abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72409083
quote:
Op donderdag 3 september 2009 19:34 schreef Falco het volgende:

[..]

De vier 16-jarige vrouwelijke scholieren zeiden tegen elkaar tien minuten nadat Chapter 1 begonnen was "Saaie film hè...?" Later vonden ze het wel een jofele film denk ik.
Mensen die na 10 min. al weten dat de film saai is
Facts don't care about your feelings
  donderdag 3 september 2009 @ 20:07:34 #252
247753 Norther
Going Nowhere
pi_72409423
Ik heb 'm gisteren gezien. Gave film!
Always & Never
pi_72409814
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 01:44 schreef thettes het volgende:
Dat idee heb ik nou ook altijd bij de beste man. RD en PF waren echt heel goede films, maar tegenwoordig hangt er zo'n cultsfeer omheen waar de man zelf in is gaan geloven. Door al die eerbetonen aan pulpfilms worden zijn films op den duur ook bar slecht. Heb IB nog niet gezien, maar toen ik de review las was ik in ieder geval erg geneigd het te geloven.
Dit dus, reservoir dogs en pulp fiction zijn goed, jackie brown is redelijk, kill bill 1 en 2 matig en death proof ronduit bagger. Een dalende lijn dus, ik hoop dat Inglourious Basterds deze trend kan doorbreken. Ga hem zeker wel kijken.
I feel kinda Locrian today
pi_72409865
film viel tegen, veel saaie langdradige gesprekken, weining typische quentin scenes. 2/10
Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway.
  donderdag 3 september 2009 @ 20:19:35 #255
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_72409866
quote:
Op woensdag 2 september 2009 14:25 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dat zijn overigens QT's handen die wurgen

Overigens blijft dit toch wel een ultiem nummer van de soundtrack

Ik kreeg dr echt kippenvel van. Nog steeds trouwens.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_72410933
quote:
Op donderdag 3 september 2009 20:19 schreef BuntisAko het volgende:
film viel tegen, veel saaie langdradige gesprekken, weining typische quentin scenes. 2/10
Ik kan het mis hebben, maar wat mij betreft deed alles in deze film aan de regisseur denken, tot aan de lettertypes toe.
(phew for a minute there i lost myself i lost myself
pi_72411501
quote:
Op donderdag 3 september 2009 20:47 schreef Jeeh het volgende:

[..]

Ik kan het mis hebben, maar wat mij betreft deed alles in deze film aan de regisseur denken, tot aan de lettertypes toe.
Klopt, de opening credits waren al kenmerkend. Tof dat er 2 keer gewisseld werd met de lettertypes en kleuren.
pi_72411822
quote:
Jij hebt zeker nog nooit een Tarentino film gezien, want de meeste films van hem bestaan uit lange gesprekken. Echter, zijn ze nooit saai of langdradig, maar goed ik begrijp wel dat je er van moet houden. Hou je er niet van, dan zou ik ook niet naar een QT film gaan.

Mijn lijstje is denk ik:

1. Pulp Fiction
2. Reservoir Dogs
3. Jackie Brown
4. Inglourious Bastards
5. Death Proof
6. Kill Bill

Toch stuk voor stuk geniale films, alleen Death Proof is een beetje apart, omdat het eerste uur echt gewoon PUUR gelul is. Maar dan ook echt gelul. Gelukkig maakt het daarna veel goed
  donderdag 3 september 2009 @ 21:09:15 #259
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_72411939
quote:
Op donderdag 3 september 2009 20:59 schreef taart het volgende:

[..]

Klopt, de opening credits waren al kenmerkend.
Ik heb het al eerder gezegd, maar met de opening credits kwam ik al in een warm bad terecht.
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_72416421
Trouwens, waren de ondertitels bij jullie ook geel?
Bij mij wel, vond ik wel beetje apart (Pathe De Kuip)
pi_72418322
Iedereen met kritiek op deze film moet alle films van QT nog even nakijken. Helemaal met het sterven van een hoofdkarakter karakter in de film. Zo is het toch ook in het echte leven? Zo neem je afscheid van iemand waarmee je een leuke avond hebt gehad en de volgende ochtend krijg je een telefoontje.. plots, hard, zo kan het zijn. Langdradige sterfscene's is voor de rest van hollywood.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
Op woensdag 2 september 2009 17:15 schreef One_conundrum het volgende:

[..]

Laat de Extended Edition maar komen
Hier nog een, laat maar komen
quote:
Vond je het bloed ook te overdreven veel?
Heb jij uberhaupt wel 1 film naast I.B. van hem gezien? Je lult totaal uit je nek. En niet zo'n klein beetje ook.

[ Bericht 10% gewijzigd door Red_85 op 03-09-2009 23:32:01 ]
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 4 september 2009 @ 00:10:55 #262
93643 DumDaDum
We Have Unfinished Business
pi_72420087
quote:
Op donderdag 3 september 2009 22:40 schreef speedy_kevin het volgende:
Trouwens, waren de ondertitels bij jullie ook geel?
Bij mij wel, vond ik wel beetje apart (Pathe De Kuip)
Ja, nou je het zegt, in ieder geval in het begin heb ik gele ondertitels gezien
Verder niet meer op gelet eig....
“I'm not touched but I'm aching to be”
— Heather Nova
| myHiFi | myMusic | Chuck Norris
  vrijdag 4 september 2009 @ 00:24:35 #263
84048 NvM
Nevermind
pi_72420523
quote:
Op donderdag 3 september 2009 23:24 schreef Red_85 het volgende:
Iedereen met kritiek op deze film moet alle films van QT nog even nakijken. Helemaal met het sterven van een hoofdkarakter karakter in de film. Zo is het toch ook in het echte leven? Zo neem je afscheid van iemand waarmee je een leuke avond hebt gehad en de volgende ochtend krijg je een telefoontje.. plots, hard, zo kan het zijn. Langdradige sterfscene's is voor de rest van hollywood.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[..]

Hier nog een, laat maar komen
[..]

Vond je het bloed ook te overdreven veel?
Heb jij uberhaupt wel 1 film naast I.B. van hem gezien? Je lult totaal uit je nek. En niet zo'n klein beetje ook.
Nou, ik kan me wel inleven dat hij sommige dialogen te langdradig vond. Zeker als je de film nog maar 1 keer gezien hebt, de kracht van Tarentino's dialogen is dat ze sterker worden naarmate je de film meerdere malen ziet.

Zelf ben ik ook erg benieuwd naar de extended version van de film, of nog liever de director's cut (niet altijd hetzelfde).

Kritiek op een film is volgens mij helemaal niet erg, dit houdt de discussies scherp en films zijn natuurlijk nooit perfect. Je kunt niet alles in de film goedpraten enkel omdat het gemaakt is door Tarentino.
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 00:10 schreef DumDaDum het volgende:

[..]

Ja, nou je het zegt, in ieder geval in het begin heb ik gele ondertitels gezien
Verder niet meer op gelet eig....
Hier in de Cinemec in Ede ook gelige ondertiteling, in ieder geval niet wit. Verder viel me de uitstekende digitale kwaliteit op (geen HD volgens mij).
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 4 september 2009 @ 00:37:28 #264
862 Arcee
Look closer
pi_72420866
quote:
Op donderdag 3 september 2009 21:06 schreef YoshiBignose het volgende:
Toch stuk voor stuk geniale films, alleen Death Proof is een beetje apart, omdat het eerste uur echt gewoon PUUR gelul is. Maar dan ook echt gelul. Gelukkig maakt het daarna veel goed
Maar wel typisch QT-gelul. Of hebben mensen een heel ander idee bij wat typische QT-dialogen zijn? In dit topic te zien wel. Ik vond de dialogen in GB maar bij vlagen QT.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_72423486
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 00:37 schreef Arcee het volgende:

[..]

Maar wel typisch QT-gelul. Of hebben mensen een heel ander idee bij wat typische QT-dialogen zijn? In dit topic te zien wel. Ik vond de dialogen in GB maar bij vlagen QT.
IB ik vond Death Proof stukken minder QT-gelul, iig niet van het niveau Reservoir Dogs of Pulp Fiction. Bij IB komt het veel meer in de buurt.

Ondertiteling was idd geel, vond het ook vreemd in het begin, maar je went er snel aan. Zal ook wel weer de keus van QT zijn geweest.
  vrijdag 4 september 2009 @ 08:37:27 #266
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_72423740
er is van nog geen enkele versie van Tarantino's films Director's Cuts en Extended Versions verschenen, ik denk dat je al blij mag zijn met een uitgebreide selectie deleted scenes.

Wat natuurlijk wel het feit is, is dat de japanse versie van Kill Bill anders was dan die van de rest van de wereld (bloederiger, langere anime scene en het eind gevecht in kleur) en dat de losse Death Proof langer is dan de versie in Grindhouse...
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  vrijdag 4 september 2009 @ 10:49:38 #267
67089 Gillingham
The horror...
pi_72426362
quote:
Op donderdag 3 september 2009 23:24 schreef Red_85 het volgende:
Ga je films van Tarantino nu vergelijken met het echte leven? Dan mag jij alle films van Tarantino nog wel even nakijken...
What's it going to be then, eh?
pi_72427551
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 10:49 schreef Gillingham het volgende:

[..]

Ga je films van Tarantino nu vergelijken met het echte leven? Dan mag jij alle films van Tarantino nog wel even nakijken...

tuurlijk, ik zie het verschil tussen fictie en realiteit niet. Leg alleen een link. Probeer iemand uit te leggen waarom die scene's zo kort zijn.

Wat is jou ligt op die plotse sterfscene's dan? Moet het van jou dan wel irritant lang duren?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_72428763
Over fictie en realiteit gesproken, hier nog zo'n voorbeeld van iemand die het Tarantino universum nooit zal begrijpen:

“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_72430060
Een klassieker, maar zij is wel een hele domme hoer. En dan aan het eind nog DURVEN zeggen dat de film GEEN SOUL heeft... wtf. Natuurlijk heeft ze een punt dat het voor jonge kinderen minder geschikt is, maar dat is een kwestie van opvoeding
  vrijdag 4 september 2009 @ 16:44:25 #271
67089 Gillingham
The horror...
pi_72436228
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 11:38 schreef Red_85 het volgende:

[..]

tuurlijk, ik zie het verschil tussen fictie en realiteit niet. Leg alleen een link. Probeer iemand uit te leggen waarom die scene's zo kort zijn.

Wat is jou ligt op die plotse sterfscene's dan? Moet het van jou dan wel irritant lang duren?
'Mijn licht' is dat Tarantino daar gewoon zin in had, hij heeft daar zoals eerder aangegeven is wel vaker de neiging toe. Het is zijn stijl. Op zich niks mis mee natuurlijk. Het geweld in zijn films komt sowieso erg nonchalant over in vergelijking met andere films. En soms kan dat best een verademing zijn voor de minder tere zieltjes onder ons.
What's it going to be then, eh?
pi_72445518
Wat een ontzettend geweldige film! Zelden met zo voldaan de bios verlaten de laatste tijd. Beter dan Kill Bill. Geweldige dialogen, zoals te verwachten. Ontzettend goede acteurs waarvan ik ook van de Europeanen al enkele kende, maar ook de minder bekende waren echt ontzettend sterk. Ik houd er ook van als Duitse soldaten Duits spreken. De ondertoon van humor en satire was sterk genoeg voor een hoop lachjes, maar deden verder niet af aan de kracht van de film. De details van de rangen, uniformen en wapens waren allemaal prima gedaan, en ook het einde vond ik bijzonder, alhoewel niet geheel onverwacht.

Het visueel geweld is iets waar ik op ingesteld was, dus dat heeft me niet afgeleid of overdreven geschokt. Ik vind het wel jammer dat veel van de kritiek daarover gaat, alsof dat het enige noemenswaardige van de film is.

Een dikke 9! Bravo!
pi_72446907
tsja ik weet het niet. Mijn mening werd al 'bedacht' nog voor ik in de zaal zat. Als de film van een onbekende regisseur was vond ik het waarschijnlijk een betere film dan nu. Wat je onvermijdelijk doet is de film niet an sich beoordelen, maar je plaatst de film binnen het oevre van Tarentino.
Mensen die zeggen dat ze de film niet typisch Tarentino vinden vind ik weinig oog voor detail hebben. De film barst van de referenties en herkenbaarheden. Zelfs in zoverre dat ik veel stijlmiddelen als truucjes begon te beschouwen. Hey daar heb je weer de hand van Tarentino, en daar weer, en daar word absurdistisch filmhous-achtig de slagroom lang in beeld gebracht.
De opsmuk was over the top, en in het over the top zijn als bedoeling kwam het niet altijd over. De stijlmiddelen leidden af.
Evenzo de humor. Het verhaal als oorlogsepos alleen was niet elaborate genoeg. Het had de humor nodig om als film overeind te blijven, maar tegelijkertijd leidde de humor je ook weer van het verhaal af.

Wat me ook stoorde, nouja stoorde, wat me in de weg zat was de Pitt iets te nadrukkelijk de show moest stelen. Waarom moest hij zo centraal staan. Die allerlaatste zin van de film
SPOILER
vond ik zo voorspelbaar en zo'n makkelijke lacher. Daar kreeg Pitt er meer van toegespeeld.

Ook de manier waarop de twee verhaallijnen naar elkaar toe kwamen vond ik matig uitgewerkt.Eigelijk zou je net zo goed kunnen stellen dat de verhaallijnen nooit naar elkaar toe zijn gekomen? Of laat ik het zo zeggen, de lijn van de 'Basterds' speelde in wezen een sterk ondergeschikte rol in het uiteindelijke plot.

Tenslotte iets dat me opviel, zonder er direct over te oordelen. Tarentino's films staan bekend om ongekend geweld en totaal immoreel gedrag. Pure hufters vertolken vaak een heldenrol. Dat maakt de films prikkelend en spannend naar mijn idee.
In deze films echter, zijn de good guys good, omdat hun gedrag moreel gerechtvaardigd wordt.Totaal abject een halve magazijn leegschieten op een nazi roept niet direct de evidente weerzin op, zoals excessief geweld dat in eerder films van Tarentino wel deed. Dat terwijl het geweld in Inglorious basterds even weerzinwekkend is. Maar toch wordt het op de een of andere manier vergoeilijkt, waarmee deze film opeens een morele lading zou krijgen ofzo. Of misschien is dat alleen de perceptie van de kijker. Nou, zoals misschien blijkt uit mijn verhaal, kom ik er niet helemaal uit. Het overduidelijke afkeuringswaardige uit vorige films stond buiten kijf, was weerzinwekkend en die weerzin maakte het grappig. Hier lijkt de reggisseur het geweld ineens weer te moraliseren. Had Tarentino het aangedruft de martelpraktijken van Hans Lada even expliciet in beeld te brengen?
  vrijdag 4 september 2009 @ 23:02:37 #274
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_72448796

Met 2 A's
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_72454224
Geweldige film.. lange tijd weer met echte spanning zitten kijken.. geen idee wat er komen gaat.. kan alle kanten op.. daarnaast ook nog eens briljant geacteerd!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')