En je steunt haar idee om naar de piraten te zeilen, want dat is verantwoord? Ja je bent heel meegaand hoor ik al. Hypocrietquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:28 schreef 49R het volgende:
[..]
Geen van beiden. Ik ken Laura, en zou het vreselijk vinden als haar iets overkwam.
Gejank. Ik heb dagelijks in de les meerdere kinderen die ik als stukken intelligenter inschat dan dit meisje, daarnaast anderen die een enorm sportief, muzikaal of artistiek talent hebben, weer anderen met een geweldige handelsgeest. Die worden van alle kanten gestimuleerd om hun talenten te ontwikkelen, niks aan het handje. Het enige probleem in dit geval is dat ze een uitzonderingspositie verlangt.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:23 schreef moussie het volgende:
Wat jullie nu stellen is dat een erg intelligent meisje met een duidelijke doelstelling zichzelf maar terug moet begeven in de middenmoot, je mag je niet sneller ontwikkelen dan de rest
Tja, zij heeft zich aangemeld voor de wereldschool, dus het is nooit de bedoeling geweest om de leerplicht te ontduiken, te gaan 'buiten spelen' of wat dan ook, zij loopt al 1 jaar voor en wil haar eindexamen doen bij terugkomt, wat haar dus gelijk zou trekken met leeftijdsgenoten.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:25 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Dan had ze maar eerder moeten emigreren. Je hebt in Nederland nou eenmaal de leerplicht
Als je dat al niet inziet als 13-jarig "wonderkind" en diens ouders, dan is die leerplicht er niet voor niets
Die doen het goed in die regionen.. mompelt iets over jailbait..quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:29 schreef speknek het volgende:
Ik zag haar foto levensgroot op de voorkant van de kranten staan. Dit is echt alleen maar nieuws omdat het een knap blond meisje is.
Dan is dat schijnbaar niet genoeg voor de Nederlandse wetgeving.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:27 schreef 49R het volgende:
[..]
Maar ze wíl helemaal niet zonder school varen. Ze heeft een overeenkomst met de wereldschool voor ondersteuning tijdens haar reis. Op lange trajecten en in de havens is er voor een intelligente meid voldoende tijd om te leren.
En dan staan er meteen tig andere kinderen te trappelen die ook een constructie bedenken en van huis zijn, jaartje australie of marokko, overeenkomst met de wereldschool regelen etc etc. Lijkt me geen puik plan.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:27 schreef 49R het volgende:
[..]
Maar ze wíl helemaal niet zonder school varen. Ze heeft een overeenkomst met de wereldschool voor ondersteuning tijdens haar reis. Op lange trajecten en in de havens is er voor een intelligente meid voldoende tijd om te leren.
Lekker apathisch ja.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:29 schreef Semisane het volgende:
[..]
Hou toch op met je libelle-psychologie mens!Er is geen natuurkundige wet dat een kind van 13 hoe dan ook een mentale klap krijgt als deze iets heel ongewoons doet.
Je hoeft het niet te spellen, enkel beargumenteren en dat gaat je niet bepaald goed af.
Daarbij, wat kan jou het in vredesnaam schelen als er iets met dit kind gebeurt...je kent haar niet, je weet niks van haar af, net als de rest van ons, behalve wat de telegraaf uitkotst.
Stel dat er wat gebeurt...en dan nog...tegen die tijd zal jij niet meer aan haar denken hoor.
Waarom niet? Ze heeft ook een Nieuw-Zeelands paspoort en volgens die wetten is het blijkbaar geen probleem. Waarom dan in dit bekrompen kutlandje blijven, bij allemaal zeikerds die je het licht in de ogen alleen gunnen als je precies doet wat zij vinden dat je moet doen. Mensen zoals jij dus?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:27 schreef trovey het volgende:
Kind wil zich nu dus laten uitschrijven in Nederland (schijnt meerdere paspoorten te hebben). Typisch een reactie van een tiener, ik wil het dus ik zal het ook krijgen! Waarom moet dit kind dit nu doen, als ze even 5 jaar wacht is ze 18 jaar en kan ze doen wat ze wil zonder dat er iemand wakker van ligt. Als ze nou een 80-jarige was geweest ja dan kan 5 jaar later net te laat zijn maar een 13-jarige...kom op voor ze het weet is ze 18 jaar.
Fantastisch, laat ik gewoon er even vanuit gaan dat je haar kent, dan zal ze vast op de hoogte zijn dat jij er zo over nadenkt, maar toch wil ze er mee doorgaan...dus dat zegt genoeg over hoe ze denkt over jouw gevoelens.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:28 schreef 49R het volgende:
[..]
Geen van beiden. Ik ken Laura, en zou het vreselijk vinden als haar iets overkwam.
Ik zie niet graag mensen andere mensen dwingen te conformeren aan hun wereldbeeld, of ik ze nou ken of niet. Ik vind het hartelozer om mensen hun dromen te verpesten. maar hey, blijkbaar vind jij dat prima, want dan doen ze tenminste net zoals alle andere Nederlanders, namelijk geen ene fuck.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:31 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Lekker apathisch ja.
Ik zie niet graag 13-jarige meisje verdrinken, of ik ze nou ken of niet.
Dan moet ze dat doen. Dan maar geen "record". Het gaat toch om het zeilen? Dan zorgt ze dat die ouder niks met het zeilen "doet".quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:30 schreef moussie het volgende:
[..]
En zoals ik eerder al zei, als een ouder mee zou varen zou het volgen van de lessen op deze manier geen probleem zijn, dan zou zij zonder meer ontheffing kunnen krijgen
Ja, want dan hebben we een precedent.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:30 schreef Marrije het volgende:
[..]
En dan staan er meteen tig andere kinderen te trappelen die ook een constructie bedenken en van huis zijn, jaartje australie of marokko, overeenkomst met de wereldschool regelen etc etc. Lijkt me geen puik plan.
Waarschijnlijk sturen we dan de marine op Nieuw Zeeland af. Dat kan dan nog interessant worden, want die kiwi's zullen zich dan en masse bezeiken van het lachen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:22 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
En wat wil Nederland doen als ze het toch doet?
Oh jawel hoor, als er wat gebeurt zal dit uitgebreid in het nieuws komen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:29 schreef Semisane het volgende:
Stel dat er wat gebeurt...en dan nog...tegen die tijd zal jij niet meer aan haar denken hoor.
Wereldbeeld vs. de Nederlandse Wetquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:31 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Ik zie niet graag mensen andere mensen dwingen te conformeren aan hun wereldbeeld, of ik ze nou ken of niet. Ik vind het hartelozer om mensen hun dromen te verpesten. maar hey, blijkbaar vind jij dat prima, want dan doen ze tenminste net zoals alle andere Nederlanders, namelijk geen ene fuck.![]()
Valt mee, dit is slechts een voorbeeld voor mensen met de beschikking over een eventueel dubbel paspoort. Het heeft geen jurisprudentie gecreëerd op basis van een bindende uitspraak, ze kiest zelf voor deze oplossing.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:31 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, want dan hebben we een precedent.
Het is me wat. Kinderen die de wereld willen ontdekken i.p.v. in Schubbekutteveen opgroeien bij mama Marrije die ze tot hun 18e binnen houdt.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:30 schreef Marrije het volgende:
[..]
En dan staan er meteen tig andere kinderen te trappelen die ook een constructie bedenken en van huis zijn, jaartje australie of marokko, overeenkomst met de wereldschool regelen etc etc. Lijkt me geen puik plan.
Als jij je een beetje ingelezen had, had je geweten dat Laura van plan is om het Suezkanaal van zuid naar noord te varenquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:23 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Goh, ooit geweten dat een kanaal twee openingen heeft?.. het erbarmelijke niveau hier wordt maar weer eens bewezen.
Dat jij hier nog wóónt dan. In dit kutland.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:31 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Waarom niet? Ze heeft ook een Nieuw-Zeelands paspoort en volgens die wetten is het blijkbaar geen probleem. Waarom dan in dit bekrompen kutlandje blijven, bij allemaal zeikerds die je het licht in de ogen alleen gunnen als je precies doet wat zij vinden dat je moet doen. Mensen zoals jij dus?
Nieuw-Zeelands paspoort, dus geen ene fuck te maken met de Nederlandse wet indien nodig.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:32 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Wereldbeeld vs. de Nederlandse Wet
EN HOE KOMT ZE IN DAT KANAAL DAN?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:33 schreef 49R het volgende:
[..]
Als jij je een beetje ingelezen had, had je geweten dat Laura van plan is om het Suezkanaal van zuid naar noord te varen
Ok, ze wordt dus overvallen door piraten vóórdat ze bij het kanaal is in plaats van daarna, een heel verschil.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:33 schreef 49R het volgende:
[..]
Als jij je een beetje ingelezen had, had je geweten dat Laura van plan is om het Suezkanaal van zuid naar noord te varen
Wat doet ze hier dan nog?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:34 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Nieuw-Zeelands paspoort, dus geen ene fuck te maken met de Nederlandse wet indien nodig.Sta je dan met je wetboek en je morele prietpraat.
quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:32 schreef 49R het volgende:
[..]
Waarschijnlijk sturen we dan de marine op Nieuw Zeeland af. Dat kan dan nog interessant worden, want die kiwi's zullen zich dan en masse bezeiken van het lachen.
Edit: weet het nu wel zeker.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:33 schreef 49R het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |