Of ze hebben gewoon een dik salaris...quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 21:24 schreef anboni het volgende:
Kan van alles zijn.. Paar dingen die zo in me opkomen:
- Ouders (of oom/tante) staan garant
- Ouders zijn allebei overleden en eentje van het stel heeft dus een aardige erfenis in handen gekregen
- Ze hebben gewoon op een of andere manier een flink bedrag bij elkaar gespaard (als ze allebei al werkend nog 'n paar jaar op 'n studentenkamer hebben gewoond en geen al te gekke levensstijl hebben gehad, kan dat best)
(of inderdaad, dat huis van 4 ton was ver boven hun stand en inmiddels wonen ze gescheiden in 'n doos bij het station)
Een receptioniste en manager van een hotel in, of all places, Duiven. En een kind.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 21:31 schreef bioloogje het volgende:
Of ze hebben gewoon een dik salaris...
Je kan zelf wel uitrekenen dat 300euro netto maandlasten onmogelijk is bij een huis van 4ton. met andere woorden, ze hebben geen hypotheek van 4ton en hebben een leuk bedrag zelf ingebracht.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 21:32 schreef FoXje het volgende:
7000 netto per maand ?
En als je die programma's ziet: netto maandlasten: E300 per maand oid voor een huis van 4 ton.
Ja die zag ik ook, mooie boerderij inderdaad. Alleen kwam het wel een beetje over alsof het zo'n huis is waarin niet geleefd mag worden.. Dus alle kussentjes moeten op dezelfde plek blijven liggen en er mag geen troep komen..quote:Op woensdag 26 augustus 2009 11:37 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik heb dan toevallig ook gekeken gisteren, maar die grijze boerderij was wel om te kwijlen!!Wil ook niet weten wat dat gekost heeft
mwa, die hebben gewoon opgeruimd voor de televisiequote:Op woensdag 26 augustus 2009 11:58 schreef Pannenkoeken het volgende:
[..]
Ja die zag ik ook, mooie boerderij inderdaad. Alleen kwam het wel een beetje over alsof het zo'n huis is waarin niet geleefd mag worden.. Dus alle kussentjes moeten op dezelfde plek blijven liggen en er mag geen troep komen..![]()
Zeker wel, per slot van rekening moet ze wel matchen met haar huis.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 12:27 schreef Guppyfriend het volgende:
k geloof ook niet dat zij elke dag in die kleding, make-up, haarstyling en hakjes door het huis paradeert,
Je moet sowieso naar je bruto salaris kijken, niet naar netto. Voor een huis van 4 ton heb je een gezamelijk jaarsalaris van zo'n 90000 nodig. Da's 6944 per maand. Samen. Bruto. Dat haalden m'n ex en ik samen ook wel. We zijn dan 29 en 30, maar zo heel jong zijn die stellen bij die programma's over 't algemeen ook niet.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 21:17 schreef FoXje het volgende:
Nu vraag ik me af: verdienen die gasten op TV dan 2x zoveel? Hebben die een netto inkomen van 6000-7000 euro per maand?
Maw: wat doe ik verkeerd
Het is geen norm, meer een handige richtlijn voor je eigen berekeningen. Banken geven je vaak wel wat meer.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 09:41 schreef Five_Horizons het volgende:
Die '4,5x het inkomen' bestaat dan ook niet als 'de' norm.....
quote:Op woensdag 26 augustus 2009 14:08 schreef Catbert het volgende:
Het is geen norm, meer een handige richtlijn voor je eigen berekeningen. Banken geven je vaak wel wat meer.
"Voor je eigen berekeningen". Ik zeg toch nergens dat je er rechten aan kunt onlenen ofzo. Sheezquote:Op woensdag 26 augustus 2009 14:12 schreef Five_Horizons het volgende:
Het is gewoon niet 'de norm' en ook geen richtlijn. http://www.nvb.nl/scrivo/asset.php?id=116064
Dat zeg ík toch ook niet. Ik zeg alleen dat het helemaal geen 'handige richtlijn voor je eigen berekeningen' is.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 14:19 schreef Catbert het volgende:
[..]
"Voor je eigen berekeningen". Ik zeg toch nergens dat je er rechten aan kunt onlenen ofzo. Sheez
Dus jij en je vriend zijn slim, en jullie hebben rijke ouders.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 23:42 schreef Marijevdh het volgende:
Ik vind het eigenlijk niet zo heel erg raar. Mijn vriend en ik zijn beiden WO opgeleid, 27 jaar en verdienen samen ongeveer 95.000. We hebben net een huis gekocht met een hypotheek van iets meer dan 3 ton en hebben daarnaast zelf een deel bij gelegd wat we onder andere zelf door te werken hebben gespaard. Daarnaast hebben onze ouders van beide kanten het belastingsvrije schenkingsrecht goed benut, wat ook wel erg meehelpt![]()
Wij hebben nu gekozen voor een hypotheek zonder aflossingsvrij deel dus met meer maandlasten. Kan me best voorstellen dat je als je wat meer aflossingsvrije hypotheek inbouwt, je aan een huis van 4 ton komt.
Het scheelt zowieso al erg als je met 2 personen bent om een huis te kopen natuurlijk...In je eentje is dat wel veel lastiger
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |