Dat zijn overigens QT's handen die wurgenquote:Op woensdag 2 september 2009 14:03 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
Bij die wurgscene had ik zoiets van, en nou ist wel mooi geweest. Die trut ging maar niet dood
Sowieso prachtige muziek in die film.quote:Op woensdag 2 september 2009 14:25 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat zijn overigens QT's handen die wurgen
Overigens blijft dit toch wel een ultiem nummer van de soundtrack
mensen hadden verwacht dat er 90 minutenlang Nazi's vermoord gingen wordenquote:Op woensdag 2 september 2009 14:40 schreef Daskaar het volgende:
wat is toch dat gemiep over meer actie?
tarantino heeft de reputatie dat ie verschrikkelijk veel actie in zn films heeft maar waar dat op gebaseerd is weet ik niet. misschien omdat het geweld in zijn films indruk maakt, onverwacht en hard is.
volgens mij is inglourious na kill bill 1 zijn meest geweldadige film.
het begint al met een slachting, scalperen van duitsers, barscene, wurgscene, knuppelscene, projectiekamer, slachting in bioscoop, bevrijding duitser, wat wil je nog meer?
in elke hoofdstuk vielen doden, man!
ik vind t tegen het zieke aan als je na al dat geweld liever nog meer geweld wil zien.
Hier valt zeker iets voor te zeggen maar aan de andere kant mag ook geconcludeerd worden dat het groepje Basterds eigenlijk maar weinig aan bod komen. Misschien is dat een bewuste keuze van QT geweest, misschien heeft hij er voor gekozen om om veel geschoten scènes van de Basterds weg te laten in zijn final cut (ik geloof dat deze eerst tegen de drie uur aanliep).quote:Op woensdag 2 september 2009 14:40 schreef Daskaar het volgende:
Dat leek de trailer ook te willen zeggen. Ik was overigens wel blij dat het niet zo was, want de beste scènes vond ik uiteindelijk niet bij het geweld van de Basterds.quote:Op woensdag 2 september 2009 14:47 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
mensen hadden verwacht dat er 90 minutenlang Nazi's vermoord gingen worden
Geef dan wel de "goede" versiequote:Op woensdag 2 september 2009 14:45 schreef Repeat het volgende:
[..]
Sowieso prachtige muziek in die film.
Laat de Extended Edition maar komenquote:Op woensdag 2 september 2009 15:05 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hier valt zeker iets voor te zeggen maar aan de andere kant mag ook geconcludeerd worden dat het groepje Basterds eigenlijk maar weinig aan bod komen. Misschien is dat een bewuste keuze van QT geweest, misschien heeft hij er voor gekozen om om veel geschoten scènes van de Basterds weg te laten in zijn final cut (ik geloof dat deze eerst tegen de drie uur aanliep).
Film is in dat geval zeer onvoorspelbaar.quote:Op woensdag 2 september 2009 15:18 schreef superjojo het volgende:
[..]
Dat leek de trailer ook te willen zeggen. Ik was overigens wel blij dat het niet zo was, want de beste scènes vond ik uiteindelijk niet bij het geweld van de Basterds.
quote:Op woensdag 2 september 2009 17:17 schreef Edwinuss het volgende:
[..]
Film is in dat geval zeer onvoorspelbaar.
Hangt gewoon van verwachtingen af. Mensen die een Saving Private Ryan met humor verwachtten kwam bedrogen uit. Mensen die een Tarantino waarderen om de 'Score' en andere kenmerken werden op hun wenken bediend.quote:Op woensdag 2 september 2009 17:29 schreef N.i.c.k het volgende:
Is de kritiek gewoon zo overdreven om tegenwicht te bieden aan de overdreven hype?
Zou best eens kunnen ja. Ik vond het een aardige film, moest een aantal keer hard lachen. Maar zo geniaal als de rest hem hier vindt, vind ik hem niet.quote:Op woensdag 2 september 2009 17:29 schreef N.i.c.k het volgende:
Is de kritiek gewoon zo overdreven om tegenwicht te bieden aan de overdreven hype?
Mijn commentaar is specifiek gericht op het gebrek aan geweld in de Basterd scénes. Nu krijg je te weinig de indruk dat de Duiters alle recht hadden om de Inglorius basterds te vrezen. Wat meer geweld in de Basterd scenes of verhalen over (de zogenaamde) gruwelijke misdaden van hen, had de film meer verdieping en spanning gegeven.quote:Op woensdag 2 september 2009 14:40 schreef Daskaar het volgende:
tarantino heeft de reputatie dat ie verschrikkelijk veel actie in zn films heeft maar waar dat op gebaseerd is weet ik niet. misschien omdat het geweld in zijn films indruk maakt, onverwacht en hard is.
volgens mij is inglourious na kill bill 1 zijn meest geweldadige film.
het begint al met een slachting, scalperen van duitsers, barscene, wurgscene, knuppelscene, projectiekamer, slachting in bioscoop, bevrijding duitser, wat wil je nog meer?
in elke hoofdstuk vielen doden, man!
ik vind t tegen het zieke aan als je na al dat geweld liever nog meer geweld wil zien.
Het is té makkelijk om kritiek te ontkrachten door het overdreven te noemen. Probeer eens inhoudelijk te reageren op de kritiek?quote:Op woensdag 2 september 2009 17:29 schreef N.i.c.k het volgende:
Bij mij komt ie nèt achter Watchmen te staan in het rijtje beste films uit 2009. Ik ben het wel eens met dat magere aanbod. Dr zijn geen opzienbarende blockbusters en voor de rest moeten we het doen met heel mager spul uit Hollywood, maar ook buiten Hollywood. Een gedeeltelijke oorzaak is die eerder schrijversstaking of moet dat effect allang weggeëbd zijnquote:Op dinsdag 1 september 2009 13:28 schreef Mike het volgende:
Hij komt bij mij ook niet in de top 10, maar is voor mij wel hands down de beste film van het jaar tot nu toe. Nu is dat ook niet zo heel moeilijk, aangezien het aanbod tot nu toe vrij mager was.
I was just asking, heb de film niet gezien. Wilde juist hier informeren of het 10 E waard is. Ben een redelijke Tarantino fan, maar geen adept. Ik kan zijn films nog steeds wel in een normaal licht beoordelen zonder er meteen mee moeten te gaan dwepen.quote:Op woensdag 2 september 2009 18:12 schreef NvM het volgende:
[..]
Het is té makkelijk om kritiek te ontkrachten door het overdreven te noemen. Probeer eens inhoudelijk te reageren op de kritiek?
Dan heb ik je verkeerd begrepen. Ik denk wel dat het lastiger is om de film hoog te waarderen als je de kenmerken en stijl van Tarentino niet goed kent. Desalniettemin is het dan nog steeds een zéér vermakelijke film, die alleen maar beter wordt zodra je Tarentino's karakteristieke hand erin herkent (door meer van zijn films te kijken) en de tijd hebt om meer aandacht aan subtiliteiten in de dialogen en gebeurtenissen te besteden.quote:Op woensdag 2 september 2009 19:11 schreef N.i.c.k het volgende:
[..]
I was just asking, heb de film niet gezien. Wilde juist hier informeren of het 10 E waard is. Ben een redelijke Tarantino fan, maar geen adept. Ik kan zijn films nog steeds wel in een normaal licht beoordelen zonder er meteen mee moeten te gaan dwepen.
Als je niet tegen bloed en veel gelul kan, moet je niet naar een QT film gaan. Heel simpel.quote:Op woensdag 2 september 2009 14:03 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
Qua bloed gaat hij misschien wel ver, Met een oor in RD en de headshot op de achterbank en het scalperen, maar dat is juist zo over the top dat het grappig is.
Bij die wurgscene had ik zoiets van, en nou ist wel mooi geweest. Die trut ging maar niet dood
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |