quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:00 schreef CasB het volgende:
- Ik zit op een stoel.
- Prijs, zitcomfort.
- Ja, als ik naar keuken loop bijvoorbeeld.
Kansloos.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:07 schreef Bastoenie het volgende:
Postbank/ING, door me ouders. Geen problemen mee dus ja waarom andere bank
Wel getwijfeld om naar de Rabobank te gaan in verband met de staatssteun toen maar het is nu weer stil.
Tja, da's denk ik persoonlijk. Ik kan het aantal keren dat ik bij de bank binnen ben geweest in de afgelopen 10 jaar denk ik op 1 hand tellen, dus voor die enkele keer zou ik het niet eens erg vinden om wat verder weg te moeten (tot voor kort had ik er eentje op loopafstand, in m'n nieuwe huis is het dichtsbijzijnde filiaal geloof ik wat verder weg)quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:25 schreef Nijns het volgende:
Wat mij opvalt is dat van de ABN veel bankshops verdwijnen, terwijl die van de Rabo allemaal lijken te blijven bestaan. Ik hoef niet iedere week naar de bank () maar vind het wel prettig dat ze een beetje in de buurt zitten als je ze nodig hebt..
Nou ja, er gaan van de Rabobank ook wel eens vestigingen weg, maar bij mij thuis in de buurt zitten er al, nou, zeker 3, terwijl ik voor de ABN naar Venlo zou moeten voor de dichtstbijzijnde vestiging.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:25 schreef Nijns het volgende:
Wat mij opvalt is dat van de ABN veel bankshops verdwijnen, terwijl die van de Rabo allemaal lijken te blijven bestaan. Ik hoef niet iedere week naar de bank () maar vind het wel prettig dat ze een beetje in de buurt zitten als je ze nodig hebt..
Ik overweeg over te stappen naar de Rabo omdat ik niet zo tevreden ben over de 'service' van de ABN. Ik heb niet echt een goede motivatie voor de Rabo, meer omdat ik daar nooit iets naars over hoor.
Volgens mij wel hoor.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:16 schreef karr-1 het volgende:
Het enige nadeel van ABN is dat ze geen automaten hebben waar ik mijn munten in kan donderen om ze op mijn rekening te storten, al schijnt dat binnenkort te gaan veranderen.
Je bent me al voorquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:00 schreef CasB het volgende:
- Ik zit op een stoel.
- Prijs, zitcomfort.
- Ja, als ik naar keuken loop bijvoorbeeld.
Mensen die verwijten maken in een taal die voor Nederlands door zou moeten gaan..quote:
Moet bij de Rabobank ook, maar dat is we maar heel weinig, en er zijn volgens mij ook vormen van spaarrekeningen waarbij je niets hoeft te betalen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:50 schreef Nijns het volgende:
Bij de ABN moet je voor het hebben van sommige (spaar)rekeningen betalen, hoe zit dat bij andere banken?
Ik las inderdaad iets dat ze bezig zijn daarmee. Maar ik kom er zo weinig dat ik niet eens weet of het bij mij al wel of niet is. Toch binnenkort maar eens gaan kijken.quote:
Ik heb ze echt jaren terug al gezien bij de Amro hoorquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 17:57 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik las inderdaad iets dat ze bezig zijn daarmee. Maar ik kom er zo weinig dat ik niet eens weet of het bij mij al wel of niet is. Toch binnenkort maar eens gaan kijken.
Bij mij niet, Hier hadden ze alleen het systeem met die irritante rolletjes waar je munten in moest doen. Bij de rabo hadden ze een automaat waar je je pas instak, dan de munten in een opening donderde op de knop drukte en de rest ging vanzelf.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 17:58 schreef Repeat het volgende:
[..]
Ik heb ze echt jaren terug al gezien bij de Amro hoor
OMFG het is JIJ, wat een fout! Ik reageerde OTquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:48 schreef Nijns het volgende:
[..]
Mensen die verwijten maken in een taal die voor Nederlands door zou moeten gaan..
Anyway: OT graag!
in de grote filialen kun je tegenwoordig alleen nog kleingeld storten,quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 18:00 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Bij mij niet, Hier hadden ze alleen het systeem met die irritante rolletjes waar je munten in moest doen. Bij de rabo hadden ze een automaat waar je je pas instak, dan de munten in een opening donderde op de knop drukte en de rest ging vanzelf.
Goede opmerking!quote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:51 schreef quarterpounder het volgende:
Ben onlangs overgestapt van de Postbank naar de Rabobank.
De reden is vooral de servicegerichtheid en goede naam van de Rabobank.
Overstap verliep vlekkeloos.Het internetbankieren vind ik ook een stuk prettiger, en Interhelp is ook wel een handige service die bijv. ook een brief stuurt wanneer je paspoort verloopt.
Heb verder spaarrekeningen bij diverse banken (voornamelijk internetspaarrekeningen).
De Rabobank geeft namelijk wel erg weinig rente.
Dat vind ik persoonlijk ook de beste manier. Gewoon bij veel banken een rekening hebben staan zodat je iig. de hoogste spaarrente kunt trekken. Voor de rest is het handig als 1 van de banken weer ergens een aanbieding heeft waardoor je gemakkelijk daarvan kunt profiteren. (zo was er laatst een aanbieding voor alleen ABN die in bepaalde beleggings producten gratis kon handelen). Komt nog bij dat niet elke bank de zelfde soort pas heeft en soort credit kaart. Zodat je in het buitenland goedkoop kunt pinnen (rabo vraagt bijv. erg veel voor buitenlandse transactiesquote:Op donderdag 27 augustus 2009 09:28 schreef wel.o.k het volgende:
ik heb betaalrekeningen bij rabo en postbank ing .
spaarrekeningen bij rabo, abn-amro, postbank ing, en levob.
de rabo bevalt mij het best qua dienst verlening maar de rente is inderdaad wel wat laag.
maar met zoveel rekeningen is dat snel opgelost
1 ) rabobank. Snelle service, nooit probs mee gehad, als er wat terug gehaald moet worden is een belletje zo gedaan... Internet bankieren werkt 99,9% altijdquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 15:58 schreef Nijns het volgende:
Ik ben aan het overwegen van mijn huidige bank af te stappen. Mijn vragen aan jullie zijn:
- Welke bank zitten jullie en waarom?
- Waar letten jullie op bij het kiezen van een bank?
- Zijn jullie al eens weg gegaan bij een bank, zo ja: welke?
Ik heb geen hypotheek waar ik rekening mee hoef te houden, het gaat om 1 of 2 spaarrekeningen, een betaalrekening en eventueel (inboedel)verzekering(en).
Alvast bedankt!
Dat is de enige bank waar ik echt heel ver vandaan blijfquote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:11 schreef Qwea het volgende:
Ooh en je spaarrekeningen zou ik bij de dsbbank doen vanwege de rente. Heb ik ook
door al die negatieve publiciteit? En toch heb ik hele goeie ervaringen met ze. MM ook. En het spaargeld is tot 100,000 euro gedekt... dus ik zie geen problemen. En de rente is IMHO niet mis. Meer dan je bij de rabo krijgt iigquote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:13 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dat is de enige bank waar ik echt heel ver vandaan blijf
Waarom?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:13 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dat is de enige bank waar ik echt heel ver vandaan blijf
O.a door de negatieve publiciteit. En daar komt bij dat je indirect Scheringa zijn salaris loopt te sponsoren en zijn speelgoed zoals AZ bijv. En de methode waarop Scheringa zijn bank onder controle houdt hou ik persoonlijk gewoon niet van. DSB bank is 1 van de weinige banken in Nederland die zo veel spendeert aan reclame en mijn inziens behoorlijk grof is bezig geweest met al die spotjes over becam / lenen.nl e.a om mensen een lening aan de broek te smeren. Het feit dat ze vaak in het programma Radar voorkwamen is dan ook niet frappant.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:14 schreef Qwea het volgende:
[..]
door al die negatieve publiciteit? En toch heb ik hele goeie ervaringen met ze. MM ook. En het spaargeld is tot 100,000 euro gedekt... dus ik zie geen problemen. En de rente is IMHO niet mis. Meer dan je bij de rabo krijgt iig
Dus puur een principe kwestiequote:Daarnaast heeft Scheringa een vermogen verdiend aan de verkoop van aandelenlease-producten onder de naam Hollands Welvaren Select. Consumenten die eind jaren negentig aan dit product hebben deelgenomen zijn hierdoor zwaar gedupeerd. Scheringa is in november 2005 door het Dutch Securities Institute veroordeeld tot het terugbetalen van een deel van de opgelopen schulden van de getroffen consumenten.
Ik zit nu ook in deze situatie: klaar met mijn studie en moet dus van mijn studentenrekening af. Overigens krijg ik al een jaar geen stufi meer (vanwege studievertraging) en daar belden ze me vorige week (toen al!) over op. Op de vraag welke rekening ik dan moest nemen als ik geen stufi meer had maar ook nog geen diploma had ze dan ook geen antwoordquote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:38 schreef Lod het volgende:
Begonnen bij de AMRO, na de fusie met ABN vond ik de bank steeds minder worden. Ze hadden alleen een aantrekkelijkere studentenrekening. Na mijn studie bijna gelijk overgestapt naar de Rabobank vanwege de betere en klantvriendelijkere houding.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |