kopen gaat niet met mijn inkomen, dus zal moeten huren.quote:Op donderdag 24 september 2009 21:33 schreef Vork het volgende:
Wil je kopen of wil je huren? En hoe handig ben je, klustechnisch gezien.
Dan weet iedereen welke tent ze moeten vermijden?quote:Op donderdag 24 september 2009 21:40 schreef remlof het volgende:
In Bar41 zitten vanavond een stelletje FOK!kers
Ja, zodat ze niet in Quickie_Bat's verjaardag napraattopic komenquote:Op donderdag 24 september 2009 23:46 schreef GimmeGore het volgende:
[..]
Dan weet iedereen welke tent ze moeten vermijden?
Ik ben zelf hard weggerend uit de wijk Geitenkamp, brrr. Terwijl ik er echt wel voor open stond in het begin, maar het bleek not my cup of tea.quote:Op donderdag 24 september 2009 20:07 schreef JoeBravo het volgende:
Ik overweeg serieus om (zodra scheiding is afgehandeld/huis verkocht) me in Arnhem te gaan vestigen, maar heb alleen niet echt een idee in welke wijken ik wel/niet zou moeten kijken. Iemand suggesties?
(Man, 31, regelmatig een peuter over de vloer, beperkt budget)
Leuk dat ik er was.quote:Op donderdag 24 september 2009 21:40 schreef remlof het volgende:
In Bar41 zitten vanavond een stelletje FOK!kers
Hoezeequote:Vogelaarwijk Malburgen krijgt bezoek van koningin
ARNHEM - Koningin Beatrix brengt dinsdag 17 november een bezoek aan de Arnhemse Vogelaarwijk Malburgen. Ze opent daar het nieuwe woonzorgcomplex Malburgstaete, een van de nieuwbouwprojecten waarmee de achterstandswijk nieuw leven moet worden ingeblazen. De opening is onderdeel van de feestweek Kroon op Malburgen.
Behalve koningin Beatrix zal in ieder geval ook Gelders commissaris van de koningin Clemens Cornielje bij de opening van Malburgstaete aanwezig zijn. Hij heeft zich op het provinciehuis al afgemeld voor vergaderingen die dag.
De opening is onderdeel van een hele feestweek rond de opening van Malburgstaete aan het Sint Gangulphusplein, Eilandstaete aan de Abe Lenstrahof, Eldenstaete aan de Mr. Stikkerstraat en Polderhof aan de Graslaan.
Dat koningin Beatrix zelf de openingshandeling verricht, wil niemand officieel bevestigen. Zowel Vivare (bouwer van de woonzorgcentra), Volkshuisvesting (trekker van de herstructurering in Malburgen) als de gemeente verwijst naar de Rijksvoorlichtingdienst. Die geeft geen commentaar.
Bij Vivare willen ze alleen kwijt dat de feestweek voor bewoners van de centra en de wijk niet voor niets ‘Kroon op Malburgen’ heet. „Daar hoort koninklijk bezoek bij. Maar meer kan ik daar nu niet over zeggen”, meldt een woordvoerster van de corporatie.
Bovenbouwleerlingen van basisscholen in Malburgen wordt gevraagd een kroon te maken. Daarmee zal een ‘bijzondere bijdrage’ worden geleverd aan de openingshandeling, aldus Vivare. De feestweek wordt mede verzorgd voor Pleyade, SWOA, RIBW, Volkshuisvesting, gemeente en provincie.
En weer een prijsquote:Arnhem groenste stad Europa
zaterdag 26 september 2009 | 05:59 | Laatst bijgewerkt op: zaterdag 26 september 2009 | 09:42
CARDIFF - Arnhem is vrijdagnacht in de stad Cardiff in Wales uitgeroepen tot groenste stad van Europa. De Europese jury van de groencompetitie heeft Arnhem als enige stad van Europa deze titel verleend. De andere steden, zoals het Duitse Weimar, het Belgische Nieuwpoort en het Ierse Dundalk kregen een zilveren medaille.
Een trotse Arnhemse wethouder Cees Jansen nam de gouden medaille in ontvangst in het statige gemeentehuis van Cardiff. "Hier kunnen alle Arnhemmers trots op zijn", aldus een uitgelaten wethouder. Na de dorpen Rozendaal en Oosterbeek is Arnhem de eerste stad in deze regio die de gouden medaille ontvangt.
of die van beste groene golf. (valt me 's ochtends vroeg op, bijna niemand op de weg en ik moet langs 20(!!!) stoplichten en bijna overal moet ik wachten...quote:Op zaterdag 26 september 2009 11:40 schreef remlof het volgende:
Nou ja, de prijs voor "beste infrasructuur" of "beste bereikbaarheid" zal Arnhem iig nooit winnen
die ookquote:Op zaterdag 26 september 2009 12:36 schreef GimmeGore het volgende:
Ik denk dat we het anders bij "Stad waar de meeste mensen tegen het verkeer in fietsen op de busbaan rijden" ook nog aardig zouden doen
Arnhem heeft niet alleen veel groen rondom, maar ook in de stad zelf veel parken en openbare tuinen.quote:Op zaterdag 26 september 2009 11:37 schreef GimmeGore het volgende:
Is het hier in de regio natuurlijk veel makkelijker om heel erg groen te zijn .
Lijkt me voor Rotterdam bijv toch echt wat lastiger.
Oh ja, kringloopquote:Op zaterdag 26 september 2009 16:36 schreef vergeetmewelletje het volgende:
Kringloop aan de Westervoortsedijk (heb ik net nog een paar ongedragen laarzen en vier boeken vandaan getoverd).![]()
Carpe Diem heeft meerdere vestigingen in de stad, maar vind ik persoonlijk nogal stoffig. En er moet ook nog iets in Zuid zitten, maar weet niet precies waar.
Als je vervoer hebt zijn de kringlopen in Dieren, Westervoort, Zutphen en Deventer van harte aan te raden.
En als je wat verder wil reizen: Enschede, Oldenzaal, Ede en Veenendaal.
En natuurlijk marktplaats, daar heb ik (naast bovengenoemde kringloopwinkels) mijn meeste meubelen vandaan.
Je hebt de Switch in Arnhem, erg dichtbij het centrum. Het schijnt dat kringloop tegenwoordig behoorlijk kieskeurig kan zijn met wat ze gaan verkopen vanwege het grote aanbod wat ze krijgen.quote:Op zaterdag 26 september 2009 16:31 schreef Guppyfriend het volgende:
Hee mensen, ik ben nog op zoek naar een goede tip. Ik zoek namelijk een tweedehands winkel voor meubels en zo in Arnhem. Ik kan even niet op het woord komen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |