quote:Op woensdag 26 augustus 2009 19:36 schreef moussie het volgende:
[..]
Vandaar dat ze er bij iedere gelegenheid die zij krijgt in haar eentje erop uit trekt .. of zeg je nu dat kinderen die liever alleen zijn dat niet mogen?
Dus dat maakt het nog zwaarder, op windstille momenten.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 19:48 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Jep, ze mag enkel zeilen op de wind en water, de motor mag niet gebruikt worden, onder geen enkele omstandigheid.
Klopt, sommigen zien ineens mensen op hun boot die er helemaal niet zijn. Maar de ware marteling in windstilte is de beschikking over een motor, die je niet aan mag zetten...quote:Op woensdag 26 augustus 2009 19:56 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dus dat maakt het nog zwaarder, op windstille momenten.
Wat de ervaren zeezeilers daarover vertellen is niet mis, je kunt er o.a. hallucinaties van krijgen.
nee hoor..quote:Op woensdag 26 augustus 2009 19:42 schreef Marrije het volgende:
Ik vind het wel sneu Moussie, vandaag sta je er een beetje alleen voor
Had ze vast geen tijd meer om te zeilen.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:24 schreef moussie het volgende:
[..]
kinderen van 12 mogen een krantenwijk doen .. ja
volgens mij doet zij geen 'no help' record en dan mag het dus welquote:Op woensdag 26 augustus 2009 19:48 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Jep, ze mag enkel zeilen op de wind en water, de motor mag niet gebruikt worden, onder geen enkele omstandigheid.
Neen. Ze gaat voor een zeilrecord, geen vaarrecord. In het tweede geval mag een motor, in het eerste geval niet.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 20:04 schreef moussie het volgende:
[..]
volgens mij doet zij geen 'no help' record en dan mag het dus wel
Nee, een "no assistance" record (no help record bestaat niet eens), is iets totaal anders. Maar bij de reglementen die voor het record van Laura staan vermeld, staat heel duidelijk dat het gebruik van een motor ten allen tijde niet is toegestaan.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 20:04 schreef moussie het volgende:
[..]
volgens mij doet zij geen 'no help' record en dan mag het dus wel
vandaar dat Bezemer 2 zinnen verderop opmerkt dat zij wel niet met windstiltes te maken zal krijgen omdat zij de Passaat-route neemt .. maar daar lees jij/lezen jullie dan maar heel tactisch overheen ..quote:Op woensdag 26 augustus 2009 19:41 schreef UncleErnie het volgende:
[..]
Erkende wedstrijd SOLO zeilers vertrouw ik eerder op hun woord als iemand die op internet claimt dat ze ooit in een grijs verleden met een partner gezeild heeft. Hun ervaringen zijn toch echt betrouwbaarder dan de jouwe. Daar komt nog bij dat zij het voor hun beroep doen, dus meer van verschillende routes afweten dan jij. Dat houdt dus in dat zij de pretroute bepaald minder prettig vinden.
En dan hebben we het weer over de technische kant van het verhaal. Sociaal-emotioneel is ze gewoon nog niet zover, haar hersenen zijn nog niet volgroeid.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 20:13 schreef moussie het volgende:
[..]
vandaar dat Bezemer 2 zinnen verderop opmerkt dat zij wel niet met windstiltes te maken zal krijgen omdat zij de Passaat-route neemt .. maar daar lees jij/lezen jullie dan maar heel tactisch overheen ..
en tja, wat wedstrijdzeilen aangaat zullen ze zonder meer gelijk hebben, maar wat heeft dat hier te zoeken, dat kind gaat niet wedstrijdzeilen, die gaat zonder windstiltes via de Passaat-route de bol rond .. en op die route kan je onderweg met je zeeanker uit en je radar aan gewoon slapen .. nogmaals, ga maar eens praten met mensen die die route gezeild hebben, dat zijn de ervaringsdeskundigen, en niet een of andere wedstrijdzeiler op een totaal andere route .. en ja, ik ken er een paar die de trip in z'n geheel of gedeeltelijk hebben gedaan .. dat krijg je als je bent opgegroeid in een havenstad en het grootste gedeelte van je leven in de buurt van een haven hebt gewoond
Dat maakt dus geen donder uit, al komt ze nog zo volwassen over, op je 13e zijn die hersenen gewoon nog niet volgroeid.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 19:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Hoeveel 13-jarige solozeilers hebben ze daarvoor open gesneden?
En jij leest ook heel tactisch over mijn reactie heen als ik stel dat je je 13 jarige dochter ook niet jaren alleen snachts door Amsterdam laat fietsenquote:Op woensdag 26 augustus 2009 20:13 schreef moussie het volgende:
[..]
vandaar dat Bezemer 2 zinnen verderop opmerkt dat zij wel niet met windstiltes te maken zal krijgen omdat zij de Passaat-route neemt .. maar daar lees jij/lezen jullie dan maar heel tactisch overheen ..
Ja, want er zijn routes waarmee je de wereld kan overvaren ZONDER de pacific en atlantic te passerenquote:Op woensdag 26 augustus 2009 19:02 schreef moussie het volgende:
en lees je daarna even in over de Passaat-Route, de route die Laura wil nemen .. misschien dat je dan eens begrijpt waarom ik het de pret-route noem en veel van die omschreven gevaren nogal overdreven ..
Dat zeg ik, de eenzaamheid, cabinfeverquote:Op woensdag 26 augustus 2009 19:56 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dus dat maakt het nog zwaarder, op windstille momenten.
Wat de ervaren zeezeilers daarover vertellen is niet mis, je kunt er o.a. hallucinaties van krijgen.
Net als jij over het woordje meestal heenleest?quote:Op woensdag 26 augustus 2009 20:13 schreef moussie het volgende:
[..]
en tja, wat wedstrijdzeilen aangaat zullen ze zonder meer gelijk hebben, maar wat heeft dat hier te zoeken, dat kind gaat niet wedstrijdzeilen, die gaat zonder windstiltes via de Passaat-route de bol rond .. en op die route kan je onderweg met je zeeanker uit en je radar aan gewoon slapen .. nogmaals, ga maar eens praten met mensen die die route gezeild hebben, dat zijn de ervaringsdeskundigen, en niet een of andere wedstrijdzeiler op een totaal andere route .. en ja, ik ken er een paar die de trip in z'n geheel of gedeeltelijk hebben gedaan .. dat krijg je als je bent opgegroeid in een havenstad en het grootste gedeelte van je leven in de buurt van een haven hebt gewoond
Dus dat kun je een kind niet aandoen. Een volwassene al bijna niet. Maar die kan tenslotte zijn verstand gebruiken en een puber (nog) niet. Als ouder zou je het je kind uit het hoofd moeten praten en niet aanmoedigen dus.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 20:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat zeg ik, de eenzaamheid, cabinfever
Het ging anders over het gevaar van het verkeer hoor, dat deelname daaraan ook zo zijn gevaren heeftquote:Op woensdag 26 augustus 2009 20:24 schreef N.icka het volgende:
[..]
En jij leest ook heel tactisch over mijn reactie heen als ik stel dat je je 13 jarige dochter ook niet jaren alleen snachts door Amsterdam laat fietsen
Ja das waar..., hier in Rotterdam hebben we nauwelijks havens.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 20:13 schreef moussie het volgende:
dat krijg je als je bent opgegroeid in een havenstad en het grootste gedeelte van je leven in de buurt van een haven hebt gewoond
Ik herhaal mijn vraag dan maar .. zou de jeugd die zo veel meer digitaal communiceert dan wij, ze zijn ermee groot geworden, daar niet anders mee omgaan?quote:Op woensdag 26 augustus 2009 20:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat zeg ik, de eenzaamheid, cabinfever
Nee.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 20:42 schreef moussie het volgende:
[..]
Ik herhaal mijn vraag dan maar .. zou de jeugd die zo veel meer digitaal communiceert dan wij, ze zijn ermee groot geworden, daar niet anders mee omgaan?
Nou nee... Olietankers zien zeiljachtjes helaas vaak helemaal niet op de radarquote:Op woensdag 26 augustus 2009 20:39 schreef moussie het volgende:
[..]
Het ging anders over het gevaar van het verkeer hoor, dat deelname daaraan ook zo zijn gevaren heeft
maar ja, okay, s'nachts door Amsterdam fietsen is zonder meer en op een andere manier gevaarlijker dan overdag door de stad fietsen, terwijl dat op zee op zich weinig verschilt .. alles wat bij je in de buurt komt zie je anyway eerst op de radar ..
quote:Op woensdag 26 augustus 2009 20:41 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja das waar..., hier in Rotterdam hebben we nauwelijks havens.
Wat een drogredenatie weer. Als je in de buurt van een slagerij woont heb je automatisch verstand van lekker vlees. Als je naast een stadion woont ben je voetbaltrainer, naast een vliegveld ben je piloot, etc etc
pff, als je in Barneveld woont heb je vrijwel automatisch meer kennissen die verstand hebben van kippen en als je in een zeehaven woont kom je vaker in aanraking met mensen die een boot in buurt hebben afgemeerd .. die komen niet in Drenthe in de kroeg maar hier om de hoek!quote:Op woensdag 26 augustus 2009 20:41 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja das waar..., hier in Rotterdam hebben we nauwelijks havens.
Wat een drogredenatie weer. Als je in de buurt van een slagerij woont heb je automatisch verstand van lekker vlees. Als je naast een stadion woont ben je voetbaltrainer, naast een vliegveld ben je piloot, etc etc
Als zo'n zeiljachtje zich dan bij een Olietanker meldt, geven de Olietankers dit doorgaans wel meteen door aan andere Olietankers die zich op de route begeven, juist omdat het niet zichtbaar is op de radar, en zodat ze extra oplettend zijn.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 20:44 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Nou nee... Olietankers zien zeiljachtjes helaas vaak helemaal niet op de radar
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |