellen de kinderen elk de wasknijpers in hun bezit, het kind met de minste wasknijpers heeft gewonnen."

die kun je vast ook wel ombuigen naar elfen
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  donderdag 10 september 2009 @ 21:24:46 #47
35189 Troel
scherp en bot
pi_72625655
quote:
Op donderdag 10 september 2009 21:14 schreef Sugar het volgende:
paddenstoeltjes van tomaat, etcetera (MAAR WAT DAT DAN IS...? ?

Ben ik zo al een eind? Iemand nog leuke spelachtige activiteiten? Alvast bedankt!
Elfjes eten gezonde dingen toch?

komkommer, cherrytomaatjes, stukjes paprika, worteltjes met dipsausjes?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_72625674
toverdoos

Doos met een gat erin.
Je stopt iets in de toverdoos en kinderen moeten voelen en raden wat er in zit.
pi_72625973
nog meer leuke ideetjes.

minder gezond: bloemetjes van snoeppapier.
pi_72627191
quote:
Op donderdag 10 september 2009 21:14 schreef Sugar het volgende:
- Elfenhapjes maken voor de ouders: paddenstoeltjes van tomaat, etcetera (MAAR WAT DAT DAN IS...? ?

Ehm, het is toch een kinderfeestje? Of begrijp ik het verkeerd?
Maak het jezelf niet te moeilijk. Ik vind het al hardstikke leuk klinken!
Maar wellicht dat ik tzt ook zo in de stress zit of hetgeen ik heb verzonnen wel (leuk) genoeg zal zijn...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')