abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72179541
Ik kreeg zojuist een boete binnen voor het volgende:
"In de openlucht vuur aanleggen, stoken of hebben"
De boete bedraagt 180 euro.

Het zit dus zo, we waren op een zandvlakte (waar we overigens best vaak zitten), en we wilden daar een vuurtje bouwen.
Voor deze boete hebben we elke keer dat we daar waren een vuur gebouwd, en zelfs als er politie langs kwam werd er niks van gezegd.
We waren net aangekomen, en waren nog even aan het uitrusten van de tocht naar boven, toen de politie langs kwam.
Wat ze dus tegen ons zeiden was dat we een boete zouden krijgen voor het bij ons hebben van brandbaar materiaal (we hadden een zak hout bij ons, dicht).

Ze zeiden ook dat ze ons zouden matsen (right!), en dat maar 2 van de 4 personen de boete zouden krijgen.
Kan dat gewoon? Dat vind ik namelijk een beetje rare manier van zaken doen.

Heeft het zin om hier tegenin te gaan? Want zoals ik het dus nu lees heb ik een boete gekregen voor het maken/hebben van vuur, terwijl we daar nog niet eens aan begonnen waren (m.a.w we waren dus alleen verdacht, en voor zover ik weet kan je daar geen boete voor krijgen).
Toen ik dit zei tegen mijn vader zei hij dat het lastige is dat het ons woord tegen het woord van de politie is, maar toen bedacht ik me dat die andere twee geen boete hebben gekregen, dus volgens mij kunnen zij dus als getuige dienen, of heb ik dat mis?

Sorry voor het lange verhaal, maar ik probeer het zo goed mogelijk uit te leggen.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen .
pi_72179590
Wat heb je als verklaring opgegeven?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_72179609
Ik zou dit ook wel eens willen weten!
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
pi_72179648
Dat ze er maar twee een boete geven kan uiteraard gewoon. Is er een geldige APV?
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_72179677
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 19:15 schreef rene90 het volgende:
Wat heb je als verklaring opgegeven?
Één van ons heeft maar een verklaring af moeten leggen, dat ging wel over vuur aanleggen.
pi_72179710
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 19:18 schreef Skonk het volgende:
Één van ons heeft maar een verklaring af moeten leggen, dat ging wel over vuur aanleggen.
laat hem dan de boete betalen , handige actie van die vriend
pi_72179718
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 19:17 schreef Five_Horizons het volgende:
Dat ze er maar twee een boete geven kan uiteraard gewoon. Is er een geldige APV?
Ik zou niet weten wat dat is.
pi_72179754
Algemene Plaatselijke Verordening. Aanvullende regels voor een bepaald gebied, opgesteld door de gemeente.
pi_72179780
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 19:20 schreef Five_Horizons het volgende:
Algemene Plaatselijke Verordening. Aanvullende regels voor een bepaald gebied, opgesteld door de gemeente.
Nou de politie zei dat het niet mocht, maar ik heb geen bord of wat dan ook gezien.
  PR/Manusje van alles woensdag 26 augustus 2009 @ 19:24:28 #10
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_72179880
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 19:21 schreef Skonk het volgende:

[..]

Nou de politie zei dat het niet mocht, maar ik heb geen bord of wat dan ook gezien.
Daar hoeft ook geen bordje te staan. Er staan ook geen borden dat je niet mag wildplassen.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_72179888
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 19:21 schreef Skonk het volgende:
een bord hoeft niet als het in de avp staat, maar het lijkt me logisch dat je wel weet dat je geen vuur mag maken in het bos of op een zandvlakte in het bos.

gewoon boetes door 4 delen en betalen, en nooit meer doen
pi_72179940
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 19:18 schreef Skonk het volgende:

[..]

Dan ben je nat
pi_72179948
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 19:24 schreef willempjewever het volgende:

[..]

een bord hoeft niet als het in de avp staat, maar het lijkt me logisch dat je wel weet dat je geen vuur mag maken in het bos of op een zandvlakte in het bos.

gewoon boetes door 4 delen en betalen, en nooit meer doen
Vroeger mocht het daar wel gewoon, dat zeiden de agenten ook.
En dan nog, moeten we dan niet een boete krijgen voor het hebben van brandbaar spul?
We hebben niks aangelegd.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 19:37:56 #14
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_72180290
Kunnen ze deze boete niet aan ELKE roker geven?
censuur :O
pi_72180358
Dit staat er in de APV:
quote:
Afdeling 5: Verbod vuur te stoken

Artikel 5:34

Verbod afvalstoffen te verbranden buiten inrichtingen of anderszins vuur te stoken

1. Het is verboden in de openlucht afvalstoffen te verbranden buiten inrichtingen in de zin van de Wet milieubeheer of anderszins vuur aan te leggen, te stoken of te hebben.

2. Het verbod geldt niet voorzover het betreft:

a. verlichting door middel van kaarsen, fakkels en dergelijke;

b. sfeervuren zoals terrashaarden en vuurkorven, indien geen afvalstoffen worden verbrand;

c. vuur voor koken, bakken en braden, voorzover dat geen gevaar, overlast of hinder voor de omgeving oplevert.

3. Het college kan van dit verbod ontheffing verlenen.

4. De ontheffing kan worden geweigerd:

a. in het belang van de openbare orde en veiligheid;

b. ter bescherming van de woon- en leefomgeving;

c. ter bescherming van de flora en de fauna.

5. Het verbod geldt niet voorzover in het geregelde onderwerp wordt voorzien door artikel 429, aanhef en onder 1 of 3, van het Wetboek van Strafrecht of de Provinciale milieuverordening.
Niks over hout bij je hebben, in ieder geval!
[edit]Trouwens, we wilden soep erop gaan koken.
Een van de moeders is getuige dat we dat pannetje mee hadden genomen, bonnetje van de soep hebben we denk ik niet meer.
pi_72180443
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 19:37 schreef RemcoDelft het volgende:
Kunnen ze deze boete niet aan ELKE roker geven?
ja hoor.. dan kan jij ondertussen zeuren dat de politie zich nooit met echte criminelen bezig houdt.
pi_72180570
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 19:40 schreef Skonk het volgende:
Dit staat er in de APV:
[..]

Niks over hout bij je hebben, in ieder geval!
[edit]Trouwens, we wilden soep erop gaan koken.
Een van de moeders is getuige dat we dat pannetje mee hadden genomen, bonnetje van de soep hebben we denk ik niet meer.
Welke gemeente? En er staat in de laatste regel wellicht nog iets interessants. (Provinciale mileuwetgeving)
pi_72180626
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 19:26 schreef Skonk het volgende:
Vroeger dacht men ook dat de aarde plat was.

Jullie hadden spullen bij je waarmee je een vuurtje kon bouwen.
Eén van jullie heeft toegegeven dat jullie dat daadwerkelijk wilden doen.
1+1=boete

Kun je er wat tegen doen? Ja, je kunt protesteren, maar dat helpt niks.
En kunnen de 2 die geen boete hebben gekregen als getuige dienen? Nee, ze hebben er belang bij dat hun vrienden geen boete krijgen, dus zij zullen niet als getuigen geaccepteerd worden.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 19:52:24 #19
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_72180679
Ik denk niet dat de politie je een boete kan geven voor het bij je hebben van brandbaar materiaal. Dat weet ik eigenlijk wel zeker. Het valt en staat dus een beetje met de verklaring die is gegeven.

Daarnaast kan iedere dove nog horen dat jullie daar fikkie wilde stoken. Dus eigenlijk niet zeuren en dokken.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_72180772
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 19:50 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Vroeger dacht men ook dat de aarde plat was.

Jullie hadden spullen bij je waarmee je een vuurtje kon bouwen.
Eén van jullie heeft toegegeven dat jullie dat daadwerkelijk wilden doen.
1+1=boete

Kun je er wat tegen doen? Ja, je kunt protesteren, maar dat helpt niks.
En kunnen de 2 die geen boete hebben gekregen als getuige dienen? Nee, ze hebben er belang bij dat hun vrienden geen boete krijgen, dus zij zullen niet als getuigen geaccepteerd worden.
Zo werkt dat toch niet? Als ik nu zeg dat ik 200km/u ga rijden op de A12, ben ik dan strafbaar?
pi_72180824
Ik ga nu even naar een van de betrokkenen. Hij heeft geen verklaring afgelegd, en weet niet wat er gezegd is, ik weet het ook niet zeker.
pi_72180897
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 19:55 schreef Skonk het volgende:
Zo werkt dat toch niet? Als ik nu zeg dat ik 200km/u ga rijden op de A12, ben ik dan strafbaar?
In theorie werkt het zo niet idd.
In praktijk wel.
Kun je er iets tegen doen? Forget it, jullie woord tegen dat van de politie
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_72181053
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 19:26 schreef Skonk het volgende:
En dan nog, moeten we dan niet een boete krijgen voor het hebben van brandbaar spul?
We hebben niks aangelegd.
Vroeger mocht je ook zonder gordel rijden

Maar die vriend heeft bekend dat jullie vuurtje wilde stoken en dan hang je.
Snap trouwens niet hoe jullie daar gepakt kunnen worden, loopt daar zoveel politie rond op die zandvlakte?
pi_72181087
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 20:04 schreef willempjewever het volgende:
Snap trouwens niet hoe jullie daar gepakt kunnen worden, loopt daar zoveel politie rond op die zandvlakte?
Ze hebben een goede reden: er komen hangjongeren die er vuurtje stoken.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 20:12:28 #25
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_72181297
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 19:58 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

In theorie werkt het zo niet idd.
In praktijk wel.
In praktijk wel? Voorbeelden?
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo