Nogmaals, er moet toch iets te regelen zijn op het gebied van communicatie en veiligheid. Oké, ik weet niet precies wat, maar de mogelijkheden moeten onderzocht kunnen worden. Zomaar 'Nee!' roepen vind ik te makkelijk. Er kan een team met haar meereizen. Als het niet de marine is, dan kan er via sponsors wel iets anders geregeld worden. Mocht haar bootje omslaan midden op zee, dan hoeft ze nog onherroepelijk te sterven. Verder neem ik aan dat de havens die ze aandoet ook op de hoogte zijn gesteld of zullen worden.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 23:48 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Objectief gezien vind ik het gewoon onverantwoord. Een 13-jarige alleen de wereld opsturen over zee. Ten eerste hebben we te maken met al die piraten tegenwoordig, en ten tweede hoeft er ook maar íets fout te gaan tijdens het zeilen, en ze is de pineut. Ik ken Laura niet, en ik weet niet volwassen en verantwoordelijk ze is, maar objectief gezien vind ik het gewoon onverantwoord.
Op die laatste vraag heb ik geen antwoordquote:Oke, daar heb je gelijk in. Maar toch vind ik het bij langdurig zieken die thuis zitten en andere mensen die om bepaalde redenen thuis zitten een ander verhaal dan bij iemand op zee. Hoe kun je überhaupt mailen op zee?
www.lauradekker.nl/Over_Guppy.htmlquote:Op woensdag 26 augustus 2009 23:51 schreef sig000 het volgende:
In wat voor zeilboot wil ze eigenlijk gaan?
Het woord Puber klinkt als een vloek.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 00:16 schreef Banjerkanjer het volgende:
Ernstig en langdurig zieke kinderen, krijgen een onderwijzer aan hun bed, daarnaast volgen ze ook lessen via internet. Ook worden er bij deze kinderen camera ploegen ingezet, die het visuele contact met klasgenootjes en thuisfront in stand houden (ik ben zelf enkele jaren werkzaam geweest in deze functie, bij de zender KIDSFLITS, in het LUMC).
Maar ik vind niet dat het gepast is om ernstig zieke kinderen die in het ziekenhuis liggen en daarom niet naar school KUNNEN gaan, te gaan vergelijken met een puber die een losbandig leven wil leiden (Laura's eigen woorden, niet de mijne) en niet naar school WIL gaan.
Het is een solo-race. Ze wil "volwassen" zijn dan moet ze ook "volwassen" solo-racen.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 00:08 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Nogmaals, er moet toch iets te regelen zijn op het gebied van communicatie en veiligheid. Oké, ik weet niet precies wat, maar de mogelijkheden moeten onderzocht kunnen worden. Zomaar 'Nee!' roepen vind ik te makkelijk. Er kan een team met haar meereizen. Als het niet de marine is, dan kan er via sponsors wel iets anders geregeld worden. Mocht haar bootje omslaan midden op zee, dan hoeft ze nog onherroepelijk te sterven. Verder neem ik aan dat de havens die ze aandoet ook op de hoogte zijn gesteld of zullen worden.
Pubers zijn ook een vloekquote:Op donderdag 27 augustus 2009 00:23 schreef Mooiiiiiii het volgende:
[..]
Het woord Puber klinkt als een vloek.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Puber is maar een woord ,net als bejaardehhh,Er zijn ook oma's die zo niet genoemd willen worden "omdat ze zich zooo jong voelen" Ook dat is maar een woord"Als je een kind van je kind krijgt ben je oma of opa" heeft niks met ,ach laat maar ook
Dat had ik terug genomen, maar dat neemt niet weg dat je argumenten niet echt heel sterk zijn.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 00:02 schreef moussie het volgende:
[..]
Jij kent mij niet dus hoe durf jij mij dom te noemen.
Voor de rest geef ik meer dan genoeg argumenten, maar die zijn blijkbaar verspild aan mensen die niets begrijpen van zeilen en/of zeevaart .. die komen aan met irrelevante verhalen van slaapgebrek bij wedstrijdzeilers
Ben je het dan niet met me eens dat uitkomen voor Nederland op de volgende Olympische Spelen een verstandiger droom zou zijn? Krijg je ook eeuwige roem mee als je wint, en heeft niet al die nadelen die niks met zeilen te maken hebben die jij zo gemakzuchtig negeert. Win-win situatie.quote:Haar prijzenkast lijkt vol te staan, dus ja, ze doet wel mee aan wedstrijden, maar wat heeft dat te maken met een trans-atlantic solo-race .. daar doet zij toch niet aan mee .. ze doet de Passaat-route de wereld rond, totaal ander verhaal, totaal andere wedstrijd
Ik ben inderdaad al heel blij met goede cijfers, een VWO advies en af en toe een toernooitje winnen. Ik hou mijn kinders graag heel.quote:tja, dat is natuurlijk iets heel anders dan een klein meisje dat weet ik veel wat doet om haar boot die zij gekregen heeft symbolisch te kunnen betalen, die in de boeken duikt om navigeren te leren, die in haar eentje zeiltochten onderneemt en prijzen wint .. weet je wel zeker dat jouw opvoeding beter is?
Mijn kinderen hoeven als minderjarige nog niet arbeidsgerechtigde kinderen niet te werken. Dat doen papa en mama wel voor ze, zodat zij lekker de tijd hebben om kind te zijn en dromen en ambities te ontwikkelen.quote:Gezien pnt 1 neem ik aan dat jij daar wel vaker mee te maken hebt? Hoe anders dan het verhaal van dat meisje dat blijkbaar voor haar eigen boot gewerkt heeft .. ..
Wat heeft ie voor richting gedaan? En nee, LOI diploma's heb ik inderdaad niet zo'n hoge pet van op.quote:Mijn jongste zoon is net van het VO af, en raad eens, het is tegenwoordig grotendeels zelfstandig leren, uit een boek of op de PC, en als je iets niet begrepen hebt kan je vragen stellen .. achteraf ..
Maar ik begrijp hieruit dat diploma's van bvb de LOI ook niet tellen .. al staat de O voor onderwijs, die heb je niet genoten, je leraar was elektronisch?
quote:aah, ze zijn al wat ouder, de ziektes en het huilen zijn verleden tijd, ze zijn inmiddels wel gewend dat jij er niet bent en dat ze het ergens anders moeten zoeken ..
Oh, echt? Ik zou het niet weten eigenlijk, ik ben er nooit. Dat naar buiten gaan doen ze maar met de oppas.quote:omg, weer zo'n worst case scenario .. maar ja, dat is op zich best wel eng, maar je kind kan ook vallen in de speeltuin, of een schommel in zijn rug krijgen op de verkeerde plek .. als je rekening gaat houden met alles wat er zou kunnen gebeuren ga je beter de deur niet meer uit
Dat ie het toch doet? Op wat voor planeet leef jij? De eerste mantra die ze allebei feilloos konden opdreunen was "mama is de baas. niet huilen als ze zit te werken, te fok!ken of aan het bellen is." De oppas koopt het speelgoed en die zal verder wel weten wat ze doet. Daar betaal ik haar voor.quote:hij heeft haar verzorgd en zorgt dat zij onderweg zorg krijgt, hij steunt haar emotioneel, heeft haar de kennis bij gebracht die nodig is, heeft gezorgd dat ze onderweg kan leren .. dus tja, moet die haar hand vast houden of zo? Loop jij achter je dertienjarige aan om ervoor te zorgen dat die niet op een skateboard klimt of leg je je bij de feiten neer (dat die het och doet) en zorg je voor een goed bord en bescherming voor knieën en ellebogen?
Die van mij komen anders behoorlijk vaak over de grens, hoor. Je moet wat om ze zoet te houden, immers. De hoek van de straat daar red je het niet mee, daar moet je minstens een weekje leeuwen spotten in Zuid Afrika tegenaan smijten. En als dat niet meer werkt, over een jaartje of twee ofzo, dan doe ik hem subtiel de suggestie van een jaar of 2 op kamers in New York gaan aan de hand. Of in een zeilbootje de wereld rond, misschien is dat ook een leuk idee. Hmmm, dat scheelt me ook weer kosten in de BSO. En de oppas niet te vergeten. Als ik het slim aanpak kan ik misschien zelfs wat sponsors charteren....quote:Dat laatste stukje is dan vertaald naar de nogal beperkte horizon van iemand wiens kind op 6-jarige leeftijd niet verder kwam dan de hoek van de straat, in tegenstelling tot iemand die op zee op een zeilboot is opgegroeid ..
maar dat dat een nogal reusachtig verschil is in uitgangspunt willen jullie blijkbaar niet snappen, dat is dan ineens Tina of Bouquet of zoiets
En ik ga de Kerstman schrijven dat jij geen kadootje krijgt wat jij wilt.Als je dat maar weet.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 00:24 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Het is een solo-race. Ze wil "volwassen" zijn dan moet ze ook "volwassen" solo-racen.
Kan ze dat niet, dan is het duidelijk dat ze nog niet voldoende ontwikkeld is als mens.
Verder, ik blijf het zeggen. Leerplicht
Als ze toch stiekem wegglipt is ze officieel sneuste persoon van 2009 geworden.
"Ik wil het ik wil het ik wil het"
Ik ben in het gelukkige "leen" bezit van 1quote:Op donderdag 27 augustus 2009 00:24 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Pubers zijn ook een vloekWil je er eentje lenen om het te ervaren?
quote:Op donderdag 27 augustus 2009 00:26 schreef Mooiiiiiii het volgende:
[..]
En ik ga de Kerstman schrijven dat jij geen kadootje krijgt wat jij wilt.Als je dat maar weet.
Dan zou je moeten weten, dat pubers van alles willen... maar vaak ook niet alles kunnen. Al denken ze zelf van wel, natuurlijk.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 00:27 schreef Mooiiiiiii het volgende:
[..]
Ik ben in het gelukkige "leen" bezit van 1
Ze is een puber. Sterker nog, ze staat nog aan het begin van die fase.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 00:23 schreef Mooiiiiiii het volgende:
[..]
Het woord Puber klinkt als een vloek.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Puber is maar een woord ,net als bejaardehhh,Er zijn ook oma's die zo niet genoemd willen worden "omdat ze zich zooo jong voelen" Ook dat is maar een woord"Als je een kind van je kind krijgt ben je oma of opa" heeft niks met ,ach laat maar ook
Nee dat kan ook niet ,maar bv Paul de Leeuw valt buiten de Balkenende normquote:Op donderdag 27 augustus 2009 00:28 schreef Dragorius het volgende:
[..]
![]()
Maar serieus, goed om te weten dit. Is het lerarentekort ook opgelost, iedereen gaat gewoon <insert random ik wil iets doen ipv school act>
Natuurlijk kan ze in theorie makkelijk in haar eentje de wereld rond zeilen, daar kunnen we wel vanuit gaan. En ze wil het ook, bovendien is ze absoluut bereid de risico's te aanvaarden. Eventuele maatregelen en aanpassingen zijn ook alleen ter geruststelling van buitenstaanders die het allemaal maar eng vinden.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 00:24 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Het is een solo-race. Ze wil "volwassen" zijn dan moet ze ook "volwassen" solo-racen.
Kan ze dat niet, dan is het duidelijk dat ze nog niet voldoende ontwikkeld is als mens.
Als het daar nou spaak op moet lopenquote:Verder, ik blijf het zeggen. Leerplicht
quote:Als ze toch stiekem wegglipt is ze officieel sneuste persoon van 2009 geworden.
Hoogstens lichamelijk, afgaande op haar geschiedenis.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 00:30 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Ze is een puber. Sterker nog, ze staat nog aan het begin van die fase.
Ja een 13-jarige kent alle ins en outs van onze wondere wereld.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 00:34 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Natuurlijk kan ze in theorie makkelijk in haar eentje de wereld rond zeilen, daar kunnen we wel vanuit gaan. En ze wil het ook, bovendien is ze absoluut bereid de risico's te aanvaarden. Eventuele maatregelen en aanpassingen zijn ook alleen ter geruststelling van buitenstaanders die het allemaal maar eng vinden.
Ja, waarom niet? 2 jaar onafgebroken niet naar school. Er zijn wel meer kinderen in Nederland die daarvan "dromen"quote:Als het daar nou spaak op moet lopen
Welke geschiedenis?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 00:36 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Hoogstens lichamelijk, afgaande op haar geschiedenis.
Ze is een puber, die veel weet over zeilen, nu de rest nog.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 00:36 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Hoogstens lichamelijk, afgaande op haar geschiedenis.
Nee want Laura is een ware prodigy blablabla die haar leeftijdsgenootjes ver voorruit isquote:Op donderdag 27 augustus 2009 00:30 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
Sommigen staan aan het beginn van peuterpubertijd,sommigen aan het begin van pubertijd,quote:Op donderdag 27 augustus 2009 00:30 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Het is geen race .. er zit geen tijdsdruk op !! Vandaar dus ook die zeeanker en de radar en gewoon gaan pittenquote:Op donderdag 27 augustus 2009 00:24 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Verder, ik blijf het zeggen. Leerplicht
Als ze toch stiekem wegglipt is ze officieel sneuste persoon van 2009 geworden.
Ik heb het over Laura.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 00:40 schreef Mooiiiiiii het volgende:
[..]
Sommigen staan aan het begin van "volwassenheid" sommigen staan aan het begin van "Menopauze" Sommigen staan op de rand van "WTF heb ik met mijn leven gedaan en verkl@ot" Als je Derek Olgilf moet geloven staan sommige te stampvoeten waar ze zijn na hun dood.
Dan kan ze ook wel een paar jaartjes wachten.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 00:40 schreef moussie het volgende:
[..]
Het is geen race .. er zit geen tijdsdruk op !! Vandaar dus ook die zeeanker en de radar en gewoon gaan pitten
Dat kunnen ze niet, want anders is een of andere Australische de jongste solozeilster. Het is ze om dat record te doen.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 00:41 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Dan kan ze ook wel een paar jaartjes wachten.
quote:
quote:Op donderdag 27 augustus 2009 00:40 schreef moussie het volgende:
[..]
Het is geen race .. er zit geen tijdsdruk op !! Vandaar dus ook die zeeanker en de radar en gewoon gaan pitten
Het is een recordpoging, en DUS zit daar druk op. Volgend jaar hoeft het al niet meer, het moet per sé NU! Want het klokje tikt verder, de tijd dringt, er is een ultieme TIJDSDRUK!quote:Op donderdag 27 augustus 2009 00:40 schreef moussie het volgende:
[..]
euhm, als ik het verhaal goed heb begrepen zei de dochter van 10 dat en heeft zij sindsdien geleerd hoe ze dat kan doen, heeft ze op een of andere manier een tweedehandse boot betaald (geen idee hoe) en aan alle kanten laten zien dat zij serieus wil werken aan die wens .. inmiddels dus iets van 4 jaar lang ..quote:Op donderdag 27 augustus 2009 00:39 schreef Knutknuttsson het volgende:
Puber misschien. Maar als je 13 bent ben je net van de basisschool af!!
Dromen ok, wereldrecord verbreken prima, maar gezond verstand moet toch boven komen drijven als je dochter van 13 zegt: "Pap, ik ga de wereld rond in mijn zeilboot". Onvoorstelbaar dat mensen dit ok vinden.
Op een aantal zeilwereld-sites staat dat ze die boot volledig gesponsord heeft gekregen.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 00:48 schreef moussie het volgende:
[..]
heeft ze op een of andere manier een tweedehandse boot betaald (geen idee hoe)
Ze is net snotneus af en begin puber, wat je er ook van vindt, negatief of positief.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 00:44 schreef Mooiiiiiii het volgende:
[..]
Prima,ik ook en niet perse over alle andere "pubers" alsof hun een vloek zouden zijn.
Jij bent haar leraar/lerares?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 00:48 schreef Duderella het volgende:
Donders slimme getalenteerde meid.
Dat kan en mag niet, het is immers een solo-tochtquote:De hele toer zal zo veel belangstelling hebben dat er vast voldoende begeleiding is tijdens de vaart en ik neem zo maar aan dat haar ouders ook wel wat plannen hebben mbt. haar observatie tijdens het avontuur.
Op de in dit geval noodzakelijke gebieden, absoluutquote:Op donderdag 27 augustus 2009 00:38 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Ja een 13-jarige kent alle ins en outs van onze wondere wereld.![]()
Denk je nou echt dat Dekker 2 jaar lang op een boot gaat zitten om haar school te ontlopen?quote:[..]
Ja, waarom niet? 2 jaar onafgebroken niet naar school. Er zijn wel meer kinderen in Nederland die daarvan "dromen"![]()
Ze is bepaald niet doorsnee, lijkt me.quote:Maar nee, Laura is speciaal uiteraard
Lees nou eens goed. Er varen mensen achter haar aan, die zitten dus niet in haar boot.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 00:50 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Dat kan en mag niet, het is immers een solo-tocht
Zoals het omgaan met een 2 jaar durend sociaal isolement? Dat is knap zeg!quote:Op donderdag 27 augustus 2009 00:50 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Op de in dit geval noodzakelijke gebieden, absoluut
Ja lul er maar omheen, als ze dit met haar ambities mag, mogen anderen dat ook. Er zijn er zat van die leeftijd die dromen hebben, nog verder gaand dan deze.quote:Denk je nou echt dat Dekker 2 jaar lang op een boot gaat zitten om haar school te ontlopen?_!
Welk kind is wel doorsnee? Mijn broertje wilde op 15 jarige leeftijd 1 jaar lang in het bos wonen, om dichter bij de natuur te komen. Mocht ie ook niet. Nu gaat ie gewoon steeds lekker kamperen zelf. Erg he, die emotionele schadequote:Ze is bepaald niet doorsnee, lijkt me.
Wie zegt dat?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 00:52 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Lees nou eens goed. Er varen mensen achter haar aan, die zitten dus niet in haar boot.
Kloptquote:Op donderdag 27 augustus 2009 00:49 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Op een aantal zeilwereld-sites staat dat ze die boot volledig gesponsord heeft gekregen.
zeilgeschiedenis.quote:
Sorry maar ik kan der moeilijk "speciaal" noemen.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 00:50 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Ze is bepaald niet doorsnee, lijkt me.
Staat dat gelijk aan emotionele stabiliteit voor een 2-jarige afwezigheid van haar sociale omgeving?quote:
Hoezo beschermheilige,dat zijn jouw woorden.Het is toch mooi als er een meisje out of the blue ons nu al zo bezig houdt.Zij houdt zich rustig .Wij op FOK zitten er ons over op te winden.Ik gun het haar ,niks meer ,niks minder en geef haar een break/kans.Of niet /ook goedquote:Op donderdag 27 augustus 2009 00:45 schreef Dragorius het volgende:
[..]
![]()
Schijnbaar is dit snotneusje voor heel veel mensen ineens een beschermheilige geworden, met name in de zeilwereld.
Het wachten is nu op de eerste 13-jarige skateboarder die de wereld over wil skateboarden. Dat moet dan uiteraard ook mogen, 2+ jaar lang op weg zijn.
Je zou die zeil-websites eens moeten lezen.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 00:56 schreef Mooiiiiiii het volgende:
[..]
Hoezo beschermheilige,dat zijn jouw woorden.Het is toch mooi als er een meisje out of the blue ons nu al zo bezig houdt.Zij houdt zich rustig .Wij op FOK zitten er ons over op te winden.Ik gun het haar ,niks meer ,niks minder en geef haar een break/kans.Of niet /ook goed
Gut, die wijkt niet heel veel af van de zeilgeschiedenis van mijn eigen dochter (en zoveel andere kids).quote:
In mijn opvatting moet je als ouder je kind stimuleren, begeleiden en vooral zorgen dat er een evenwichtig en stabiel persoon klaar is om de wereld aan te kunnen (klinkt zwaarquote:Op donderdag 27 augustus 2009 00:48 schreef moussie het volgende:
[..]
nou dan komt toch iets boven drijven van 'ik heb hier een uitzonderlijk kind voor mij, 10 jaar oud en 4 jaar werken aan de realisatie van haar droom, dit kan en mag ik niet afremmen als ouder, al vind ik het nog zo eng' ?
Dat moet dan ook nog blijken met alle verantwoording van haar ouders en blijkbaar Laura's "Ik wil,Ik wil " mentaliteit.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 00:54 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Sorry maar ik kan der moeilijk "speciaal" noemen.
Of misschien een nuchter/rationeel persoon? Eng he, iemand die niet om het minste of geringste "dan heb ik zoiets van" gilt of in tranen uitbarstquote:Op donderdag 27 augustus 2009 00:50 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd, ik vind haar een beetje een autistische uitstraling hebben. Ik zeg niet dat ze het is, maar ze komt zo wazig en vaag over. Het lijkt alsof ze weinig emoties heeft/toont.
Ze schijnt al vaker zeilreizen te hebben gemaakt, ook voor langere tijd. Hoewel inderdaad geen twee jaar achter elkaar, daar heb je een puntquote:Op donderdag 27 augustus 2009 00:53 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Zoals het omgaan met een 2 jaar durend sociaal isolement? Dat is knap zeg!
Die ze ook waar kunnen maken, en niet alleen volgens zichzelf? Waar ze hun hele leven voor hebben getraind en geoefend, waarin ze hun grootste ambitie en mooiste hobby kunnen combineren in een ultieme test?quote:[..]
Ja lul er maar omheen, als ze dit met haar ambities mag, mogen anderen dat ook. Er zijn er zat van die leeftijd die dromen hebben, nog verder gaand dan deze.
Ik zou hem laten gaanquote:[..]
Welk kind is wel doorsnee? Mijn broertje wilde op 15 jarige leeftijd 1 jaar lang in het bos wonen, om dichter bij de natuur te komen. Mocht ie ook niet. Nu gaat ie gewoon steeds lekker kamperen zelf. Erg he, die emotionele schade
Dat zei ik ook niet.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 00:54 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Sorry maar ik kan der moeilijk "speciaal" noemen.
Dus op de zeilwebsites is het positief gebla bla en alle negativiteit hier is terecht? 50/50 lijkt me .dus we kunnen bezig blijven .Iedereen heeft gelijk op bepaalde punten.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 00:58 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Je zou die zeil-websites eens moeten lezen.Daar wordt ze tot in den hemel geprezen om haar intelligentie en persoonlijkheid en bla bla...
Wat me bezighoudt is schijnbaar de tolerantie onder veel mensen dat een 13-jarige in de geestelijke en lichamelijke ontwikkeling zijnde meid bewust wordt weggehouden van wat ze op haar leeftijd nodig heeft. Met name stabiliteit.
Sommige lessen worden nodeloos duur betaald. Die van Laura zou weleens een hele dure kunnen zijn.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 01:03 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Ik zou hem laten gaanHoogstwaarschijnlijk was hij binnen een paar weken huilend en onder de teken teruggekeerd, en daar kun je lessen uit halen die hij op school nooit had geleerd. Trouwens, er zijn zat mensen van een jaar of 2/3 ouder die vrolijk een jaar gaan backpacken in Australië. Ook alleen.
komt die weer met zijn art of napping verhaal van een wedstrijdzeiler ..quote:Op donderdag 27 augustus 2009 00:46 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Het is een recordpoging, en DUS zit daar druk op. Volgend jaar hoeft het al niet meer, het moet per sé NU! Want het klokje tikt verder, de tijd dringt, er is een ultieme TIJDSDRUK!
Er is geen enkele solozeiler die gewoon ff lekker voor anker kan gaan en 8 uurtjes kan gaan pitten. Midden op de Grote Oceaan kun je je anker niet eens meer uitgooien. Solo-zeilen is the art of napping, en dan vooral niet langer dan een kwartiertje... want dat is levensgevaarlijk. Volwassen kerels kunnen (helaas ook letterlijk) ten onder gaan aan enkel de vermoeidheid die dat oplevert, maar gelukkig is Laura een wonderkind, die heeft dat napje helemaal niet nodig.
Genoeg kinderen die niet elke zondag bij familie op de koffie kunnen of 5 dagen/week op school om die oh zo belangrijke invloed van leeftijdsgenoten te mogen ervaren.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 00:55 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Staat dat gelijk aan emotionele stabiliteit voor een 2-jarige afwezigheid van haar sociale omgeving?
Ze is 1 keer alleen naar Engeland gezeild vanuit Nederland. Een hele week duurde dat. Goede testquote:Op donderdag 27 augustus 2009 01:03 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Ze schijnt al vaker zeilreizen te hebben gemaakt, ook voor langere tijd. Hoewel inderdaad geen twee jaar achter elkaar, daar heb je een puntMaar ze gaat regelmatig aan land, om de drie weken dacht ik, dus heeft ze om de drie weken contact met anderen.
Zelfs ervaren solo-zeilers zeggen dat dit gekkenwerk is, maar nee Laura heeft "getraind"quote:Die ze ook waar kunnen maken, en inet alleen volgens zichzelf? Waar ze hun hele leven voor hebben getraind en geoefend, waarin ze hun grootste ambitie en mooiste hobby kunnen combineren in een ultieme test? Vertel, wie
Nee, het lag niet aan zijn kunde (zoals ik denk dat dit meisje best wel zal kunnen zeilen) maar het feit dat ie gewoon naar school moest he. Zoals ieder ander kind.quote:Ik zou hem laten gaanHoogstwaarschijnlijk was hij binnen een paar weken huilend en onder de teken teruggekeerd, en daar kun je lessen uit halen die hij op school nooit had geleerd. Trouwens, er zijn zat mensen van een jaar of 2/3 ouder die vrolijk een jaar gaan backpacken in Australië. Ook alleen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |