Ik ben uitslagen tegen gekomen, moet ik ze posten?quote:Op woensdag 26 augustus 2009 23:37 schreef Shitney het volgende:
[..]
Volgens Moussie was ze dat niet. Ze is weliswaar heel uitzonderlijk getalenteerd, maar aan wedstrijden doet ze niet. Zij doet aan pretroutes en recordpogingen.
hehe....quote:Op woensdag 26 augustus 2009 23:42 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Met sponsors he, want ieder mens heeft het RECHT om zijn dromen in vervulling te brengen. Als je het zelf niet kunt betalen, dan kunnen anderen dat wel, moet kunnen toch? En als die anderen de dromen van mijn kinderen niet in vervulling willen brengen, dan vind ik ze maar stom en bekrompen en stinken ze naar spruitjes... nou dan gaan we ons gewoon uitschrijven en vertrekken we naar Australië. Ozo!
Intelligent hè?
Objectief gezien vind ik het gewoon onverantwoord. Een 13-jarige alleen de wereld opsturen over zee. Ten eerste hebben we te maken met al die piraten tegenwoordig, en ten tweede hoeft er ook maar íets fout te gaan tijdens het zeilen, en ze is de pineut. Ik ken Laura niet, en ik weet niet volwassen en verantwoordelijk ze is, maar objectief gezien vind ik het gewoon onverantwoord.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 23:43 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Maar het is onmogelijk om als buitenstaander te bepalen of je ideeën hierover juist zijn. Haar ouders kunnen dat beter, en ik neem aan dat die niet zomaar toestemmen als ze denken dat Laura het nooit zou kunnen halen.
[..]
Er zijn anders zat leerlingen die op die manier hun leerjaar afmaken of hun diploma halen. Denk maar aan langdurig zieken, die thuis of in het ziekenhuis moeten blijven en hun huiswerk opsturen via e-mail.
het aantal blonde 13 jarige meisjes dat door amsterdam fietst en verkracht wordt, aangevallen wordt en gewond raakt, is schrikbarend laag: NUL.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 21:22 schreef Swetsenegger het volgende:Kinderen van 13 solo de wereld rond laten varen is veiliger dan door amsterdam fietsen, vrijgevochten en bohémien.
Ze gaat veel met dolfijnen praten en die geven Laura's boodschap weer door aan dolfijnen fluisteraarsquote:Op woensdag 26 augustus 2009 23:48 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Objectief gezien vind ik het gewoon onverantwoord. Een 13-jarige alleen de wereld opsturen over zee. Ten eerste hebben we te maken met al die piraten tegenwoordig, en ten tweede hoeft er ook maar íets fout te gaan tijdens het zeilen, en ze is de pineut. Ik ken Laura niet, en ik weet niet volwassen en verantwoordelijk ze is, maar objectief gezien vind ik het gewoon onverantwoord.
Oke, daar heb je gelijk in. Maar toch vind ik het bij langdurig zieken die thuis zitten en andere mensen die om bepaalde redenen thuis zitten een ander verhaal dan bij iemand op zee. Hoe kun je überhaupt mailen op zee?
Beter dan mensen die hun kleurloze bestaan bekostigen met de staat als hoofdsponsorquote:Op woensdag 26 augustus 2009 23:42 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Met sponsors he, want ieder mens heeft het RECHT om zijn dromen in vervulling te brengen. Als je het zelf niet kunt betalen, dan kunnen anderen dat wel, moet kunnen toch?
En ze krijgt een megafoon mee, voor de marine die er achter aan vaart. Kan ze de antwoorden van de toets doorschreeuwen....quote:Op woensdag 26 augustus 2009 23:51 schreef Mooiiiiiii het volgende:
[..]
Ze gaat veel met dolfijnen praten en die geven Laura's boodschap weer door aan dolfijnen fluisteraars
Hahaa. Inderdaad.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 23:53 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
En ze krijgt een megafoon mee, voor de marine die er achter aan vaart. Kan ze de antwoorden van de toets doorschreeuwen....
Volgens mij brengt elke recordpoging wel een zeker risico met zich mee. Dit is nog een van de minder gevaarlijke.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 23:41 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Het is haar allemaal te doen om een wereldrecord? Moet niet gekker worden dit hoor. Dan probeert ze maar op een andere manier in het Guinness boek te komen.
eh... mijn post was sarcastisch.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 23:50 schreef BogardeRules het volgende:
[..]
het aantal blonde 13 jarige meisjes dat door amsterdam fietst en verkracht wordt, aangevallen wordt en gewond raakt, is schrikbarend laag: NUL.
Ongetwijfeld zullen er zijn die permanent gehandicapt zijn geraakt door een verkeersongeluk. Als dit er meer dan 5 zijn in de laatste 20 jaar is het heel veel.
kom maar op met die cijfers.
Fietsen door Amsterdam gevaarlijk? Ik was laatst met een Amerikaanse vriend en een Italiaans meisje aan het Dam zitten. Hartje zomer, heel warm,. heel druk. Opeens zegt die Amerikaan: I don't hear any sirens!!! More than half a million people live here, so what's wrong with this town? En dat Italiaanse meisje riep gelijk: Thank you, that was bothering me too!
Amsterdam is superveilig.
"vrijgevochten en bohémien." ben jij zo'n gefrusteerde zeventiger of zo? Die te lelijk was voor alle love-ins van de jaren zestig?
Er gaan allerlei kabels over de zeebodem en als je je anker goed uitgooit kun je daarop connectenquote:Op woensdag 26 augustus 2009 23:48 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Hoe kun je überhaupt mailen op zee?
Enfin,het gaat waarschijnlijk gebeuren en dan ga ik Laura zeker volgen.Wens haar een behouden vaart en goede thuiskomst. Welterustehh Fokkersquote:Op woensdag 26 augustus 2009 23:53 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
En ze krijgt een megafoon mee, voor de marine die er achter aan vaart. Kan ze de antwoorden van de toets doorschreeuwen....
Een Hurley 800quote:Op woensdag 26 augustus 2009 23:51 schreef sig000 het volgende:
In wat voor zeilboot wil ze eigenlijk gaan?
En waar verdient pa Dekker de kost mee psies?quote:Op woensdag 26 augustus 2009 23:52 schreef Heremeteit het volgende:
[..]
Beter dan mensen die hun kleurloze bestaan bekostigen met de staat als hoofdsponsor.
Jij kent mij niet dus hoe durf jij mij dom te noemen.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 22:55 schreef Shitney het volgende:
[..]
Nou, nee, eerder omdat je geen argumenten geeft maar steeds maar je eigen frustraties blijft herhalen. Maar die opmerking had ik al terug genomen, en dat staat. Neemt niet weg dat ik die kapotte grammofoon wel heel irritant vind. Je kent me niet, dus je weet helemaal niet of ik een beperkt denkraam heb. En ik durf te wedden dat een heleboel tegenstanders juist heel goed weten wat het is om dromen na te jagen, dromen te stimuleren en dromen waar te maken. Ik krijg gewoon jeuk van je zwart witte gezeur over dat de wereld óf een groot avontuur is met allerlei onverantwoorde risico's, óf een lange neukpartij in een keet onder het genot van een breezer nadat je op school over nagellak hebt gegiecheld. Daar tussen in zit echt nog heel veel meer.
Haar prijzenkast lijkt vol te staan, dus ja, ze doet wel mee aan wedstrijden, maar wat heeft dat te maken met een trans-atlantic solo-race .. daar doet zij toch niet aan mee .. ze doet de Passaat-route de wereld rond, totaal ander verhaal, totaal andere wedstrijdquote:Ze was toch topsporter? Die doen over het algemeen aan wedstrijden mee. Doet ze dat niet, dan is ze dus ook geen sporter.
tja, dat is natuurlijk iets heel anders dan een klein meisje dat weet ik veel wat doet om haar boot die zij gekregen heeft symbolisch te kunnen betalen, die in de boeken duikt om navigeren te leren, die in haar eentje zeiltochten onderneemt en prijzen wint .. weet je wel zeker dat jouw opvoeding beter is?quote:1. Nee. Zelf bepalen mag vanaf je achttiende. Zou lekker worden ook, als het aan mijn verwende monsters zou liggen bestond hun verzorging uit 1 keer in de maand douchen, zeven keer per week junkfood eten, 16 uur per dag nintendo-en en als beloning een uurtje sporten. Met als toetje slagroomtaart voor het ontbijt.
Gezien pnt 1 neem ik aan dat jij daar wel vaker mee te maken hebt? Hoe anders dan het verhaal van dat meisje dat blijkbaar voor haar eigen boot gewerkt heeft .. ..quote:2. Ja, en bij dromen realiseren hoort ook realisme, omgaan met tegenslagen, opstaan nadat je neergeslagen bent, relativeren, plannen, doorzettingsvermogen hebben, kritiek kunnen incasseren en zelfreflectie kunnen toepassen. Stampvoeten, dreinen en dwingelanden is over het algemeen de kortste weg naar falen en dat is een les die verstandige ouders hun kinderen als peuter al beginnen bij te brengen.
Mijn jongste zoon is net van het VO af, en raad eens, het is tegenwoordig grotendeels zelfstandig leren, uit een boek of op de PC, en als je iets niet begrepen hebt kan je vragen stellen .. achteraf ..quote:3. De definitie van onderwijs is, het woord zegt het al, dat je onderwezen wordt. Dat doe je in de regel niet zelf, anders heette het wel zelfkickerij.
aah, ze zijn al wat ouder, de ziektes en het huilen zijn verleden tijd, ze zijn inmiddels wel gewend dat jij er niet bent en dat ze het ergens anders moeten zoeken ..quote:4. Je punt is? Mijn kinderen zitten niet op een kinderdagverblijf, die zitten op een BSO en een sport BSO. En op school natuurlijk, waar Laura ook hoort.
omg, weer zo'n worst case scenario .. maar ja, dat is op zich best wel eng, maar je kind kan ook vallen in de speeltuin, of een schommel in zijn rug krijgen op de verkeerde plek .. als je rekening gaat houden met alles wat er zou kunnen gebeuren ga je beter de deur niet meer uitquote:5. Die vader gaf aan dat hij in minimaal 20 uur bij haar kon zijn. Lijkt me rijkelijk laat voor een gevalletje acute blindedarm.
hij heeft haar verzorgd en zorgt dat zij onderweg zorg krijgt, hij steunt haar emotioneel, heeft haar de kennis bij gebracht die nodig is, heeft gezorgd dat ze onderweg kan leren .. dus tja, moet die haar hand vast houden of zo? Loop jij achter je dertienjarige aan om ervoor te zorgen dat die niet op een skateboard klimt of leg je je bij de feiten neer (dat die het och doet) en zorg je voor een goed bord en bescherming voor knieën en ellebogen?quote:Als je nou eens begint met aangeven hoe jij vindt dat er aan de ouderlijke plichten is voldaan, dan hebben we het tenminste ergens over. Mijn buren vervullen hun ouderlijke plicht ook anders dan ik, dat is geen argument om hen uit de ouderlijke macht te ontheffen. Ik heb al beargumenteerd waarom ik vind dat deze ouders dat wel zouden moeten worden, als jij nu eens met argumenten, dus niet met Tina en Boeket reeks fantasietjes, hetzelfde doet?
Nogmaals, er moet toch iets te regelen zijn op het gebied van communicatie en veiligheid. Oké, ik weet niet precies wat, maar de mogelijkheden moeten onderzocht kunnen worden. Zomaar 'Nee!' roepen vind ik te makkelijk. Er kan een team met haar meereizen. Als het niet de marine is, dan kan er via sponsors wel iets anders geregeld worden. Mocht haar bootje omslaan midden op zee, dan hoeft ze nog onherroepelijk te sterven. Verder neem ik aan dat de havens die ze aandoet ook op de hoogte zijn gesteld of zullen worden.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 23:48 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Objectief gezien vind ik het gewoon onverantwoord. Een 13-jarige alleen de wereld opsturen over zee. Ten eerste hebben we te maken met al die piraten tegenwoordig, en ten tweede hoeft er ook maar íets fout te gaan tijdens het zeilen, en ze is de pineut. Ik ken Laura niet, en ik weet niet volwassen en verantwoordelijk ze is, maar objectief gezien vind ik het gewoon onverantwoord.
Op die laatste vraag heb ik geen antwoordquote:Oke, daar heb je gelijk in. Maar toch vind ik het bij langdurig zieken die thuis zitten en andere mensen die om bepaalde redenen thuis zitten een ander verhaal dan bij iemand op zee. Hoe kun je überhaupt mailen op zee?
www.lauradekker.nl/Over_Guppy.htmlquote:Op woensdag 26 augustus 2009 23:51 schreef sig000 het volgende:
In wat voor zeilboot wil ze eigenlijk gaan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |