Hoho, rustig, ik zeg niet dat ze moet kopen, ik reageer enkel op de suggestie van Freud over het huren van een lens en dat ze dan in mijn ogen beter geld kan uitgeven aan de 'plastic fantastic' in plaats van voor elke gelegenheid een dure lens te huren.quote:Op zondag 30 augustus 2009 12:47 schreef -Marjo- het volgende:
[..]
Ze zegt toch dat ze geen geld heeft? Niet iedereen heeft de middelen om zomaar lenzen te kopen...
Helderquote:Op zondag 30 augustus 2009 13:06 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Zonder mn hele financiele situatie hier neer te zetten, durf ik op dit moment wel te zeggen dat ik er echt geen geld voor heb.
En ja andere prioriteiten: Eten op tafel.
als er 1 bij zit die mooi genoeg is om aan de muur te hangen dan is het toch goed geluktquote:Op zondag 30 augustus 2009 21:50 schreef taxibabe het volgende:
Zooo dan!
Welgeteld 17 redelijke foto's uit de 1150 die ik heb gemaakt.
Nou.. dat niet, maar het is redelijk (volgens PdeHoog heb ik een nieuwe stijl ontwikkeldquote:Op zondag 30 augustus 2009 21:52 schreef PKfotografie het volgende:
[..]
als er 1 bij zit die mooi genoeg is om aan de muur te hangen dan is het toch goed gelukt![]()
Ja ik snap nu helemaal wat je bedoeld.quote:(wel eens foto's bij vliegshows gemaakt, 1200+ foto's, niks noemenswaardigs)
dat was die dag zonder wolkjes .......quote:
Tja....shit happens...dat soort dagen hebben we allemaal wel eens. Hoe vaak ik al niet thuis ben gekomen met foto's van optredens waarbij ik achteraf zoiets van heb van "mwah...moet dit nou op internet?"quote:Op zondag 30 augustus 2009 22:01 schreef taxibabe het volgende:
Ja ik snap nu helemaal wat je bedoeld.
tis nog altijd erger als je op een locatie komt en je accu's nog thuis in de lader zittenquote:Op maandag 31 augustus 2009 17:32 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Tja....shit happens...dat soort dagen hebben we allemaal wel eens. Hoe vaak ik al niet thuis ben gekomen met foto's van optredens waarbij ik achteraf zoiets van heb van "mwah...moet dit nou op internet?"Situaties waar het licht ver te zoeken is zeg maar...maar goed, zie het als leerpuntje en ga door naar de volgende shoot
quote:Op maandag 31 augustus 2009 17:32 schreef Ynske het volgende:
[..]
tis nog altijd erger als je op een locatie komt en je accu's nog thuis in de lader zitten
uhuhquote:
quote:Op maandag 31 augustus 2009 17:44 schreef Ynske het volgende:
[..]
uhuh
zo bijna rust in de tent hier. nog druk bezig met een samen te stellen document voor de workshop vrijdag.
heb er zin in
Of je komt aan in een stadion en je ziet dat de lampen maar op halve kracht werken.quote:Op maandag 31 augustus 2009 17:32 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Tja....shit happens...dat soort dagen hebben we allemaal wel eens. Hoe vaak ik al niet thuis ben gekomen met foto's van optredens waarbij ik achteraf zoiets van heb van "mwah...moet dit nou op internet?"Situaties waar het licht ver te zoeken is zeg maar...maar goed, zie het als leerpuntje en ga door naar de volgende shoot
Jaquote:Op maandag 31 augustus 2009 17:50 schreef Marc H het volgende:
Volgens tweakers.net wordt morgen de Canon 7D aangekondigd
Sterker nog, er is schijnbaar al een soort van press-release zie ik net.quote:Op maandag 31 augustus 2009 17:50 schreef Marc H het volgende:
Volgens tweakers.net wordt morgen de Canon 7D aangekondigd
Daar ben ik ook bang voor jaquote:Op maandag 31 augustus 2009 18:21 schreef P_B het volgende:
[..]
Sterker nog, er is schijnbaar al een soort van press-release zie ik net.
Het wordt vanaf nu in ieder geval sparen, sparen en sparen hier...
ah joh, die wasmachine kan nog wel ff wachtenquote:Op maandag 31 augustus 2009 18:27 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Daar ben ik ook bang voor jaTerwijl er eigenlijk nog een fileservertje moet komen en nog wat witgoed en nog wat andere noodzakelijke dingen
ISO 12800
Ja...ik heb altijd mijn ouders nogquote:Op maandag 31 augustus 2009 18:31 schreef Ynske het volgende:
[..]
ah joh, die wasmachine kan nog wel ff wachten
Tegendreigement: we komen de schone was wel brengen, maken meteen heel je huis schoon en ruimen alles op. (je loopt dan dus wel 3 kwartier te zoeken naar geheugenkaartjes)quote:Op maandag 31 augustus 2009 18:33 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ja...ik heb altijd mijn ouders nogIk ga ze voor de keus stellen: of je geeft me een nieuwe cam of ik kom elke week mijn was doen bij jullie
![]()
goeie dealquote:Op maandag 31 augustus 2009 18:33 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ja...ik heb altijd mijn ouders nogIk ga ze voor de keus stellen: of je geeft me een nieuwe cam of ik kom elke week mijn was doen bij jullie
![]()
Zeg ik geen nee tegenquote:Op maandag 31 augustus 2009 18:36 schreef EchnaDarr het volgende:
[..]
Tegendreigement: we komen de schone was wel brengen, maken meteen heel je huis schoon en ruimen alles op. (je loopt dan dus wel 3 kwartier te zoeken naar geheugenkaartjes)
Gelukkig niet, lijkt meer op een budget uitvoering van de 1DM3quote:Op maandag 31 augustus 2009 18:19 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
JaEn dus geen betaalbare fullframe maar eentje met een cropfactor van 1.45 als ik de geruchten moet geloven
Pizza met makreel? Smaakt dat nog een beetje?quote:Op maandag 31 augustus 2009 18:46 schreef Ynske het volgende:
zooooo, Pizza uit de oven gaat halen
zelfgemaakte deeg belegd met makreel in tomatensaus, paprika, champignons en kaas
Grappig dat je de ISO aanhaalt. Ik vermaak me al een hele tijd (na de eerste geruchten) daar met mensen die maar blijven roepen dat APS-C met 18mp noooooooooooit goed kan gaan. De 50D ruisde schijnbaar ook al als een oude zwart-wit tv met een kleerhanger als antenne... Nou ja, volgens de "kenners" dan en nu komen er potverdorie nog meer mexapixels bij! We zien het wel.quote:Op maandag 31 augustus 2009 18:27 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Daar ben ik ook bang voor jaTerwijl er eigenlijk nog een fileservertje moet komen en nog wat witgoed en nog wat andere noodzakelijke dingen
ISO 12800
heerlijkquote:Op maandag 31 augustus 2009 18:56 schreef EchnaDarr het volgende:
[..]
Pizza met makreel? Smaakt dat nog een beetje?
Dat kan ik onderstrepen, vanaf 3200 is het eigenlijk niet meer te doen. Automatisch gaat ie maar tot de 1600, daar is niks op aan te merken, dat zijn gewoon nog mooie foto's, zij het met korrel/ruis.quote:Op maandag 31 augustus 2009 19:20 schreef P_B het volgende:
De 50D ruisde schijnbaar ook al als een oude zwart-wit tv met een kleerhanger als antenne...
Schoon in de limburgse betekenis neem ik aan?quote:Op maandag 31 augustus 2009 19:24 schreef Ynske het volgende:
[..]
heerlijk
hij is helemaal schoon op!
We zullen zienquote:Op maandag 31 augustus 2009 19:20 schreef P_B het volgende:
[..]
Grappig dat je de ISO aanhaalt. Ik vermaak me al een hele tijd (na de eerste geruchten) daar met mensen die maar blijven roepen dat APS-C met 18mp noooooooooooit goed kan gaan. De 50D ruisde schijnbaar ook al als een oude zwart-wit tv met een kleerhanger als antenne... Nou ja, volgens de "kenners" dan en nu komen er potverdorie nog meer mexapixels bij! We zien het wel.
Zelf word ik toch wel een beetje warm van binnen van de 8fps en de, hoogstwaarschijnlijk, iets uitgekleedde AF van de 1D. Een poor-man's 1D lijkt mij een meer dan goed idee...Hopelijk wordt er al snel iets duidelijk over de prijs.
quote:Op maandag 31 augustus 2009 19:39 schreef EchnaDarr het volgende:
[..]
Schoon in de limburgse betekenis neem ik aan?
Als je dat doortrekt naar die 7D zou je dus verwachten dat je tot ISO 6400 redelijke foto's moet kunnen maken. Dat is dus 2 stops extra tov wat ik nu kan, nl. 1600 ISO. 3200 ISO is moeilijk te gebruiken.quote:Op maandag 31 augustus 2009 19:39 schreef EchnaDarr het volgende:
[..]
Dat kan ik onderstrepen, vanaf 3200 is het eigenlijk niet meer te doen. Automatisch gaat ie maar tot de 1600, daar is niks op aan te merken, dat zijn gewoon nog mooie foto's, zij het met korrel/ruis.
Maar goed, ik kwam van een 300D af, daarbij was eigenlijk iso 400 het maximaal toonbare.
Echt onzin, videokwaliteit van een 5dII is gewoon subliem. Beter dan bijv. de Red welke ook al zeer geliefd was bij indie filmmakers.quote:Op maandag 31 augustus 2009 20:49 schreef PKfotografie het volgende:
filmen met en fotocamera?
das als fotograferen met je mobiel.... leuk dat het kan maar.... behalve een keer testen, gewoon nooit meer doen
Ik was eerst ook sceptisch, tot ik dus de kwaliteit zagquote:Op maandag 31 augustus 2009 20:58 schreef kvdv het volgende:
[..]
Echt onzin, videokwaliteit van een 5dII is gewoon subliem. Beter dan bijv. de Red welke ook al zeer geliefd was bij indie filmmakers.
Wat mij betreft is een 5dII the way to go als ik een korte film zou willen schieten. Sterker nog, ik zou 'm juist kopen voor z'n video modus.
Ik zie echt niet in waarom men er zo'n issue van maakt... "Filmen doe je maar met een videocamera!. Pure nonsens.
Met een 5dII + 24/1.4 + 50/1.4 + 85/1.2 heb je een hele leuke set. En uiterst betaalbaar ook.quote:Op maandag 31 augustus 2009 21:00 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik was eerst ook sceptisch, tot ik dus de kwaliteit zagDa's echt wel lekker man
En dan L-lenzen gebruiken om te filmen
quote:Op maandag 31 augustus 2009 21:04 schreef kvdv het volgende:
[..]
Met een 5dII + 24/1.4 + 50/1.4 + 85/1.2 heb je een hele leuke set. En uiterst betaalbaar ook.
Ik zou voor filmen wel een zoomlens nemen. En ik een lens met een fatsoenlijke focus-ring. Ik zag lui filmen met een 5DmkII + 50/1.8, dat focust niet lekker, zo'n miniem ringetje aan het einde.quote:Op maandag 31 augustus 2009 21:04 schreef kvdv het volgende:
[..]
Met een 5dII + 24/1.4 + 50/1.4 + 85/1.2 heb je een hele leuke set. En uiterst betaalbaar ook.
24-70/2.8 zou een prettige filmlens zijn jaquote:Op maandag 31 augustus 2009 21:07 schreef EchnaDarr het volgende:
[..]
Ik zou voor filmen wel een zoomlens nemen.
Feli Ynsquote:Op maandag 31 augustus 2009 17:46 schreef Ynske het volgende:
* Ynske zet alvast voor morgen een
[ afbeelding ] neer
dank je welquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |