Ik heb een foto van De Kus in het museum. Mag ik, als 'ie niet compleet bewogen blijkt te zijn?quote:Op woensdag 26 augustus 2009 09:13 schreef Automatic_Rock het volgende:
Als ik foto's heb dan zal ik er wel 1 of 2 plaatsen. Ik heb hier alleen nog maar video namelijk
Maar was één foto niet duizend woorden waard of zo?quote:
Die was er niet.quote:
Inderdaad, plaatjes in een TT, dat is het enige wat dit forum nog mist!quote:Op woensdag 26 augustus 2009 09:47 schreef Marble het volgende:
[..]
Maar was één foto niet duizend woorden waard of zo?
Heeft het weer nog meegewerkt bij de barbecue?quote:Op woensdag 26 augustus 2009 07:53 schreef Automatic_Rock het volgende:
Maar bedankt voor alle felicitaties, het was een erg leuke dag![]()
Ja hoorquote:Op woensdag 26 augustus 2009 09:21 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ik heb een foto van De Kus in het museum. Mag ik, als 'ie niet compleet bewogen blijkt te zijn?
Ik heb er maar 2 gemaakt, alleen tijdens de ceremonie zelf. Over mijn fotografieskills kan ik alleen maar zeggen dat mijn kwaliteiten duidelijk elders liggen.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 14:53 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ja hoor
Als je nog meer foto's hebt dan wil ik ze wel graag per mail
En bedankt allemaal voor de felicitaties, zodra ik goede foto's heb zal ik wat posten
quote:Op woensdag 26 augustus 2009 22:41 schreef zodiakk het volgende:
Ik durf het bijna niet te zeggen in deze maritale en matriarchale sferen, maar ik ben vandaag onder voorbehoud van financiering gepromoveerd naar de bezittende klasse.
Hij gaat een huis/appartement kopen.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 07:47 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Zodiakk mag wel iets duidelijker zijn.
Nee, maar mijn schoonzus wel. Dat is wel redelijk makkelijk te verhelpen. Ik zou het wel serieus nemen want zij ging af en toe bijna van haar stokje. Mijn vrouw voelde zich overigens bijna de gehele tweede zwangerschap niet lekker, het is natuurlijk ook niet niks. Bij de eerste ging alles van een leien dakje.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 09:08 schreef Claudia_x het volgende:
Z, heeft je vrouw toevallig een ijzertekort gehad tijdens een van haar zwangerschappen?
Ik voel me nog steeds waardeloos en begin maar aan zelfdiagnose te doen.
Ik kan momenteel ook alleen maar op bed liggen. Als ik langer dan een kwartier/half uur zit dan heb ik het gevoel dat al het bloed uit m'n lichaam wegtrekt. Eigenlijk vind ik het raar dat de verloskundige dinsdag niet heeft voorgesteld om nog een bloedtest te doen.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 09:15 schreef Z het volgende:
[..]
Nee, maar mijn schoonzus wel. Dat is wel redelijk makkelijk te verhelpen. Ik zou het wel serieus nemen want zij ging af en toe bijna van haar stokje. Mijn vrouw voelde zich overigens bijna de gehele tweede zwangerschap niet lekker, het is natuurlijk ook niet niks. Bij de eerste ging alles van een leien dakje.
Wat idioot dat een tweede zwangerschap zo anders kan zijn. Negen maanden duren ook wel erg lang als je voortdurend ergens last van hebt. Het is maar goed dat je er vantevoren geen weet van hebt wat je te wachten staat. Ik moet er momenteel niet aan denken om een tweede te nemen. Niet dat het ondraaglijk is, maar het is gewoon kut om zolang niet jezelf te kunnen zijn.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 09:27 schreef Z het volgende:
Van alles, slapheid, misselijkheid, duizeligheid en pijn. Is er nog meer? Ik denk dat je ook nogal aan je verlof toe bent, hoe lang moet je nog?
"Het hoort erbij."quote:Op donderdag 27 augustus 2009 09:41 schreef Z het volgende:
Die verloskundigen geven je ook alleen maar iets om naar uit te kijken. Denk ik. Je voelt je gewoon doorgaans niet goed tijdens een zwangerschap en je moet er toch 'doorheen'.
Echt?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 09:44 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
...
Ik kijk uit naar de bevalling. ...
Wat hij van hierboven zegt.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 09:09 schreef Gellius het volgende:
Gefeliciteerd, zodiakk. Mooi plekkie gevonden?
Dat dus.quote:
Salvatore.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:37 schreef ShadyLane het volgende:
Ik zoek een naam voor m'n nog aan te schaffen cavia. Als Fidel het niet wordt, heeft Claudia vast nog wat afdankertjes.
Waarom probeert iedereen mij toch te verbeteren op dit forum. Gisteren Tong nu jij weer. En allemaal voor vergeefs.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:50 schreef ShadyLane het volgende:
(zonder 'de' trouwens, het is zonder 'de')
quote:Op donderdag 27 augustus 2009 12:05 schreef Z het volgende:
Mijn vrouw belt net; "ik was toch niet 9 maanden een soort van ziek, zwak en misselijke dweil?!?".
Ik moet het een beetje nuanceren, 7 van de 9 maanden.
We worden in de gaten gehouden.
Zijn er meer mensen die bij het horen of zien van een cavia aan Marc Marie denken?quote:
Best raar, eigenlijk, want die cavia's zien er veel netter uit dan zijn pruik eruit zag.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 12:52 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Zijn er meer mensen die bij het horen of zien van een cavia aan Marc Marie denken?
We zijn niet allemaal zo scheutig als jij met privé zaken. En ik mocht niet zeuren van jou.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 12:50 schreef Claudia_x het volgende:
Het verbaast me overigens met terugwerkende kracht dat je het zo weinig over de zwangerschappen hebt gehad, Z. Ik ben er zelf nogal vol van. (He he he.)
Nou ja, het verbaast me vooral omdat je zo te horen niet bepaald aan de zijlijn hebt gestaan, zoals ik had verwacht dat mannen doorgaans aan de zijlijn staan bij het hele babygebeuren.
Mannen.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 13:20 schreef Z het volgende:
[..]
We zijn niet allemaal zo scheutig als jij met privé zaken. En ik mocht niet zeuren van jou.
quote:Op donderdag 27 augustus 2009 09:09 schreef Gellius het volgende:
Gefeliciteerd, zodiakk. Mooi plekkie gevonden?
Dank! En het is een mooi plekkie van een whopping 90 m2,quote:
Huisdieren krijgen toch automatisch de achternaam van hun huismens. Bijv. de hond van Beatrix is Fikkie van Oranje-Nassau van Lippe-Biesterfeld, gok ik.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 13:36 schreef Gellius het volgende:
Karin Stüber, ook een aardige naam voor een cavia. Ik ben er overigens vóór dat huisdieren voor- en achternamen hebben. Dat quasi-jofele, informele gedoe altijd.
Nooit?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 21:10 schreef Gellius het volgende:
Tsja jongen, er komt geen eind aan.
Uitgesproken als "Sjarl"?quote:
Daar was mijn hele omschrijving wel op gebaseerd ja.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 20:05 schreef Gellius het volgende:
Ik mag toch veronderstellen dat zodiakk, ten behoeve van ons aller welzijn, de hoogte(n) te Rotterdam nauwlettend in het oog blijft houden.
quote:
Doet me denken aan de kuif-rage waar ik als jonge puber mee te kampen had.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 22:51 schreef Marble het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik wist niet dat ze tegenwoordig ook al hoeden maakten van dode echidna's.
Het is afzichtelijk.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 22:51 schreef Marble het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik wist niet dat ze tegenwoordig ook al hoeden maakten van dode echidna's.
Gefeliciteerd, nu ben je helemaal het heertje.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 14:21 schreef zodiakk het volgende:
[..]
[..]
Dank! En het is een mooi plekkie van een whopping 90 m2,. Géén klushuis godzijdank.
Zodiakk is meer een Paul Kinsey.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 01:10 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Gefeliciteerd, nu ben je helemaal het heertje.
[ afbeelding ]
Slecht geslapen? Warm?quote:
1. Ik neem vaak gewoon de bovenste paar van mijn 'nog te lezen'-stapel mee (wat overigens geen fysieke stapel is).quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 10:53 schreef Claudia_x het volgende:
Het is weer tijd voor de jaarlijks terugkerende vraag: Welke boeken neem ik mee op vakantie?
Zware week. En de lift was vanochtend geblokkeerd dus moest ik 2 kids 4 verdiepingen naar beneden sjouwen, dat heeft nogal mijn humeur voor de dag bepaald.quote:
Gelukkig is het bijna weekeinde!quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 11:16 schreef Z het volgende:
[..]
Zware week. En de lift was vanochtend geblokkeerd dus moest ik 2 kids 4 verdiepingen naar beneden sjouwen, dat heeft nogal mijn humeur voor de dag bepaald.
Gefeliciteerd alvast! Gaan jullie nog iets leuks doen?quote:
Omdat ik het boekennieuws momenteel niet volg, vind ik het handig om terug te vallen op het lijstje winnaars van de Man Booker Prize. Kun je nooit de mist mee ingaan.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 11:31 schreef Frollo het volgende:
[..]
Lijkt me wel in orde, al heb ik er niets van gelezen en ken ik zelfs de meeste namen niet.
Hapje eten, filmpje, kroeg. Niet per se in die volgorde.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 11:32 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Gefeliciteerd alvast! Gaan jullie nog iets leuks doen?
Sinds gisteren! Om te vieren dat ik weer kon inloggen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 13:09 schreef Lienekien het volgende:
Hoe lang heeft MeneerTim al een (deze) avatar?
Juist. Die ene film die ik voor mijn zusje moest kopen in een dubieus winkeltje op de Staalstraat, omdat ie nergens anders meer te koop is. Nu ligt hij al een week op mijn bureau. Volgens mijn zusje is de film de aankondiging van de Nouvelle Vague, maar ik vond Belmondo gewoon erg raar en leuk.quote:
Dank voor de tip! Vorig jaar heb ik About a boy gelezen en dat was toch wel het leukste boek van de vakantie.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 12:53 schreef MeneerTim het volgende:
Een veel leuker Hornby boek dan Slam is de Polysyllabic Spree. Zeker als tussendoortje.
Dank! En t.z.t. zal ik inderdaad een housewarming geven,quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 08:25 schreef mane het volgende:
Gefeliciteerd zodiakk!!
Geef je ook een housewarming?.
quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 18:26 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
heeft zodiakk de baas van the office als gebruikersplaatje?
quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 18:35 schreef Gellius het volgende:
Pope, in welk universum leef je tegenwoordig? Zodiakk is overduidelijk een gefrustreerd schrijver met kosmopolitische aanvechtingen die niettemin zijn talenten als loonslaaf verspilt aan de Baäl van het grootkapitalisme, en nog kantoorartikelen jat ook.
Lees de vorige pagina anders even. Ik had er zelfs bij gezet wie het was.quote:
Natuurlijk, hij is immers ook maar gewoon een soort Holden Caulfield die dit ook allemaal niet gewild heeft en er maar iets van probeert te maken.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 19:26 schreef Gellius het volgende:
Ik ben een slecht en oppervlakkig mens, maar in mijn hart duim ik voor Pete Campbell. Soms.
Ik zie geen Holden Caulfield in Pete. Ik zie ook geen held in Pete, maar hij is, hoewel manipulatief, één van de meer eerlijke karakters in de serie. Hij is ambitieus, maar onhandig. Ik vind het aardig om te zien hoe hij oprecht knokt om zich te handhaven in een volstrekt phoney wereld.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 20:28 schreef Frollo het volgende:
[..]
Natuurlijk, hij is immers ook maar gewoon een soort Holden Caulfield die dit ook allemaal niet gewild heeft en er maar iets van probeert te maken.
Nog bezig met geboortekaartpoëzie?quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 20:28 schreef Claudia_x het volgende:
Twee hele kleine noten
Samengesmolten tot een akkoord
Deze nieuwe klank is mooier
Dan we ooit hebben gehoord
Ik kan er niet meer tegen.
Ik zie dat anders. Op een bepaalde manier lijkt hij erg op Don: ze voelen zich allebei 'out of place'. Alleen lijkt Don oprecht zoekende naar hetgeen hem gelukkig maakt, terwijl Pete vooral bezig is met wat anderen van hem vinden. Tijdens die zeldzame momenten waarop hij zich niets van anderen aantrekt is hij een onaangename egoïst.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 20:40 schreef Gellius het volgende:
[..]
Ik zie geen Holden Caulfield in Pete. Ik zie ook geen held in Pete, maar hij is, hoewel manipulatief, één van de meer eerlijke karakters in de serie. Hij is ambitieus, maar onhandig. Ik vind het aardig om te zien hoe hij oprecht knokt om zich te handhaven in een volstrekt phoney wereld.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
Ja.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 20:41 schreef Gellius het volgende:
[..]
Nog bezig met geboortekaartpoëzie?
En ik heb me ook al een week niet meer geschoren.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 18:35 schreef Gellius het volgende:
Pope, in welk universum leef je tegenwoordig? Zodiakk is overduidelijk een gefrustreerd schrijver met kosmopolitische aanvechtingen die niettemin zijn talenten als loonslaaf verspilt aan de Baäl van het grootkapitalisme, en nog kantoorartikelen jat ook.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
Jep.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 21:09 schreef k_man het volgende:
Ik neem aan dat er in TVR een Madmen-topic bestaat.
Op zich is het merkwaardig dat je het gevoel krijgt dat hij een buitengewoon moreel mens is terwijl hij toch zoveel foute dingen doet. Ik ben er nog niet achter waar dat precies in zit.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 21:09 schreef zodiakk het volgende:
Ongericht, hard, maar over het algemeen wel de goeie kant op.
Volgens mij is zijn worsteling nu juist dat hij dat eigenlijk niet wil, maar dat niet aan zichzelf toe durft te geven.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 21:08 schreef Gellius het volgende:
Ik denk dat de ambitie van Pete oprecht is, in de zin dat hij de macht en het prestige ambieert als doel op zich.
In zijn kaaklijn, vrees ik.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 21:28 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik ben er nog niet achter waar dat precies in zit.
Hm. Hm. Wellicht. Pete is natuurlijk een geprivilegieerde jongeman, hij draagt een andere last dan Don, hoewel ze allebei voor de peilloze leegte van het bestaan staan en daar een oplossing voor moeten zien te vinden.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 21:31 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Volgens mij is zijn worsteling nu juist dat hij dat eigenlijk niet wil, maar dat niet aan zichzelf toe durft te geven.
Ik vind Grunberg een soort cliniclown.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 21:53 schreef JAM het volgende:
Wie van jullie hier vindt Grunberg een 'ultracynicus'? Reacties graag.
Ik heb even het andere topic gelezen en ik ben het met je eens. Overigens kan ik niet zo goed tegen dat 'je begrijpt hem gewoon niet'-geneuzel.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 22:01 schreef JAM het volgende:
Zie je, in een ander topic was er een meisje - ik denk dat het een meisje is - die beweren wil dat Grunberg een ultracynicus is. Ik vind van niet. Ik vind het fijn om te weten dat ik daar niet alleen in ben.
Een zwaktebod vanjewelste inderdaad.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 22:38 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb even het andere topic gelezen en ik ben het met je eens. Overigens kan ik niet zo goed tegen dat 'je begrijpt hem gewoon niet'-geneuzel.
Ben je gek. Schei uit.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 22:46 schreef Claudia_x het volgende:
Kun jij niet een tekst voor Het geboortekaartje schrijven, JAM?
Hup, JAM.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 22:46 schreef Claudia_x het volgende:
Kun jij niet een tekst voor Het geboortekaartje schrijven, JAM?
Mijn definitie van 'cynisch' is 'een pijnlijk ongeloof in het goede aan de dag leggend'. Het werk van Grunberg zou ik eerder naïef noemen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 22:46 schreef Wouter1989 het volgende:
Maar JAM, Grunberg is wel bloed van jouw bloed. Zie maar eens te ontkennen dat jullie beide ultracynisch zijn. Ik wed dat als je hem in het echt kende, jullie beste vrienden zouden zijn. Je hebt de mogelijkheid hem te versmaden omdat een cynicus niet gekenmerkt wordt door bepaalde ideeën, die ie zou delen met andere cynici, maar met een spottende houding tegenover alles, medecynici incluis.
Er schuilt wel een uitdaging in. Ik ben nu al maanden bezig om geschikt proza / toepasselijke poëzie te vinden, maar kunstenaars wagen zich liever niet aan dit thema. Het gaat altijd over slipjes en doodskisten.quote:
Wat ik maar zeggen wil is dat er een verschil is tussen een gezonde dosis sarcasme en een beetje de boel in de zeik nemen en een ultracyniscus zijn. Dan is Oscar Wilde ook opeens een ultracynicus, dan zijn die jongens van de Mike en Thomasshow ook ultracynici.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 22:46 schreef Wouter1989 het volgende:
Maar JAM, Grunberg is wel bloed van jouw bloed. Zie maar eens te ontkennen dat jullie beide ultracynisch zijn. Ik wed dat als je hem in het echt kende, jullie beste vrienden zouden zijn. Je hebt de mogelijkheid hem te versmaden omdat een cynicus niet gekenmerkt wordt door bepaalde ideeën, die ie zou delen met andere cynici, maar met een spottende houding tegenover alles, medecynici incluis.
Ik moet zeggen dat het lezen van Grunbergs non-fictie mijn kijk op zijn fictie heeft veranderd. Heb je bijv. zijn boekje over Otto Weininger gelezen? Hij is voortdurend bezig om te zoeken naar betekenis en de juiste formulering voor een inzicht te vinden. Hij heeft het niet opgegeven, maar hij begrijpt het niet. Dat maakt zijn werk naïef.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 22:51 schreef Wouter1989 het volgende:
Als je er zo'n heterodoxe definitie van 'cynisch' op nahoudt, ben ik natuurlijk ook reuzebenieuwd naar je definitie van 'naief'.
Welke TTK'er spuugt ook weer zo op middelmaat? Op dat ethos dat een gezonde dosis van alles, humor, lust, leergierigheid, sportiviteit, voorschrijft, maar van niets zo veel dat je niet op het CDA zou stemmen? Als jij het niet was, zou je je er vast bij aansluiten.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 22:51 schreef JAM het volgende:
[..]
Wat ik maar zeggen wil is dat er een verschil is tussen een gezonde dosis sarcasme en een beetje de boel in de zeik nemen en een ultracyniscus zijn. Dan is Oscar Wilde ook opeens een ultracynicus, dan zijn die jongens van de Mike en Thomasshow ook ultracynici.
Eens, maar in jouw gedichten haal je ook steeds hetzelfde trucje uit. Het is maar goed dat het trucje me maar niet wil vervelen.quote:Ik weet het niet hoor, ik weet het niet, ik ben na een Grunbergje of drie weer afgehaakt omdat het mij vooral toeschijnt als aapje-doet-zijn-truckje-verhaaltjes.
Nu, dat ben ik natuurlijk en dat ga ik ook niet ontkennen. Daarin ben ik ook een heel ander persoon dan meneer Grunberg. Meneer Grunberg hunkert naar de middelmatigheid maar, omdat het lot nu eenmaal niet wilde dat hij daar deel van uit zou maken en hij zich daar in zijn boekjes de draak mee steekt, schuift men hem cynisme in de voeten. Wat ik veeleer proef is jaloezie. Ik denk dat als die man op de middelbare school een vriendinnetje had gehad, zeventjes en zesjes had gehaald voor z'n VWO-eindexamen aan het Vossius en een baantje aangeboden was bij het een of andere kantoor in een grachtenpandje, dan had hij nooit een boek geschreven. Seksuele frustratie, mislukking, dat zijn zijn drijfveren. Dat maakt hem niet tot een cynicus, maar tot een goedmoedige loser die er het beste van probeert te maken. De cynicus, daarentegen, die kijkt veeleer van boven naar beneden dan van beneden naar boven. Hij ziet vanaf zijn bergtop waar de lucht nog zuiver is wat voor een vreselijke zooi de mensen er van gemaakt heb en spuugt daarop. De één meer dan de ander. Misschien zou je kunnen zeggen dat, hoewel lang niet zo uitgesproken, Brusselmans veel meer van een cynicus heeft dan Grunberg. Met wáárlijk, puur cynisme zoals bij Mishima heeft het alsnog geen fuck te doen. Daarvoor zijn we allemaal veel te arm en lelijk en volgevroten en decadent. Op de rest van het verhaal, dat ik nauwkeurig weggeknipt heb, reageer ik eens een andere keer. Daar zal ik nog wat over na moeten denken.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 23:20 schreef Wouter1989 het volgende:
[..]
Welke TTK'er spuugt ook weer zo op middelmaat? Op dat ethos dat een gezonde dosis van alles, humor, lust, leergierigheid, sportiviteit, voorschrijft, maar van niets zo veel dat je niet op het CDA zou stemmen? Als jij het niet was, zou je je er vast bij aansluiten.
Ik vind JAM helemaal niet ultracynisch. Het is gewoon een hele lieve jongen. Hij is fan van ADO. Bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 22:46 schreef Wouter1989 het volgende:
Maar JAM, Grunberg is wel bloed van jouw bloed. Zie maar eens te ontkennen dat jullie beide ultracynisch zijn.
quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 08:19 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Wouter: jouw definitie van cynisme is ongebruikelijker dan die van Claudia. Jij hebt het over een soort Albert Camus ideaal, dat in eerste instantie cynisch lijkt maar feitelijk gezien juist het toppunt van kracht en positiviteit is. Hoe noemt hij het zelf ook alweer? De mhm held? De mhmhme mens? Iets met waanzin ofzo? Vergeten.
Dat ziet eruit als een spannend boek. Ik vind het wel zonde, die teloorgang van de bijen. Is er iets op individueel niveau wat we kunnen doen? Mijn bananenplant op het dak trekt vooral wespen aan. En tarantula's.quote:Op zondag 30 augustus 2009 11:21 schreef dwerg het volgende:
Zodiakk, MeneerTim, A_R, Z, Gellius, Claudia, Lienekien, en iedereen.
Goedemorgen, ik ga weer verder in
[ afbeelding ]
Dat vind ik ook, want hij heeft mij een hele lieve brief gestuurd.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 11:17 schreef mane het volgende:
[..]
Ik vind JAM helemaal niet ultracynisch. Het is gewoon een hele lieve jongen. Hij is fan van ADO. Bijvoorbeeld.
Vandaag! Of had je het niet tegen mij?quote:
Ik ontving vandaag een prachtige brief over de weersomstandigheden in Leuvenquote:Op maandag 31 augustus 2009 08:36 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
hihi.
Ik heb graag dat je bier gaat drinken als een verstandige, juist afgestudeerde jongeman. Ik zal hetzelfde doen, hoewel dat afstuderen van mij nog wel even op zich laat wachten. Ik zit alweer in m'n godverdomde vijfde eerstejaar.quote:Op maandag 31 augustus 2009 14:44 schreef MeneerTim het volgende:
Dank. Nu wilt iedereen dat ik vanavond als een idioot bier ga drinken, maar daar heb ik gans geen zin in. Oh jee.
Daar heb ik om geschaterd. Vol respect en bewondering overigens, hoor.quote:Op maandag 31 augustus 2009 17:59 schreef JAM het volgende:
...en dat briefpapier? Is dat geen prachtontwerp?
Hoeft niet hoor.quote:Op maandag 31 augustus 2009 19:11 schreef Gellius het volgende:
O, het is hier venkelovenschotel met buikspek. Ik zal jullie de details besparen, ditmaal.
Deze is beter:quote:Op maandag 31 augustus 2009 23:50 schreef k_man het volgende:
Duitse rap van tien jaar oud... what's not to like?
Daar heb je ongetwijfeld een zeer prijzige ontwerper bij moeten halen!quote:Op maandag 31 augustus 2009 17:59 schreef JAM het volgende:
...en dat briefpapier? Is dat geen prachtontwerp?
Een weelde en een rijkdom dat het hier is, man oh man! Ik denk dat ik nu eens een sigaretje ga roken op m'n terras.quote:Op dinsdag 1 september 2009 18:59 schreef Gellius het volgende:
'n Tafel, JAM?
Je begrijpt hem gewoon niet.quote:Op dinsdag 1 september 2009 19:35 schreef Quir het volgende:
Ik haat aubergine.
Vergeet niet dat ik ook een idioot ben.quote:Op dinsdag 1 september 2009 19:24 schreef k_man het volgende:
Is dat recept voor één persoon?200 gram pasta is - eenmaal gekookt - idioot veel, toch?
Gevoel zeker; of het me iets kan interesseren is weer een ander verhaal.quote:Op dinsdag 1 september 2009 20:19 schreef Wouter1989 het volgende:
Zeg dan gewoon dat je geen gevoel hebt voor wat gênant is.
Dat je 'Dahomey dance' cursief schreef. Ik kan daar echt niet tegen.quote:Op dinsdag 1 september 2009 20:59 schreef JAM het volgende:
Om eerlijk te zijn, nou ja, je hebt me. Wat was nu eigenlijk zo gênant?
De Radar uitzending gisteravond heb ik ook gezien. Echt briljant. Ik ga 't denk ik een keer gebruiken bij maatschappijleer, in een les over de macht van de media en hoe mensen voor de gek gehouden worden, etc.quote:
Net alsof je rijpt van reizen. Ergens zijn, daar rijp je van.quote:Op dinsdag 1 september 2009 21:53 schreef zodiakk het volgende:
k heb vandaag een programma bekeken op de zender Het Gesprek. Het was Floortje Dessing die door een ontlichaamde stem bevraagd werd. De vragen varieerden van "Wat zou je anders doen in je leven als je kon", "zijn er dingen die je niet durft?" en ook, "als je nog maar 24 uur te leven had, wat zou je dan doen?" Natuurlijk geen recept voor een uniek en scherp diepte-interview zoals mijn heimelijke interviewidool Stephen Sackur dat kan, maar die Floortje had echt níks te vertellen. Niks! Het waren hele spontane antwoorden, maar zó inwisselbaar, zó kleurloos. Dan denk ik: na het bezoeken van iedere uithoek van deze wereld, daar moet toch wat geestelijke rijping hebben plaatsgevonden?
Ik laat er doorgaans weinig over los hier op Fok! Dat je dat een spijtig zaak vindt, had ik eigenlijk niet van je verwacht.quote:Op dinsdag 1 september 2009 21:56 schreef k_man het volgende:
Ik hoor over die reizen van jou helaas ook zelden tot nooit veel zinnigs. Terwijl het toch hele boeiende bestemmingen zijn.
Hoezo zulks? Ik had er graag meer over gehoord.quote:Op dinsdag 1 september 2009 22:03 schreef zodiakk het volgende:
[..]
Ik laat er doorgaans weinig over los hier op Fok! Dat je dat een spijtig zaak vindt, had ik eigenlijk niet van je verwacht.
Ik ben wel zoals jij, al heeft het even geduurd voor ik daar achter was. Ik wil een omgeving helemaal leren kennen, en routine ontwikkelen, me ergens thuis voelen. De details zien, de mensen herkennen, er een verhaal maken. Me onderdeel voelen van en toch een buitenstaander blijven. Ideaal.quote:Op dinsdag 1 september 2009 22:02 schreef Gellius het volgende:
Ik ben een moeizaam reiziger. Het liefste zou ik een stuk of vijf, zes bestemmingen vaststellen en dan rouleren. Eens in de zes jaar terugkeren naar een reeds bezochte plek. Is het nog hetzelfde? Vallen me andere dingen op? Is het veranderd? Ben ik veranderd? Ik word gremietig van steeds weer in katzwijm vallen voor het nieuwe en onbekende. Mijn vrouw is daarin geheel tegengesteld.
Ik denk dat je wel rijpt van ergens anders zijn (tenminste ik wel). En om ergens anders te zijn zul je toch moeten reizen. En zoals mane (terecht) aanstipt, gaat het natuurlijk om de instelling waarmee je naar plekken toegaat en zou dat in het geval van Floortje Dessing kunnen betekenen dat ze nooit ergens is maar het alleen voor de kicks doet.quote:Op dinsdag 1 september 2009 22:01 schreef MeneerTim het volgende:
Net alsof je rijpt van reizen. Ergens zijn, daar rijp je van.
Godverdomme zodiakk, wat ben je toch ook een trouwe estheticus.quote:Op dinsdag 1 september 2009 22:16 schreef zodiakk het volgende:
MeneerTim, enkel jouw 'Blue Steel'-blik zou mij ruim een half uur kunnen boeien.
Tot een kritisch mens met verbeeldingskracht.quote:Op dinsdag 1 september 2009 22:28 schreef De-oneven-2 het volgende:
Rij-pen....Jezus...
Tot wat, eigenlijk?
Weet ik eigenlijk niet. Misschien wel gewoon, omdat de behoefte (voor zowel het vertellen als het horen) niet heel duidelijk was.quote:Op dinsdag 1 september 2009 22:05 schreef k_man het volgende:
Hoezo zulks? Ik had er graag meer over gehoord.
Je bent erg flauw aan het doen. Ik begrijp zodiakks 'rijpen' wel. Heidegger zou het 'worden die je bent' noemen.quote:Op dinsdag 1 september 2009 22:46 schreef De-oneven-2 het volgende:
Maar misschien bedoelt zodiakk dat met zijn rijpen.
Dat hoeft niet, maar de eigenschappen die maken dat iemand graag reist zijn vaak eigenschappen die verband houden met zelfontplooiing.quote:Op dinsdag 1 september 2009 22:52 schreef De-oneven-2 het volgende:
Maar daar hoef je toch helemaal niet voor te reizen, zodiakk?
In mijn ervaring wel.quote:Op dinsdag 1 september 2009 22:52 schreef De-oneven-2 het volgende:
Maar daar hoef je toch helemaal niet voor te reizen, zodiakk?
Ik word er zo moe van dat mensen over elkaar heen vallen om te benadrukken dat ze wars zijn van volwasen worden / zelfontplooiing / rijping. Ook jij bent bezig een completer mens te worden, DO2.quote:Op dinsdag 1 september 2009 22:57 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik doe niet flauw, hoor.
Jij begrijpt zodiakk misschien gewoon wat beter.
Of zelfverloochening. Daar zijn evenveel argumenten voor aan te voeren. Ik denk met enig afgrijzen terug aan de verhalen uit mijn jeugd van mensen die naar India trokken omdat alles daar zoveel 'puurder' en 'echter' en 'vergeestelijkter' was dan in ons volgevreten kapitalistische westen, en daar met hun dure camera's authentieke pure en vergeestelijkte sloebers fotografeerden om er hier sjiek mee te doen op linkse feestjes. Waarmee ik niet reizen categorisch wil afdoen hoor.quote:Op dinsdag 1 september 2009 22:56 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat hoeft niet, maar de eigenschappen die maken dat iemand graag reist zijn vaak eigenschappen die verband houden met zelfontplooiing.
Het is zoals je zegt, je ontkomt er eigenlijk niet eens aan, aan die zelfontplooiing.quote:Op dinsdag 1 september 2009 23:01 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik word er zo moe van dat mensen over elkaar heen vallen om te benadrukken dat ze wars zijn van volwasen worden / zelfontplooiing / rijping. Ook jij bent bezig een completer mens te worden, DO2.
Daarom schreef ik ook 'vaak'. Over het algemeen zijn het toch de proleten die elk jaar naar dezelfde camping gaan. De mensen die ik interessant vind zijn, wederom over het algemeen genomen, mensen die leuke (en afwisselende) bestemmingen kiezen. Ik zie dus wel een correlatie.quote:Op dinsdag 1 september 2009 23:02 schreef Gellius het volgende:
[..]
Of zelfverloochening. Daar zijn evenveel argumenten voor aan te voeren. Ik denk met enig afgrijzen terug aan de verhalen uit mijn jeugd van mensen die naar India trokken omdat alles daar zoveel 'puurder' en 'echter' en 'vergeestelijkter' was dan in ons volgevreten kapitalistische westen, en daar met hun dure camera's authentieke pure en vergeestelijkte sloebers fotografeerden om er hier sjiek mee te doen op linkse feestjes. Waarmee ik niet reizen categorisch wil afdoen hoor..
Is dat stap twee na de bevalling of zo?quote:Op dinsdag 1 september 2009 23:04 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb vandaag het tijdschrift Mama gelezen. Dat voelde wel als een stapje terug in mijn geestelijke rijping. Ik moet nu klaarblijkelijk een vrouw zijn die zich vooral bezighoudt met hoe haar man aan zich te binden (en als dat me niet lukt: hoe om te gaan met de nieuwe vriendin van mijn ex waar de kinderen het zo goed mee kunnen vinden). Als ik dit tevoren had geweten...
Je kunt er prima aan ontkomen.quote:Op dinsdag 1 september 2009 23:08 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Het is zoals je zegt, je ontkomt er eigenlijk niet eens aan, aan die zelfontplooiing.
quote:Op dinsdag 1 september 2009 23:06 schreef zodiakk het volgende:
Misschien dat ik gewoon een grote(re) behoefte heb om te ervaren dat ik deel uitmaak van de wereld om mij heen (niet alleen d.m.v. reizen, maar ook door muziek, carrière, liefde, kunst, etc).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |