abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 10 juni 2010 @ 12:56:28 #126
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_82612088
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 12:34 schreef moussie het volgende:

[..]

Tegen de tijd dat jij zo oud bent als ik heb je ook een hoop meer dingen meegemaakt
Dat heb ik niet meegemaakt. Wel dat er een 14 jarig Marokkaantje tegenover je staat met een schroevendraaier in de steekhouding. Leuke was dat we de les daarna te horen kregen dat we op moeten passen met bepaalde uitingen omdat het discriminerend over kan komen.

Iedere buitenlander en waar vandaan maakt dan niet uit, moet zich aanpassen. Anders rotten ze maar op.
Of het een Turk, Marokkaan of Engelsman (Dat Mclaren van FC Twente geen NL sprak vond ik ook onacceptabel) is moet niet uitmaken.
Dat gelul met die Moskee's moet ook ophouden. Je kan ze niet verbieden, dat is ook niet nodig. Iedereen moet z'n geloof uit kunnen oefenen maar een Moskee hoeft er niet altijd zo uit te zien:

Zorg dat die dingen in het Nederlandse straatbeeld passen en je lost al een stukje frustratie op.
pi_82612307
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 12:56 schreef Keltie het volgende:
Zorg dat die dingen in het Nederlandse straatbeeld passen en je lost al een stukje frustratie op.
Deze past toch prima in het straatbeeld? Hij is lelijk maar niet lelijker dan de achtergrond. Een prima geintegreerde moskee, ik zou juist liever moskeeen zien van het architectonisch gehalte als in islamitische landen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 10 juni 2010 @ 13:07:35 #128
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_82612642
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 13:01 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Deze past toch prima in het straatbeeld? Hij is lelijk maar niet lelijker dan de achtergrond. Een prima geintegreerde moskee, ik zou juist liever moskeeen zien van het architectonisch gehalte als in islamitische landen.
Nee, deze past niet in het straatbeeld
Die zie ik ook graag hoor, maar dan wel in Islamitische landen.

Ik snap het ergens ook niet, want als je een huis wil bouwen zit je vaak ook aan een regelgeving vast. Dat moet op dit vlak ook gewoon mogelijk zijn. Synagoges, die zijn in Nederland ook vaak "onopvallend", tenminste.. Degene's die ik ken dan.
  donderdag 10 juni 2010 @ 13:08:28 #129
215628 woid
let's get Friendly
pi_82612678
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 13:01 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

zooo mee eens... (hoewel ik geloof dat ze hier nog aan het bouwen zijn.
maar als die beton hoop zo blijft..., dan past het perfect.
  donderdag 10 juni 2010 @ 13:31:09 #130
3542 Gia
User under construction
pi_82613810
quote:

Het lijkt wel een fabriek met twee hoge schoorstenen.
pi_82617141
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 11:08 schreef moussie het volgende:

[..]

Hear hear!
HET IS EEN JOODSE FAMILIE SNEL JE STEM TERUG TREKKEN
pi_82623663
quote:

[..]

Dat heb ik niet meegemaakt. Wel dat er een 14 jarig Marokkaantje tegenover je staat met een schroevendraaier in de steekhouding. Leuke was dat we de les daarna te horen kregen dat we op moeten passen met bepaalde uitingen omdat het discriminerend over kan komen.
En wanneer was dat .. 20 jaar later, 1995 of zo?
pleased to meet you
pi_82623698
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 14:40 schreef Athlon64x het volgende:

[..]

HET IS EEN JOODSE FAMILIE SNEL JE STEM TERUG TREKKEN
Je capslock blijft hangen
pleased to meet you
  donderdag 10 juni 2010 @ 16:48:05 #134
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_82623798
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 16:46 schreef moussie het volgende:

[..]

beter dan een naald.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_82623866
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 16:46 schreef moussie het volgende:

[..]

Je plaat voor je hoofd blijft hangen
  donderdag 10 juni 2010 @ 16:49:29 #136
111528 Viajero
Who dares wins
pi_82623890
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 12:15 schreef Weltschmerz het volgende:
Nog een reden om eens op te houden met het uitdelen van dubbele nationaliteiten.

De lasten zijn voor Nederland, een beetje hogere opleiding kost de samenleving tienduizende euro's, en als het dan tijd is voor de lusten van de samenleving, gaan die mensen elders hun geld verdienen en belasting betalen.
En voor Nederlanders die dat doen? Ik ben een blonde, blanke, blauwogige Nederlander maar ik verdien mijn geld en betaal mijn belasting in London.

Wat nu?
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_82623986
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 15:16 schreef Zhe-AnGeL het volgende:

[..]

Eh er zijn altijd nog hoogopgeleide nederlanders
Of dat iets wil zeggen als je ziet in welke staat het onderwijs hier verkeert.
en dat gaat niet veranderen, het wordt alleen maar erger.
Teveel incompetente klapjosties die daar een managementfunctie hebben.
pi_82624705
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 16:49 schreef Athlon64x het volgende:

[..]

Je plaat voor je hoofd blijft hangen
Yeah right, je laat de kleine kinderen van jongs af aan voelen dat ze niet welkom zijn en denkt dat dat geen consequenties heeft op termijn .. en dan heb ik een plaat voor mijn hoofd ..
pleased to meet you
  donderdag 10 juni 2010 @ 18:14:06 #139
115814 Drumpie
Zie Signature.
pi_82628409
quote:

[..]

Iedere buitenlander en waar vandaan maakt dan niet uit, moet zich aanpassen. Anders rotten ze maar op.
Of het een Turk, Marokkaan of Engelsman (Dat Mclaren van FC Twente geen NL sprak vond ik ook onacceptabel) is moet niet uitmaken.
Dat gelul met die Moskee's moet ook ophouden. Je kan ze niet verbieden, dat is ook niet nodig. Iedereen moet z'n geloof uit kunnen oefenen maar een Moskee hoeft er niet altijd zo uit te zien:
[ afbeelding ]

Een moskee ziet er toch zo uit? Net als een kerk er als een kerk uitziet?
En als iets discriminerend over kan komen, dan kunnen mensen ook REKENING mee houden dat het pijnlijk kan aankomen. Dat heet ook aanpassen. Discriminatie hoef je niet te pikken.
  donderdag 10 juni 2010 @ 18:21:40 #140
111528 Viajero
Who dares wins
pi_82628716
quote:

[..]

Ik ben ooit door een leraar verteld dat ik een racist was nadat een Marokkaan mij had aangevallen. Ik denk dat we die fase nu gelukkig voorbij zijn.
quote:
[ afbeelding ]

Is dat de Mevlana moskee in Rotterdam in aanbouw?

Ik denk dat ze in Twente blij zijn met McLaren, als er geeist was dat hij Nederlands moest spreken dan denk ik niet dat hij naar Twente gekomen was. Ik begrijp waar je vandaan komt, maar soms moet je toch iets praktischer denken. Amsterdam kan wel inpakken als we Nederlands spreken verplicht stellen. En dan heb ik het over veel mensen die belangrijk zijn voor veel bedrijven daar, die ook voor Nederlanders werkgelegenheid creeren.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  donderdag 10 juni 2010 @ 18:23:28 #141
115814 Drumpie
Zie Signature.
pi_82628800
Trouwens ik woon in de Achterhoek en toen ik in een boeren dorp kwam te wonen kon ik me buren niet eens verstaan en die mensen zijn Nederlands, dat vind ik nog erger.
pi_82628902
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 16:49 schreef Viajero het volgende:

[..]

En voor Nederlanders die dat doen? Ik ben een blonde, blanke, blauwogige Nederlander maar ik verdien mijn geld en betaal mijn belasting in London.

Wat nu?
Binnen de EU heb je niet eens een verblijfsvergunning nodig.

Verder vind ik alles best, maar het lijkt me wel dat de Nederlandse onderwijsbegroting er is voor Nederlanders. Nederlanders betalen ervoor, en Nederlanders genieten dan dat onderwijs, en als ze dan daardoor geldt gaan verdienen, dan betalen ze weer mee aan het onderwijs van de volgende generatie. Of dat nou Nederlanders zijn van de een of andere uitheemse afkomst maakt me niet uit.

Maar als ze een dubbel paspoort hebben, dan betaalt Nederland hun onderwijs, en daarna willen ze dan toch geen Nederlander meer zijn, en dan gaat een ander land met de opbrengsten van onze investeringen strijken. Dat lijkt mij gewoon niet erg handig.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_82629686
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 18:25 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Binnen de EU heb je niet eens een verblijfsvergunning nodig.

Verder vind ik alles best, maar het lijkt me wel dat de Nederlandse onderwijsbegroting er is voor Nederlanders. Nederlanders betalen ervoor, en Nederlanders genieten dan dat onderwijs, en als ze dan daardoor geldt gaan verdienen, dan betalen ze weer mee aan het onderwijs van de volgende generatie. Of dat nou Nederlanders zijn van de een of andere uitheemse afkomst maakt me niet uit.

Maar als ze een dubbel paspoort hebben, dan betaalt Nederland hun onderwijs, en daarna willen ze dan toch geen Nederlander meer zijn, en dan gaat een ander land met de opbrengsten van onze investeringen strijken. Dat lijkt mij gewoon niet erg handig.
Oh gut. We zijn zo rijk geworden omdat we het destijds niet zo hoog op hadden met dat soort morele verhaaltjes. Nederland is een kapitalistisch systeem geworden wat over de gehele wereld arbeid en productie heeft uitbesteed en profiteert van de armoede in andere landen. Onze rijkdom blijft voortbestaan over de rug van schooiers die zich verderop voor een schamel dagloon de tering in werken. Maar zodra men hier dan een graantje mee komt pikken, gaan we de hypocriete moraalridder uit hangen. Kom op zeg.
pi_82630514
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 18:21 schreef Viajero het volgende:

[..]

Ik ben ooit door een leraar verteld dat ik een racist was nadat een Marokkaan mij had aangevallen. Ik denk dat we die fase nu gelukkig voorbij zijn.
[..]

Is dat de Mevlana moskee in Rotterdam in aanbouw?

Ik denk dat ze in Twente blij zijn met McLaren, als er geeist was dat hij Nederlands moest spreken dan denk ik niet dat hij naar Twente gekomen was. Ik begrijp waar je vandaan komt, maar soms moet je toch iets praktischer denken. Amsterdam kan wel inpakken als we Nederlands spreken verplicht stellen. En dan heb ik het over veel mensen die belangrijk zijn voor veel bedrijven daar, die ook voor Nederlanders werkgelegenheid creeren.

Mevlana is al 10 jaar klaar (Sparta Moskee)
http://www.kennislink.nl/(...)8510026-Mevlana3.jpg
[/img]

Dit is de Essalaam (Kuip Moskee)

Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
pi_82630532

[ Bericht 50% gewijzigd door ellevehC86 op 10-06-2010 19:04:13 ]
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
  donderdag 10 juni 2010 @ 19:06:03 #146
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_82630654
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 18:23 schreef Drumpie het volgende:
Trouwens ik woon in de Achterhoek en toen ik in een boeren dorp kwam te wonen kon ik me buren niet eens verstaan en die mensen zijn Nederlands, dat vind ik nog erger.
erger dan het vertrek van zogenaamde hoogopgeleiden nadat ze gebruik hebben gemaakt van onze maatschappij? wat bedoel je?
pi_82631881
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 18:45 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Oh gut. We zijn zo rijk geworden omdat we het destijds niet zo hoog op hadden met dat soort morele verhaaltjes. Nederland is een kapitalistisch systeem geworden wat over de gehele wereld arbeid en productie heeft uitbesteed en profiteert van de armoede in andere landen. Onze rijkdom blijft voortbestaan over de rug van schooiers die zich verderop voor een schamel dagloon de tering in werken. Maar zodra men hier dan een graantje mee komt pikken, gaan we de hypocriete moraalridder uit hangen. Kom op zeg.
Je doet net alsof de doorsnee Nederlander dat normaal vindt

Ik heb dus ALLE recht om het vreemd te vinden. Studiebeurs zou gewoon een lening moeten worden. Afhankelijk van opleiding. Met de mogelijkheid na 6 jaar overig geld kwijtgescholden krijgen wanneer jij je studie in hebt gezet voor een beter / economisch Nederland

En onze rijkdom doordat bedrijven naar het buitenland vertrekken om goedkoop personeel? Whut? Volgens mij komt die rijkdom alleen bij de eigenaar van dat bedrijf hoor, anders had hij in Nederland wel personeel aangenomen. Die hun loon weer in Nederland uitgaven.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  donderdag 10 juni 2010 @ 19:34:50 #148
115814 Drumpie
Zie Signature.
pi_82632166
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 19:06 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

erger dan het vertrek van zogenaamde hoogopgeleiden nadat ze gebruik hebben gemaakt van onze maatschappij? wat bedoel je?
Iemand had het hier over de Nederlandse taal goed spreken. Hebben ze ook goed om het te gebruiken, die ouders zijn hier komen werken, want dat vieze werk wouden jullie niet doen, hun hebben zich kapot gewerkt om wat geld te verdienen hier. En die hoogopgeleide hebben zich ook aangepast aan de Nederlandse normen en waarden. Je moet niet zeggen dat ze lekker gebruik van konden maken, want de echte reden dat Nederland verlaten komt toch zeer zeker door Wilders, vroeger ging het toch allemaal goed.
pi_82633630
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 19:34 schreef Drumpie het volgende:

[..]

Iemand had het hier over de Nederlandse taal goed spreken. Hebben ze ook goed om het te gebruiken, die ouders zijn hier komen werken, want dat vieze werk wouden jullie niet doen, hun hebben zich kapot gewerkt om wat geld te verdienen hier. En die hoogopgeleide hebben zich ook aangepast aan de Nederlandse normen en waarden. Je moet niet zeggen dat ze lekker gebruik van konden maken, want de echte reden dat Nederland verlaten komt toch zeer zeker door Wilders, vroeger ging het toch allemaal goed.
Zowel mijn vader als ook mijn moeder hebben zwaar lichamelijk werk gedaan. Mijn vader zei het licht gezien te hebben toen hij een visie kreeg van een oude man. Versleten en nog steeds het zware lichamelijke arbeid te verrichten. Mijn vader is naast zijn baan gaan studeren. Die baan was trouwens geen baan van negen tot vijf. Gelukkig heeft hij een dosis verstand meegekregen dat hij dat kon. Denk nu niet dat alle Nederlanders licht en schoon werk deden en alleen Turken en Marokkanen die banen vervulden. Er waren mensen nodig ja. Deze mensen kwamen naar Nederland om betaald werk te krijgen. Net als nu de Polen door sommige werkgevers misbruikt worden? Zo werden er vast ook Turken door werkgevers misbruikt....tot ze doorhadden dat ze dezelfde rechten hadden. Ga daar de werkgevers lekker voor aanvallen. Dezelfde werkgevers die nu hun heil in andere landen zoeken voor goedkope krachten en veel winst. Niet de normale Nederlander...met je jullie

Ik heb heel lang opgelet en vraag je hetzelfde te doen. Let eens op een vuilniswagen en autosloop en vuilnisstort. Op de vuilverwerking zie ik veel polen en autochtone Nederlanders werken met heel af en toe een Turk of Marokkaan. Ik zie maar een enkele keer een vuilnisman met een kleurtje...is meer een zeldzaamheid. Zag vroeger wel Turken werken in banken etc om schoon te maken, maar het echte vuile werk zie ik maar heel weinig Marokkanen werken...nog wel een paar Turken. En ja, er was betaalde hulp nodig om de jeugd van Nederland naar school te kunnen laten gaan. Gewoon betaald werk net als veel Nederlandse blanke vrouwen ook deden .
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  donderdag 10 juni 2010 @ 20:33:24 #150
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_82635409
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 19:34 schreef Drumpie het volgende:

[..]

te gemakkelijk. wilders is slechts een pion voor een gevoel van onvrede. onvrede die er al heerst sinds jan maat en daarvoor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')