quote:Laura Dekker wil de jongste wereldomzeiler ooit worden. Geboren op een boot in Nieuw-Zeeland, droomt ze van jongs af aan van zeilen. Laura is alleen meer een doener dan een dromer, dus die dromen duren niet lang. Op haar zesde zeilt ze dan ook al alleen in haar optimist over het meer waaraan ze woont. Dan is het meer nog groot genoeg, zo groot als de zee lijkt het, maar op haar tiende allang niet meer.
Met haar boot Guppy zeilt ze naar Friesland, waar ze zes weken vakantie viert. Niet iedereen is het daar mee eens, ze heeft meer last van onwillige sluiswachters dan van slecht weer. Zoals alle vakanties smaakt ook deze, vooral deze, naar meer. De volgende zomer gaat ze dan ook snel weer op pad. Ze belandt weer in Friesland en beleeft avonturen op het Wad.
Achter het Wad ligt de zee en daar wachten haar echte dromen. Een wereldreis, als jongste ooit. “Ho”, zegt haar vader, “nu ga je wel erg ver.” Dat begrijpt Laura best, maar niet van harte. Samen besluiten ze dat ze eerst maar eens naar Engeland moet varen. Laura staat al bijna aan boord als haar vader haar terugroept. Eerst wat lesjes volgen.
In de tijd daarna buigt ze zich over getijden en het weer, berekent ze koersen en leert ze alles over de regels en veiligheid. Op haar dertiende is ze er klaar voor. Guppy verlaat de haven van Maurik en zet koers naar Engeland. Een week later is ze terug. “Zo lang alleen op zee, met wind, regen en golven, die zal wel genezen zijn”, hoopt haar vader stiekempjes. “Dat smaakt naar meer”, zegt Laura hardop.
Zo begint haar nieuwe avontuur, dat volop in voorbereiding is. Er zijn er meer die op het record jagen, dus snelheid is geboden. Guppy en Laura willen zo snel mogelijk weg. Net als eerder in Friesland en later in Engeland is niet iedereen het daar mee eens. Laura trekt zich daar niets van aan: “Mensen zijn ook niets meer gewend tegenwoordig.”
quote:UTRECHT - De 13-jarige Laura Dekker is maandagmiddag bij de rechtbank in Utrecht waar de kinderrechter zich buigt over de vraag of haar ouders moeten worden beperkt in het ouderlijk gezag.
Het meisje wil in haar eentje de wereld rondzeilen. Haar ouders steunen het plan voor de twee jaar durende reis.
Laura ging samen met haar vader en advocaat naar binnen in de zittingszaal, waar de zaak achter gesloten deuren plaatsvindt.
De zaak is aangespannen door de Raad voor de Kinderbescherming. De kinderrechter spreekt maandag met Laura, haar ouders, medewerkers van de Raad voor de Kinderbescherming en mensen van Bureau Jeugdzorg.
Lessen
De zaak kwam aan het rollen toen een leerplichtambtenaar melding van de zaak maakte bij Bureau Jeugdzorg. De Raad voor de Kinderbescherming stelde daarna een onderzoek in.
Laura wil de reis juist nu maken omdat ze dan de jongste zeiler ooit is die rond de wereld reist. De zeiltocht zal twee jaar duren en Laura wil op 1 september vertrekken. Ze wil haar schoollessen volgen via internet en e-mail.
Gezinsvoogd
De kinderrechter moet bepalen of het ouderlijk gezag van de ouders van de 13-jarige zeilster wordt beperkt. In dat geval mogen de ouders van Laura niet langer alleen beslissingen nemen over het welzijn van hun kind, maar moeten zij dat doen in overleg met een gezinsvoogd.
Volgens een woordvoerder van de Raad voor de Kinderbescherming is het een unieke zaak. ''Het is een heel heftige maatregel waar nu over wordt beslist.''
De kinderrechter doet vrijdag om 10.00 in het openbaar uitspraak.
Volgende week, nog even geduld.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 21:12 schreef Sakura het volgende:
IS dat kutkind nou nog niet naar school getrapt, scholen zijn toch alweer begonnen?
Regels zijn er om overtreden te worden! Dat is vrijheid, en daarin mag je niets in de weg worden gelegd. Weetjetog?quote:Op woensdag 26 augustus 2009 21:14 schreef Mylene het volgende:
Hoe wil ze dat doen als ze leerplichtig is?
Vind je het verstandig om te experimenteren met Meisjes?quote:Op woensdag 26 augustus 2009 20:42 schreef moussie het volgende:
[..]
Ik herhaal mijn vraag dan maar .. zou de jeugd die zo veel meer digitaal communiceert dan wij, ze zijn ermee groot geworden, daar niet anders mee omgaan?
Wereldschoolquote:Op woensdag 26 augustus 2009 21:14 schreef Mylene het volgende:
Ja nou.. dat is me er ééntje! Iig wel eentje van het slag heeeeeeeeeeel ervaren solozelerquote:Op woensdag 26 augustus 2009 21:19 schreef mikerw het volgende:
Hugo Borst is het er wel mee eens, hehehehehee
Leerplicht is kleinburgerlijke kortzichtigheid. Kinderen van 13 solo de wereld rond laten varen is veiliger dan door amsterdam fietsen, vrijgevochten en bohémien.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 21:14 schreef Mylene het volgende:
Zoals ik al zei, de wereldschool..quote:Op woensdag 26 augustus 2009 21:22 schreef Banjerkanjer het volgende:
En hoe wil ze het dan gaan doen met de schoolplicht?
quote:De Wereldschool verzorgt op afstand onderwijs voor kinderen van drie tot achttien jaar die tijdelijk in het buitenland verblijven. De Wereldschool staat onder toezicht van de Onderwijsinspectie en werkt samen met stichting Nederlands Onderwijs in het Buitenland, stichting NOB.
Met een beetjke knappe communicatiemiddelen kom je een heel eind jaquote:Op woensdag 26 augustus 2009 21:23 schreef Trusten het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, de wereldschool..
[ [url=De Wereldschool verzorgt op afstand onderwijs voor kinderen van drie tot achttien jaar die tijdelijk in het buitenland verblijven]afbeelding[/url] ]
En op welk adres gaat ze die wereldschool bezoeken?quote:Op woensdag 26 augustus 2009 21:23 schreef Trusten het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, de wereldschool..
[ [url=De Wereldschool verzorgt op afstand onderwijs voor kinderen van drie tot achttien jaar die tijdelijk in het buitenland verblijven]afbeelding[/url] ]
Ah oke...geen idee...had alleen dit gelezen:quote:Op woensdag 26 augustus 2009 21:25 schreef Banjerkanjer het volgende:
En op welk adres gaat ze die wereldschool bezoeken?
Schoolplicht betekent namelijk niets anders dan dat een kind verplicht is om een x aantal uren per jaar daadwerkelijk een school te bezoeken, in de klas te zitten.
quote:De haviste is van plan lessen in haar kajuit te volgen via de zogeheten Wereldschool en haar huiswerk per e-mail te versturen.
Als ze eenmaal meerdere keren heftig uitgewoond is door een flinke groep somalische piraten en een jaartje als minderjarige sexslaaf uitgebuit is, is ze oud genoeg en heeft ze geen leerplicht meer.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 21:14 schreef Mylene het volgende:
Tenzij er een stroomstoring is, ze in een heftige storm zit, er een mast gebroken is en ze hulpeloos ronddobbert, ze als 13 jarig tienersletje ergens in een bananenrepubliek in een haven om hulp gevraagt heeft......quote:Op woensdag 26 augustus 2009 21:25 schreef jogy het volgende:
[..]
Met een beetjke knappe communicatiemiddelen kom je een heel eind ja.
Een jaar geleden ofzo, was op TV de documentaire 'Rauw' te zien. Deze docu ging over een 5-jarig jongetje dat van z'n moeder alleen maar rauw eten kreeg (dus niet gekookt, gestoomd, gebakken of wat..) Bij DWDD werd toen over deze documentaire gesproken. Hugo Borst ging toen in de aanval tegen de moeder van het jongetje, want dit kon toch niet goed zijn voor zijn gezondheid, ontwikkeling etc etc. Hij zei dat hij vond dat de kinderbescherming hiertegen in actie moets komen...quote:Op woensdag 26 augustus 2009 21:19 schreef mikerw het volgende:
Leerplicht en schoolplicht zijn 2 verschillende dingen, maar ze zijn allebei van kracht.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 21:27 schreef Trusten het volgende:
[..]
Ah oke...geen idee...had alleen dit gelezen:
[..]
Dan heeft ze pech en gaat ze dood of wordt ze verkocht in de vrouwenhandel. Nu nog even nakijken hoe realistisch dat scenario is.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 21:30 schreef Sakura het volgende:
[..]
Tenzij er een stroomstoring is, ze in een heftige storm zit, er een mast gebroken is en ze hulpeloos ronddobbert, ze als 13 jarig tienersletje ergens in een bananenrepubliek in een haven om hulp gevraagt heeft......
nou nee, tuurlijk niet ..quote:Op woensdag 26 augustus 2009 21:17 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Vind je het verstandig om te experimenteren met Meisjes?
zij vindt dat ze zo bijzonder is dat ze niet naar school hoeft en wel kan leren tussen de 12 m hoge golven..quote:Op woensdag 26 augustus 2009 21:14 schreef Mylene het volgende:
He he ,wat een verademing..quote:Op woensdag 26 augustus 2009 21:18 schreef marcb1974 het volgende:
is dit gezeur nog niet over? Laat dat kind lekker gaan als ze wil zeg
Nee moussie je ziet het verkeerd.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 21:43 schreef moussie het volgende:
Ik bedoel maar, we hebben het hier niet over een meisje dat net op het water komt kijken, we hebben het over iemand die de eerste vier jaar van haar leven op een boot heeft gezeten, die vanaf haar zesde alleen zit te zeilen op plekken waar de meeste volwassenen niet in hun eentje durven te varen etc .. die meid heeft een totaal andere basis dan 'het gemiddelde kind', maar zij wordt daar wel aan af gemeten
Gut moussie, jij bent best een beetje dom, he?quote:Op woensdag 26 augustus 2009 21:43 schreef moussie het volgende:
[..]
nou nee, tuurlijk niet ..
maar we hebben hier te maken met een meisje die dat dus zelf opzoekt, en al geruime tijd .. en de jeugd van nu communiceert nu eenmaal anders dan de oudere generatie ..
ik snap heus wel dat een beetje mimiek via Skype iets anders is dan lichamelijk contact of zelfs samen in dezelfde ruimte zitten .. maar ik weet uit eigen ervaring dat de ene puber de ander niet is, je hebt er tussen die ronduit gruwelen van fysiek contact en liefst de hele dag alleen in hun kamer zitten en doodongelukkig zijn als ze de straat op worden gestuurd, en ik vraag me af in hoeverre het dan gezond is om die 'gezonde' sociale ontwikkeling af te dwingen ..
Ik bedoel maar, we hebben het hier niet over een meisje dat net op het water komt kijken, we hebben het over iemand die de eerste vier jaar van haar leven op een boot heeft gezeten, die vanaf haar zesde alleen zit te zeilen op plekken waar de meeste volwassenen niet in hun eentje durven te varen etc .. die meid heeft een totaal andere basis dan 'het gemiddelde kind', maar zij wordt daar wel aan af gemeten
quote:Wat is ouderlijk gezag?
Wat betekent het om ouderlijk gezag te hebben over een kind? Het betekent dat u bepaalde rechten en plichten hebt:
U moet het kind opvoeden en verzorgen.
U mag geen geweld gebruiken tegen het kind.
U bent de wettelijk vertegenwoordiger van het kind. Dat betekent dat u beslissingen mag nemen voor het kind. Bijvoorbeeld of hij een bepaalde operatie moet krijgen in het ziekenhuis. Of naar welke school hij gaat. Het betekent ook dat u erop wordt aangesproken als het kind schulden maakt of schade veroorzaakt.
Ouderlijk gezag eindigt als het kind 18 wordt. Dan is hij meerderjarig. U moet nog wel de kosten van levensonderhoud en studie blijven betalen tot het kind 21 jaar is.
Ja, dat is erg tegenstrijdig van Hugo.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 21:30 schreef sunmoonstar het volgende:
[..]
Een jaar geleden ofzo, was op TV de documentaire 'Rauw' te zien. Deze docu ging over een 5-jarig jongetje dat van z'n moeder alleen maar rauw eten kreeg (dus niet gekookt, gestoomd, gebakken of wat..) Bij DWDD werd toen over deze documentaire gesproken. Hugo Borst ging toen in de aanval tegen de moeder van het jongetje, want dit kon toch niet goed zijn voor zijn gezondheid, ontwikkeling etc etc. Hij zei dat hij vond dat de kinderbescherming hiertegen in actie moets komen...
En nu gaat Laura het zeilmeisje ook iets doen wat volgens veel mensen (en deskundigen) slecht is voor haar ontwikkeling, en nu moet het allemaal maar kunnen volgens Hugo...
Ik zeg: vreemd...
Om te beginnen, zij wil onderweg leren .. en even los van dit hele gebeuren, gezien de kwaliteit van menige school/leraar tegenwoordig mag je je wel afvragen welk van die twee kwalitatief beter is ..quote:Op woensdag 26 augustus 2009 21:22 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Leerplicht is kleinburgerlijke kortzichtigheid. Kinderen van 13 solo de wereld rond laten varen is veiliger dan door amsterdam fietsen, vrijgevochten en bohémien.
Dat zal helaas ook zeker gaan gebeuren, op het moment dat Laura toch zal afvaren en niet naar school zal gaan.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 22:04 schreef Shitney het volgende:
[..]
Gut moussie, jij bent best een beetje dom, he?
Al had dat kind al zes keer Olympisch Goud gewonnen (waarom doet ze daar trouwens niet aan mee, als ze zo uitzonderlijk getalenteerd is, zeilen is toch ook een Olympische Sport? Heeft het Olympsich Comite haar niet al lang gescout?), dan neemt dat nog steeds niet weg dat:
1. Elk kind RECHT heeft op verzorging
2. Elk kind RECHT heeft op toezicht, emotionele ondersteuning en opvoeding
3. Elk kind RECHT heeft onderwijs te volgen
4. Elk kind RECHT heeft op veiligheid en bescherming van het fysieke welzijn
5. Elk kind RECHT heeft op medische zorg
En dat ouders de PLICHT hebben daarvoor te zorgen.
[..]
Deze ouders voldoen niet aan hun wettelijke plicht het kind opvoeding en verzorging te geven, dus is onder toezichtstelling of ontheffing uit de ouderlijke macht het enigle logische gevolg.
Lul toch niet zo dom, mens. Wat een medelijden met je kinderen heb ik als jij door het verkeer fietsen als kerntaak van je opvoeding ziet.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 22:06 schreef moussie het volgende:
[..]
Om te beginnen, zij wil onderweg leren .. en even los van dit hele gebeuren, gezien de kwaliteit van menige school/leraar tegenwoordig mag je je wel afvragen welk van die twee kwalitatief beter is ..
Voor de rest is het mi niet veiliger maar even gevaarlijk .. behalve 's nachts dan, dan is het op zee minder gevaarlijk .. de gevaren verschillen, dat klopt, maar net zo als je je kind op de gevaren in het verkeer voor bereid kan je je ook op de gevaren op zee voor bereiden .. dat jij geen strepen op de weg ziet betekent niet dat die er niet zijn! (ooit gehoord van scheepvaartroutes?)
Maar vrijgevochten, bohemien .. kom je niets beters bedenken?
Dit topic gaat zo langzamerhand niet meer over Laura, maar over Moussie, en hoe Moussie over de zeiltocht denkt.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 22:08 schreef Shitney het volgende:
[..]
Lul toch niet zo dom, mens. Wat een medelijden met je kinderen heb ik als jij door het verkeer fietsen als kerntaak van je opvoeding ziet.
Gelukkig verstaan de meeste ouders wel meer onder opvoeden dan de verkeersregels bijbrengen.
Alleen al het feit dat die ouders hun ouderlijk gezag op het spel zetten om zoiets onzinnigs als het Guiness Book of Records geeft wel aan wat een debielen het zijn. Daar staan godbetere-t records in als de meeste knakworsten in tien minuten naar binnen werken en de langste vingernagels ter wereld hebben.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 22:06 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Dat zal helaas ook zeker gaan gebeuren, op het moment dat Laura toch zal afvaren en niet naar school zal gaan.
Een erg hoge prijs. Voor zowel de ouders, maar vooral ook voor het kind.
Hoe moussie over zijn eigen ontnomen jeugddromen denkt, bedoel je? En die hebben niets met zeilen van doen overigens, voor zover ik het heb kunnen lezen.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 22:10 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dit topic gaat zo langzamerhand niet meer over Laura, maar over Moussie, en hoe Moussie over de zeiltocht denkt.
moussie is geloof ik een zij, die net zulke uitzonderlijke talenten als Laura had, maar desondanks toch in de bijstand is geëindigd.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 22:11 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Hoe moussie over zijn eigen ontnomen jeugddromen denkt, bedoel je? En die hebben niets met zeilen van doen overigen, voor zover ik het heb kunnen lezen.
Ja, dat bedoel ik, dat ze zich zo opwerpt als verdediger en spreekbuis voor Laura.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 22:11 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Hoe moussie over zijn eigen ontnomen jeugddromen denkt, bedoel je? En die hebben niets met zeilen van doen overigens, voor zover ik het heb kunnen lezen.
Ook dat is een talentquote:Op woensdag 26 augustus 2009 22:12 schreef Shitney het volgende:
[..]
moussie is geloof ik een zij, die net zulke uitzonderlijke talenten als Laura had, maar desondanks toch in de bijstand is geëindigd.
Ik weet niet hoe het met moussie's talenten zit maar jullie soortzal het kinderen wel even af leren, getalenteerd zijn.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 22:12 schreef Shitney het volgende:
[..]
moussie is geloof ik een zij, die net zulke uitzonderlijke talenten als Laura had, maar desondanks toch in de bijstand is geëindigd.
Deze moeder heeft er anders vandaag weer een aardig rondje sportverenigingen, zwemscholen, muziekscholen en zijlijnen op zitten. En dat is hier bij ons thuis vier keer per week zo. Wij zijn nogal van het pusherige soort. Guiness Book of Records hebben we alleen niet zoveel mee, dat vinden wij meer voor mensen die niks kunnen.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 22:17 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het met moussie's talenten zit maar jullie soort is zal het kinderen wel even af leren, getalenteerd zijn.
En terecht ' leuk meedoen' is immers het hoogste goed, talent staat dit alleen maar in de weg![]()
Jullie willen zeker ook hoogbegaafde kinderen 3 jaar in hun ontwikkeling afremmen omdat voetbalplaatjes leren ruilen met andere achtjarigen veel belangrijker is.
Nederland topic.![]()
Ondanks dat ik het inhoudelijk met je eens ben vind ik deze opmerking en die over de bijstand not done.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 22:04 schreef Shitney het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 26 augustus 2009 22:22 schreef Shitney het volgende:
[..]
Deze moeder heeft er anders vandaag weer een aardig rondje sportverenigingen, zwemscholen, muziekscholen en zijlijnen op zitten. En dat is hier bij ons thuis vier keer per week zo. Wij zijn nogal van het pusherige soort. Guiness Book of Records hebben we alleen niet zoveel mee, dat vinden wij meer voor mensen die niks kunnen.
Als ik die ervaringen van ervaren zeelui een beetje lees dan is de kans best aanwezig dat je uitglijdt oid en bewusteloos op de vloer ligt. Ga je 2 weken alleen zeilen dan is die kans kleiner dan wanneer je 2 jaar gaat.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 21:34 schreef jogy het volgende:
[..]
Dan heeft ze pech en gaat ze dood of wordt ze verkocht in de vrouwenhandel. Nu nog even nakijken hoe realistisch dat scenario is.
quote:Op woensdag 26 augustus 2009 22:24 schreef Shitney het volgende:
Daar heb je wel gelijk in, Marrije.
Moussie, mijn excuses. Ik ben een beetje moe. Komt van al dat gepush.
Hoeveel kinderen heb je? Je denkt werkelijk dat je midden op de oceaan, want welke route ze ook neemt ze MOET 2 oceanen oversteken, onderwijs beter is?quote:Op woensdag 26 augustus 2009 22:06 schreef moussie het volgende:
[..]
Om te beginnen, zij wil onderweg leren .. en even los van dit hele gebeuren, gezien de kwaliteit van menige school/leraar tegenwoordig mag je je wel afvragen welk van die twee kwalitatief beter is ..
Nee dat is het niet. Period. Dit is een drogredenatie. Omdat er niet met bosjes solozeilende kinderen omkomen is het veiliger dan fietsen. NEE DAT KOMT OMDAT ER SIGNAFICANT MEER FIETSENDE KINDEREN ZIJN.quote:Voor de rest is het mi niet veiliger maar even gevaarlijk .. behalve 's nachts dan, dan is het op zee minder gevaarlijk .. de gevaren verschillen, dat klopt, maar net zo als je je kind op de gevaren in het verkeer voor bereid kan je je ook op de gevaren op zee voor bereiden .. dat jij geen strepen op de weg ziet betekent niet dat die er niet zijn! (ooit gehoord van scheepvaartroutes?)
Ik weet niet, ik herhaal simpelweg het commentaar op de mensen die graag willen dat deze levensgevaarlijke onderneming dit kind onthouden wordt.quote:Maar vrijgevochten, bohemien .. kom je niets beters bedenken?
Omdat ik verder kijk dan jou beperkte denkraam ben ik een beetje dom?quote:Op woensdag 26 augustus 2009 22:04 schreef Shitney het volgende:
[..]
Dat is wedstrijdzeilen lieve schat, en dan krijg je dus dat schadelijke staccato slapen ..quote:Al had dat kind al zes keer Olympisch Goud gewonnen (waarom doet ze daar trouwens niet aan mee, als ze zo uitzonderlijk getalenteerd is, zeilen is toch ook een Olympische Sport? Heeft het Olympsich Comite haar niet al lang gescout?), dan neemt dat nog steeds niet weg dat:
1. Mag dat kind ook zelf bepalen hoe ver die verzorging gaat of heeft die dat RECHT niet?quote:1. Elk kind RECHT heeft op verzorging
2. Elk kind RECHT heeft op toezicht, emotionele ondersteuning en opvoeding
3. Elk kind RECHT heeft onderwijs te volgen
4. Elk kind RECHT heeft op veiligheid en bescherming van het fysieke welzijn
5. Elk kind RECHT heeft op medische zorg
Mi is er wel aan de ouderlijke plichten voldaan .. maar ja, ze verschillen van die van het 'gemiddelde' gezin met het 'gemiddelde' kind .. en dat mag natuurlijk nietquote:En dat ouders de PLICHT hebben daarvoor te zorgen.
Deze ouders voldoen niet aan hun wettelijke plicht het kind opvoeding en verzorging te geven, dus is onder toezichtstelling of ontheffing uit de ouderlijke macht het enigle logische gevolg.
Jij hebt het helemaal doorquote:Op woensdag 26 augustus 2009 22:03 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Nee moussie je ziet het verkeerd.![]()
Alle kinderen zijn hetzelfde. Mochten ze totaal anders zijn dan het gemiddelde kind, dan komt dat natuurlijk door satanische push ouders.
Daarom is het ook belangrijk dat ze geen uurtje school verzuimt. Qua lesstof kan ze best wat missen (het is een wvo kind op de havo) maar op sociaal gebied heeft ze het zo ontzettend hard nodig. Ze moet zich namelijk leren aanpassen.
Hoe durft ze te dromen van risico's nemen en zoiets bijzonders met haar leven doen? Een beetje uit het raam staren tijdens Engels, over jongens beppen, en na school met je vriendinnen in de stad hangen. Dat is wat ieder pubermeisje wil. Alleen weet Laura dit nog niet van zichzelf.
Dit geldt trouwens ook voor meisjes die zich met vage dingen als klassieke muziek, turnen, of wiskunde bezighouden. Ik ken er zelfs een die nog nooit een Tina gelezen heeft, dit is onacceptabel!![]()
Gelukkig is ons schoolsysteem perfect in kinderen middelmatigheid bijbrengen, dus dat gaat wel goed komen! Over 10 jaar is Laura een volkomen normale viva lezeres met een parttime baantje, op een personeelsafdeling ergens in een middelgrote stad in Nederland
Mooiiii, volg je deze topics wel? Heb je alle bijdragen gelezen? Ook die over de ervaren zeezeilers? Wellicht denk je er dan een beetje anders over.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 22:36 schreef Mooiiiiiii het volgende:
[..]
Jij hebt het helemaal doorGeraniums erbij en iedereen is gelukkig.Doe maar gewoon dan doen we al gek genoeg
Ja en ik lees ook haar site.Maar ga me hier niet druk maken ,maar me verheugen op en droom die ze na wil jagen.Nogmaals ,tis iets tussen Laura en haar ouders vind ik.En dat school gedoe boeit me totaal niet,Die meid die komt er wel.Nu ga ik weer verder lezen in m'n boekquote:Op woensdag 26 augustus 2009 22:40 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Mooiiii, volg je deze topics wel? Heb je alle bijdragen gelezen? Ook die over de ervaren zeezeilers? Wellicht denk je er dan een beetje anders over.
Nee, dat vind ik helemaal niet gek, daar ben ik blij om. Als de ouders het niet doen doen de instanties het tenminste. Dit kind moet beschermd worden.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 22:49 schreef TeringHenkie het volgende:
Dus als ik het goed begrijp wil een 13-jarige meisje (wat geestelijk nog gevormd moet worden en wat denkt te weten dat goed voor haar is) een wereldreis van 2 jaar maken in d'r eentje, waarbij ze zeer waarschijnlijk geestelijke en lichamelijk uitputting op gaat lopen (delirium, chronische uitputting), en daarnaast ook nog via Internet onderwijs op afstand gaan volgen, en dit alles zonder op de rotsen te slaan in een storm en/of uitgewoond te worden door een paar gefrustreerde matrozen/Somalische piraten?
En jullie vinden het gek dat de kinderbescherming en de onderwijsinspectie dit wil voorkomen?
2
Nou, nee, eerder omdat je geen argumenten geeft maar steeds maar je eigen frustraties blijft herhalen. Maar die opmerking had ik al terug genomen, en dat staat. Neemt niet weg dat ik die kapotte grammofoon wel heel irritant vind. Je kent me niet, dus je weet helemaal niet of ik een beperkt denkraam heb. En ik durf te wedden dat een heleboel tegenstanders juist heel goed weten wat het is om dromen na te jagen, dromen te stimuleren en dromen waar te maken. Ik krijg gewoon jeuk van je zwart witte gezeur over dat de wereld óf een groot avontuur is met allerlei onverantwoorde risico's, óf een lange neukpartij in een keet onder het genot van een breezer nadat je op school over nagellak hebt gegiecheld. Daar tussen in zit echt nog heel veel meer.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 22:34 schreef moussie het volgende:
[..]
Omdat ik verder kijk dan jou beperkte denkraam ben ik een beetje dom?
Ze was toch topsporter? Die doen over het algemeen aan wedstrijden mee. Doet ze dat niet, dan is ze dus ook geen sporter.quote:Dat is wedstrijdzeilen lieve schat, en dan krijg je dus dat schadelijke staccato slapen ..
1. Nee. Zelf bepalen mag vanaf je achttiende. Zou lekker worden ook, als het aan mijn verwende monsters zou liggen bestond hun verzorging uit 1 keer in de maand douchen, zeven keer per week junkfood eten, 16 uur per dag nintendo-en en als beloning een uurtje sporten. Met als toetje slagroomtaart voor het ontbijt.quote:1. Mag dat kind ook zelf bepalen hoe ver die verzorging gaat of heeft die dat RECHT niet?
2. Emotionele ondersteuning is ook je kind helpen zijn dromen te realiseren
3. Zeur dan ook niet dat er een volwassene bij moet zijn
4. En toch laat je het zo achter bij vreemden terwijl het huilt, om van het besmettingsgevaar in een kinderdagverblijf maar te zwijgen
5. Wordt haar die dan ontzegt, of is het dat als zij het nodig mocht hebben langer moet wachten dan 15 minuten?
Als je nou eens begint met aangeven hoe jij vindt dat er aan de ouderlijke plichten is voldaan, dan hebben we het tenminste ergens over. Mijn buren vervullen hun ouderlijke plicht ook anders dan ik, dat is geen argument om hen uit de ouderlijke macht te ontheffen. Ik heb al beargumenteerd waarom ik vind dat deze ouders dat wel zouden moeten worden, als jij nu eens met argumenten, dus niet met Tina en Boeket reeks fantasietjes, hetzelfde doet?quote:Mi is er wel aan de ouderlijke plichten voldaan .. maar ja, ze verschillen van die van het 'gemiddelde' gezin met het 'gemiddelde' kind .. en dat mag natuurlijk niet
nou nee, meer oorzaak > gevolg .. mijn droom werd, ondanks steun van 2 profs, door mijn ouders de grond in geboord, ik moest leren ipv dansen (klassiek ballet) .. maar ja, van leren kwam niet veel meer terecht, niet alleen moest ik altijd maar wachten op de langzaamste uit de klas (je had toen nog geen scholen voor hoogbegaafde kinderen) maar als mijn ouders mij betrapten op het nadansen van stukjes ballet die ik ergens had gezien werden ze boos, ik moest maar eens kappen met die 'onzin'. Ik mocht dan wel op een turnvereniging, en die wilden mij binnen no time op zo'n speciale gymnastiek afdeling, voor wedstrijden en zo, ze hadden zelden iemand gezien die zo lenig is ..quote:
Ik begrijp de bezorgdheid heus wel hoor.Maar echt kennen doet niemand hier die Laura..quote:Op woensdag 26 augustus 2009 22:53 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nee, dat vind ik helemaal niet gek, daar ben ik blij om. Als de ouders het niet doen doen de instanties het tenminste. Dit kind moet beschermd worden.
Ze is niet de enige hoor als ik zo leesquote:Op woensdag 26 augustus 2009 22:53 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Shit man, zit je nou de hele dag hier op dit onderwerp te tikken?
Tja, mijn ouders stimuleerden die droom wel, en lieten me wel privé lessen volgen en brachten me wel op godsonmogelijke tijdstippen van hot naar her, en ik brak op mijn zestiende mijn knie. Shit happens, ook mét stimulans van het thuisfront is de realiteit dat van al die honderdduizenden "uitzonderlijke talentjes" er maar een handjevol ook de droom bereikt.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 22:57 schreef moussie het volgende:
[..]
nou nee, meer oorzaak > gevolg .. mijn droom werd, ondanks steun van 2 profs, door mijn ouders de grond in geboord, ik moest leren ipv dansen (klassiek ballet) .. maar ja, van leren kwam niet veel meer terecht, niet alleen moest ik altijd maar wachten op de langzaamste uit de klas (je had toen nog geen scholen voor hoogbegaafde kinderen) maar als mijn ouders mij betrapten op het nadansen van stukjes ballet die ik ergens had gezien werden ze boos, ik moest maar eens kappen met die 'onzin'. Ik mocht dan wel op een turnvereniging, en die wilden mij binnen no time op zo'n speciale gymnastiek afdeling, voor wedstrijden en zo, ze hadden zelden iemand gezien die zo lenig is ..
nu zo erop terug kijkend kan ik niet anders dan constateren dat mijn leven bepaald is door die woede en teleurstelling, dat was mijn ding dat ik wou doen .. mijn ouders hebben mij niet behoed voor een teleurstelling, mijn ouders waren de teleurstelling.
Ja ,shit happens en als het aan Laura's ouders en voornl Laura ligt gaat ze dus haar en WTF ook haar ouders dromen waarmaken.Als ouders mag je ook dromen hebben samen met je kind,en waar proberen te maken.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 23:03 schreef Shitney het volgende:
[..]
Tja, mijn ouders stimuleerden die droom wel, en lieten me wel privé lessen volgen en brachten me wel op godsonmogelijke tijdstippen van hot naar her, en ik brak op mijn zestiende mijn knie. Shit happens, ook mét stimulans van het thuisfront is de realiteit dat van al die honderdduizenden "uitzonderlijke talentjes" er maar een handjevol ook de droom bereikt.
Natuurlijk mag dat, ik droom ook van de Olympische Spelen samen met mijn kind. Maar als volwassene en vooral als ouder is je primaire taak niet om als kippen zonder koppen achter dromen aan te jagen, maar gewoon je kinderen op te voeden tot leuke, stabiele mensen. Die als ze geluk hebben ook nog die droom waarmaken, maar niet ten koste van alles en zeker niet van hun leven.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 23:06 schreef Mooiiiiiii het volgende:
[..]
Ja ,shit happesns en als het aan Laura's ouders en VNL Laura ligt gaat ze dus haar en WTF ook haar ouders dromen waarmaken.Als ouders mag je ook dromen hebben samen met je kind.
Hoe oud ben jij dan? Want toen ik als hoogbegaafd kind naar school ging, bestonden daar toch echt al speciale klassen/scholen voor. Heb er zelf gebruik van mogen maken in die tijd.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 22:57 schreef moussie het volgende:
[..]
nou nee, meer oorzaak > gevolg .. mijn droom werd, ondanks steun van 2 profs, door mijn ouders de grond in geboord, ik moest leren ipv dansen (kla
ssiek ballet) .. maar ja, van leren kwam niet veel meer terecht, niet alleen moest ik altijd maar wachten op de langzaamste uit de klas (je had toen nog geen scholen voor hoogbegaafde kinderen) maar als mijn ouders mij betrapten op het nadansen van stukjes ballet die ik ergens had gezien werden ze boos, ik moest maar eens kappen met die 'onzin'. Ik mocht dan wel op een turnvereniging, en die wilden mij binnen no time op zo'n speciale gymnastiek afdeling, voor wedstrijden en zo, ze hadden zelden iemand gezien die zo lenig is ..
nu zo erop terug kijkend kan ik niet anders dan constateren dat mijn leven bepaald is door die woede en teleurstelling, dat was mijn ding dat ik wou doen .. mijn ouders hebben mij niet behoed voor een teleurstelling, mijn ouders waren de teleurstelling.
Alsof Hugo Borst ergens verstand van heeft .....quote:Op woensdag 26 augustus 2009 21:19 schreef mikerw het volgende:
Ik denk inderdaad dat dat gaat gebeuren. En dan draaien pa en moe de bak in, wordt zij in de eerste haven opgewacht door de Guardia Civil, wordt ze op het vliegtuig naar huis gezet en mag ze de rest van haar puberteit in een pleeggezin doorbrengen.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 23:15 schreef TeringHenkie het volgende:
Ik wil trouwens wedden dat Laura gewoon stiekem vertrekt, en dat de ouders dan verklaren "Ze is zomaar het huis uit geslopen 's nachts!"
Weet ik ook wel. Maar ze is een tegenstander van mij in deze discussie en daarom pik ik haar eruit.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 23:02 schreef Mooiiiiiii het volgende:
[..]
Ze is niet de enige hoor als ik zo lees
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |