quote:di 25 aug 2009, 12:34 |
AIV waarschuwt voor explosie wereldbevolking
DEN HAAG - De omvang van de bevolking in de armste landen van de wereld zal de komende veertig jaar extreem groeien en dat leidt wereldwijd tot enorme problemen. De ministers Maxime Verhagen (Buitenlandse Zaken) en Bert Koenders (Ontwikkelingssamenwerking) moeten daarom veel meer aandacht besteden aan die problemen en geld steken in oplossingen. Dat betoogt de Adviesraad Internationale Vraagstukken in een advies aan het kabinet. De extreme bevolkingsgroei in de armste landen is volgens de AIV een evengrote 'uitdaging' als de wereldwijde klimaatverandering. Volgens schattingen zal de wereldbevolking de komende veertig jaar groeien van rond de 7 miljard nu naar meer dan 9 miljard in 2050. In de 29 armste landen zal de bevolking verdubbelen of zelfs verdrievoudigen. Dat levert problemen op voor de economische groei, risico's voor vrede en veiligheid, energieverbruik, milieu en migratie.
voorlopig krijgen we eerst grote droogte, dus er zal eerst nog heel veel hongerleed op de TV komenquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:25 schreef ehqo het volgende:
De nieuwe ijstijd mag wel eens opschieten, we zijn nu al met teveel.
De geest is nu echt uit de fles. Wie krijgt de volgende hype waar de triljoenen aan subsidie naartoe gaan.quote:De extreme bevolkingsgroei in de armste landen is volgens de AIV een evengrote 'uitdaging' als de wereldwijde klimaatverandering.
Kinderen zijn daar wat voor ons pensioen is. Hoe meer kinderen hoe beterquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:26 schreef __Saviour__ het volgende:
Dat doen die landen zichzelf toch echt aan. Het is er al zo, dat weten ze, en toch maar blijven voortplanten als konijnen.
Cool, flink popcorn en bier inslaan dus.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:26 schreef henkway het volgende:
[..]
voorlopig krijgen we eerst grote droogte, dus er zal eerst nog heel veel hongerleed op de TV komen
ze denken dat het hun verzekering voor de toekomst is. 'ja die kinderen kunnen voor me zorgen'.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:27 schreef henkway het volgende:
[..]
Kinderen zijn daar wat voor ons pensioen is. Hoe meer kinderen hoe beter
Dus moeten we ze af kopen
ja en omdat nu te voorkomen, of wil je dat op de TV gaan zien??quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:30 schreef DahBigKahuna het volgende:
Hoezo de bevolking zal daar verdubbelen?
Ze lijden daar nu al honger, als wij ophouden met geld sturen dan lost het probleem zichzelf wel op.....
Dan krijgt de bevolking helemaal geen kans om te verdubbelen.
Dat is het probleem dus ook. Het Westen houdt het probleem in stand. Die landen daar kunnen simpelweg zo'n enorme bevolking niet aan. Maar ze krijgen net genoeg voedselhulp om maar net in leven te blijven, waardoor ze kinderen kunnen krijgen en het probleem vergroten.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:30 schreef DahBigKahuna het volgende:
Hoezo de bevolking zal daar verdubbelen?
Ze lijden daar nu al honger, als wij ophouden met geld sturen dan lost het probleem zichzelf wel op.....
Dan krijgt de bevolking helemaal geen kans om te verdubbelen.
maar ze hebben geen condooms en sex is een natuurlijke reactie, zeker in een omgeving waar de dood heerstquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:29 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
ze denken dat het hun verzekering voor de toekomst is. 'ja die kinderen kunnen voor me zorgen'.
Maar nee, die kinderen verergeren het probleem. Weer extra monden om te voeden.
Dat is een nettere manier om het te zeggen....quote:Dat is het probleem dus ook. Het Westen houdt het probleem in stand. Die landen daar kunnen simpelweg zo'n enorme bevolking niet aan. Maar ze krijgen net genoeg voedselhulp om maar net in leven te blijven, waardoor ze kinderen kunnen krijgen en het probleem vergroten.
Ja hoe het komt wisten we alquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:34 schreef DahBigKahuna het volgende:
[..]
Dat is een nettere manier om het te zeggen....
Als het erger is dan AGW dan kan het gelukkig alleen maar meevallen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:27 schreef speknek het volgende:
[..]
De geest is nu echt uit de fles. Wie krijgt de volgende hype waar de triljoenen aan subsidie naartoe gaan.
En het grote probleem is natuurlijk dat die explosie te danken is aan onze ontwikkelingshulp, waardoor ze nu weer meer ontwikkelingshulp nodig gaan hebben.
Dat zal 't goed doen bij mensenrechten organisaties ja, massaal negers gaan steriliserenquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:20 schreef henkway het volgende:
Is het dan niet verstandig om iedere vrouw of man 1000 euro te geven uit de ontwikkelingspot of defensiepot indien men bij de dokter komt om zich te laten steriliseren??![]()
Het probleem is denk ik dát we maar denken alles op te kunnen lossen, we laten de natuur veel te weinig zijn gang gaan. Met alles trouwens.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:36 schreef henkway het volgende:
[..]
Ja hoe het komt wisten we al
Nu een verstandige en acceptabele oplossing
Ja en dat moeten jij en ik dan weer gaan ophoesten, hoe bot het ook klinkt maar ik heb liever dat ze daar bij de bosjes verhongeren dan dat ik hier krom moet gaan liggen (financieel gezien) voor mensen die ik toch niet ken. Laat ze lekker creperen, zij maken die babies, niet ik.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:41 schreef DahBigKahuna het volgende:
De oplossing zou zijn om om het krijgen van meer dan 2 a 3 kinderen te ontmoedigen in de 29 armste landen.
Maar dat ons dat als rijke Westen geld gata kosten dat staat vast...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |