Dat doet hij ook wel als het zover zou komen lijkt me.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 22:26 schreef LXIV het volgende:
Als ik Obama was stuurde ik er de Nationale Garde heen. Die kregen dan Carte Blanche om de orde te herstellen.
Dat gevoel heb ik ook, al weet je het natuurlijk nooit.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 22:26 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Ach zo ver zal het toch nooit komen.
Mwah mwah, er zijn nu gewoon veel sentimenten die tegen spreken. Amerikanen zijn gewoon heel erg gesteld op vrijheid van keuze en voornamelijk geld, veel geld. Dat ze nu in een situatie zitten waar een sociaal stelsel wordt opgedrongen in combinatie met een kredietcrisis is eigenlijk een samenkomst die je verder nooit zal zien.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 22:30 schreef BoerBert het volgende:
[..]
Dat gevoel heb ik ook, al weet je het natuurlijk nooit.
Over wie heb je het?quote:Op woensdag 26 augustus 2009 22:26 schreef LXIV het volgende:
Nu kiest de meerderheid van de bevolking voor iemand zonder semi-crimineel verleden die los staat van allerlei neocon-kliekjes
was net van plan die te postenquote:Op woensdag 26 augustus 2009 22:37 schreef __Saviour__ het volgende:
leuke google ad ook weer
[ afbeelding ]
Nope... ze drukken wat extra geld en verdelen het onder die roergangers om ze rustig te houden.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 22:26 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Ach zo ver zal het toch nooit komen.
En als dat te hoog word dan devalueren ze wel, en all will be well.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 23:04 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Nope... ze drukken wat extra geld en verdelen het onder die roergangers om ze rustig te houden.
Zo is de dollar al naar de kloten geholpen.
Dat mag wel zo zijn, maar ik denk niet dat de Federale regering zo zwak is dat ze een coup kunnen afdwingen. Het zal wellicht uitlopen op wat schermutselingen (ook onwaarschijnlijk, maar toch) in plaats van een revolutie of burgeroorlog wat je in de OP stelt.quote:
Misschien moet revolutie gedefinieerd worden.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 23:15 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Dat mag wel zo zijn, maar ik denk niet dat de Federale regering zo zwak is dat ze een coup kunnen afdwingen. Het zal wellicht uitlopen op wat schermutselingen (ook onwaarschijnlijk, maar toch) in plaats van een revolutie of burgeroorlog wat je in de OP stelt.
Complete onzin, er is geen massale opstand onder de bevolking, er zijn groepjes maar hun invloed en aantal is klein.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 23:34 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Misschien moet revolutie gedefinieerd worden.
Ik geloof niet dat er een regime verandering plaats zal vinden. Elke opstand tegen de regering zal effectief de kop in gedrukt kunnen worden, eerst door middel van demonisering, daarna eventueel door middel van geweld in verscheide vormen. Er zijn anti crowd wapens die bijv. microgolven voortbrengen die intense pijn of blindheid veroorzaken, of wapens die geluidsgolven die doof maken voortbrengen. Dit zou eventueel ook gebruikt kunnen worden om wapens in beslag te nemen.
Eh, zoals terror alerts verhogen op de vooravond van de verkiezingen zoals Bush wilde? Dat zijn Republikeinse tactieken.quote:Daarnaast is wat Celente zegt niet ondenkbaar, indien er een oorlog wordt gestart kan dat de boel sterk veranderen.
Nou, het hele verhaal heeft een aardig hoog TRU gehalte.quote:Dan zijn er nog alternatieven die niet geschikt zijn om in dit forum te bespreken denk ik, de meer TRU en BNW achtige opties.
Errmm...op welke gronden, YouTube filmpjes? Doe toch normaal, man, er is geen enkele kans op een gewelddadige revolutie in de VS en als die nutcases nog een aanslag in petto hebben a la Oklahoma City dan keert de hele VS zich keihard tegen ze net als de vorige keer.quote:Dat er iets gaat gebeuren ben ik wel van overtuigd. Wat precies is afwachten. Maar ik denk dat het goed is om te melden wat verschillende viewpoints zijn en wat er zich daadwerkelijk afspeelt in de VS. Ik denk dat de hele situatie niet gebagatelliseerd mag worden, als de VS instort, heeft dat wereldwijd gevolgen. Als de VS fascistisch wordt, en dat is het nu aan het worden onder Obama al zien sommige users dat nog niet in hier zie ik, is dat waarschijnlijk ook rampzalig.
Bull. Ga jij nu maar eens met Amerikanen praten, rednecks kom je alleen in bepaalde gebieden in het Zuiden tegen en die stemmen meestal niet eens. Ga jij nu maar lekker naar TRU want realiteitszin is je duidelijk vreemd.quote:Obama werkt voor wallstreet, niet voor het Amerikaanse volk. Hij is erger dan Bush, en de mensen komen niet in opstand omdat ze domme rednecks zijn die niets van politiek begrijpen, maar omdat er een leugenaar in het witte huis zit die hen van hun vrijheden en welvaart aan het beroven is.
Bestaat de Nationale Garde niet voor een groot deel uit rednecks (net als het reguliere leger)?quote:Op woensdag 26 augustus 2009 22:26 schreef LXIV het volgende:
Volkomen imbeciele acties. Na acht jaar volkomen wanbeleid op economisch, militair, buitenlands, gezondheidszorg en onderwijsgebied is Amerika helemaal naar de kloten gegaan. Nu kiest de meerderheid van de bevolking voor iemand zonder semi-crimineel verleden die los staat van allerlei neocon-kliekjes en beginnen die rednecks zich te roeren.
Als ik Obama was stuurde ik er de Nationale Garde heen. Die kregen dan Carte Blanche om de orde te herstellen.
Tja de intellectuele elite zit niet vaak in het leger, die zitten bij Wallstreet, de conclusie dat er relatief veel rednecks in het leger/nationale garde zitten lijkt me dan ook snel getrokken.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 00:18 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Bestaat de Nationale Garde niet voor een groot deel uit rednecks (net als het reguliere leger)?
Overigens verwacht ik niet dat ze door de straten naar alle stadhuizen/hoofdsteden gaan marcheren of een guerilla starten; zulke uitspraken zijn er al heel lang en zullen nog wel heel lang bestaan, met af een toe een enkeling die eens wat doet (en dan wordt opgepakt of omkomt bij zijn actie)
Nee, dat is niet het geval, het percentage rednecks in de NG is vrij laag, mischien in Alabama of Missisipi wat hoger dan gemiddeld maar daar tegenover staan dan weer een groot aantal zwarte NG'ers.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 00:18 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Bestaat de Nationale Garde niet voor een groot deel uit rednecks (net als het reguliere leger)?
Overigens verwacht ik niet dat ze door de straten naar alle stadhuizen/hoofdsteden gaan marcheren of een guerilla starten; zulke uitspraken zijn er al heel lang en zullen nog wel heel lang bestaan, met af een toe een enkeling die eens wat doet (en dan wordt opgepakt of omkomt bij zijn actie)
Word men nu eindelijk wakker!? Gaan we nu eindelijk in opstand komen tegen privacy rovende overheden. Het word hoog tijd!quote:tegen een overheid die de vrijheden van de burgers ontneemt en de eigen grondwet overtreedt.
Als je Fox geloofd. En die zijn net zo betrouwbaar als de Privé, Weekend etc. hier.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 08:31 schreef Lyrebird het volgende:
D'r is echt wel wat gaande.
Zoals ze ook massaal protesteerde tegen de leugens die Bush cs verspreidde over Irak, dat ze ook massaal in actie kwamen toen de Patriot Act er kwam? O, wacht ff... Dat deden ze niet... Hmm...quote:Het is voor ons Europeanen misschien lastig voor te stellen dat de voorstellen van Obama niet met open armen ontvangen worden, omdat hij een links-liberaal beleid voert. Maar jullie gaan er aan voorbij dat er geen Europeanen in de VS wonen. Amerikanen zitten toch net effe iets anders in elkaar, en die laten zich ook niet zo maar ringeloren als ze het ergens mee oneens zijn.
Of, stel je voor, hij heeft daadwerkelijk het beste voor met zijn volk en wil dat het hele volk de medische behandeling kan krijgen waar het recht op heeft. Ik weet niet of het heilige Fox het heeft getoond, maar in de VS is er een rondreizend tentenkamp van artsen die vrijwillig en gratis zorg bieden aan hen die dit niet kunnen betalen. Dit "circus" is opgezet om arme landen te helpen. In Afrika en Zuid-Amerika. Dat kunnen ze nu niet, omdat in de VS de medische toestand slechter is dan in menig Afrikaans land.quote:Wat Obama aan het doen is, is de uitgaven zo drastisch verhogen dat de belastingen wel verhoogd zullen moeten worden. Dat is niet het resultaat, nee, dat is het doel. Door de belastingen te verhogen - en hier zullen "the rich" (lees: ook de middenklasse) voor moeten bloeden - kan Obama de rijkdom verdelen. Spread the wealth, hij heeft het zelf gezegd. Hij snapt niet dat dit erg on-Amerikaans is. Ik denk dat hij de rekening nog gepresenteerd krijgt.
Eh, welke privacy is door de Obama regering geroofd, mijn beste? Zover mij bekend heeft Obama juist mensen benoemd op bepaalde posities die pro-privacy zijn en de nieuwe voorzitter van de FCC is een groot voorstander van Net neutrality bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 09:37 schreef Revolution-NL het volgende:
Word men nu eindelijk wakker!? Gaan we nu eindelijk in opstand komen tegen privacy rovende overheden. Het word hoog tijd!
Ik vind dat hij een zinnige post schreef.quote:
Idd.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:24 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik vind dat hij een zinnige post schreef.
Sorry, maar ik vind dit echt ridicuul. Heb je dan ook de tegenwoordigheid van geest om je rechtse vrienden te wijzen op de immense bedragen die GW uit heeft gegeven. Waren ze daar ook 'heel erg kwaad' om?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 08:31 schreef Lyrebird het volgende:
Wat Obama aan het doen is, is de uitgaven zo drastisch verhogen dat de belastingen wel verhoogd zullen moeten worden. Dat is niet het resultaat, nee, dat is het doel. Door de belastingen te verhogen - en hier zullen "the rich" (lees: ook de middenklasse) voor moeten bloeden - kan Obama de rijkdom verdelen. Spread the wealth, hij heeft het zelf gezegd. Hij snapt niet dat dit erg on-Amerikaans is. Ik denk dat hij de rekening nog gepresenteerd krijgt.
Ik denk dat hij dondersgoed weet wat hij doet en dat hij simpelweg een agenda uitvoert.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 08:31 schreef Lyrebird het volgende:
Mijn vrienden en kennissen die aan de rechterkant van het politieke spectrum zitten, zijn niet te spreken over wat er gaande is. Die zijn heel erg kwaad.
Het is voor ons Europeanen misschien lastig voor te stellen dat de voorstellen van Obama niet met open armen ontvangen worden, omdat hij een links-liberaal beleid voert. Maar jullie gaan er aan voorbij dat er geen Europeanen in de VS wonen. Amerikanen zitten toch net effe iets anders in elkaar, en die laten zich ook niet zo maar ringeloren als ze het ergens mee oneens zijn.
Wat Obama aan het doen is, is de uitgaven zo drastisch verhogen dat de belastingen wel verhoogd zullen moeten worden. Dat is niet het resultaat, nee, dat is het doel. Door de belastingen te verhogen - en hier zullen "the rich" (lees: ook de middenklasse) voor moeten bloeden - kan Obama de rijkdom verdelen. Spread the wealth, hij heeft het zelf gezegd. Hij snapt niet dat dit erg on-Amerikaans is. Ik denk dat hij de rekening nog gepresenteerd krijgt.
Er staat 'onderweg', ik zeg dus niet dat er een revolutie gaande is. Ik kies ervoor om Gerald Celente te geloven, omdat hij al eerder over deze situatie uitspraken heeft gedaan die correct zijn; zoals bv ook Peter Schiff de crisis correct heeft voorspeld. Deze mensen begrijpen hoe het systeem werkt en kunnen accurate voorspellingen doen, dat hebben ze al bewezen, dus ik geloof ze. Men is daar nog aan het wakker worden, veel mensen zijn nog high van de Obama opium maar ondertussen is hij toch al minder populair dan bush dat op dezeldfe tijd was. Wanneer voldoende mensen actie ondernemen, kan er best wat heftigs gaan gebeuren. Het is iig interessant om die ontwikkelingen te volgen, daarvoor lezen we nieuws of niet dan?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:34 schreef Wheelgunner het volgende:
Overdrijven is ook een vak. De protesten van links tegen Vietnam waren in de jaren '60/'70 nog feller, was er toen sprake van een Amerikaanse revolutie?
Voor het soort vergezochte, ongefundeerde, overtrokken, sensationele geblaat waar TS fan van is, kan hij beter in BNW blijven...
Het zal je verbazen, maar ja, daar waren mijn vrienden heel erg kwaad om. In onze ogen is Bush niet meer dan een linkse potverteerder.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:38 schreef ExTec het volgende:
[..]
Sorry, maar ik vind dit echt ridicuul. Heb je dan ook de tegenwoordigheid van geest om je rechtse vrienden te wijzen op de immense bedragen die GW uit heeft gegeven. Waren ze daar ook 'heel erg kwaad' om?
Ah, dus als iemand veel geld uitgeeft is hij spontaan links, ook al was er niks in zijn beleid wat hem als links kan aanmerken. En als iemand het goed doet is hij zeker opeens rechts?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:50 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Het zal je verbazen, maar ja, daar waren mijn vrienden heel erg kwaad om. In onze ogen is Bush niet meer dan een linkse potverteerder.
- No Child Left Behind, waarbij leraren gespekt werden maar leerlingen niet beter gingen presteren, was een plan uit een links kookboek. Door NCLB zijn de uitgaven voor onderwijs drastisch omhoog geschroefd (+ 50%). Resultaat: 0.0.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:54 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Ah, dus als iemand veel geld uitgeeft is hij spontaan links, ook al was er niks in zijn beleid wat hem als links kan aanmerken. En als iemand het goed doet is hij zeker opeens rechts?
Dat is Obama net zoveel te verwijten als Bush de schuld geven van het crashen van de dotcom bubble.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:50 schreef Lyrebird het volgende:
Kortom, financieel gezien is Obama een ramp.
Graag een onderbouwing (liefst punt voor punt) waarom mijn post onzin zou zijn.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:14 schreef Lyrebird het volgende:
Rvlaak, ik heb zelden zo veel onzin bij elkaar gezien. Misschien is het raadzaam om je de volgende keer een beetje in te lezen in de materie voordat je jezelf zo voor gek zet.
Een stimuleringsprogramma dat door Bush is opgezet en voor de helft is uitgegeven (350miljard). Onthou ff dat Obama pas dit jaar president is geworden. Het stimuleringsplan dateert al uit september 2008.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:50 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Het zal je verbazen, maar ja, daar waren mijn vrienden heel erg kwaad om. In onze ogen is Bush niet meer dan een linkse potverteerder.
Maareh, blijkbaar is tellen een lastig onderwerp.
Bush heeft in totaal in zijn 8 jaar ~700 miljard dollar aan oorlogen in Irak en Afghanistan uitgegeven.
Alleen dit jaar al heeft Obama een stimuleringsmaatregel ingevoerd die duurder is dan de twee oorlogen bij elkaar (~$750 miljard). Desondanks zit de Amerikaanse economie nog steeds in een recessie en nadert de werkeloosheid de 10%. Echter, in landen als Duitsland, Frankrijk en Japan, waar geen dure stimuleringsplannen waren, is de economie al weer uit de recessie.
Dat zijn ramingen, die moeten nog maar waar blijken te zijn. Kunnen dus ook slechter uitvallen natuurlijk.quote:Het tekort van Obama zal dit jaar tussen de 1500 en 2000 miljard uitkomen. Dat is een factor 4 (oftewel 400% !) hoger dan het tekort onder het laatste jaar Bush!
Kortom, financieel gezien is Obama een ramp.
Voorkomen is beter, en goedkoper, dan genezen. De kosten waren lang zo hoog niet geweest als de VS een normaler beleid hadden gevoerd en het niet zo gierend uit de klauwen hadden laten lopen.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 11:00 schreef Lyrebird het volgende:
die Obama ons in de afgelopen maanden door de strot heeft geduwd. 't is ook nog eens een sigaar uit eigen doos.
Ah, je bent dus de enige die nog in het super-failliete 'trickle down' principe gelooft?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 11:00 schreef Lyrebird het volgende:
Dure rechtse maatregelen waren belastingverlagingen - die aantoonbaar voor stimulering van de economie hebben gezorgd na de internet bubble en 9/11 - en de oorlogen, die zoals ik al eerder aangaf goedkoper waren dan het stimuleringspakket die Obama ons in de afgelopen maanden door de strot heeft geduwd. 't is ook nog eens een sigaar uit eigen doos.
Beleid van de voorgangers uitvoeren is geen beleid maken. En stemmen kopen dmv medicijnen is gewoon laakbaar, imo.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 11:00 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
- No Child Left Behind, waarbij leraren gespekt werden maar leerlingen niet beter gingen presteren, was een plan uit een links kookboek. Door NCLB zijn de uitgaven voor onderwijs drastisch omhoog geschroefd (+ 50%). Resultaat: 0.0.
- Prescription Drugs plan for the elderly was een zoethoudertje voor de oudere stemmer. Dit is een peperduur plan en een van de redenen waardoor de uitgaven voor de gezondheidszorg zo schrikbarend snel zijn gestegen. Daar is niets rechts aan.
Wederom, die stimulering kwam van GW, niet van Obama.quote:Dure rechtse maatregelen waren belastingverlagingen - die aantoonbaar voor stimulering van de economie hebben gezorgd na de internet bubble en 9/11 - en de oorlogen, die zoals ik al eerder aangaf goedkoper waren dan het stimuleringspakket die Obama ons in de afgelopen maanden door de strot heeft geduwd. 't is ook nog eens een sigaar uit eigen doos.
Niet helemaal.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 11:01 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Dat is Obama net zoveel te verwijten als Bush de schuld geven van het crashen van de dotcom bubble.
Wat een grote bullshit van de eerste klasse, die mensen zijn onverzekerd en er zijn vrijwilligers die ze willen helpen. Stellen dat de Amerikaanse gezondheidszorg te vergelijken is met een Afrikaans land, of zelfs slechter is dan een Afrikaans land is ronduit ridicuul en belachelijk. Ze hebben nota bene de beste gezondheidszorg en instellingen van de hele wereld. Maar nee, populistisch lullen om die paar onverzekerden komt je veel beter uit of niet? Het is nota bene hun eigen financiële schuld dat ze niet van de gezondheidszorg profiteren kunnen.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:09 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Of, stel je voor, hij heeft daadwerkelijk het beste voor met zijn volk en wil dat het hele volk de medische behandeling kan krijgen waar het recht op heeft. Ik weet niet of het heilige Fox het heeft getoond, maar in de VS is er een rondreizend tentenkamp van artsen die vrijwillig en gratis zorg bieden aan hen die dit niet kunnen betalen. Dit "circus" is opgezet om arme landen te helpen. In Afrika en Zuid-Amerika. Dat kunnen ze nu niet, omdat in de VS de medische toestand slechter is dan in menig Afrikaans land.
Weer een grote bullcrap, het grote probleem is dat mensen gebonden gaan worden aan een bureaucratisch systeem dat ze opgredrongen wordt, dat de kosten hier ook van zijn is een factor. Niet de hoofdzaak. Met dit nieuwe systeem vervalt namelijk het recht om je eigen behandeling te kiezen wanneer je maar wilt, je wordt gebonden aan een staatssysteem net als hier met enorme wachtlijsten (die ze daar niet hebben). Wil jij als zelfvoorzienend persoon dit allemaal inleveren, plús extra betalen, alleen omdat wat mensen onverzekerd zijn? Vertel me dat eens..quote:Nee, laten we in godsnaam maar dit tegenhouden. Want stel je voor dat je ook maar 1 cent belasting extra gaat betalen.
Je hebt gelijk, maar wat Obama doet is deze tekorten een extra 'boost' te geven door in harde tijden de uitgaven ENORM op te schroeven, dat is iets waar de toekomstige jeugd van de Amerikanen hard mee in het gezicht wordt gegooid. Dat Bush niet goed zat, wil niet zeggen dat Obama het ook maar mag doen nietwaar?quote:We negeren trouwens even het astronomische tekort dat Bush cs heeft achtergelaten. Een tekort dat vele malen groter is dan de plannen van Obama ooit zouden kunnen kosten. Een tekort dat grotendeels is veroorzaakt door belasting voordelen voor de extreem rijken en 2 oorlogen die gebaseerd zijn op enkel leugens. Maar dat negeren we.
Nee, ik geloof niet in trickle down. Ik geloof wel dat particulieren (en dan met name particulieren boven het niveau pauper, die niet al hun geld aan Chinese rommel bij Walmart verkwanselen) hun geld beter besteden dan de overheid.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 11:04 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ah, je bent dus de enige die nog in het super-failliete 'trickle down' principe gelooft?
De uitgaven aan manschappen en materieel vloeien terug. Niet dat het veel zin heeft, dat geld ben je kwijt.quote:En ik wil niet lullig doen hoor; de miljarden gegoten in die oorlog, zie jij als yank niets, maar dan ook niets van terug.
Een groot deel zal inderdaad terug vloeien in de maatschappij, maar zal niet tot groei leiden, omdat het in slechts enkele gevallen investeringen betreft. Een te groot deel is/wordt misbruikt om zaken die niet kapot waren (auto's, wegen) te vernietigen en opnieuw te bouwen.quote:De miljarden die Obama de maatschappij in trapt, wel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |