Oeh, je hebt me nieuwschierig gemaaktquote:Op zondag 30 augustus 2009 00:51 schreef Aisumasen het volgende:
Complete optreden van Reading uitgezonden op de BBC, zonder onderbrekingen, hippe presentatoren of logo's in beeld.
Perfecte setlist, met "Only Ones Who Know", "Cornerstone", "Secret Door" en "505" als absoluut hoogtepunt. Het publiek zong alles mee, oud én nieuw. Sterke keuze om "When The Sun Goes Down" te reanimeren voor deze optredens. Ook Alex was weer goed op dreef. "The View From The Afternoon" werd aangekondigd als: "......whatever people say I am........that's what I'm not.", en na drie nummers vroeg hij zich af: "Is there time for one more?". Het werd eens te meer duidelijk waarom Arctic Monkeys de beste band van dit moment is.
Alleen jammer dat Alex door "Only Ones Who Know" moest heenlullenquote:Arctic Monkeys defy cancellation rumours to headline Reading Festival
Sheffield band close second night of this year's event
Arctic Monkeys headlined the Reading Festival tonight (August 29), despite mischievous rumours spreading around site that they were going to pull their performance.
Unknown to the band, a festival-goer spread the suggestion earlier in the day that the Sheffield group would not follow up last night's Leeds Festival performance, but at no stage were they given any official confirmation of a possible cancellation by organisers.
Proving it was just a rumour, the band took to the Main Stage promptly in front of a massive crowd, playing a set that blended songs from new album 'Humbug' with older material.
Kicking off with 'Humbug' opener 'My Propeller', the band battled low sound levels that had dogged the stage all day. However, they played on undeterred, launching into former UK Number One single 'I Bet You Look Good On The Dancefloor'.
Following 'Pretty Visitors' and 'This House Is A Circus', 'When The Sun Goes Down' in particular proved a hit with the crowd.
"We're going to take things down for a bit, Reading," frontman Alex Turner informed the audience, ahead of a trilogy of 'Cornerstone', 'Only Ones Who Know' and 'Do Me A Favour'. "Are you excited?"
Ending their main set with 'Fluorescent Adolescent', the band returned to the stage to wrap things up with 'Secret Door' and '505'.
"Thank you very much for having us, Reading, enjoy the rest of your festival," Turner told the crowd. "You're an exceptional bunch!"
Arctic Monkeys played:
'My Propeller'
'Red Right Hand'
'Crying Lightning'
'Brianstorm'
'Still Take You Home'
'I Bet You Look Good On The Dancefloor'
'Potion Approaching'
'Pretty Visitors'
'This House Is A Circus'
'If You Were There, Beware'
'When The Sun Goes Down'
'Dangerous Animals'
'The View From The Afternoon'
'Cornerstone'
'Only Ones Who Know'
'Do Me A Favour'
'Fluorescent Adolescent'
'Secret Door'
'505'
Precies, het is eigenlijk een fantastisch nummer, minus de voorspelbare climax. Het is vooral de productie op plaat die het de das om doet.quote:Op zondag 30 augustus 2009 01:12 schreef TC03 het volgende:
Live klinkt Crying Lightning zoveel epischer.
Natuurlijk, het klinkt goed. Maar als je de studio versie aan zet klinkt die gewoon beter en opzwepender.quote:Op zondag 30 augustus 2009 01:20 schreef Aisumasen het volgende:
Ik heb "Brianstorm" live ook nooit wat aan gevonden, maar nu dacht ik juist voor het eerst: "That's the spirit"!
Het gaat ook niet om de foutjes op zich, maar is als een indicatie dat ze technisch niet begaafd genoeg zijn om het nummer naar een hoger niveau te tillen. Omdat het al zo snel is.quote:Op zondag 30 augustus 2009 01:33 schreef Aisumasen het volgende:
Sja, daarom is het een live-performance. Een paar foutjes maken mij niets uit. De gitaar van Alex begaf het op Lowlands ook onder "Dancefloor", maar dat hoort gewoon bij een rock 'n' roll-concert.
2 keer 42 welquote:Op zondag 30 augustus 2009 02:15 schreef Asskicker14 het volgende:
Arctic Monkeys is bij lange na geen 42 euro waard.
Dat zal wel de reden zijn dat veel geïnteresseerden afhaken, en met de ongeinspireerde drek dat 'Humbug' heet, is het niet meer dan terecht dat er zo weinig mensen hier op af komen.
Shit, kan ik mijn geld nog terugkrijgenquote:Op zondag 30 augustus 2009 02:15 schreef Asskicker14 het volgende:
Arctic Monkeys is bij lange na geen 42 euro waard.
Dat zal wel de reden zijn dat veel geïnteresseerden afhaken, en met de ongeinspireerde drek dat 'Humbug' heet, is het niet meer dan terecht dat er zo weinig mensen hier op af komen.
Tja, begrijpelijkquote:Op zondag 30 augustus 2009 03:15 schreef Aisumasen het volgende:
Dat zal een heleboel boze gezichten opleveren. Ik vind deze setlist helemaal in orde (voor deze periode), maar zou persoonlijk wat meer "Favourite Worst Nightmare" B-kanten willen horen. "What If You Were Right First Time" past er prima tussen, en als "Only Ones Who Know kan, kan "Too Much To Ask" ook. "Vampires" mag ook terugkomen, en alhoewel ik dat al helemaal niet zie gebeuren, zou het best goed tussen de nieuwe nummers passen.
Dan heb je nog veel moois om te ontdekkenquote:Op zondag 30 augustus 2009 03:18 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Tja, begrijpelijkEn de setlist ziet er idd oké uit. Die b-kanten moet ik om eerlijk te zijn nog beluisteren
Maar sowieso vind ik een anderhalf uur setlist eigenlijk te kort, maar ach.
Idd, ben nog niet aan de vorige twee albums toegekomen, zal er morgen werk van makenquote:Op zondag 30 augustus 2009 03:21 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Dan heb je nog veel moois om te ontdekken. En als je bedenkt dat tot 2006 amper 40 minuten op het podium stonden...
.
Ze gebruikten hem een lange tijd als live-intro, dus daar zal het aan liggenquote:Op zondag 30 augustus 2009 03:23 schreef Merkie het volgende:
Matador is volgens mij wel eens live gespeeld hoor? Hoewel, kan er geen enkel YouTube-filmpje van vinden, dus zal wel niet. Vreemd, wist het echt bijna zeker.
Je hebt misschien wel wat aan de handige OP, daar staat alles netjes inquote:Op zondag 30 augustus 2009 03:23 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Idd, ben nog niet aan de vorige twee albums toegekomen, zal er morgen werk van makenEn 40 minuten, damn, dat is weinig
Ik zie het ja, ziet er handig uit ja! Hoe kan het ook anders, als het door jou gemaakt isquote:Op zondag 30 augustus 2009 03:25 schreef Aisumasen het volgende:
Je hebt misschien wel wat aan de handige OP, daar staat alles netjes in. In ieder geval: Join the club
!
Oh ja, dat lijkt me een logische verklaringquote:Op zondag 30 augustus 2009 03:25 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Ze gebruikten hem een lange tijd als live-intro, dus daar zal het aan liggen.
Dankquote:Op zondag 30 augustus 2009 03:27 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Ik zie het ja, ziet er handig uit ja! Hoe kan het ook anders, als het door jou gemaakt is
Helemaal mee eens, daar zit echt geen misser tussen! En als losse EP's passen de tracks als geheel ook bij elkaar. Ik heb de FA 10" in de zomer van 2007 grijsgedraaid. Gelukkig niet letterlijkquote:Op zondag 30 augustus 2009 03:27 schreef Merkie het volgende:
De FWN B-sides zijn echt zeer goed. De bonustracks Da Frame 2R en Matador vind ik erg fijn, en daarnaast is What If You Were Right The First Time gewoon een fantastisch nummer dat perfect op FWN gepast had. Dan heb je nog de korte maar krachtige tracks Nettles en If You Found This, It's Probably Too Late die vanwege hun lengte de logische B-side zijn (anderhalve minuut), maar nog steeds ijzersterk zijn. Verder nog wat langzamere nummers zoals The Bakery en Too Much To Ask waarvan ik vooral de laatste erg sterk vind. En dan vergeet ik er vast nog een boel
. Alle B-sides samen zijn al een album opzich.
Ik moet zeggen dat ik dat een typische eigenschap vind van Humbug, je kan het zoveel afspelen als je wilt, beu word je het nooit, integendeel.quote:Op zondag 30 augustus 2009 03:31 schreef Aisumasen het volgende:
Ik heb de FA 10" in de zomer van 2007 grijsgedraaid.
Ik heb een manier gevonden om (legaal!!) het terug te bekijken. Je moet UKtelly trial downloaden en vervolgens installeren. Dan start je IE op en klik je op Start en activeer je de trial. Klik dan op BBC. Je gaat naar de iPlayer site maar je moet eigenlijk naar http://www.bbc.co.uk/readingandleeds/2009/artists/arcticmonkeys/ gaan en voila: Legaal een concert. Het programma werkt maar voor 24 uur, maar langer heb je het niet nodig.quote:Op zondag 30 augustus 2009 11:53 schreef Jacobuspower het volgende:
en nu maar hopen dat er snel een goede rip komt
En daarbij vind ik The Eagles of Death Metal + Arctic Monkeys samen 40 euro niet veel.quote:Op maandag 31 augustus 2009 19:24 schreef kreuk050 het volgende:
Hoe bedoel je voor dat geld? Alle concerten in de HMH zijn toch zo rond de 40 euro?
quote:Op maandag 31 augustus 2009 20:29 schreef Haunter het volgende:
[..]
En daarbij vind ik The Eagles of Death Metal + Arctic Monkeys samen 40 euro niet veel.
Met beeld ?quote:Op maandag 31 augustus 2009 22:14 schreef conobram het volgende:
Er staat trouwens een rip van het Reading concert in redelijk goede kwaliteit online.
quote:
Ik wacht op een high quality rip van de complete uitzending. Van de week is er een herhaling, en ik weet nu dat ze ook "Cornerstone" akoestisch gespeeld hebben. Hopelijk kan iemand uit Amerika het rechtstreeks vanaf de satelliet opnemen, maar dat zal wel weer niet...quote:Op dinsdag 1 september 2009 21:02 schreef Haunter het volgende:
Toffe versie van CL! Iemand een ripje?
Check ook de reacties op deze recensie:quote:ARCTIC MONKEYS - Humbug (DOMINO/MUNICH)
Termen als ‘veelbelovend’ en ‘talent’ kun je anno 2009 eigenlijk niet meer op Alex Turner loslaten. Na met z’n Arctic Monkeys zowel in 2006 als in 2007 de Plaat van het Jaar te hebben afgeleverd (althans, volgens een gezonde hoeveelheid critici en popliefhebbers) en zelfs van een ‘tussendoortje’ als The Last Shadow Puppets (2008) iets ontzagwekkends te hebben gemaakt, mag de pas 23-jarige zanger/gitarist/songschrijver gerust gelden als – en u mag me citeren – het grootste muzikale genie dat het Groot-Brittannië van de 21ste eeuw tot dusver heeft voortgebracht. Om maar meteen terzake te komen: Humbug verandert daar niets aan. En het is maar de vraag in hoeverre de inbreng van Queens Of The Stone Age-voorman Josh Homme, onder wiens productionele leiding het grootste deel van de plaat werd opgenomen, daar iets mee te maken heeft gehad.
Ik vermoed dat ie weinig grip had op de eigenzinnige Turner en zijn maten. De aanvankelijk verwachte en zelfs aangekondigde ‘hard rockende plaat vol stoner- en Black Sabbath-invloeden’ is Humbug dan ook niet geworden. De nadruk ligt zelfs meer op bas, drums en toetsen (!) dan op gitaren. Nee, áls Homme al iets van z’n habitat (de Californische woestijn) in de plaat heeft kunnen leggen, moet je dat zoeken in hogere sferen: psychedelica, surrealisme en andere zinsbegoocheling. In muzikale zin vertaalt zich dat keurig op z’n Arctic Monkeys. De heren keken op hun twee eerdere albums al niet op een schijnbeweginkje meer of minder en ook Humbug volgt die lijn: de drumpatronen van de woest om zich heen slaande Matt Helders gaan zelden recht vooruit, songs maken de merkwaardigste U-turns (let op de zwierige Bowie-pastiche aan begin én eind van Secret Door of de geestige glamrockgedaante die het lekker staccato hakkende Potion Approaching uiteindelijk aanneemt!) en het wemelt van de onverwachte breaks, stops, orgeltjes en koortjes. Nee, aan ideeën en variatie andermaal geen gebrek. Ook liet Turners Last Shadow Puppets-flirt met pseudo-kitscherige sixtiespop hier en daar sporen na: Cornerstone en Dance Little Liar, tezamen een welkom rustpunt halverwege het album, zijn nog nét niet cheesy. Daarna gaat ‘t overigens meteen de achtbaan in, met wat we gerust de meest opwindende botsing van deeltjes en impulsen in de nog jonge Arctic Monkeys-historie mogen noemen: Pretty Visitors. Progrock? Psychedelica? Mini-rockopera? Jeugdige onbezonnenheid? Horen is geloven. En ja, dat geldt eigenlijk voor de hele plaat, die qua impact, potentie en – ach, waarom niet – langdurige amusementswaarde (want hier kom je de maanden tot de eindejaarslijstjes wel mee door) nergens onderdoet voor z’n twee voorgangers.
Moeten we ‘t nog hebben over de poëet in Alex Turner? Dat scherpzinnige, welbespraakte en nu al met de Ironie Der Groten (van Davies tot Morrissey tot Cocker tot Albarn) gezegende kereltje dat op Humbug met veel flair en humor vorm geeft aan z’n langzaam scherper wordende blik op én begrip van all things human? ‘My propeller won’t spin and I can’t get it started on my own,’ zingt hij nog plagerig in opener My Propeller. Om vervolgens een album lang het tegendeel te bewijzen. Magnifiek. ERIK VAN DEN BERG
http://www.oor.nl/albums_details.asp?id=7505&albumType=1
quote:RenRenny 31-8-2009 17:05:55
Space invaders is dan wel een nieuwe hit maar ik moet toch zeggen dat ik het nummer slap vind. De drummer speelt niet erg duidelijk, doet erg vaak dezelfde trucjes en zijn timing is niet al te best.
Wel een leuke band maar niet voor mij.
Duidelijk. Al weet ik zeker dat ze die tracks binnen nu en 5 jaar weer gaan spelenquote:The band announce the hits are 'dead' and 'done'...
Arctic Monkeys have told Zane Lowe what songs they won’t be playing during live shows in the future. [..] you’re unlikely to hear classics Mardy Bum, Teddy Picker or Fake Tales of San Francisco- according to the band.
In an exclusive interview for MTV Two Alex Turner and Jamie Cook were asked about the live shows. Of those three tracks they both said: “Done” or “dead.” Singer Alex added: “You’ve got to move on.” But rest assured the Sheffield four-piece will still play some big hits. Turner told us: “I Bet You Look Good On The Dancefloor for instance… Its fun to play like, I buzz off playing that every night. That’s not done.”
Zegt 'ie nou dat ze niet doorgebroken zijn vanwege internet maar omdat ze gewoon "brilliant" zijnquote:Op woensdag 2 september 2009 01:35 schreef Aisumasen het volgende:
Interview met de Zweedse TV:
Alex is goed in z'n hum. Fantastisch antwoord op de laatste vraag.
Valt zo wel heel erg op dat je de cd niet hebtquote:Op dinsdag 1 september 2009 18:43 schreef MilanILF het volgende:
-songtekst vól fouten-
Ik snap wel dat er een verschil is maar dat het zó groot moet zijn is belachelijk.quote:Op woensdag 2 september 2009 11:50 schreef jakkop het volgende:
Alsof nieuw uitgekomen cd's in NL ooit goedkoper zijn. Gewoon op cd-wow kopen.
Heb dat ene gedeelte geschreven, de rest van internt geplukt en niet meer naar gekeken. Denk je dat ik ff de hele songtekst over ga typen? Jullie kennen de rest van de tekst toch wel.quote:Op woensdag 2 september 2009 07:32 schreef Griebus het volgende:
[..]
Valt zo wel heel erg op dat je de cd niet hebt
Vreemd dat Teddy Picker eigenlijk zo snel in de ban gedaan is. Was in december 2007 een single, en kort daarna stopten ze met touren. Vind het één van hun sterkere singles eigenlijk.quote:Op woensdag 2 september 2009 01:22 schreef Aisumasen het volgende:
Hier nog een sessie met "Crying Lightning", "Pretty Visitors" en "Dangerous Animals": http://www.mtv.co.uk/artists/arctic-monkeys Opgenomen voor MTV2 met Zane Lowe. Opmerkelijke quotes uit het interview:
[..]
Duidelijk. Al weet ik zeker dat ze die tracks binnen nu en 5 jaar weer gaan spelen. Radiohead wilde "Creep" ook nooit meer spelen, en moet je nu eens kijken
. Op dit moment zijn ze er helemaal klaar mee, en vooral de tekst van 2 van die nummers is nogal ironisch als je kijkt naar waar Alex op dit moment leeft.
Maar na album 4 of 5 gaan ze toch terugkijken. En de kans om ineens "A Certain Romance" in te zetten na 5 jaar van afwezigheid, voor een verbijsterend publiek, laten ze vast niet schieten. Draagt alleen maar bij aan de populariteit van zulke classic songs. Denken jullie ook niet?
Wat is het nut van het neerplempen van onjuiste songteksten?quote:Op woensdag 2 september 2009 17:02 schreef MilanILF het volgende:
[..]
Heb dat ene gedeelte geschreven, de rest van internt geplukt en niet meer naar gekeken. Denk je dat ik ff de hele songtekst over ga typen? Jullie kennen de rest van de tekst toch wel.
/facepalm
The Fire And The Thud natuurlijk.quote:Op donderdag 3 september 2009 11:02 schreef Griebus het volgende:
[..]
Wat is het nut van het neerplempen van onjuiste songteksten?
OT: zijn er al meer accoustische nummers verschenen van Humbug?
Freudiaanse droom.quote:Op donderdag 3 september 2009 14:36 schreef AMDB het volgende:
Ik droomde vannacht dat Alex ging optreden ergens, en dat ik met hem ging praten. Hij had z'n haar geblondeerd en praatte heel gay
Vind ik ook. Binnen één jaar was de meest recente single ineens niet meer goed genoeg. Na die laatste tournee van 2007 hebben ze 'em niet meer gespeeld.quote:Op donderdag 3 september 2009 02:42 schreef TC03 het volgende:
[..]
Vreemd dat Teddy Picker eigenlijk zo snel in de ban gedaan is. Was in december 2007 een single, en kort daarna stopten ze met touren. Vind het één van hun sterkere singles eigenlijk.
Jep, heb ze getapedquote:Op donderdag 3 september 2009 11:02 schreef Griebus het volgende:
[..]
OT: zijn er al meer accoustische nummers verschenen van Humbug?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.2000 light years from home
quote:Op vrijdag 4 september 2009 00:18 schreef Merkie het volgende:
Was het iemand al opgenomen dat er een hele goede opname is van het optreden in Duitsland van 20 augustus? Zo niet, dan nu wel.
Ik weet wel dat er ergens deze week een nog betere versie zal verschijnen, die samengesteld uit drie verschillende bronnen via knippen en plakken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
Dat was ik dus net aan het typenquote:Op vrijdag 4 september 2009 00:22 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Ik weet wel dat er ergens deze week een nog betere versie zal verschijnen, die samengesteld uit drie verschillende bronnen via knippen en plakken.
The Fire and the Thud niet, niet in deze vorm. Dance Little Liar is echter wel 1 van mijn favorieten.quote:Op vrijdag 4 september 2009 06:53 schreef Assassin92 het volgende:
Vinden jullie Fire and the Thud en Dance Little Liar ook 1 van de beste nummers van hun tot nu toe?
In je inbox schijnt hetquote:Op vrijdag 4 september 2009 12:10 schreef Markeerstift het volgende:
waar kan ik Cornerstone akoestisch beluisteren?
Wat hij zegt!quote:Op vrijdag 4 september 2009 13:39 schreef maan. het volgende:
Cannot wait tot ik thuis ben en inbox.fm kan beluisteren:)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |