Heerlijk dat linkse beleid. Maar ja ook daar konden de mensen de politieke leiders kiezen. En als je links kiest weet je wat er kan gebeuren.quote:Telegraaf
http://www.telegraaf.nl/b(...)riseren_buren__.html
DEN HAAG - De Leidschendamse wijk Prinsenhof zucht onder de terreur van allochtone hangjongeren. Het gaat om ongeveer vijfentwintig relschoppers die stelselmatig bewoners lastigvallen en beroven.
De situatie is inmiddels zo ernstig dat lokale politici onmiddellijk ingrijpen door de burgemeester eisen. "Hier moet keihard tegen opgetreden worden", zegt raadslid Hans Peter Klazenga van Gemeentebelangen Leidschendam-Voorburg. Het raadslid zegt zich kapot geschrokken te zijn toen hij onlangs een surveillancedienst van de politie bijwoonde. "Ik wist werkelijk niet wat ik zag! Groepen samenscholende jongens die van alles naar auto's gooien en argeloze voorbijgangers intimideren", zegt Klazenga geschokt. "Doodsbange bewoners vertelden me dat ze 's avonds de deur niet meer uit durven en eigenlijk het liefst zo snel mogelijk uit de wijk weg willen."
Ook raadslid Ehsan Jami ziet de problemen in de wijk met de dag toenemen. En ook volgens hem is er maar een oplossing: een snoeihard lik-op-stukbeleid en verplichte plaatsing in werkkampen voor notoire raddraaiers.
"Criminelen hebben het inmiddels voor het zeggen in Prinsenhof", zegt Jami. "Ik hoor verhalen over Marokkaanse jongens die de laatste tijd vooral in portieken ouderen en homo's lastigvallen. De politie weet wie het zijn, maar met een wijkagent zijn de problemen niet op te lossen. Ook niet door de wijk op te knappen, zoals nu gebeurt."
De politie Haaglanden heeft de controles in de Leidschendamse probleemwijk inmiddels opgeschroefd, zo laat een woordvoerster desgevraagd weten.
"Prinsenhof is een van de zwakkere wijken, waar de enige criminele jeugdgroep van Leidschendam-Voorburg zit. Onze mensen rijden met grote regelmaat langs de plekken waar ze rondhangen en noteren namen van mensen die samenscholen."
Kwartetten.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 08:51 schreef Strolie75 het volgende:
Wat doen ze dan met al die genoteerde namen?
quote:Op woensdag 26 augustus 2009 08:51 schreef Strolie75 het volgende:
quote:DEN HAAG - De Leidschendamse wijk Prinsenhof zucht onder de terreur van allochtone hangjongeren. Het gaat om ongeveer vijfentwintig relschoppers die stelselmatig bewoners lastigvallen en beroven.
Ook raadslid Ehsan Jami ziet de problemen in de wijk met de dag toenemen. En ook volgens hem is er maar een oplossing: een snoeihard lik-op-stukbeleid en verplichte plaatsing in werkkampen voor notoire raddraaiers.
"Criminelen hebben het inmiddels voor het zeggen in Prinsenhof", zegt Jami. "Ik hoor verhalen over Marokkaanse jongens die de laatste tijd vooral in portieken ouderen en homo's lastigvallen. De politie weet wie het zijn, maar met een wijkagent zijn de problemen niet op te lossen. Ook niet door de wijk op te knappen, zoals nu gebeurt."
Vind je? Zo gaat het toch al 20 jaar?quote:Op woensdag 26 augustus 2009 09:06 schreef Loedertje het volgende:
[..]
[..]
Berovingen, namen weet men maar oppakken zit er niet in
Raar verhaal.
In een normaal land zou het idd een raar verhaal zijn ja.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 09:06 schreef Loedertje het volgende:
[..]
[..]
Raar verhaal.
Dat men weet wie er in die groep zit, maakt nog niet dat ze weten wie er in de groep berovingen pleegt....quote:Op woensdag 26 augustus 2009 09:06 schreef Loedertje het volgende:
[..]
[..]
Raar verhaal.
Nee hoor, geen raar verhaal. Dat is Nederland al 30 jaar lang.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 09:06 schreef Loedertje het volgende:
[..]
[..]
Raar verhaal.
Als je een paar rechtse partijen de mogelijkheid geeft om maatregelen te treffen, zal de overlast zeker fors afnemen. Harde maatregelen zitten niet in het het optiepakket van linkse partijen en dus veranderd er niets.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 09:33 schreef Sigmund666 het volgende:
En rechts lost het uiteraard allemaal op
Tevens: Telegraaf
Oooh wow! Stoer jongen! Rechtse partijen veranderen ook helemaal niets. De meeste van die partijen (PVV bijvoorbeeld) bestaat uit niet meer dan populistische praatjesmakers. Er werd trouwens ook niet om een oplossing gevraagd. Maar goedquote:Op woensdag 26 augustus 2009 09:41 schreef pisnicht het volgende:
[..]
Als je een paar rechtse partijen de mogelijkheid geeft om maatregelen te treffen, zal de overlast zeker fors afnemen. Harde maatregelen zitten niet in het het optiepakket van linkse partijen en dus veranderd er niets.
Beetje dom lopen zeiken dat "rechts het wel zal oplossen" maar zelf ook geen oplossing geven is ook erg heldhaftig overigens.
Weinig...want vermoedelijk zijn ze detentieongeschikt, net als deze mongoolquote:Op woensdag 26 augustus 2009 08:51 schreef Strolie75 het volgende:
quote:Op woensdag 26 augustus 2009 09:54 schreef Frutsel het volgende:
jongens jongens... het is maar een incident hoor
Sterk argumentquote:Op woensdag 26 augustus 2009 09:55 schreef Sigmund666 het volgende:
[..]
Oooh wow! Stoer jongen! Rechtse partijen veranderen ook helemaal niets. De meeste van die partijen (PVV bijvoorbeeld) bestaat uit niet meer dan populistische praatjesmakers. Er werd trouwens ook niet om een oplossing gevraagd. Maar goed
Zucht.quote:De politie Haaglanden heeft de controles in de Leidschendamse probleemwijk inmiddels opgeschroefd, zo laat een woordvoerster desgevraagd weten.
Yes, zoals in landen als Spanje, Italie en Marokko.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 11:18 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Zucht.
Wanneer sturen ze nou een keer de ME er op af om met de wapenstokken wat armen te breken daar?
Die waren te druk in Hoek van Holland..quote:Op woensdag 26 augustus 2009 11:18 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Zucht.
Wanneer sturen ze nou een keer de ME er op af om met de wapenstokken wat armen te breken daar?
'De politie had gelijk' kwam zeker van jouquote:Op woensdag 26 augustus 2009 11:29 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Die waren te druk in Hoek van Holland..
Edit: WEET JE WEL HOE DUUR DAT IS!
wat een kneus is die jami ook.. mogen ze van mij ook ophangen ergens aan een boomquote:verplichte plaatsing in werkkampen voor notoire raddraaiers.
Nee die heeft toch altijd gelijk?quote:Op woensdag 26 augustus 2009 11:33 schreef Triggershot het volgende:
[..]
'De politie had gelijk' kwam zeker van jou
Ja en wie betaalt er belasting voor die agenten dan? Juist, diezelfde oudjes die daar worden geterroriseerd, we betalen toch niet godverdomme om de agenten voor lol te laten rondlopen en namen te noteren?quote:Op woensdag 26 augustus 2009 11:29 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Die waren te druk in Hoek van Holland..
Edit: WEET JE WEL HOE DUUR DAT IS!
De maatschappij krijgt wat het geeft.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 11:35 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Nee die heeft toch altijd gelijk?
De maatschappij, dat ben jij!
Inderdaad. Lekker PvdA, Groenlinks, D66 en al die andere linkse partijen blijven stemmen, dan ook nu niet gaan zeuren.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 11:36 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ja en wie betaalt er belasting voor die agenten dan? Juist, diezelfde oudjes die daar worden geterroriseerd, we betalen toch niet godverdomme om de agenten voor lol te laten rondlopen en namen te noteren?![]()
Als je dat tuig ziet dan grijp je in, dan ga je niet met pen en papier staan te klooien en vragen of de naam nou Mohammed of Yussuf is.
quote:Op woensdag 26 augustus 2009 11:39 schreef ES57 het volgende:
[..]
Lekker PvdA, Groenlinks, D66 en al die andere linkse partijen blijven stemmen. Dan ook nu niet gaan zeuren.
Ah okay, dan moet idd de ME erop af!quote:Op woensdag 26 augustus 2009 11:39 schreef Triggershot het volgende:
[..]
De maatschappij krijgt wat het geeft.
En dan wachten op de eerste Marokkaanse dode door het geweld, en dan hebben we door alle rellen die door het land ontstaan een mooie precedent om al die wijken schoon te vegen.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 11:41 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ah okay, dan moet idd de ME erop af!
Ben je al uitgemaakt voor racist, extreemrechts of NBSer?quote:Op woensdag 26 augustus 2009 11:41 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ah okay, dan moet idd de ME erop af!
leuk dat de twee grootste partijen, deVVD en het CDA, alleen al samen bijna de helft van alle zetels beztitten voor leidschendam-Voorburg. Echte linkse partijen ja...quote:Op woensdag 26 augustus 2009 07:59 schreef ES57 het volgende:
[..]
Heerlijk dat linkse beleid. Maar ja ook daar konden de mensen de politieke leiders kiezen. En als je links kiest weet je wat er kan gebeuren.
Toevallig woon ik in een andere wijk (gelukkig niet in die pauperwijk ;-) ) in Leidschendam, en woon ik vaak het zogenaamde wijkoverleg van mijn wijk bij.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 13:26 schreef Salvad0R het volgende:
Bewoners doen zelf niets om veiligheid in hun wijk te verbeteren?
Met een georganiseerde groep mensen uit de buurt kan je overlast ook aanpakken, heb je niet zonodig politie voor nodig.
Desalniettemin zal politie harder moeten optreden als er stelselmatig berovingen plaatsvinden.
Kijk wat er gebeurt als je op wilders stemtquote:Op woensdag 26 augustus 2009 08:46 schreef JodyBernal het volgende:
Al die jaren braaf PvdA gestemd en zie wat je ervoor terugkrijgt.
Ja want Feyenoord is een grote representatie van Wilders stemmers.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 13:39 schreef Meki het volgende:
[..]
Kijk wat er gebeurt als je op wilders stemt
dan gaan de hooligans rellen in Hoek van holland
Ben ik het met je eens.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 13:36 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Toevallig woon ik in een andere wijk (gelukkig niet in die pauperwijk ;-) ) in Leidschendam, en woon ik vaak het zogenaamde wijkoverleg van mijn wijk bij.
Ik weet bijna wel zeker dat er acties vanuit de wijk zelf aan de orde zullen zijn gekomen bij hun wijkoverleg.
Je kan toch alleen niet verwachten dat men de raddraaiers zelf ff gaat lopen aftuigen op straat?
Dat moet de politie doen, zonder pardon. Doen ze in Marokko ook zonder te vragen en daar werkt het!![]()
In de jaren 80 hebben ze in Amsterdam de hoeren buurt ook op die manier schoon geveegt van nog veel extreemer tuig.
Ik had het over links beleid in de OP.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 11:46 schreef attila_de_hun het volgende:
[..]
leuk dat de twee grootste partijen, deVVD en het CDA, alleen al samen bijna de helft van alle zetels beztitten voor leidschendam-Voorburg. Echte linkse partijen ja...
leg uitquote:Op woensdag 26 augustus 2009 13:47 schreef Meki het volgende:
en als je op wilders stemt gebeuren er veel Apeldoorn indicdenten..
Zeg, is 't niet tijd voor wat meer zelfkastijding in de naam van Allah? Al die gefrustreerde hongerige moslims deze periode, ze zouden computeren ook moeten verbieden in de Ramadan.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 13:47 schreef Meki het volgende:
en als je op wilders stemt gebeuren er veel Apeldoorn indicdenten..
dat is wel heel naief gedachtquote:Op woensdag 26 augustus 2009 13:51 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Ben ik het met je eens.
Maar als de politie het laat afweten, zal er toch actie ondernomen moeten worden door de bewoners om de leefbaarheid van de wijk te vergroten.
quote:Op woensdag 26 augustus 2009 11:33 schreef IrfieJ het volgende:
Prinsenhofde wijk voor tokkies idd... maar gek he dat er daar zo veel bullshit is... vierkante bende daaro met iets dat lijkt op een gevangenis in het midden van die wijk...
[..]
wat een kneus is die jami ook.. mogen ze van mij ook ophangen ergens aan een boom
Dat gebeurt niet. De burgemeester zal zeggen dat de situatie volledig onder controle is. Vervolgens komen jouw veldslagen aan de orde. Dwz. mensen die zich verdedigen tegen de Riffelijke onfatsoenlijkheid. Dan ineens is de politie ter plaatse, om de mensen die even daarvoor zijn overvallen, op te pakken.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 14:04 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat is wel heel naief gedacht
zo'n wijk word niet leefbaarder als die figuren veldslagen met elkaar gaan uitvechten tenzij ze elkaar allemaal helemaal dood slaan want ze kunnen geen gevangenisstraffen uitdelen
die kereltjes trommelen de volgende keer wat meer maatjes op en het is weer feest, en weer, en weer totdat er daadwerkelijk wat gedaan word door de gemeente
It happened before, and it will happen again.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 14:11 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Dat gebeurt niet. De burgemeester zal zeggen dat de situatie volledig onder controle is. Vervolgens komen jouw veldslagen aan de orde. Dwz. mensen die zich verdedigen tegen de Riffelijke onfatsoenlijkheid. Dan ineens is de politie ter plaatse, om de mensen die even daarvoor zijn overvallen, op te pakken.
en dan is de wijk op een magische wijze leefbaarder geworden?quote:Op woensdag 26 augustus 2009 14:11 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Dat gebeurt niet. De burgemeester zal zeggen dat de situatie volledig onder controle is. Vervolgens komen jouw veldslagen aan de orde. Dwz. mensen die zich verdedigen tegen de Riffelijke onfatsoenlijkheid. Dan ineens is de politie ter plaatse, om de mensen die even daarvoor zijn overvallen, op te pakken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |