abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72141024
Vorige deel: Wachten op het tweede streepje deel 151

Dit is hét topic voor iedereen die bezig is met zwanger raken. Als het wat moeilijker gaat of als je al in de Medische Molen zit ben je evt. ook van harte welkom in het topic met de naam 'Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat'.

NOD:

31 augustus Becky1983 (07-2009)
01 september marike77 (02-2009)
04 september Ciscostar (12-2008)
05 september Mardis (08-2009)
07 september Nienna (06-2009)
12 september freubelmuts (07-2009)
13 september Baldria (05-2009)
14 september Guess. (09-2008)
15 september Kolonia (04-2009)
17 september Mijsje (08-2007)
18 september vrouwtje-theelepel (10-2009)
21 september Koningin Juliana (03-2009)
26 september MinnieMin (02-2009)
26 september Poezebeest (03-2009)
27 september Borra (06-2009)
27 september IslaBonita (12-2008)
30 september PinkPrincess (08-2009)

Tierrr (10-2008)
Droomvrouwtje (11-2008)
flugeltje (01-2009)
prinseszondererwt (11-2007)
Soneal

(Lijstjes worden alleen aangepast als er een duidelijke nieuwe NOD aangegeven wordt. Soms zijn er mensen die posten dat ze ongesteld zijn, maar nog geen NOD erbij. Die gegevens passen we dan niet gelijk aan, anders blijven we editten en schuiven. Wil je een wijziging in de lijst, geef dan even een datum door, of een verzoek naar de onderste lijst. Maar dat laatste ook liever niet om de 2 dagen en dan weer terug omhoog. Mochten we over een verzoekje heen lezen, stuur dan even een PMetje. )

Handige links:
Foliumzuur
Menstruele cyclus
Vruchtbaarheid
Vragen en antwoorden over zwanger worden
Uitslag zwangerschapstest enquete
Freya, patientvereniging voor vruchtbaarheidsproblematiek
Online zwangerschapstest (voor de gein)

[ Bericht 0% gewijzigd door RockabeIIa op 02-09-2009 11:57:47 ]
pi_72141114
Laatste nieuws uit het vorige topic, van de eerstvolgende dames op het lijstje;
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 09:56 schreef becky1983 het volgende:
met mei is alles goed! geen last meer van me humeur! en voel helemaal niks...
dus ja afwachten maar
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 11:10 schreef IslaBonita het volgende:

Mijn NOD is pas zaterdag maar heb al twee dagen buikpijn, zere borsten en wat bruinverlies. Deze verschijnselen waren de afgelopen maanden de voorbode van mijn menstruatie, maar het kan ook betekenen dat het raak is. Gezien mijn situatie (zie boven) is de kans klein, maar stiekem hoop ik toch op een wondertje, voor we de MMM in moeten...
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 15:02:30 #3
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_72141584
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 10:16 schreef RockabeIIa het volgende:
Ik las net een klein artikeltje wat ik jullie niet wilde onthouden:
Zwanger na gemiddeld 3 tot 6 maanden
Mijn gyn vertelde ook dat 2 jaar normaal is,ik heb het ook op zw-pagina gelezen.Ik vind het zelf heel lang maar als ik dit dan lees stelt het me toch wel gerust.

Ik duim voor de komende NOD-dames,spannend hoor!
28-06-2010 Is ons mooie ventje geboren :-)
pi_72143537
Mijn zoontje is nu anderhalf en mijn man en ik zijn zo zachtjes aan aan het proberen voor een tweede.
Mijn NOD is op 2 september.Het is de eerste ronde
Succes voor iedereen hier en dat er snel een tweede streepje mag komen
pi_72145039
welkom princess
Poging 17/18 is begonnen... Nu wel raak?
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 17:17:44 #6
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_72146059
Welkom FuchsiaRoze en PinkPrinces
pi_72146570
Fuchsia en PinkPrincess, welkom!
pi_72147087
Fuchsia en PinkPrincess welkom hopen dat jullie maar snel weer aan een ander forum kunnen
pi_72147112
Welkom dames

Dat berichtje klinkt positief binnen 3 tot 6 maanden, laten we het hopen.

Verder ben ik chagerijnig, vriendje die geen reet aan het huishouden doet als ik er een avondje niet ben, heb hem net alweer even streng toegesproken en meneer is meteen aan het werk gegaan hoop dat mijn ongesteldheid weer snel voorbij is
pi_72147304
tja 3 tot 6 mnd is wel voor mensen met de iedeale hoe zeg je dat acpecten...

niet als je bijvoorbeeld overgewicht hebt denk ik maar goed het zal blijken
pi_72147571
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 17:59 schreef becky1983 het volgende:
tja 3 tot 6 mnd is wel voor mensen met de iedeale hoe zeg je dat acpecten...

niet als je bijvoorbeeld overgewicht hebt denk ik maar goed het zal blijken
het licht eraan hoeveel overgewicht je hebt en of dat overgewicht invloed heeft op je cyclus. Bij mij eerst wel (BMI 40+), dus een jaar 'aangerommeld' waarna bleek dat ik geen (of niet altijd) een eisprong had, toen met dietiste af gaan vallen en bij 20 kilo gewichtsverlies was mijn cyclus op orde (BMI 38 dus nog veel te hoog). Toen na 4 maanden zwanger, helaas een miskraam geworden, maar na mijn miskraam weer na 4 maanden zwanger. Het kan dus wel.

Verder draaien mijn duimen nog steeds voor alle meiden. Ik hoop echt op een zoete inval in Z&G komende weken!! Het lijstje is veel te lang!
pi_72148145
Ik was na gestopt te zijn met de pil na 2 maanden al zwanger.Had ik echt niet verwacht
Helaas een miskraam, maar de maand erop was ik weer zwanger en dat is goed gegaan
Uiteraard hoop ik dat het deze keer ook zo snel gaat maar ik weet dat het langer kan duren
pi_72148632
Fuchsia en Pinkprincess, welkom en succes!

Isla, wat spannend, ik duim voor je!

Verder niets te melden hier
pi_72149009
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 18:08 schreef happyme28 het volgende:

[..]

het licht eraan hoeveel overgewicht je hebt en of dat overgewicht invloed heeft op je cyclus. Bij mij eerst wel (BMI 40+), dus een jaar 'aangerommeld' waarna bleek dat ik geen (of niet altijd) een eisprong had, toen met dietiste af gaan vallen en bij 20 kilo gewichtsverlies was mijn cyclus op orde (BMI 38 dus nog veel te hoog). Toen na 4 maanden zwanger, helaas een miskraam geworden, maar na mijn miskraam weer na 4 maanden zwanger. Het kan dus wel.

Verder draaien mijn duimen nog steeds voor alle meiden. Ik hoop echt op een zoete inval in Z&G komende weken!! Het lijstje is veel te lang!

Wat goed zeg dat je bewust bent afgevallen voor een kindje, knap dat je ook 20 kg bent afgevallen
Ik kan me voorstellen dat het erg moeilijk is geweest ..
pi_72149444
happyme28, wat goed dat je zo veel bent afgevallen!
En wat treurig dat het de eerste keer niet goed is afgelopen, maar nu dus weer zwanger? Wat heerlijk!
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_72150425
Welkom PinkPrincess en Fuchsia, wat een roze wolk komt hier in een keer binnenwandelen

Ik hoop dat we allemaal snel roze streepjes plassen. En jullie dus ook! Dat het maar een kort verblijf mag worden hier. Weg met deze topic
pi_72151482
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 19:13 schreef Pandora73 het volgende:
happyme28, wat goed dat je zo veel bent afgevallen!
En wat treurig dat het de eerste keer niet goed is afgelopen, maar nu dus weer zwanger? Wat heerlijk!
Uiteindelijk ben ik ruim 30 kilo afgevallen en raar genoeg was het helemaal niet zo moeilijk toen ik wist wat de 'truc' was en daar heb ik heel veel steun bij gehad van de dietiste. Op zich was het niet heel bewust voor een kindje maar het heeft me wel de motivatie gegeven om er aan te beginnen (eerder was ik tevreden met mezelf en had ik niet of nauwelijks last van mijn overgewicht).

Nu inderdaad bijna 15 weken zwanger en dan is het ook wel prettig dat ik die 30 kg. niet meer mee hoef te dragen Het gaat heel goed, dus we zijn erg gelukkig dat we al zo ver zijn!

Overigens heb ik dus ook ruim anderhalf jaar in dit topic rondgehangen en veel meiden zien komen en gaan, maar uit eindelijk mocht ik ook vertrekken. Dus ook voor de meiden waar het langer duurt: de kans is gewoon heel erg groot dat ook jullie eindelijk 2 streepjes in handen hebben!
pi_72151510
ik heb een bmi van 34 en zolang ik nog niet zwanger ben probeer ik nog wat af te vallen .. ben al 10 kg afgevallen voordat we besloten om aan kinderen te beginnen
pi_72151648
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 20:20 schreef becky1983 het volgende:
ik heb een bmi van 34 en zolang ik nog niet zwanger ben probeer ik nog wat af te vallen .. ben al 10 kg afgevallen voordat we besloten om aan kinderen te beginnen
Heel knap dat je 10 kg bent afgevallen! Dat is mijn BMI nu ook ongeveer en hoeft dus niet per definitie een belemmering te zijn om snel zwanger te raken.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 20:29:49 #20
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_72151841
Hier ook flink wat overgewicht,ben onderzocht door de gynecoloog maar omdat alles bij mij in orde is(hormonen,cyclus etc.) moer ik gewoon zwanger kunnen worden.Bij de zwangerschap zijn wel wat meer complicaties.
Ik probeer ondertussen toch wel af te vallen wat ik erg moeilijk vind en dan ook met ups en down gaat.
pi_72153265
Welkom PinkPrincess.
Wat een roze invasie vandaag met jou en Fuchsia.

HappyMe, knappe prestatie.
pi_72154172
Fuchsia en PinkPrincess, allebei welkom hier!

hmmm, rocka, dat stukje... tuurlijk hoor ik dan weer bij het selecte gezelschap die de pech heeft langer te moeten wachten, maar goed, dat zorgt er ook weer voor dat een jaar weer gemiddeld is... (ik meer dan twee jaar, maar anderen ook meteen... samen ongeveer gemiddeld een jaar voor zwanger worden...)
pi_72154212
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 20:19 schreef happyme28 het volgende:

[..]

Uiteindelijk ben ik ruim 30 kilo afgevallen en raar genoeg was het helemaal niet zo moeilijk toen ik wist wat de 'truc' was en daar heb ik heel veel steun bij gehad van de dietiste. Op zich was het niet heel bewust voor een kindje maar het heeft me wel de motivatie gegeven om er aan te beginnen (eerder was ik tevreden met mezelf en had ik niet of nauwelijks last van mijn overgewicht).

Nu inderdaad bijna 15 weken zwanger en dan is het ook wel prettig dat ik die 30 kg. niet meer mee hoef te dragen Het gaat heel goed, dus we zijn erg gelukkig dat we al zo ver zijn!

Overigens heb ik dus ook ruim anderhalf jaar in dit topic rondgehangen en veel meiden zien komen en gaan, maar uit eindelijk mocht ik ook vertrekken. Dus ook voor de meiden waar het langer duurt: de kans is gewoon heel erg groot dat ook jullie eindelijk 2 streepjes in handen hebben!
je zegt dat het niet zo moeilijk was, maar toch heb ik er respect voor, 30 kilo kwijt! Ik wil wel even met je dietiste praten...
en ik hoop het ook... iedereen met twee streepjes, ook de meiden waar het langer duurt.
pi_72155654
ik heb ook overgewicht, maar op zich wel een redelijk stabiele cyclus
ben vorig jaar al eens 12 kilo afgevallen, waarvan inmiddels weer 5 aangekomen
voor de vakantie toch weer 3 kilo afgevallen, dus ik ga nog maar even door!
pi_72162018
islabonita hoe is het bij jou?

ik heb een slechte nacht gehad het begon gister avond ik had honger dus had nog een broodje gegeten een half uur later in bed was ik erg misselijk, iedere keer kwam me eten terug gelukkig niet overgegeven. ik ben benieuwd wat deze dag gaat brengen

veder aan iedereen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')